Jump to content

Skoda Octavia 4 VS concurenta


grig_sorin
 Share

Postare recomandată

5 minutes ago, halamadrid said:

soferul. Dar cat de prost poti conduce sa bulesti si volnta in 6000 km?😀

volant ca volant, desi daca o sa cauti me mazda forum nu gasesti cazuri, in schimb sunt cam multe cazuri de cutii schimbate cu totul la O4… pe langa multe altele… dar nu-i problema, romanii oricum le cumpara ca sunt “nemtesti” :D 

Modificat de ovidius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

14 minutes ago, ovidius said:

O3 aia cu frana de mana manuala?:) 

La O4 cand plec de pe loc uneori dezactiveaza singura frana, uneori nu iar autohold la fel, cand merge bine cand nu, asa ca nu am incredere deloc in frana de mana electromecanica si mi-ar fi prins mai bine o frana de mana clasica. La alte marci nu am aceasta temere, pt ca nu au dat motive.

 

Daca eu las masina in rampa/panta cu frana de mana trasa si dracia ''se gandeste'' sa dezactiveze frana cine plateste reparatia? Foarte putin probabil sa se intample asa ceva dar cand le cumulezi pe toate cele remarcate dealungul timpului , acest scenariu pare plauzibil.

Modificat de akon
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

11 minutes ago, halamadrid said:

Dar comparativ cu Mazda 3, chiar nu e cazul.

Nu e cazul asa e… Mazda e putin mai sus … scuze

PS: sigur te-ai urcat in Mzd 3/2021 ?

5 minutes ago, akon said:

O4 cand plec de pe loc uneori dezactiveaza singura frana, uneori nu iar autohold la fel, cand merge bine cand nu, asa ca nu am incredere deloc in frana de man

Tare asta… deci O4 pleaca si cu frana de mana pusa! La Mazda mai da rateuri autohold la activare, dar niciodata nu pleaca cu frana de mana :) 

Modificat de ovidius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

51 minutes ago, ovidius said:

volant ca volant, desi daca o sa cauti me mazda forum nu gasesti cazuri, in schimb sunt cam multe cazuri de cutii schimbate cu totul la O4… pe langa multe altele… dar nu-i problema, romanii oricum le cumpara ca sunt “nemtesti” :D 

Cate cutii, mai exact? Ai numarat?😁

 

Skoda schimba toata cutia pe garantie pentru ca vrea.

E vorba doar de dimensiunea unei componente, cutia functioneaza cu un mic zgomot, nici vorba sa ramai in drum.

Skoda ar putea inlocui doar acea compomenta, dar da dovada de seriozitate si asumare

 

Restul nemultumirilor sunt in majoritate legate de sistemul media, mai precis de soft.

 

Quote

Nu e cazul asa e… Mazda e putin mai sus … scuze

Desi Mazda e mai ieftina, Octavia se vinde intr-un numar cu mult mai mare de bucati. O fi subiectivismul romanilor?😃

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

28 minutes ago, halamadrid said:

. O fi subiectivismul romanilor?😃

Garantat! Chiar tu dai dovada prin faptul ca, consideri o nimica toata faptul ca Skoda are probleme cu o piesa din cutie (sau mai multe), dar o schimba cu totul :) Normal ca o schimba! Tu ai accepta la o masina noua dec20+ K Euro sa i se repare cutia in service in Ro ? Esti simpatic… Clienti ca tine sa tot aiba VW :) 
Eu am luat Octavia 2 noua… alta calitate… De fapt, Dieselgate spune cam tot despre ce face VAG ;) 

 

28 minutes ago, halamadrid said:

Skoda schimba toata cutia pe garantie pentru ca vrea

O schimba ca sa nu se faca se ras ! ;) 
Cred ca ai vazut ca asteapta o luna cu masina in service cei care au patit-o… dar  ce conteaza “se vinde cel mai bine” …

Modificat de ovidius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu va mai certati. Octavia 4 este superioara la spatiul interior, si configuratii (motor-cutii-tractiune-echipamente). Mazda 3 este mai agila, cu o directie mai buna, sasiu mai sportiv, design mai placut si un interior de vis in clasa compacta. Eu as fi fost pus in reala dificultate daca Mazda 3 era in versiunea noua atunci cand am luat Golf-ul (2019). Singurul lucru negativ ar fi fost spatiul prea mic din spate la hatch, nu inteleg de ce s-au zgarcit acolo. Altfel, motorul aspirat de 2 litri si aproape 200CP si cutia manuala sunt perfecte pe 3.

Revenind la topic, cu banii de RS4 as lua un Yaris GR cu ochii inchisi, masina e senzationala si as fi fost dispus sa fac orice compromis legat de spatiu pentru bomba aia mica 🙂

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vreau sa par rautacios, dar am citit topicul de la inceput si sincer inafara de polemica tipica "masini nemtesti vs. japoneze" nu se deduce mare lucru. 

Din punctul meu de vedere, problemele in garantie au devenit din ce in ce mai inerente la toti producatorii in goana lor dupa profitabilitate si motoare termice cu o sumedenie de sisteme de depoluare care genereaza o groaza de alte inconveniente. Mai mult masinile devin din ce in ce mai mult niste device-uri ca orice alt telefon sau laptop, avand in vedere tehnologiile utilizate, nu mai sunt pur si simplu un mijloc de transport din A in B.

Revenind la subiect avand in vedere ca vorbim despre masini noi, obiectiv vorbind discutia ar trebui sa se bazeze pe diferente de pret concrete (pret de achizitie, costuri de mentenanta, etc.), dotari, manevrabilitate si nu in ultimul rand disponibilitate avand in vedere contextul actual al crizei de componente. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce se vor rezolva problemele inerente unui model nou, O4 va ramane in top-ul vanzarilor pentru simplul fapt ca e masina din clasa sa care ofera ceva spatiu  din clasa superioara.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O4 nu este un model complet nou. Este tot pe platforma MQB, trebuia sa fie doar un facelift mai amanuntit. Niciun motor nu este cu adevarat nou.

Acelasi lucru si in privinta sistemului de infotainment, MIB 3 impartit de toate VAG. Plus ca nu sunt in primul an de productie si in continuare sistemul multimedia este cu probleme. Probleme care in 2016 cand s-a lansat MIB2 nu erau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Heeei, hai ca am zis eu de bine de unele frantuzesti (una fabricata in Turcia, a doua in Spania 🙄)... Stim ca francezii se predau repede 😉, dar nu-i scoateti asa de usor din comparatia asta. Totusi statistica de piata arata decent si in cazul lor (desi au scazut simtitor anul asta):

http://www.apia.ro/wp-content/uploads/2021/11/2021-10-Situatie-pe-marci.pdf
Eu cat am utilizat si cat am citit despre Megane de la 2 pana la 4 n-am identificat major-fails sau show-stoppers. Doar la M4 GT benzina a fost un rateu cu cutia, care era la limita constructiva pentru cuplul oferit de motor - insa majoritatea s-au rezolvat pe garantie si apoi au corectat problema dupa primele loturi. Au mai avut rateul cu motorul de 1.2 TCe - consum ulei (mai mic decat consumul de la unele motoare VAG), pe care au avut bunul-simt si l-au scos din productie. Actualul 1.33 TCe are specificatii interesante la consumuri pe care unii le considera de diesel ceva mai flamand...

 

Sa nu uitam pana la urma ca discutia era de comparatie in aceeasi clasa si in aceeasi zona de pret.

De exemplu: pentru un Megane 4 RS-line 1.3 TCe 160cp EDC la 25.000 Euro este greu de gasit un concurent direct cu dotari similare la aceiasi bani.

 

si da, gradul de subiectivitate in discutiile de mai sus mi se pare ridicol de mare. Comparativele astea ar trebui sa prezinte concluziile mature&documentate ale unor adulti, nu certuri de gradinita de genul "tatal meu e mai tare dacat tatall tau...". Pana la urma scopul forumurilor e sa ajute utilizatorii/cititorii sa ia decizii in cunostinta de cauza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 9 ore, SkOmk4 a scris:

motorina in ulei (!?!?!)

Am și eu o cunoștință și la fel pe Mazda 3 cu motorina în ulei pe la injectoare. Mai târziu a avut o bătaie în chiulasă, piese nu sunt pe stoc, stai 2 săptămâni până vin și sunt mult mai scumpe decât cele similare pe WV. A cheltuit vreo 2000 de lei pe desfăcut și încercat câte ceva și când i s-a spus că se poate ajunge la 2000€-3000€ a renunțat la mașină. A încercat să vândă caroseria și așa a aflat că mai sunt multe cu motorul terminat și se oferă doar caroseria pentru piese și nu se vând fiindcă e oferta prea mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu siguranta te referi la un model vechi, nu la noua Mazda 3. Nu prea mai motiv sa mai iei o compacta Diesel, cu atat mai putin la 3, unde motoarele pe benzina sunt mult mai performante si rafinate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5 hours ago, The_Ego said:

O4 nu este un model complet nou. Este tot pe platforma MQB, trebuia sa fie doar un facelift mai amanuntit.

"Volkswagen CEO Herbert Diess has claimed the firm will be able to use MQB for at least three generations of vehicle without substantial additional investment, with models such as the recently-unveiled Mk8 Golf and Skoda Octavia sitting on an updated ‘MQB Evo’ platform perhaps representing the second of these generations."

Adica nici Golf8, nici Leon 4 nici A3 8Y nu sunt modele complet noi, nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe.vremuri, acum 10 15 ani, termenul de garantie mai insemna ceva, pe tot parcursul celor 4 5 ani.

Acum e o bataie de joc, si trebuie sa fie o pb foarte grava sa si o asume producatorul, in rest e praf in ochi. Baga strambe si motive sa nu ti inlocuiasca nimic. Poate in primul an si 5 10k km sa fie mai binevoitori...

Am avut si masini noi, si cu probleme (mici dar deranjante) si fara pb, si masini SH cu km destul de putini ( pana in 50-60k km ) si pana in 3 ani ( 3.5 maxim ).

Pe cuvant ca am fost muuult mai multumit de masinile SH, si sa nu mai vb de pret.

Exemplu simplu. Necesitatile mele - combi, automat, 4x4, clima 3 zone, webasto, etc... O4 similara e vreo 40-45k eur. Un Passat/Superb SH echipat cu de toate, in conditii similare... km putini, 2 3 ani, sunt vreo 30 35k eur... diferenta de minim 5-10.000eur, daca nu mai mult!

Ce credeti ca se va strica la SH in urmatorii 3 4 ani incat sa cheltuiti acei 5-10.000eur pe reparatii?

Eu mi am facut calcule, si in ziua de azi nu mai merita masina noua. 

Garantia e o gluma, reviziile la reprezentanta vin la costuri/preturi nesimtite, incompetenta/nepasarea/ignoranta mecanicilor din reprezentante este foarte ridicata ( cu exceptiile de rigoare, bineinteles )... ma pot lipsi de toate cele, pentru o masina mai buna, mai mare, mai dotata, mai bine motorizata, you name it...

My 2 cents.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 11 ore, RwO09 a scris:

"Volkswagen CEO Herbert Diess has claimed the firm will be able to use MQB for at least three generations of vehicle without substantial additional investment, with models such as the recently-unveiled Mk8 Golf and Skoda Octavia sitting on an updated ‘MQB Evo’ platform perhaps representing the second of these generations."

Adica nici Golf8, nici Leon 4 nici A3 8Y nu sunt modele complet noi, nu?

Corect. Nu sunt modele complet noi nici pe departe. De asta asteptarile multora sa fie cel putin la fel de fiabile ca generatia anterioara. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mers cu mazda cx-5 si am 2 nemultumiti la ea. Prima ar fi suspensia dura (dar asta ar putea fi datorita caroseriei, posibil ca o mazda 3/6 sa fie mai confortabila) si a doua ar fi motorizarea de 2.0 ~180 de cai pe care sunt convins ca o fugaresc de la spate cu 1.4 tdi de pe rapid-ul meu.
Rezumand, la aceeasi bani gasesc mazda superioara dar nu as putea cumpara una din cauza lipsei de motorizari potente. Pe hartie poate ca au caii dar efectiv sunt magari si nici macar nu cred ca sunt toti la numaratoare, spune "butt dyno-ul" meu. Apropo daca turezi un motor de 2.0 aspirat de mazda efectiv il auzi cum se chinuie, nu este facut sa fie turat, este facut sa fie condus batraneste in plaja medie de turatii in cel mai bun caz.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu, din 2018 pana acum,  nu am avut nicio problema cu MQB ( A0) , nici cu mecanicii din reprezentanta. dar trebuie sa recunosc ca nu am fost pretentios la cumparare, nu mi-am luat DCC, ACC, lasere si alte minuni tehnice, predispuse la defecte sau intretinere costisitoare. Am ales VW pentru ca a fost singurul producator care avea produsul corect pentru ceea ce doream de la o masina noua. Insa acum, cu nebunia asta de pandemie, preturile au luat-o razna, balanta se inclina catre o masina second hand, dar si acolo au crescut preturile. Cert este, din punctul meu de vedere, ca cu cat esti mai pretentios si mai exigent cand alegi masina (noua sau sh), cu atat mai mult va trebui sa scoti bani din buzunar si sa ai mai multa rabdare. 

Modificat de razvancc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema la sh va fi ca noile masini sunt atat de pline de electronica, incat, in cativa ani, vor fi cheltuieli imense cu ceva rulat, si repere ce vor putea fi doar inlocuite, nu reparate.

Comparatia unui 1.4TDI cu un 2.0 benzina de aproape 200 de cai e ridicola 🙂

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dap, mult mai putin ridicol decat ar trebui sa fie din pacate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bonus masinile VAG intretinute ca la carte (adica fix cum recomanda producatorul) nu stiu ce fiabilitate vor avea cand li se duce garantia.

Mai degraba nu vor avea. Motoare complexe, gâtuite de norme de poluare, cu uleiuri din ce in ce mai subtiri cu intervale de inlocuire din ce in ce mai mari.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pacat de Octavia care in principiu a fost mereu o masina buna, dar acum pe langa preturile mari (dar aici sa zicem ca sunt afectati toti producatorii, toate modelele), O4 a inceput sa aiba si tot felul de mici probeme suparatoare (ca si restul suratelor..). Chiar ma gandeam in ultimele 6 luni ca daca ar fi cazul sa imi iau o masina noua de la VW/Skoda, as fi in reale dificultati si probabil ca in afara de Passat si Superb, nu as avea ce alege (si poate cele mici de oras ca si a doua masina). Audi se descurca mai bine parca (ex noul S3), dar e putin.. Iata un alt motiv pentru care preturile la SH au crescut: lumea se orienteaza catre ele si mai mult ca inainte, fiind nemultumiti de oferta de masini noi. 

La sotie la munca se utilizeaza Skode Octavia TDI in general..a fost una dauna totala si nu au putut comanda alta pentru ca venea peste 1 an sau ceva de genul. S-au reorientat catre o Toyota hybrid pe care au gasit-o pe stoc - oricum, o optiune mult mai buna zic eu :))  

Modificat de CristiALF
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 12/3/2021 at 1:28 PM, ovidius said:

Tu cred esti funny… 9 din 10 ar constata ce am spus legat de finisajele interioare… la Mazda chiar tind bine spre premium :) 

 

Eu expun o realitate despre fiabilitatea Octavia iar  Mazda 3 este bagata in clasamentul masinilor la care m-as uita, nu neaparat ca as si cumpara.

Octavia are pacatele ei dar sa nu ne apucam sa ridicam Mazda in slavi, tot o troaca plasticoasa este iar la capitolul interior nu e cu nimic mai sus decat Octavia. Mai mult , la Octavia am interiorul bej care arata si se simte chiar foarte bine.

Mult laudatul motor SkyActiv-X e bun pe hartie, in realitate probabil ca 1cp VAG = 1.25cp Mazda, dupa 4-5 ani intra rugina in ele etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@akon Pe ce te bazezi cand spui ca nu are 180cp? 😊 zi-ne si noua cam cum ti-a iesit raportul ala cu “1,25”.. Lasand gluma, puterea tine de fizica, 180CP sunt 180CP, restul e “cancan”…  Eu inteleg ca esti fan Skoda, dar daca ai 150Cp atat sunt…  nu poti avea mai multi cai asa “din pix” :) 

Pe de alta parte, fiabilitatea motoarelor pe benzina japoneze este stiuta de toata lumea, iar “in” 2.0 Skyactive x “e inginerie” la care VW doar a visat …

TSI -ul 1.5/150 CP este doar o varianta de TSI, FSI, nimic nou… ba chiar primele variante in RO au fost livrate atentie, in 2020,  doar in varanta “standard”fara tehnologii moderne gen MH sau dezactivare cilindrii, tehnologii cu care japonezii se “joaca” de multicel… Oricum VW se cumpara in Ro, de aia isi si permit nemtii cam orice :) 

 

Referitor la rugina, astfel de probleme au fost inainte de 2000 din ce stiu, nici macar Loganul nu mai are probleme cu rugina in 2021 :) … si inca ceva: vezi ca nici VW nu mai galvanizeaza caroseriile cum faceau odata, adica acu vreo 10+ ani in urma :) 

 

Ps: Detinand deja o Octavia 2 de care sunt f multumit. Inainte de a cumpara Mazda, am facut drivetest cu ambele: rezultatul este ca am trecut la “Made in Japan” , si nu regret 😃 Despre design doar atat: Octavia =design clasic familist “as usual”;  Mazda 3 arata chiar cool=moderna &sportiva ;) 

Octavia si VW  nu mai sunt ce au fost. Octavia este acum plina de plastic (de ex fetele de usi sunt full plastic) si electronica Made in China care la 2 ani de la lansare are inca multe probleme… 

Modificat de ovidius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate cu 20+ ani in urma, ca atat Golf V cat si Passat B6 sunt prieteni buni cu rugina. Puterea maxima nu ne spune intreaga poveste din pacate, ce conteaza de fapt in realitate, e puterea pe ca care o are motorul la fiecare turatie intre relanti si turatie de putere maxima, curba de putere adica. De astea doua motore care pe hartie au aceeasi putere pot fi foarte diferite in realitate. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ovidius Eu nu sunt FAN brand-uri auto, doar visatorii cred in cretinitati de genul asta intr-o era in care masinile sunt dezvoltate mai mult de departamentul de marketing.

 

Compara perfomantele acceleratie/Vm/reprize Octavia/Golf 150cp cu performantele Mazda 3 186cp si vei vedea de unde raportul acela...D'ohh nici nu calculasem dar vad ca da aproape perfect.

Am Mazda6 2006 1.8i(motor Ford cred) in familie si stiu ce vorbesc despre tabla. Inclusiv cele 2013-2014 sunt proaste si am vazut inflorite pe caroserie, sub ele sa nu mai vorbim...

Octavia da, tot trompeta plasticoasa este dar pe fata de usa ai vinilin. Prin comparatie, Mazda si-a dat silinta si a mai cusut ceva plastic pe bord, consola centrala dar in schimb a uitat sa capitoneze buzunare din fetele de usi, sertarul de la sofer.

 

La absolut toate marcile ai plusuri si minusuri, fiecare isi face calculele si alege ceea ce considera ca ii indeplineste nevoile.

Modificat de Rave
Quote-ul inutil este pedepsit de regulament, foloseste tag-uri asa cum am facut eu. Multumesc!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Rave a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!