Jump to content

Skoda Octavia 4 VS concurenta


grig_sorin
 Share

Postare recomandată

21 hours ago, Alexx77 said:

au avut si ei o gherla...1.2 tce de 115 si 130 dar au renuntat repede la ea pentru ca papa ulei in draci

Asa este, dar sa nu uitam Mercedes pana nu demult, a pus motoare Renault pe clasele mici ! deci Mercedes! .... de ce oare nu o fi ales motoare de la compatriotii VW si au preferat motoarele frantuzesti  ?? ...cred ca raspunsul este usor de ghicit  :)

3 minutes ago, mandelu said:

doar pe audi din ce vad.

pai pe Audi, ca acolo nu se pot face de ras la ce preturi se practica la clasa asta...

Modificat de ovidius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.4 TSI din care provine 1.5 TSI are tot 150CP si nu are probleme, merge excelent.

 

Au luat si Mercedes un dci de la Renault si nu l-au folosit ca atare, au schimbat unele  din componentele interne, si din cele externe la el.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

30 minutes ago, ovidius said:

Asa este, dar sa nu uitam Mercedes pana nu demult, a pus motoare Renault pe clasele mici ! deci Mercedes! .... de ce oare nu o fi ales motoare de la compatriotii VW si au preferat motoarele frantuzesti  ?? ...cred ca raspunsul este usor de ghicit  :)

pai pe Audi, ca acolo nu se pot face de ras la ce preturi se practica la clasa asta...

au luat motor ca era mai ieftin si avea potential de modificare fara mari costuri. dar au modificat la greu in el, daca tu crezi ca e acelasi motor, fara nimic modificat......mai intereseaza-te. nu erau ei fraieri sa ia o gioarsa. dar asta nici nu inseamna ca si-au batut joc de clienti. iar motivul pt care au ales de la renault nu implica ca nu erau neaparat alea bune de la vag. de unde faci deductiile astea? pe baza a ce? e foarte posibil sa nu se fi inteles la pret, chit ca tot restul le convenea. sau poate nu le-a placut nimic. chiar nu ai de unde stii, nu ai de unde afla informatiile astea, deci te hazardezi big time cu afirmatiile.

 

oricum imi place cum o aruncati cu 2litri si 180 cp dar ati uitat ca mai exista si 2l si 122 cp....in 2021 :D :D  si multi motorul ala il iau.

Modificat de mandelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

20 minutes ago, halamadrid said:

Au luat si Mercedes un dci

Nu stiu ce au schimbat si ce nu, dar parca au luat si 1.3 benzina ... Motoarele Renault sunt bine concepute,fiabile, in special cele pe benzina. De asemenea multe tehnologii noi, provin din F1, iar firmele care activeaza in Formula 1, au un avantaj. Este binenteles si cazul Renault care are zeci de ani in F1, cu rezultate deosebite de-alungul timpului....

8 minutes ago, mandelu said:

au luat motor ca era mai ieftin si avea potential de modificare fara mari costuri. dar au modificat la greu in el, daca tu crezi ca e acelasi motor, fara nimic modificat......mai intereseaza-te. nu erau ei fraieri sa ia o gioarsa. dar asta nici nu inseamna ca si-au batut joc de clienti. iar motivul pt care au ales de la renault nu implica ca nu erau neaparat alea bune de la vag. de unde faci deductiile astea? pe baza a ce? e foarte posibil sa nu se fi inteles la pret, chit ca tot restul le convenea. sau poate nu le-a placut nimic. chiar nu ai de unde stii, nu ai de unde afla informatiile astea, deci te hazardezi big time cu afirmatiile.

Chiar asa Mercedes ia gioarse in ideea ca nu isi permite sa ia unele mai scumpe si mai bune ? Deci cred ca realizezi ca vorbim de Mercedes, deci premium da?  Deci cautau si ei asa niste motoare ieftine si proaste, pff bune, scuze... amarati si astia care fac Mertzanul :)) Tare asta  :)

Dar chiar cu ideea ta, inseamna ca motorul Renault este bine conceput  ;) 

 

PS: Renault a fost cea mai buna alegere pentru Mercedes! Asta spune ceva ... 

Modificat de ovidius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pare ca eu zic una si tu intelegi exact pe dos si continui cu deductiile absurde. te rog sa ma scuzi ca m-am amestecat in discutie, nu voi mai aparea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@mandelu Scuze, dar tu cred ca nu ai inteles, dar este bine sa nu mai intram in detalii.. 

23 minutes ago, mandelu said:

2l si 122 cp....in 2021

Decat o "motoreta" 1.0 115 care in cativa ani e praf,  prefer 2.0 122 .clar! ;)  1.0 asta parca vad ca va fi mai praf decat 1.2 TSI-ul de 105, acela  la care se schimba lanturile de distributie aproape la fiecare schimb de ulei :)  dar, deh, e bun domne', doar e conceput de VW (in traducere "masina poporului"... roman mai mult :) ) .

 

Am un prieten cu O2 FL, motor 1.2 TSI, 105: am facut test/comparatii cu Octavia mea aspirata: consuma mai mult decat 1.6 MPI, atat in oras cat si  in afara, a schimbat lantul de 2 ori in 80K km... 1.6MPI flutura pe langa 1.2tsi din toate punctele de vedere...

 

Daca ma gandesc bine, e mai convenabil si decat 1.5Tsi pentru ca poti sa il duci cu un update la 150CP pe cel de 2.0, "ai de unde", nu?  ;)  Si vorba aia, macar "de marketing" asa si tot as prefera 2L ai 2.0 nu 1.5, 1.0, 0.9 etc :)) 

Modificat de ovidius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca au scris vreo 10 utilizatori pe topicul asta ca generatia a2a de TSI au fost dezastr si ca lucrurile s-au schimbat la generatia a3a, dar tu tot o tii cu 1.2 TSI si lantul rupt.

Da, stim ca la 1.2 TSI gen 2 au fost probleme cu lantul. Da, stim ca 1.8 TSI gen 2 a avut probleme cu consumul de ulei.

Totodata stim ca Mazda a avut probleme cu dieselurile sale, fiecare producator mai da chix din cand in cand.

 

Hai totusi sa vorbim de prezent. Niciun motor pe benzina de la VW din ultima generatie nu mai are probleme. 

TSI-urile mici au distributie pe curea si au un consum MULT mai bun decat gen1 si gen 2.

TSI-urile mari au pistoanele, segmentii, distributia revizuite si nu mai consuma ulei, nu se mai alungeste lantul si au tehnologii noi adaugate care le aduce intr-o zona de consum decenta.

Despre dieseluri, nici nu are rost sa discutam, VW este peste Mazda, la orice ora din zi si din noapte.

 

Cat despre downsizing, eu cred ca VW momentan face "right sizing", adica 100 de cai per litru este o valoare decenta si nici pe departe fortata.

Sunt in SUA pe forumuri o multime de proprietari de Jetta cu 1.8 TSI generatia a3a cu 200-300-400k km fara probleme de distributie, fara consumuri de ulei, fara turbo picate, asa ca hai sa ne mai si informam si in primul rand sa nu mai generalizam.

 

Tu pornesti de la unul din cele mai proaste motoare facute de VW, la care a fost facut si recall si generalizezi ca toate sunt asa.

Nici vorba.

La fel si cu Mazda. Daca Skyactiv G e o generatie buna de motoare, nu inseamna ca mazda nu a avut probleme cu motoarele lor (vezi seria Wankel, vezi dieselurile lor) si nici  nu garanteaza ca Skyactiv X o sa fie fiabil/bun pe termen lung.

 

Totodata, sa nu uitam faptul ca VW are sub "umbrela" o serie de producatori auto consacrati si ei in motorsport, Porsche, Audi, care stiu cate "ceva" despre motoare.

 

Cred ca e nevoie de aceasta postare pentru ca o dai putin in fanboyism, in loc sa discuti argumentat si sa privesti lucrurile in ansamblu.

 

Acum, concret si pur obiectiv.

Este Mazda peste VW la fiabilitate? Da

Este VW un dezastru pe partea de fiabilitate? Sub nicio forma nu mai este momentan.

Este Mazda mai calitativa la interior comparativ cu Octavia? Da, dar este subiectiv

Merita mai mult Mazda fata de Octavia? Depinde ce iti doresti de la masina. Eu sincer mi-as lua o Mazda in loc de Octavia avand in vedere preturile la ora actuala.

Daca ar fi sa fiu subiectiv, mi-as lua-o doar pentru culoare :P

Lista poate continua...

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

35 minutes ago, yeeeeman said:

Despre dieseluri, nici nu are rost sa discutam, VW este peste Mazda, la orice ora din zi si din noapte

Ok dar Nici despre benzina nu are rost sa mai discutam, clar Mazda este peste VW la orice ora din noapte si din zi sau din zi si din noapte ! 

Rateuri mai dau si altii, dar sunt cam prea multe de partea VW. Ai dreptate, de cand s-a trecut la curea, nu mai sunt probleme cu "lanturile". Atentie, Mazda are numai transmisie pe lant fara probleme notabile pana acum! La Mazda sunt "d'alea" care nu se schimba practic niciodata... nush cum or fi reusit ... :(

Modificat de ovidius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca ai citit pe diagonala ce am scris...

 

 

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

42 minutes ago, yeeeeman said:

o serie de producatori auto consacrati si ei in motorsport, Porsche, Audi, care stiu cate "ceva" despre motoare.

De acord, dar F1 este F1, punct. Adica, dupa F1 nu mai altceva "mai sus", ca sa ne intelegem :) ;)

6 minutes ago, yeeeeman said:

Ori ai citit pe diagonala ori..

Daca nu pricepi ce scriu, pot sa iti mai traduc :) Serios, chiar nu ai inteles ideea cu "lanturile" la VW? :) Hai sa iti zic atuci: nu au fost in stare sa poriecteze asa ceva sau nu au investit in development d'aia au trecut la curea! In schimb, stai linistir, pe curea merg ca unse VW-urile...

@yeeeeman Apropo, vad ca ai 1.8 TSI, cum e? Cum stai cu consumul ? :)  Benzina zic... problema cu consumul de ulei stiu ca e rezolvata ... 

Modificat de ovidius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am priceput foarte bine "ironia" ta cu lanturile.

Au rezolvat cu lanturile, nu fiindca nu mai au lanturi, ca le mai au, pe TSI-uri...deci ce ai zis tu e fals.

Daca nu stiau sa faca lanturile alea, renuntau complet la ele.

Totodata, povestea din spate nu e ca VW nu stie sa faca lanturi sau distributii pe lant. Oricum nu le fac ei. Problema a fost de furnizor, a oferit o calitate a pieselor in testele interne si alta in productie. Deci realitatea este mult mai nuantata decat ca "VW a renuntat la lanturi ca nu se pricepe".

 

Cu consumul e decent, iarna in oras (in Iasi) am 10L si in afara 7L. Vara mai scazi un L la consum.

 

Poate realizezi faptul ca nu am laudat produsele VW ci doar am expus de fapt cum stau sau cum vad eu lucrurile obiectiv.

Totodata, am si laudat Mazda pentru meritele sale, pe cand tu vezi doar relele la VW. Cam asta incearca sa iti spuna si ceilalti utilizatori, dar se pare ca nu pricepi sau nu vrei...

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, yeeeeman said:

asta incearca sa iti spuna si ceilalti utilizatori, dar se pare ca nu pricepi sau nu vrei...

Tocmai, e cam invers pe aici… poate mai re-citesti mai cu atentie post-urile si o sa constati laudele VW / vs “Japoneze nu-s bune “ etc….

Eu am zis si lucrurile bune care face vw, dar unde nu merge eu unul nu pot spune ca merge…

 

Deci VW a renuntat la lanturi din cauza furnizorului? :))) Pai si dupa ce s-au schimbat pe garantie, tot d’alea proaste au pus? De la acelasi furnizor ??? Ori esti foarte subiectiv ori lucrezi orice in afara de inginerie…  Nu are logica, mai ales una germana, sincer… :)

Stiu, adevarul doare, dar, hai sa fil obiectivi, clar aici a fost o problema de proiectare nu de furnizor! Au ratat-o aici si ca sa nu mai investeasca din nou banuti in development, au trecut la transmisia pe curele care este mai simpla si o "stiau" foarte bine. 

Motoarele cu transmisie pe lant sunt cateva la VW, majoritate sunt pe curea.. please check!

Probleme nu au avut cu un singur motor:’,1.2! Au fost cu probleme:1.6 FSI, 1.8 Tfsi, cred ca primele 2 variante, 1.4 pe lant in special cel de 140cp dar cred ca si cel de 122 daca nu ma insel (cele de la O2FL mai exact).... Ti se par putine? Sincer, si la alte marci sunt probleme, dar aici sunt prea multe pentru o firma de top cum se vrea vw,   dupa parerea mea...

La diesel se pricep mult mai bine, dar si aici ce zici de 1.6 TDI? Bun?

2.0 Tdi cam papa ulei, dar clar nu sunt probleme ca la unele tsi…

Modificat de ovidius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@yeeeemana zis bine ce a zis, dar tu Batman Batman ! :)

 

Din "prezentul" ultimelor ani la VAG:

1.8/2.0 TSI Gen 3 - fiabil

1.0/1.5 TSI - fiabil [ apropos, nasul meu are un 1.4 TSI de 140CP pe O3, luat de nou in 2014 parca, (distributia e pe curea!), mai are si DSG7 uscat, inca e foarte bine, il freaca nasa peste tot prin oras mai ales, nu are f multi Km (cred ca vreo 50-60k Km sau ceva de genul) ]

2.0 TDI - fiabil

1.6 TDI - au mai fost ceva mici probleme, mie unul insa mi se pare un motor bun, nu m-as feri sa iau unul SH daca ar fi cazul

3.0 TDI/TFSI - fiabile

 

E Mazda (3) o masina buna/corecta? Probabil ca este. Eu mi-as lua una ? NU ! De ce: pentru ca motorizarea nu este pentru mine iar daca ar fi sa iau aspirat de max 2.0L cu putere aproximativa, probabil ca as prefera un Hybrid de la Toyota. In plus, nu mi-ar satisface necesitatile de spatiu.

E O4 o masina buna? Hmm...probabil ca INCA este, din prisma a "cata masina primesti", dar cu preturile crescute rau si cu sistemul multimedia meahh... - sigur nu mai este ce a fost. Mi-as lua una? NU!, pentru mine ar fi Superb-ul o optiune.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ovidius, ți s-a pus pata și pe 1.0 tsi....😂e ok motorașul, de unde știi că va fi mai praf decât 1.2 tsi?! Haide să îți dau un pont: are cel mai mic consum dintre toate șinșila astea de pe piață...și îi dă cu jet la aspiratul de 2 litri și 122 de cai: și la 0-100 și la consum urban și extraurban🙊!!! 

 

 

Modificat de Alexx77
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@CristiALF Eu am zis bine, dar tu esti “Batman Batman” :))

Fii atent, am zis eu ca in ultimii ani vw a produs numai motoate proaste? Nu cred! Tu cred ca citesti pe laturi, daca citeai pe diagonala tot mai intelegeai ceva. Eu am zis de motoare ceva mai vechi cu probleme 2007-2015 astfel:

1.6 FSI, 1.8 TFSI, 1.2TSI, 1.4TSI adica cam tot ce era pe lant. La 1.8  a fost un fel de “dezastru”, adica motor nou sa consuma si 1L la 1000 de km este chiar jenant!  cunosc 2 cazuri concrete masini luate de noi,  la 50K /80K s-au schimbat seturile motor pe banii  proprietarilor! Iti dau nr de tel ale proprietarilor???
Skoda nu a facut nimic pe garantie, i-a vrajit doar…

Dupa ce au trecut pe curea, au incetat problemele alea care le stii si tu, dar te faci ca uiti! Vrei sa repet in fiecare post? 😃

Eu daca ar fi sa mai iau acu Octavia? Poate, dar asta numai datorita partii practice, dar in niciun caz cu 1.0 care practic nu este motor si care cel mai probabil daca nu va avea probleme va crapa repejor…

24 minutes ago, Alexx77 said:

...și îi dă cu jet la aspiratul de 2 litri și 122 de cai: și la 0-100 și la consum urban și extraurba

De unde jet ? Ca sa faci jet tre sa ai cu ce !! :)))) 

Tu te auzi? :)))) nici macar lui 1.6 mpi al meu nu are ce sa ii faca! Poate Il gadila putin pe la toba pe 1.6 :)) Sunt dispus la test cu 1.6! :) Octavia mea de 1.6 e ready!
Pe de alta parte, 2.0 ala de 122 se face instant 150 daca vrei 😉… 
ia-ti mai bine scuter decat ditamai Octavia cu 1.0  :) consuma si mai putin si nici nu te faci de ras :))))

 

Modificat de ovidius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu să mă laud cu 1.0 tsi?!😂 doamne ferește...îl conduce feciormiu, nu e un motor cu care sa te lauzi...eu nu sunt ancrasat pe nicio marca auto! Nu am la suflet niciuna și de cate ori le prind cu slăbiciuni le dau la ficați...da tu zi de unde știi că 1.0 tsi va fi mai praf decât 1.2 tai....dacă vrei bineînțeles

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Alexx77 credeam ca te-ai prins… Pai un motor de 1.0 in 3 cilindrii care ii scoti ficatii in fiecare zi, cam cat crezi ca rezista dupa tine asa? :) Iti zic tot eu: cam cat e garantia .. ;) daca mi-l dai mie in teste, nicio zi :))))

1 hour ago, CristiALF said:

3.0 TDI/TFSI - fiabile

Nu cunosc pe nimeni cu 3.0… si nici pe sosele nu prea observ ;) asa ca idee… deci fiabilr zici, ok, te credem pe cuvant! :) Dar benzina / motorina cam cat bagi la astea? Cu galonu” asa? :) 

Modificat de ovidius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 5 ore, ovidius a scris:

dau exemplul numai  raportul  compresie 16.5:1

Adica 16,3:1, care a devenit 15,0:1 acum cu e-skyactiv-x. Cum ziceam, perfect motorul asta, pacat ca dupa mai putin de 2 ani au trebuit sa il modifice. Vedem peste 1-2 ani ce modificari ii mai fac.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca ti s-a zis de cateva ori ca VW a avut probleme cu generatia a2a de TSI. Vrei ceva confirmare semnata de participantii la discutie ca sa depasesti subiectul? :))

Vorbim de timpurile prezente...

 

Nu vreau sa incep alta discutie offtopic despre 3.0 TDI, dar cred ca stii ca scoate consumuri de 2.0 aspirat cu performante net superioare. Nu ma crezi, uita-te pe sprintmonitor.de

 

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

13 minutes ago, yeeeeman said:

consumuri de 2.0 aspirat cu performante net superioare.

Numai daca asculti posesorii.. altfel exclus, sa fim seriosi… deja cred ca ma retrag … e prea mult…

24 minutes ago, mihai.onu94 said:

pacat ca dupa mai putin de 2 ani au trebuit sa il modifice.

De ce e pacat ?  Am mai discutat, este o imbunatatire a puterii/cuplului! Nu este un update datorita unor probleme! Vrei ceva oficial ca sa intelegi?

Modificat de ovidius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai baieti, nu ati obosit? :lol: 

Orice ati zice si ati face, pentru colegul @ovidius e clar ca Mazda 3 bate cam orice. Si poate asa este, din multe puncte de vedere, dar nu pentru toata lumea.

Eu cred ca subiectul a fost destul de dezbatut si e destul de clar cum sta VW cu fiabilitatea cu motoarele de generatie noua si cum sta Mazda.

:D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa mai prieteni, Mazda e prosta rau, -aveti dreptate! Ce skyx 2.0, nasol rau… 1.5 TSI, transmisie  pe curea, fiabil, are 200 CP in realitate, 150 sunt asa pe hartie  numa’ 😃 … cum zicea mai devreme un coleg care “calcula rapoarte” … probabil le facea cu raportorul :) 

 Vw is the best!  Din 2015 incoa’ face numai masini perfecte, sa nu va opriti din laude, e pacat, scade profitul firmei!

PS:  Si daca imi iau BMW si revin aici, tot Vw -ul vostru tsi e cel mai tare! 
Eu zic asa: BMW face motoare 2.0 slabute, capacitate prea mare, mai ales astea mild hibrid nici nu se compara cu TSI! 😎 E bine acum@CristiALF? Sunt in 2021 a?


@CristiALF scuze, dar micul rau neuron poate doar sa jigneasca atunci cand nu intelege ceva? Nu te forta, iti pot explica si pe hartie… 

 

cred ca  am dat in penibil…

Modificat de ovidius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca ar fi cazul sa revenim la subiectul topicului, caci deja discutia devine de-a dreptul penibila :) 

 

Fiecare a inteles ce a avut de inteles, fiecare are dreptul la o parere personala, asa ca mai bine ne oprim aici inainte de a ne jigni mai mult.

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

9 hours ago, mandelu said:

ciudat, eu m-am uitat la mazda 3 cand am ales golful (iara). nicio sansa sa fie mazda mai buna la interior. plus ca au o filosofie de a face masini cu care eu nu ma impac.  si cu motor aspirat....in 2021??? sorry, no go! toate cunostintele care au facut drive-test cu maza cu aspirat au plecat dezamagiti de acolo, chit ca alte lucruri le-au placut. evident, unora asa le plac motoarele. argumentul fiabilitatii cand le iei de noi e cam inexistent. cand ajungi cu ele la 200k incepe sa conteze, dar personal nu am cum sa ajung acolo.

 

Ca fapt divers ... skyX-ul are compresor (nu e un simplu aspirat ca SkyG - vedeti review-ul lui Vlad de la atelier despre skyX-uri). Motorul e ok, se duce la drum intins ... dar va dati seama ca nu o sa aiba explozia unui turbo.

 

Iar cu interiorul .. acolo nu e vorba de subiectivism. Pur si simplu Mazda e in alta clasa (materiale folosite/ imbinari / design) fata de ce ofera Octavia /Golf/ Leon. 

 

Un alt avantaj la Mazda .... pretul :). Pai pui 5 6k sa iei aceleasi dotari pe Octavia ...

Modificat de RazvR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Rave a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!