Jump to content

Skoda Octavia 4 VS concurenta


grig_sorin
 Share

Postare recomandată

Salut . Dupa cate probleme au fost , sunt daca ar fi sa mai alegeti odata , ati alege tot skoda octavia ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Eu as alege Superb - dar nu-mi permit...

 

https://www.promotor.ro/stiri-auto/skoda-a-fost-marea-castigatoare-la-auto-trophy-2021-18939190

 

Marca cehă (Octavia) și-a continuat seria de succese obținând cu modelul Octavia cele mai multe voturi (28,9%) și la categoria „Modele compacte”. Pentru bestseller-ul cehilor, premiul „Auto Trophy 2021” este cel de-al optulea trofeu consecutiv și cel de-al 14-lea din istorie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 11/29/2021 at 1:32 PM, grig_sorin said:

Salut . Dupa cate probleme au fost , sunt daca ar fi sa mai alegeti odata , ati alege tot skoda octavia ?

Nu , nici vorba! Mazda 3 sedan, kia Proceed, Passat mi se pare ca erau variante mai ''stabile'' la pretul pe care l-am platit pe Octavia Style la momentul acela.

La Octavia e foarte enervanta electronica, aproape zilnic ai parte de erori. In rest e totul ok, pe parte mecanica, in 5 luni de folosinta doar cutia am schimbat-o.

Modificat de akon
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mazda 3 mica, kia pro ceed mica, pasat mare dar scump. 
la cat s-au scumpit masinile, nu as mai lua nimic asa de bine echipat.

Modificat de dionescux
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vreau sa alimentez o polemica brand.vs.brand, dar tind sa dau dreptate lui @dionescux. Avand 2 Renault-uri in spate, tot un Megane 4 as fi luat, iar pentru cei care chiar au nevoie de cei 600 de litri si deschidere mare a portbagajului - varianta Estate. Cu maximul de dotari este foarte aproape (sau chiar depaseste) varianta Style de la Octavia, la pret mult mai bun. Daca ar fi pastrat GT in oferta (sasiu sport + 4Control) era un best-buy in clasa Compacta.
Pe mine m-au pierdut cu lipsa de motorizari diesel, de fapt oferta limitata la un singur tractor de 115cp, altfel nimic de reprosat raportului pret/calitate. Am preferat sa iau tot diesel - consider ca asta este cam ultimul tren, in cativa ani cred ca vor fi scoase din piata sau supra-taxate. Daca ar fi avut in continuare un DCI in zona 150-160cp cu EDC, tot Megane as fi luat fara nicio ezitare (un Intens sau RS-line plus cateva optiuni acopera cam toate gusturile).

 

In incercarea de a ramane totusi on-topic:

cand am decis sa "schimb tabara" primul argument a fost diversitatea la Octavia: motoare cu puteri de la 100 la 200cp, atat manuale cat si automate si benzina&motorina (sa nu mai zic si tractiune...). Apoi a contat faptul ca prefer o caroserie Sedan si e un mare avantaj accesul oferit de un liftback (un volum mare cu gura mica de acces e inutil in anumite situatii).
Si in fine nivelul de echipare: la masinile anterioare am fost la maximul de echipari si am exploatat cam tot ce aveau de oferit - adica n-au avut dotari pe care sa dau banii degeaba. Prin comparatie, versiunea Style cu pachetele Clever a acoperit cam tot ce am eu nevoie in exploatarea cotidiana. Sigur, arata bine un Sportline sau vRS, mai ales la interior, insa diferenta de pret nu e justificata pentru stilul meu de condus. In plus imi place sa mai ies din asfalt rareori prin concedii si garda la sol ar fi penalizanta in acele situatii. De aceea am si adaugat pachetul de drumuri grele la Style - pentru cei 15mm in plus.

Si apropos de intrebarea lui @grig_sorin, intr-adevar cam am emotii cu privire la electronica la cate probleme vad expuse pe forumuri. Pot doar sa sper ca pana se "naste" si masina mea se mai trateaza o parte din "bolile copilariei" ce apar la unele modele noi.

Modificat de SkOmk4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am fost pornit pe Megane 4 si dupa ce am testat Octavia am ramas cu un gust amar fata de Megane, nici nu se compara.....

Dar bineinteles fiecare decide cu banul lui de aceea exista alternative.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, interesant. Chiar m-ai facut curios, eu avand un M4 GT caruia n-am avut nimic sa-i reprosez in afara de trapa (n-am dorit-o, erau ultimele GT-uri in stoc dupa oprirea seriei GT) si la care n-as fi renuntat de bunavoie.
Daca e ceva punctual ce ti-a displacut poate-mi dai un mesaj privat ca sa nu poluam topicul aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt eu mai rau: am vrut Superb 3 2.0 220TSI… si am ajuns sa am de alea intre Megane 4 1.3333333333333(3) 140 EDC, O3 2.0 190 TSI DSG, Civic 1.5 182 si Talisman 1.6 225.

 

Megane-ul (sedan) n-avea aibaguri laterale spate, civicul venea cu CVT (si oil dillution) Talismanul 1.6 era 30k++ si sa zicem ca pieream 50% in 2 ani (plus ca 1.6-le cam papa ulei). 

Coreenii au DCT (noi le zicem DSG) si, in afara de (acum in 2021) unele N-uri vin cu ambreiaje uscate. Fier pe fier in Bucuresti in bara la bara. Deci nu.

Sa nu mai zic ca la ei caii sunt precum km la Pelicanu: 1km are 800m. 

1.6-lea lor (177/19x/205) in a 3-a are  puterea reala cu minim 20% mai mica.

Nu mai zic nimic de 2.5-ul de Mazda.

 

Legat de dotari, unele folosesc componente ca FA/ACC contemporane cu Touareg 2004 sau Pasaat 2009 - cine are detector de radar stie clar daca are in fata/spate un reno/nissan/mercedes low cost sau coreeana ori mazda.

De MAN/Scania nu mai zic. 

 

As mai scrie una-alta dar deja sunt hater.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, dionescux said:

Mazda 3 mica, kia pro ceed mica, pasat mare dar scump. 
la cat s-au scumpit masinile, nu as mai lua nimic asa de bine echipat.

Eu am trecut la Mazda 3 si pot spune  ca nu regret mai ales dpdv al motorizarii pe  benzina  (2.0 SkyActive MH vs TSI MH)De asemenea pretul,  la aceleasi dotari, este sub Skoda Octavia. Este mai incapatoare ca Octavia 2, dar ceva mai mica decat Octavia 4. Finisajele interioare sunt foarte bune, insa  nu este asa practica cum este Octavia care in afara de faptul ca are haion, este gandita bine, mai mult ca o masina de familie. 

Modificat de ovidius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu aș alege Superb sincer, dar în momentul achiziției nu era nici una care să se potrivească cerințelor și nu vroiam să aștept 8 luni pentru una nouă. 

Legat de Octavia, eu aparent am scăpat de multitudinea de erori, am avut puține. 

Referitor la mărcile discutate aici:

- Renault nu aș lua nici să mă bați. Am avut în familie câteva, întreținerea a costat enorm față de alte mărci. 

- Mazda e drăguț dar e loterie. Știu pe cineva din Cluj la RMB, e plin de ele în service cu diferite problemuțe. Mașini relativ noi. 

- Honda era și pe lista mea, dar după ce am condus CVT am zis pas. 

În rest de acord cu ce a scris zidanne mai sus. 

 

La Lexus m-aș gândi, dar poate deveni complicat cu service-ul în România... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

18 minutes ago, tbege said:

Mazda e drăguț dar e loterie. Știu pe cineva din Cluj la RMB, e plin de ele în service cu diferite problemuțe. Mașini relativ noi. 

Nu mai multa loterie  ca la Octavia 4... :)  Partea electronica oricum e mult peste Skoda,  ceea ce este oarecum normal, doar sunt japonezi. La Octavia 4, se stie cate probleme/rechemari sunt pe parte de electronica, infotainment (se restarteaza singura, se blocheaza etc) ... la Mazda, nu prea am auzit, dar,  partea de infotainment este Panasonic, Japan... 

De fiabilitatea motoarelor pe benzina japonee se stie ca este foarte buna, iarasi peste VAG TSI, FSI etc 

Ce mi se pare mie mai slab la Mazda in comparatie cu VAG, este caroseria, (tabla pare mai subtire),  lipsa unor optiuni.....

 

Nu mai sunt nici nemtii ce erau odata, s-au " dat" si ei dupa "estici" :D 

Modificat de ovidius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

11 hours ago, zidanne said:

 

 

Legat de dotari, unele folosesc componente ca FA/ACC contemporane cu Touareg 2004 sau Pasaat 2009 - cine are detector de radar stie clar daca are in fata/spate un reno/nissan/mercedes low cost sau coreeana ori mazda.

De MAN/Scania nu mai zic. 

 

As mai scrie una-alta dar deja sunt hater.

Sincer pe mine la masini si in oricare alt domeniu ma intereseaza functionarea in viata reala, deocamdata eu observ ca prin comparatie cu Hyundai( nu are rost comparatia cu ceva premium) sistemele electronice de pe Octavia functioneaza mai prost, de exemplu asistentul la faza lunga da rateuri mai des, forward assist la fel, line assist mult mai ''ferm'' la coreeni.

Sa nu mai vorbim despre dotari care la Hyundai standard ( pret ~11000 ) vin standard, gen recunoastere semne circulatie, detectie oboseala si care la Octavia de 25k sunt optionale.

Adaug inca o masina in comparatie : Insignia. Cunosc 2 persoane cu modelul nou si duc o viata linistita.

Probabil ca daca iei Octavia si mergi 8-10k km/an nu o sa ti se para enervanta dar daca o folosesti zilnic si faci ~30k km/an o sa ti se ia rapid de ea.

Modificat de akon
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

42 minutes ago, tbege said:

întreținerea a costat enorm față de alte mărci.

Au fost probleme punctuale? Sau te referi la costurile normale de intretinere?
Eu in 14 ani de Megane 2 nu pot spune ca am avut cheltuieli "enorme". Ultima revizie chiar a fost in reprezentanta luna trecuta; cu uleiul si toate piesele lor (inclusiv filtru de motorina cu senzor de apa), plus stand de amortizoare si frane - aproape 1.000 lei. In afara retelei Renault, revizia cu piese OEM cumparate de mine si ulei Elf este intre 600 si 700 lei.
Vara trecuta, la GT revizia completa (toate filtrele) m-a costat in reprezentanta 1.050 de lei. Pentru comparatie: un coleg de servici a platit pentru revizia la Dacia a unui Sandero 1.5 dci 950 de lei anul trecut.

Cea mai mare cheltuiala la M2 a fost inlocuirea kit-ului de ambreiaj (odata in 270.000 km), din cauza volantei cu masa dubla care a costat ~3.000 lei pe origine (iar aftermarket nu era mult mai ieftina la acea vreme).
Mazda - pare sa ai dreptate; cunosc un singur posesor. A avut mici probleme diverse + motorina in ulei (!?!?!) + cutie manuala inlocuita pe la 200.000 km (masina exploatata preponderent extra-urban).
Honda: am fost la un pas de a lua Civic Sport atunci cand am luat GT-ul, dar detest CVT-urile.

 

@akon: sper sa nu ai dreptate cu exploatarea zilnica si cei 30.000 km/an - cam asta e regimul meu de exploatare. Daca mi se ia repede de ea, nu va fi meritat asteptarea... 😒

Modificat de SkOmk4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

30 minutes ago, SkOmk4 said:

Mazda - pare sa ai dreptate; cunosc un singur posesor

Eu o am de 1 an jumate , 15K km, nicio problema in afara de update-urile normale de software....am totusi un greiere in bord care a aparut la vreo 3000 km... :D

Consum foarte bun: 2.0 benzina aspirat cu tehnologie Sky X MH, fara dezactivare cilindrii 186CP, 5.5-6.0 mers putin sportiv! Consumul este  comparabil cu 1.5TSI de la VW, in niciun caz  cu vechiul 2.0 TSI care rupe la consum... Un exemplu mai clar, asta vara, Severin-Constanta ( 600km), medie aprox 100Km/h, 3 pers +bagaje, consum 6.3 (autostrada 150+km/h)

La achizitie am luat in considerare si Octavia, dar mi s-a parut prea  "chinezeasca" la interior, plastic mult  ... de ex capitonajul usilor este numai plastic, infotainment care arata a china la greu, tot motoare TSI fara MH la inceput,  samd. 

 

Toate problemele semnalate la Mzd 3, sunt in general destul de mici, in niciun caz probleme gen  cutie semenlate de colegii de pe forum la Octavia 4,  care s-a rezolvat doar prin inlocuire intr-un timp foarte mare ...

Modificat de ovidius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema cu motorul skyactiv X este ca e printre cele mai complexe motoare de pe piata la ora actuala, deci dupa ce ti se termina garantia si ai o problema cu el, in primul rand nu prea ai alternative decat reprezentanta, iar preturile ma indoiesc ca o sa fie ca la 1.9 TDI sau chiar si ca la un motor relativ comun deja, precum 1.5 TSI. 

 

Totodata, consumurile la TSI nu sunt chiar asa de speriat, mai ales in afara scoti consumuri bune. Cu 2.0 TSI 190 de pe O3 FL scoti tot 6-7L in regimul descris de tine.

 

In rest, da, sunt de acord. Mazda se simte ca o masina dintr-o gama superioara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@akon nu mai tin minte, ce echipare e octavia asta de care tot te plangi?

E luata pe firma? Ca la cate intrari ai avut in service, clar trebuiau sa ti-o schimbe - fiecare intrare in service se trece in carnetel, cand nu mai sunt locuri, se inlocuieste masina. Pe cheltuiala dealerului.

 

@ontopic scrisesem o polologhie si mi-am dat seama ca sunt putin subiectiv si putin offtopic - eu codux O3FL nu O4 si desi mai imprumut un O4 2.0 TDI Style luata cu 22k de la Brady acum fix un an si am condus-o suficient de mult incat sa imi pot da cu parerea.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

13 hours ago, zidanne said:

Megane-ul (sedan) n-avea aibaguri laterale spate, civicul venea cu CVT (si oil dillution) Talismanul 1.6 era 30k++ si sa zicem ca pieream 50% in 2 ani (plus ca 1.6-le cam papa ulei). 

Cam toate motoarele din gama VAG papa ulei. Pana acu vreo doi ani era trecut in carte 1l/1000 km, acu vad ca au mai scazut la 0,5l/1000 km 

 

13 hours ago, zidanne said:

Coreenii au DCT (noi le zicem DSG) si, in afara de (acum in 2021) unele N-uri vin cu ambreiaje uscate. Fier pe fier in Bucuresti in bara la bara. Deci nu.

Priveste din alt punct de vedere. Inafara de diesel si benzinele mai potente, motorizarile normale si la VAG vin cu DQ200. 

 

Doar zic, nu dau cu paru' :)) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ovidius Vad ca esti din MH - uite un consum de 2.0 TSI 190CP intre 4200 si 6000 rpm de la Bucuresti la Busesti

 

BBCMG5P.jpg

 

PS mazda ta are 183 de cai intre 6000 si 6001 rpm. In rest, luand treapta 3 ca referinta (in mod normal raportul arbore roata e 1:1 sau apropiat) are cam 153CP. Si trage ca un motor se 150 de cai. Stiu asta ca pe Dealul Negru am calarit unu 3 din asta pe zona cu doua benzi si credeam ca merge la consum. Ne-am oprit in aceeasi benzinarie si chiar l-am întrebat daca era la consum. Se pare ca nu, atata poate.

 

@Luciosu pana cum doi ani… 2013 like. Cand eram mic ma uitam la avioane si parasute pe aeroportul de la Boteni. 
Acum acolo e RTR. Intamplator echipa care a proiectat Talismanul lucra acolo (ca acum sunt toti la Jaguar e partea a doua). Intamplator am pus o intrebare  si baietii mi-au raspuns sa imi vad de treaba.

2.0 TDI vine cu DQ381/DQ500, 2.0 TSI cu DQ381. 

6DCT250 e un fail mai mare decat DQ200. Macar DQ200 n-a ajuns pe masini cu pretentii sportive (la GT ma gandesc)

 

 

Modificat de zidanne
@luciosu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am comandat masina pe 3 februarie 2021 si a venit pe 20 mai. 3 luni si un pic. am prins si un pret foarte bun, cu reducere mare la dealer si importator. la scurt timp dupa ce am dat comanda deja incepuse panarama.

apropo, am fost sunat de dealer si mi-a fost propus sa le vand masina inapoi la pretul de achizitie + 1500 de euro. motivul: clienti care vor neaparat RS si nu vor sa astepte 1 an si un pic. 

revenind la topic, daca ar fi sa aleg in acest moment din nou, m-as uita clar si la ProCeed GT facelift. Daca nu m-ar convinge probabil as alege la fel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

47 minutes ago, zidanne said:

@akon nu mai tin minte, ce echipare e octavia asta de care tot te plangi?

E luata pe firma? Ca la cate intrari ai avut in service, clar trebuiau sa ti-o schimbe - fiecare intrare in service se trece in carnetel, cand nu mai sunt locuri, se inlocuieste masina. Pe cheltuiala dealerului.

 

Nu ma plang, doar expun o realitate, mi se pare important un user feedback pertinent si nu doar chestii puerile cu ''a mea e mai tare''

Este Style dar nu cred ca are importanta echiparea si e luata pe persoana fizica iar O4 nu are nici un carnetel, totul ramane la dealer, asta daca noteaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

52 minutes ago, zidanne said:

pana cum doi ani… 2013 like. Cand eram mic ma uitam la avioane si parasute pe aeroportul de la Boteni. 
Acum acolo e RTR. Intamplator echipa care a proiectat Talismanul lucra acolo (ca acum sunt toti la Jaguar e partea a doua). Intamplator am pus o intrebare  si baietii mi-au raspuns sa imi vad de treaba.

2.0 TDI vine cu DQ381/DQ500, 2.0 TSI cu DQ381. 

6DCT250 e un fail mai mare decat DQ200. Macar DQ200 n-a ajuns pe masini cu pretentii sportive (la GT ma gandesc)

Ok. Scuza-ma...2013. Meanwhile, este trecut 0.5l/1000km. Sa inteleg ca asta e rezonabil, la Talisman nu. Imi pare rau ca extrapolezi si duci discutia doar de echipari punctuale. Problema este de DQ200 este pe o buna parte din masinile comandate in RO, adica pe 1.0 TSI, 1.4 TSI ( care nu mai e) si cred ca si pe 1.5 TSI.

Legat de cutii de viteza, eu pe Superb TDI190 am DQ381 (tocmai ce i-a picat colegului meu din Polonia, 85k KM, 2k Euro reparatia), mie nu imi place deloc, are lag (cutia la mine sta in S), dar asta e alta mancare de peste.

 

Ca posesor de Superb din 2019, pe langa programarile la revizie (le fac la 15-16 mii), tre sa imi mai pun in calendar, cel putin inca 2 vizite/an, pentru alte defecte)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, zidanne said:

PS mazda ta are 183 de cai intre 6000 si 6001 rpm

De la 3000 rpm... :)  Daca merg la 66 km/h medie, nu trece de 5-5.5 ;)  Nu ai fost atent...eu am avut consumul de 6 la 100km/h vit medie... daca merg in coloana sau ca "moshu" , nu trec de 5 ...

2 hours ago, yeeeeman said:

Problema cu motorul skyactiv X este ca e printre cele mai complexe motoare de pe piata la ora actuala, deci dupa ce ti se termina garantia si ai o problema cu el

Motoarele japoneze sunt printre cele mai fiabile din lume... ... garantia este 5 ani, slabe sanse sa aiba probleme, doar nu e TSI :D

 

SKY X, e chiar inginerie la care nemtii au visat doar la un moment dat ...  in schimb, au pus-o de un Diesel gate" ca la ala nu trebuie prea multa inginerie.

Modificat de ovidius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta cu plasticul din Mazda 3 peste ala din Octavia e funny.😀 O spune unul care  a avut de ales intre O3 FL, Megane 4, Mazda 3.

 

Legat de garantie la Mazda, ambreiaj picat (disc + volant) la 6 luni si 6000 km, se refuza schimbarea pe garantie, se paseaza vina pe sofer.

 

 

Nu as cumpara O4, as lua  poate O5, din cauza ca la variantele pare nu imi place designul.

Desi, timp spre Superb.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

15 minutes ago, halamadrid said:

Legat de garantie la Mazda, ambreiaj picat (disc + volant)

Tu cred esti funny… 9 din 10 ar constata ce am spus legat de finisajele interioare… la Mazda chiar tind bine spre premium :) 

Caz izolat cu ambreiaj, nu am auzit /vazut nici pe mazda forum.. probabil vina sofer… ai constatat tu ca nu ar fi asa?

O3 aia cu frana de mana manuala?:) Cand am urcat in O3 FL am avut impresia ca sunt in O2 a mea cu un face lift mai “marisor” asa :) … Nu as fi luat O3 FL ca m-as fi speriat mereu de ea cu design ala la faruri copiat de la mercedes de acu 20 ani …

Modificat de ovidius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Quote

Caz izolat cu ambreiaj, nu am auzit /vazut nici pe mazda forum.. probabil vina sofer… ai constatat tu ca nu ar fi asa?

O fi soferul. Dar cat de prost poti conduce sa bulesti si volantul in 6000 km?😀

 

Eu am vrut sa iti raspund doar la intrebarea "ce ar putea pica in 5 ani de garantie"?

 

Quote

Cand am urcat in O3 FL am avut impresia ca sunt in O2 a mea cu un face lift mai “marisor” asa

Si eu ca ma sufoc in Mazda 3.

 

Continuam sa ne laudam amandoi atelajele? Eu ii recunosc punctele tari si pe cele slabe. Dar comparativ cu Mazda 3, chiar nu e cazul.

 

Nu mai da quote la ultimul post, esti membru vechi.

 

PS: prefer frana de mana clasica.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Rave a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!