Jump to content

Regenerare DPF - prea des


Raulbogdan
 Share

Postare recomandată

2 minutes ago, laurstef said:

o țin în parcare, turată la 2500

Inutil .

Opreste-o si o scoti la drum cand pleci .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@laurstef opreste-o cand ajungi la birou. Cand vei pleca, dupa ce se incalzeste apa si uleiul o sa vezi ca reporneste regenerarea - mai buna e o regenerare in mers, decat statica. Dupa ce pleci de la birou o "scoti la o alergatura" si se regenereaza complet in mers. 

 

Ideea este ca nu pleci de la birou si sa faci tot un drum scurt (5 minute; 4km, etc), ci sa te duci la un drum mai intins sa apuce sa se finalizeze regenerarea.

Modificat de Xman_ghio
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

avand in vedere ca esti din bucuresti, pana o scoti la "alergatura", se va face regenerarea tot static, in trafic :)

dar, ca idee, daca mergi zilnic cu masina in bucuresti, ar fi bine sa o scoti putin din oras in weekend sa o mai turezi putin si pentru alt gen de curatare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta și fac. 

O scot de două ori pe lună, week-end pe șoseaua de centură și merg vreo 30 de minute într-a III-a sau a IV-a cu 2500 de turații. 

Dar se mai întâmplă să o apuce și când jung la birou.

Oricum, am înțeles ideea: mai bine o regenerare sănătoasă în mers decât una statică.

 

Mulțumesc tuturor pentru răspunsuri.

Modificat de laurstef
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina nu regenereaza cand vreti voi sau poate cand o scoateti alea 30min de 2 ori pe luna... ar trebui urmarite regenerarile si ar trebui iesit cu ea cand e cazul/cand urmeaza o regenerare... ar fi utila aplicatia VAGDPF, sa ti faci o idee despre intervalele de regenerare si sa stii ca la aprox X km din rutina ta trebuie sa iesi cu ea la drum mai lung. Altfel poate iesi degeaba, si regenerarea o apuca tot cand te-ai intors in oras, sau cana ajungi la lucru.

 

Eu cand aveam Passat B8, am preferat sa o las sa si faca regenerarea si pe loc ( foarte rar am prins ) si da, a facut o pana la urma, si am lasat si DPF sa se raceasca inainte sa opresc motorul ( DPF in timpul regenerarii ajunge si la 700-750grade, iti dai seama cum e sa opresti motorul si regenerarea la temperaturile alea, mai ales ca in mers, motorul mai are ventilatoarele pornite sa mai raceasca zona, nu sa opresti motorul sa lasi DPF sa se raceasca "natural" de la temperaturile alea )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Funcționează oare softul VAG DPF și cu hardware-ul de la OBDEleven?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@laurstef nu! Dar daca ai OBD11 poti sa te uiti la incarcarea filtrului si cand ajunge soot la 21g atunci o sa inceapa regenerarea (daca conditiile sunt ok: rezervor minim 25% plin, apa la 90 de grade, etc).

 

Daca tu ai soot (SMM = soot mass measured sau SMC = Soot Mass Calculated) la 5g degeaba mergi 30 minute cu ea la 2500 de ture. O sa creasca incarcarea la 20g (de exemplu), oricum nu incepe regenerarea si data viitoare, exact cand ai nevoie de un drum scurt, o sa inceapa sa regenereze 🤪

 

Vezi si ca VAGDpf nu functioneaza pe iOS; ai nevoie de Android si un ELM327 OBD din ala ieftin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost și am măsurat acum, cu OBDeleven, după așa-zisa regenerare de dimineață.

Rezultatele sunt cele de mai jos.

 

 

Screenshot_OBDeleven_09.07.25.jpg

 

Ce părere aveți? 

Eu încă nu am învățat despre aceste valori.

La ce să fiu atent pe viitor?

Modificat de laurstef
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 1 oră, Xman_ghio a scris:

Vezi si ca VAGDpf nu functioneaza pe iOS

 

        Exista aplicatie si pt iOS (dpf monitor, ceva de genul), probabil cu acelasi ELM327 ieftin. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

50 minutes ago, laurstef said:

Am fost și am măsurat acum, cu OBDeleven, după așa-zisa regenerare de dimineață.

Rezultatele sunt cele de mai jos.

 

 

Screenshot_OBDeleven_09.07.25.jpg

 

Ce părere aveți? 

Eu încă nu am învățat despre aceste valori.

La ce să fiu atent pe viitor?

Dimineata nu a regenerat, sau o fi inceput dar nu s-a terminat, de aia ai si 146km de la ultima regenerare terminata.

As presupune ca regenereaza cam pe la 130-140km, cam asta ar fi intervalul in care masina umple DPF pana sa inceapa urmatoarea regenerare. Ar fi bine daca azi ai putea sa o plimbi pe undeva 20-30km sa apuce sa se regenereze in conditii cat mai ok, nu trafic bara la bara.

Asa e cu diesel in oras, e mai greu :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@laurstef cum spune acidone: nu a regenerat/terminat regenerarea dimineata (doar eventual daca ai facut deja 146km de dimineata pana acum). Mi se pare putin ciudata diferenta mare dintre SMM si SMC; ar trebui sa fie 4-6g diferenta intre ele. Monitorizeaza putin, dar poate fi diferenta asta din cauza ca ai intrerupt regenerarea de dimineata.

 

In oras daca scoti 100-150km intre regenerari este ok! Pentru oras ti-ar trebui o benzinara, eventual si aspirata 😉 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   1 membru

    • MihaiGSM
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!