Jump to content

Cutii de viteze DSG - Probleme & Discuții (Golf VIII)


aroganta
 Share

Recommended Posts

Reveniti la subiectul topicului :   Cutii de viteze DSG - Probleme & Discuții (Golf VIII)  nu comparatii cu alte motoare si modele . 

Link to comment
Share on other sites

aroganta
Posted (edited)

Update la cutia mea:  "nu are nimic masina. Nu a fost stocata nicio eroare". M-au pus sa platesc platforma  :(

Va tin la curent pentru ca am refuzat sa ridic auto din service.

 

Edit: sunt pe drum spre birou si acum 1 minut m-a sunat un consilier din service sa-si ceara scuze si mi-a promis ca vor investiga si vor inlocui toate piesele defecte. I-am zis sa inlocuiasca toata masina si a ras .. cand i-am zis ca mie nu prea imi vine sa rad si-a cerut scuze din nou :)))

Edited by aroganta
Link to comment
Share on other sites

pai bun, si merge? adica fara sa ii faca nimic???

Link to comment
Share on other sites

aroganta

Oi fi eu prost, dar dupa ce am avut "gearbox faulty", dupa ce in Drive a patinat de mi-a umplut cabina cu miros de ambreiaj  voi credeti ca am luat-o ? Le-am zis din start ca nu accept "nu are probleme" si sa investigheze.

Link to comment
Share on other sites

      Imposibil sa nu aiba alt cod de eroare stocat, din moment ce ti-a aparut mesaj pe display ( se stocheaza cod de eroare si la clasicul switch de la cutie, care pica destul de des si nu influenteaza functionarea cutiei).

 

      Poate nu o fi decuplat cu adevarat autoholdul si a patinat pana a intrat in protectie. 

 

   

Link to comment
Share on other sites

aroganta

Intocmai. La masina asta si daca l-ai injurat pe unu in trafic sigur se stocheaza ceva in CAN. Si ei imi spun ca n-are nicio eroare... ya right! Niste jegosi!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
aroganta

Suna aberant, dar cineva cu 1.5 eTSI DSG poate sa o puna in S  si sa-i dea o talpa  (irelevanta viteza - ideea e sa schimbe 2-3 trepte de viteza).  Ati condus vreodata un Smart automat ?  Exact asa face al meu Golf cand ii dau in goarna. Urca excelent in ture, dar cand schimba are un lag de 1 secunda in care pur si simplu se simte ca nu mai trage.  La fel si la voi ?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Salut. Eu am Octavia, dar același motor. De obicei folosesc Drive, dar când sunt singur o mai bag în Sport. Se comportă impecabil, scade mult turbolag-ul. Însă la accelerații puternice o ține și peste 6000 ture.

Singurul lucru care mă oprește să folosesc Sport tot timpul este că nu mai face coasting, e destul de agresivă frâna de motor și imediat încetinește după ce iau piciorul de pe accelerație.

Edited by BFlamer
Link to comment
Share on other sites

aroganta

Subscriu pentru agresivitate, dar are acel "lag" intre trepte ?

eu il intalnesc cel mai mult cand intru pe autostrada de pe o strada laterala si trebuie sa ajung rapid la viteza autostrazii. Are lag intre trepte de ma omoara cu nervii. Totusi cred ca e din categoria "hai la service. Din nou", dar am zis sa intreb.

Link to comment
Share on other sites

Încurcasem turbolag cu DSG lag, care sunt diferite.

Așa e, apare și DSG lag în anumite condiții. Și anume când, înainte să-i dai talpă, ridici puțin piciorul de pe accelerație. Mecatronicul se așteaptă să încetinești și preselectează treaptă inferioară, iar când tu îi dai talpă ia mai mult să o deselecteze și să mute pe treaptă superioară. În timpul acesta duce peste 6000 treapta curentă și o ține acolo.

Ăsta este singurul dezavantaj la DSG, din punctul meu de vedere.

Soluția este să începi accelerația ușor o secundă (preselectează treapta superioară), apoi să-i dai talpă. Și în Sport, și în Drive.

la mine, cel puțin, funcționează treaba asta.

 

„Despite the speed with which the DSG can go from gear to gear, inconsistent throttle application or too many inputs in quick succession can 'confuse' the Mechatronic unit and result in some of the common driveability complaints. Essentially, the Mechatronic unit is always trying to guess which gear you will need next, whether that is one up or one down from where you currently are. Because it can only do that so quickly, that shift may seem less smooth or more sudden, or slower, than what you normally experience—this is not a problem, merely a quirk of the system and how it works.” - https://blog.fcpeuro.com/the-definitive-guide-to-the-dsg-transmission#common-problems

 

Link to comment
Share on other sites

Se poate ciupi padela de inferioara si atunci creste turatia fara a trece in manual. La fel am observat la o apasare mai brusca a acceleratiei in D, imediat da inferioara.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Salut!

 

De o saptamana am intrat si eu in posesia "bolidului", un G8 Vatriant 2.0 TDi-DSG 116CP. Dupa aproximativ 1000 de KM parcuri, jumatate in regim de oras (Bucuresti) si restul in regim de autostrada (A2) am observat ca in D, intr-adevar, cum mai multi mambrii ai forumului au precizat exista un oarecare lag atunci cand apesi brusc pedala, fara sa dai kickdown (nu am dat kick deoarece inca sunt in perioada de rodaj). Dupa ce am schimbat in S, comportamentul s-a schimbat spre mai bine, cutia raspunzand mai prompt la accelerari mai bruste.

 

Totusi pare destul de ciudat comportamentul cutiei deoarece inainte de G8 am avut o Jetta din 2016, tot 2.0TDi, 110 CP, DSG 7 (DQ200) dar in D cutia raspundea mult mai rapid la accelerari mai bruste, iar in S practic raspunsul cutiei era aproximativ identic ca in D diferita fiind turatia la care schimba (in S schimba la turatii mai ridicate).

 

Deocamdata incerc sa ma adaptez la noul comportament in D al lui G8 dar este destul de enervant, mai ales la plecarile de pe loc unde raspunsul este foarte greoi si te astepti la o accelerare mai rapida.

 

In ceea c priveste consumul, acesta este unul relativ corect (7.7-8.8 in Bucuresti) si 6.0-6.5 pe autostrada, in conditiile in care motorul este inca "strans".

Link to comment
Share on other sites

Sa vezi cand esti cu motorul oprit la semafor si vrei sa pleci "primul" ca apesi si nu face nimic 1 secunda. Se gandeste apoi ii da cu "scartz". Consumul tau de autostrada mi se pare imens in conditiile in care eu pe 1.5 eTSi la un drum Buc - Constanta cu ACC si 135km/h ajung cu 6.1-6.2.

Cu consumul de ulei cum esti ? :)))

Link to comment
Share on other sites

Consumul e foarte bun pentru acele viteze, dar nu va scadea deloc, e doar o iluzie. Intarzierea de raspuns e un lag al cutiei sau al motorului? Toate motoarele turbo au o intarziere la apasarea acceleratiei, iar DSG-ul nu e cea mai fluida cutie.

Link to comment
Share on other sites

@dercos

Lag-ul pare a fi de la cutie. Cel putin la plecarea de pe loc, apas pedala de acceleratie, sunt in D, motorul se tureaza la 2000-2500 de rotatii in prima treapta de viteza masina abia se misca, apoi schimba treapta de viteza si incepe o accelerare parca putin cam brutala in loc sa fie o accelerare progresiva odata cu apasarea pedalei.

Lucrurile se schimba in S in sensul ca accelerarea este progresiva odata cu trecerea prin fiecare treapta de viteza.

Link to comment
Share on other sites

scuze ca intervin, dar tot dq200 ai pe g8 ?

Link to comment
Share on other sites

Si eu sunt curios, daca informatiile de pe net sunt corecte cu privire la cuplu motor de 300 Nm atunci are DQ381. Dar exista si posibilitate in care motorul poate fi limitat din soft la 250 Nm la masinile cu transmisie automata si sa aiba DQ200. Nu ar fi prima oara cand VAG face asta. 

Link to comment
Share on other sites

Din câte știu, cutia e DQ200. Se folosește cu motoarele cu puteri pana la 100kW. Motorul e limitat la 85kW (115CP) și cuplul la 250 Nm. Practic e același motor a cărui putere e de 110kW la care folosesc cutia DQ250 cu cuplu între  350 și 380Nm (versiunea de 150CP a lui G8).

 

Tot pentru motorul de 85kW și 115CP, la cutiiile manuale, cuplul e de 300Nm.

Link to comment
Share on other sites


 

Din câte știu, cutia e DQ200. Se folosește cu motoarele cu puteri pana la 100kW. Motorul e limitat la 85kW (115CP) și cuplul la 250 Nm. Practic e același motor a cărui putere e de 110kW la care folosesc cutia DQ381 cu cuplu pana la 420Nm (versiunea cu cuplu 360Nm de 150CP a lui G8).

 

Tot pentru motorul de 85kW și 115CP, la cutiiile manuale, cuplul e de 300Nm.

Link to comment
Share on other sites

ce tarani sa limitezi cuplul prin cutia folosita, doar asa, ca sa le dai mai putina putere.

Link to comment
Share on other sites

Eu pot sa va confirm ca pe 1.5 eTSI 150cp  am cutie DQ200 ( DQ200G2.1) cu 250nm. De la inceperea scolii am inceput sa simt din ce in ce mai mult lag-ul masinii (enervant de altfel); totodata am renuntat complet la autohold care nu facea decat sa incurce in anumite situatii.

Ce este si mai enervant este faptul ca trebuie sa stau cu ea in Sport  ca sa raspunde mai bine la acceleratie si sa nu mai fie atat de lesinata.

Link to comment
Share on other sites

AndreiSergiu1991

La relanti (dupa ce coboara sub 1000 rpm), indiferent ca motorul e rece sau cald, se aude un zgomot infundat neregulat, care parca vine de undeva din zona schimbatorului (dsg). Ca o bataie se aude, nu stiu cum sa descriu.


Si masina vibreaza in momentul zgomotului, ca si cum nu merge rotund motorul, parca e descentrat sau in 3 cyl. Si un prieten aseara a sesizat asta fara sa ii zic eu nimic. Si daca accelerez 50-100 rpm, se aude si mai pronuntat, si constant.

 

Oricum mi se pare ca nu mai e asa rafinat motorul dupa 19.000km, si start-stopul a devenit mult mai evident, vibreaza masina sesizabil cand porneste. 
 

la voi e asa? Maine ma duc in service sa vedem.

Edited by AndreiSergiu1991
Link to comment
Share on other sites

La mine parca e mai zgomotos ca la inceput, dar start-stop tot smooth a ramas

Link to comment
Share on other sites

stefanquick

buna ziua, am un dsg 7(dq200) si am urmatoare eroare P173E am fost in service si nimic deocamdata, are cineva vreo ideie?imi cer scuze cred ca am postat gresit ca rubrica

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

   Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!