Jump to content

VERSUS: id3 GTX vs Tesla 3 Performance


Bogdan_wrc
 Share

Postare recomandată

Dupa id3 vreau ceva mai puternic. e prea addictive acceleratia si cuplu la EVuri. prea fun , prea buna combinatia intre motor si intretinere sa renunt si sa nu caut ceva mai puternic.

si acum am ajuns la astea 2.

alte idei nu am. nu vreau SUV. nu imi place kia EV6 si nici Ioniq5. 

 

as vrea idei de la cei care stiu despre ce vorbim, nu ICE SH, nu motive de ce atatia cai, sau de ce...alte intrebari offtopic. 

 

am test drive pe 30.10 cu M3 Performance..iar de id3gtx..nu stiu f multe decat ca va folosi aceleasi motoare ca id4GTX , deci va fi 4x4 si 300 de cai. 

e greu si de gasit id4gtx pt test drive si oricum nu e f relevant, fiind mai greu, alt balans, alt centru de greutate. 

 

id3 GTX:

- ne-lansat, nu stim cand, si probabil va dura pana voi avea masina chiar si 10-12 luni. 

- "doar" 300 de cai

- retea slaba vs Tesla

+ pret (sub M3 cu mult), id4 e cam 54k (inainte de rabla), deci banuiesc ca id3 ar fi pe la 40-45 (dupa rable)..?!

+ bord peste Tesla (nu ma pot obisnui cu bordul ala gol)

+ android auto

+ plaftorma care imi place, acces la informatii, acces la piese usor, inclusiv upgrade. 

 

tesla Model 3 Performance

- scump...fata de id3, dar mult mai ieftin decat ce poti gasi la performantele astea (470 de cai, 3.1s 0-100kmh) , cam 54 dupa rable. (fara FSD, dar cu auto-pilot) ..dar merita diferenta de bani? 

- bordul...nu ma pot obisnui cu lipsa consolei pe centru volanului. 

- service

- exterior/hardware cu probleme de calitate. 

+ performante ( de fapt asta e primul motiv pt care ma atrage). 

+ retea

+ software mai stabil, si mai smart

+ timp livare ~aprox martie - mai 2022. 

+ gadget like (totul din telefon,...)

+ auto pilot, sentry...etc. 

+ frane brembo, drift/track mode , alte mici lucruri smart. 

+ retea supercharger fix langa N ring..care ajuta mult planurile de viitor.

 

M3 mi se pare cam scump pt ce planuisem. dar oare merita cresterea pt performante? si cu bord..meah. daca ar fi in buget comparabil cu id3, probabil as fi ales deja.

alte idei? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din punctul meu de vedere cele 2 nu au termen de comparatie. 

ID3 GtX ramane la nivel de hot hatch din punct de vedere al performantelor similar cu Golf R (~5 sec 0-100) in timp ce Model 3 se 'bate' cu supercar-uri precum Audi R8/Lamborghini Huracan (3.1 sec 0-100).

 

Eu as alege Model 3 luand in considerare motivul pentru care vrei sa schimbi actuala masina, ca sa nu risc sa ajung in situatia in care nici ID3 GTX sa nu fie suficient dupa o perioada de timp.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ID3 GTX se poate compara dpmdv cu M3 Long Range la pret, insa M3 are autonomie mai mare (600km vs 500km pt id3), pret mai bun (51k euro fara reduceri), putere mai mare decat ID3 GTX (4.4 sec 0-100 fata de 5sec). Plus ca ID3...no offense dar arata mai mult a frigider pe roti decat a masina sport de 300+ cai.

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@cj.Paul

multumesc. perfect de acord cu prima afirmatie, de aia si pretul. doar ca nu stiu daca merita diferenta de bani doar pt performante. 

asa cum am fost multumit pana acum, cred ca pot fi multumit si cu 300 de cai, si de restul banilor sa fac altceva.  probabil oricum voi urca spre ceva mai puternic peste cativa ani. de aia..haosul asta. 

 

Modificat de Bogdan_wrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ID.3 GTX nici macar nu a fost anuntat oficial. Daca ne uitam ce termene se ofera la modele convetionale din grupul VAG, termenul de 10-12 luni pare foarte optimist.

Pana la urma tot ID.3 este chiar si cu 300cai. ID.3 (58kW, 204 hp, RWD) este mai greu, consuma mai mult si se incarca mai incet in comparatie cu orice Model 3.

Mai just ar fi sa comparam ID.3 GTX cu Model 3 LR. 

Daca ne uitam la i4 M50, o masina comparabila cu Model 3 Performance dar cu 20k mai scumpa, astfel Tesla devine chiar o alegere buna.

Reteaua de incarcare Tesla in Romania deja o consider un selling point semnificativ - existau 5 locatii a cate 6 statii de pana la 250kW fiecare inainte de a se livra oficial prima masina. Sigur urmeaza service complet curand plus alte locatii de incarcare.

Ionity (a se vedea firmele ce stau la baza) nu au inca nimic in Ro si nici nu cred ca o sa intre foarte curand.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi daca Model 3 are faruri matrix led (Model Y nu are) - asta in cazul in care sunt importante pentru tine.

 

Varianta M3 e importata din China sau America? Si asta ar conta pentru mine.

 

Service-ul l-ai zis deja. E clar ca ai sansa sa ajungi in service cu o masina chiar si in primii 3 ani din mai multe motive, iar atunci iti vei dori sa ai de unde alege (asa cum e la VW), sau macar sa ai un service oficial in Romania/Ungaria. Nu stiu daca la Berlin se vor fabrica piese de Model 3 - daca da, atunci problema pieselor e rezolvata. Totusi nu vei avea tot atatea depozite cu piese in tara ca si la VW.

 

Izolatie si suspensii (ca o comparatie intre ID4 si Model Y, cea din urma are izolatie foarte slaba plus suspensii la care simti fiecare pietricica de pe drum - iar aici n-are treaba cu rotile; ar trebui sa vezi cum e la ID3 vs Model 3). ID4 GTX suporta suspensii adaptive, cel mai probabil si ID3 GTX va suporta - nu stiu daca exista posibilitatea pentru M3 - daca vei folosi masina pentru multi km va conta sa o poti trece in confort - cei peste 40 de ani vor intelege.

 

Apreciez masinile cu putere mai mare, gen GTX/Tesla, dar ramane de cantarit daca merita diferenta de performante Model 3 si GTX in conditiile pretului dar si a utilizarii (o masina de performantele acestea isi vor dovedi superioritatea la viteza mare, ca pana la 100km/h si ID3 Pro accelereaza in 7+ sec, iar GTX va fi probabil la 5+ sec; nu stiu cat de mult s-ar putea merge considerabil peste 100km/h acolo unde M3 ar bate clar ID3, din cauza bateriei).

 

Forma la Tesla e ciudata, se poate sa iti placa sau sa nu-ti placa (desi de aici au scos ei un coeficient de drag foarte mic fata de concurenta).

 

Viteza maxima M3 261km/h, ID3 GTX probabil 180km/h (iarasi, de cate ori crezi ca vei ajunge la 180km/h sau sa treci peste? depinde daca e important pentru tine; oricum cu nicio electrica nu vei merge mult la viteza maxima, e doar pentru senzatie).

 

Legat de viteza de incarcare nu mi-as face probleme. Daca prinzi un charger de 125kW+ nu stiu daca ar conta pentru tine cu 10-15min in minus cat ai sta la Tesla Supercharger. Iar daca nu prinzi Tesla Supercharger (si nici Ionity in Romania), toti vom fi egali la incarcare de 50kW.

 

Ca autonomie EVDB Model 3 are 470km, in timp ce ID.4 GTX (care e mai greu decat ID.3 GTX) e cotat la 400km. Daca ar fi sa comparam ID.3 cu ID.4 variantele Pro am avea autonomii de 450km la ID.3 si 400km la ID.4. De aici ma astept ca ID.3 GTX sa ajunga usor la 430km, rezultand o diferenta de vreo 40km mai putin fata de Tesla. Merita oare?

 

ID.3 GTX inca nu exista, deci vorbim ipotetic toate astea. Singura varianta pentru tine astazi este Model 3. Daca e sa astepti sa iasa ID.3 GTX, chiar cand sa-l comanzi vei vedea ca apare o alta varianta de electrica comparabila ca pret dar cu performante superioare, singurul dezavantaj fiind ca trebuie sa astepti vreun an ca sa o primesti. Si uite asa traiesti in viitor.

 

P.S. Iti inteleg dilemele fiind in aceeasi situatie cu tine (doar ca pe SUV ID.4 vs Tesla Model Y vs altele).

Modificat de VickEnd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Avem o arie dedicata pentru Versusuri asa ca am mutat topicul aici, chit ca vorbim de 2 modele electrice si atat.

 

Mergand mai departe, dintre cele doua eu as alege Model 3 Long Range :) Are suficient de multa putere si o pune jos foarte bine si are avantajele clasice ale unei Tesla vs concurenta... reteaua proprie de incarcare, baterii mai bune, motoare mai puternice dar mai eficiente, infotainment mai bun, dotari peste medie, dotari mai multe la pret echivalent, imagine, pret la revanzare si lista poate continua. ID3-ul mi se pare o masina foarte ok in gama 25.000 - 35.000 de euro dar, personal, nu as da mai mult pe un ID3 atata timp cat la 40.000 de euro exista M3 LR.

 

Si da, daca bugetul se poate intinde pana la Performance clar as alege asta dar nu stiu daca "merita" neaparat diferenta de pret... conteaza foarte mult stilul de viata si ce-si doreste fiecare de la o masina. Eu m-as opri la LR.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca M3 Long Range, asa cum am zis si eu mai sus si ai spus si tu, are suficienta performanta extra cat sa fie catalogata ca o masina foarte rapida. Atinge suta in 4.4s si pretul e 43k euro cu reduceri, deci nu vad de ce mi-as lua ID3 GTX.

 

Asta daca vrei performanta. Daca vrei confort si briz-briz-uri, iti iei direct ID4 si gata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La LR parca se poate pune si soft de fabrica care aduce acceleratia in gama Performance.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

16 hours ago, Silviu_7 said:

Ionity (a se vedea firmele ce stau la baza) nu au inca nimic in Ro si nici nu cred ca o sa intre foarte curand.

in RO, pt moment Ionity are Renovatio. care are cred cea mai mare acoperire. sunt cei mai scumpi, dar asta e partea 2a.

pe langa asta, cu cardul lor avut la id3, puteam incarca in f multe locatii. nu doar renovatio (care are mult mai multe decat ce vezi la Kaufland), si dealerii din grup. dar erau si alte firma acceptate de cardul lor. la fel si in Ungaria. nu doar Ionity, dar am incarcat si a Mobiliti (reteaua lor cea mai mare) cu cardul We charge si mi-a luat din bonusul de acolo. 

  

16 hours ago, Silviu_7 said:

ID.3 GTX nici macar nu a fost anuntat oficial. Daca ne uitam ce termene se ofera la modele convetionale din grupul VAG, termenul de 10-12 luni pare foarte optimist.

tesla tocmai a anuntat intarzieri in livrari. se pare ca unele modele SR+ ajung prin august 2022, si discutii sunt ca LR chiar octombrie 2022. deci oricum as da-o, masina nu ma astept sa am pana in primavara lui 2022, cel mai optimist. ma astept ca id3gtx sa fie anuntat si comenzile sa poata incepe. asta ar insemna un T0+6/8 luni. adica tot un 10-12 luni.

  

16 hours ago, Silviu_7 said:

Reteaua de incarcare Tesla in Romania deja o consider un selling point semnificativ

 incepe sa fie.

dar in general stau mult mai bine. sunt disuctii reale de a face share si pt alti producatori, dar la ora asta inca stau bine.

mai ales ca au trantit unul fix unde trebuie

https://www.tesla.com/findus/location/supercharger/nurburgringsupercharger

pe care am in plan sa-l folosesc daca intru in reteaua lor. 

  

14 hours ago, VickEnd said:

Vezi daca Model 3 are faruri matrix led (Model Y nu are) - asta in cazul in care sunt importante pentru tine.

se pare ca MY2021 are, dar nu vin INCA activate. desigur ca sunt...mi-am dorit mereu. la id3 ma ofticam ca nu am luat pachet superior pt asta. 

 

  

14 hours ago, VickEnd said:

Varianta M3 e importata din China sau America? Si asta ar conta pentru mine.

probabil US. China nu prea face fata nici la comenzile interne. dar e greu de aflat de unde vine. pt mine, sincer, nu prea conteaza. avem prea multe prejudecati despre productia in China, si nu prea sunt bazate. lucrez in domeniu (chiar auto), avem fabrici prin China, si crede-ma ca stiu ce vb comparativ cu alte zone de productie, chiar si US. nu e deloc rau . de multe ori asiaticii depun mai mult efort. 

oricum, sunt sanse ca in cateva luni sa porneasca si cea din germania... 

 

  

14 hours ago, VickEnd said:

Izolatie si suspensii (ca o comparatie intre ID4 si Model Y, cea din urma are izolatie foarte slaba plus suspensii la care simti fiecare pietricica de pe drum - iar aici n-are treaba cu rotile; ar trebui sa vezi cum e la ID3 vs Model 3). ID4 GTX suporta suspensii adaptive, cel mai probabil si ID3 GTX va suporta - nu stiu daca exista posibilitatea pentru M3 - daca vei folosi masina pentru multi km va conta sa o poti trece in confort - cei peste 40 de ani vor intelege.

nu mi-as lua suspensii adaptive, pentru ca sunt solutia de compromis. am avut doar masini sport (cu suspensii modificate, dure, de circuit) si la id3 ma enerva suspensia. desi nu era barca, era mult prea moale pt ce imi doresc. daca as fi tinut id3, sigur ar fi primit o suspensie sport, cauciucuri si frane mai puternice.

era pacat de sasiu si performante.

probabil daca ajung pe circuit, suspensia va fi printre primele modificari oricum. si da, am >40 de ani si nu ma pot obisnui cu moale :P 

 

  

14 hours ago, VickEnd said:

Legat de viteza de incarcare nu mi-as face probleme. Daca prinzi un charger de 125kW+ nu stiu daca ar conta pentru tine cu 10-15min in minus cat ai sta la Tesla Supercharger. Iar daca nu prinzi Tesla Supercharger (si nici Ionity in Romania), toti vom fi egali la incarcare de 50kW.

exact. masina va fi incarcata acasa 90% din timp, iar la drumuri lungi si Ionity/Renovatio au puteri decente. cateva minute in plus nu prea ma afecteaza. de multe ori la id3 nu aveam timp sa imi citesc notificarile pe telefoane pana se incarca. 

 

as vrea alb exterior/interior. nu stiu cum e pielea alba in timp. nu imi place bordul ala negru cu "lemn" iar vara atrage mai multa caldura. 

12 hours ago, Rave said:

Avem o arie dedicata pentru Versusuri asa ca am mutat topicul aici, chit ca vorbim de 2 modele electrice si atat.

doar ca as fi vrut sa evit discutiile intre ICE, SH...tot ce se ajunge pe subiectul asta. pt mine acest versus este fix intre modele astea, si daca mai apare ceva similar ca performante, pret..etc.

12 hours ago, Rave said:

infotainment mai bun

depinde cum privesti. daca il iei separat da. dar fara apple carplay si andrioid auto...nu stiu ce sa zic. oricum ai da-o, Gmaps inca e rege aici.

11 hours ago, yeeeeman said:

Cred ca M3 Long Range, asa cum am zis si eu mai sus si ai spus si tu, are suficienta performanta extra cat sa fie catalogata ca o masina foarte rapida. Atinge suta in 4.4s si pretul e 43k euro cu reduceri, deci nu vad de ce mi-as lua ID3 GTX.

pentru ca nu doar pretul conteaza. sasiul, suspensia, frane, ..interior. unde id3 chiar statea bine. 

se pare ca in 2023 va fi update la id3 cu materiale mult mai bune. 

14 hours ago, VickEnd said:

Forma la Tesla e ciudata, se poate sa iti placa sau sa nu-ti placa (desi de aici au scos ei un coeficient de drag foarte mic fata de concurenta).

fix asta nu imi place. interior nu prea, iar exterior asa si asa. la interior inteleg ca se mai pot face una alta. 

https://www.amazon.com/ThinSGO-Instrument-Dashboard-Synchronize-Touchscreen/dp/B08R8SJMQY

 

 

 

@all as vrea totusi sa intelegem ca nu vreau LR. cred ca e frumos sa respectam titlul. nu degeaba am pus acolo Performance. eu voi folosi mai mult ce are in plus asta decat LR. suntem diferiti, pentru voi e mai important range. pt mine nu. 

in plus la Tesla M3 Performance (copyright din alta parte):
"... superior acceleration and a claimed top speed of 162 mph, plus standard 20-inch wheels, lowered suspension, performance brakes, and a carbon-fiber rear spoiler. The Model 3 Performance is also the only Tesla to offer a Track mode with improved cooling and regenerative braking, torque vectoring, and relaxed stability control"

chestiile astea sunt mai importante (utile) pt mine decat range. 

si da, diferenta de acceleratie de la 4.5 la 3.1 conteaza. o simt...daca o pot lua, o vreau. 

LR ar fi doar o ..semi-dorinta esuata. daca iau tesla, iau perfomance. altfel, nu cred ca merita diferenta. iau un id3gtx si de difernta de bani fie fac upgrades la el, fie ma bucur de alte lucruri. 

Modificat de Bogdan_wrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Bogdan_wrcAsteptam impresii dupa test drive. Pe mine m-a convins dar mai astept putin. 
Si eu vreau interior alb. E rezistent mai ales ca e vegan.
Poate daca te grabesti prinzi chiar un termen bun. 

55FE610E-BB4A-4251-BE44-389A06BB88C1.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum s-a mai spus, M3 arata a masina si nu a hatchback mai masiv, fapt reflectat si in coeficientul de aerodinamica de 0.23 fata de 0.26 pt ID3.

 

Plus id3gtx nu e more of the same avand deja experienta cu id3?

Pentru Tesla e drept ca e nevoie de adaptare, fiind complet altfel. Nu stiu cum stau la software, dar VW nu convinge. 

 

Apoi M3 Performance are dotari standard orientate spre perfomanta pe care un GTX nu cred ca le va avea. In definitiv traditia VW e de a pune mai multa putere si integrala si nimic mai mult, mai ales ca e un GT nu R - sunt speculatii si de un R pt 2024.

Oricum nu sunt detalii mai deloc clare nici in privinta ID3 GTX. Doar ca se va baza pe conceptul ID X (deci aspecte din concept pot sa dispara), iar ca lansare nu se promite nimic.

Pe cand M3 e aici, palpabil si asteptam impresii de la testdrive.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea e ca nici nu are rost sa stai pe ganduri, alegerea clara e M3 Performance. Cel putin, din ce ai descris mai sus la necesitati si "preferinte" personale.

Daca tot faci un upgrade, fa-l pana la capat :)

Termenele de livrare se tot intind, daca nu vrei masina peste 12-18 luni, make a stand soon :D 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

24 minutes ago, The_Ego said:

 dotari standard orientate spre perfomanta pe care un GTX nu cred ca le va avea. In definitiv traditia VW e de a pune mai multa putere si integrala si nimic mai mult, mai ales ca e un GT nu R - sunt speculatii si de un R pt 2024.

adica? gama GTI chiar are mai multe decat doar putere fata de serie. iar sasiul era chiar misto si la id3. era f bine balansat/reglat. 

4x4 300/330 de cai sigur vine cu suspensie reglata special, frane mai mari (inclusiv discuri pe spate), probabil alte mici retusuri. 

asa cum si GTI/R vin cu altele fata de serie. 

id3GTX nu e doar un id3 cu alt/e motoare. 

30 minutes ago, Silviu_7 said:

Pe mine m-a convins dar mai astept putin. 

cu ce te-a convins? da, si eu astept TD sa ma decid. doar ca mi-e teama ca e prea scurt, sau ca nu am loc sa inteleg anumite lucruri. plus ca daca ma decid as vrea sa dau avans repede. 

9 minutes ago, acidone77 said:

Parerea mea e ca nici nu are rost sa stai pe ganduri, alegerea clara e M3 Performance. Cel putin, din ce ai descris mai sus la necesitati si "preferinte" personale.

incerc sa fac si calcule. diferenta (teoretica) de bani este destul de mare. sunt sigur ca si gtx mi-ar asigura mare parte din ce mi-ar asigura tesla ca senzatii, dar la un cost mai mic. 

unde mai pui ca nu ma atrage deloc interior (unde as sta cel mai mult).. de fapt fix bordul nu ma atrage. 

daca erau la acelasi buget, clar saream pe tesla strict pt performante. 

pana acum nu prea am vazut laude la sasiul de tesla, chiar si varianta performance, deci tind sa cred ca e mai adresata catre drag. 

doar cu ceva imbunatatiri se duce acolo unde trebuie. 

placute mai dure pe fata, upgrade la frane de S pe spate, suspensie, roti mai late..etc

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-a placut overall masina atat ca masina dar si ca masina electrica. Oricum urmaresc masina de cand a fost lansata si chiar inca am rezervarea activa. Din 2 Aprilie 2016 😎
Nu ma grabesc inca sa fac schimbarea fiindca drumurile sunt destul de rare si mai mult in oras dar si fiindca am leasing cu 2,5% dobanda la ID.3. 
Eu am facut tot sambata test drive si am mers Promenada - Rond OMV pipera - A3 pana in centura si inapoi - Herastrau - Piata CDG - Piata Dorobanti si inapoi pe Beller - Eliade spre Promenada. M-am incadrat in cele 45 minute si cred ca am reusit sa am un mix de drumuri cat mai diverse cu masina. 

77F623F5-D65D-4680-BFBB-25F6538D916B.jpeg

 

L.E. Optiunea de LR + upgrades pe partea de frane/suspensie/roti nu ar merge?

Modificat de Silviu_7
L.E.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acum o oră, Bogdan_wrc a scris:

adica? gama GTI chiar are mai multe decat doar putere fata de serie. iar sasiul era chiar misto si la id3. era f bine balansat/reglat. 

4x4 300/330 de cai sigur vine cu suspensie reglata special, frane mai mari (inclusiv discuri pe spate), probabil alte mici retusuri. 

asa cum si GTI/R vin cu altele fata de serie. 

id3GTX nu e doar un id3 cu alt/e motoare. 

 

De unde stim ce e ID3 GTX cand nu e nici macar lansat? Apoi tot ce tine de frane, suspensie sunt aspecte la care se poate face upgrade ulterior.

E comparatie intre ceva actual si ceva ce va sa fie probabil 2023 la ce probleme are grupul VAG cu chipurile in ziua de azi. Nu se anunta semnificativ mai bine nici la anul.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Silviu_7 pai astept detalii. cum ti s-a parut, ce model ai mers, etc. cum e fata de id3.

nu merge LR+ modificari. pt ca greu de ajuns la stadiul reglajelor din fabrica, plus nu vei avea atatea setari din software. plus ca ar fi doar o copie la performance, dar fara a avea in realitate performanta. plus ca toti banii bagati in hardware, ai ajunge tot acolo. si range-ul ar avea de suferit, clar. mai bine iei LR pt ce stie mai bine si Perf pt ce stie mai bine.

ca si cum as lua un 320i pachet M si as vrea eu sa il fac M. nu va fi acolo. 

 

 

@The_Ego pai din ce s-a anuntat, plus comparatia cu id4GTX. 

upgrade se pot face, dar cu ce costuri? si pana unde te duci? am modificat multe masini in anii trecuti si stiu unde poti sa te duci si unde deja nu mai are sens. 

repet, dupa ani la rand de masini modificate (si nu doar...amatoricesc, ci si profesional pt competitii), as prefera una sportiva din fabrica uneia modificate ulterior. 

pt ca nu e vb doar de niste piese pe care le arunci acolo, pe calculul " the bigger the better ". 

din toate anunturile facute id3GTX va aparea in 2022. deja id4 si id5 gtx sunt lansate, id4 gtx deja se livreaza. intarzieri vor fi , dar modelul nu va suferi modificari doar din cauza intarzierilor cauzate din lipsa chipurilor. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mers si cu Performance dar si cu Long Range.

Performance este brutal la acceleratie (cand e pe Sport), as zice ca era la limita aderentei dar si cumva la limita la care devenea suparator pentru corp. Practic trebuie sa pui capul pe spatar si sa te incordezi cand accelerezi mai tare. Long Range accelereaza foarte bine dar ii lipseste sentimentul de brutalitate. Nu am exagerat fiind masina de test + am fost in limite legale. Nu este diferenta ca intre 320i si M3 for sure intre ele. Si eu as merge pe Performance 100% intre cele 2.

 

ID.3 se simte greoi si lent :D + ii lipseste cam orice e smart ca sa zic asa. Cam orice masina 2018+ cu aplicatie stie sa faca mai multe fata de WeConnect ID si nici nu vad ceva major in viitor. Sa pomenesc de Tesla ca se deshide cu telefonul pe post de cheie si stie ce setari ai pe profil, inclusiv scaun? ID imi zice Hello Driver si trebuie sa confirm de fiecare data sa fie Online mode. Nu cred ca ID.3 GTX va avea frane diferite pe spate, considerand ca ID.4 GTX nu are.

 

Ceea ce am observat imediat cand m-am urcat in Tesla a fost unghiul de bracaj. Este unghi de bracaj normal pentru o masina. Ce are ID.3 este diferit, dar oricum vorbim de GTX deci probabil o sa fie pe acolo cand are motor si pe fata.

Si @Sparkysonadaugase pe undeva pe forum impresii de la TD.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Silviu_7 multumesc. aia cu lipsa interactiuni smart ma enerveaza si pe mine. avem tot pe telefon...de ce naiba sa mai umblu cu cheia de la masina. nici nu vad pozitia masinii pe GPS... din aplicatie. nici nu mai zic de summon sau alte functii moderne. 

de aia la inceput am pus PLUS la asta tesla. pe partea de soft, integrare stau cu mult peste. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma indoiesc ca ID3 sta mai bine la sasiu si frane decat M3 Long Range care face suta in 4.4s.

Interiorul, le-am vazut pe amandoua de aproape si M3 arata mai bine, cel putin vizual, pare mai calitativ.

Despre suspensii am auzit si eu ca nu sunt excelente la M3.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

11 minutes ago, yeeeeman said:

 sasiu [...] care face suta in 4.4s.

nu vad legatura intre 0-100 si sasiu. 

vezi la min 10:19

 

 

da, la calitate M3 sta mai bine decat id3 normal. decat gtx nu stim, dar id4 gtx sta bine la capitolul asta. as putea spune mai bine ca M3, dar e discutabil. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Soferul din clipul de mai sus spune ca M3 nu se compara cu "nemtii". Prin asta se refera la masini sportive adevarate, Porsche, Audi, Mercedes, BMW (M3) nu ID3, sa fim seriosi.

 

Exista suficiente clipuri pe net cu comparatii intre M3 si ID3 si cand vine vorba despre dinamica M3 este superior.

De altfel nici nu are cum sa fie pe dos, deoarece ID3 este o masina mai inalta, cu o pozitie de condus mai inalta, cu anvelope subtiri, bazata pe o platforma proiectata sa se descurce cu puteri mici si medii, nu 500 de cai, cum are M3.

 

Si da, exista o legatura foarte stransa intre plaja de puteri disponibila pe o masina si sasiul acesteia, care evident ca trebuie sa se descurce si cu 250 de cai dar si cu 450 cat are varianta de top. Cam asta voiam sa zic...

 

Ca Tesla M3 nu e cea mai sportiva, ca nu are cea mai faina directie din segment, nici nu are cum, un BMW M3 ii da clasa conform review-urilor, deoarece Tesla face masini de 10 ani si BMW, VW, de peste 50.

Insa repet, nu cred ca M3 este sub ID3 ca si dinamica + sasiu.

 

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@yeeeeman daca asculti primele secunde din discurs vei auzi ca pana la comparatia cu nemtii el spune ceva de sasiu, de directie...etc. eu la alea ma refer. 

si daca vei cauta YT pe circuit cu tesla (inclusiv pus de mine mai sus) vei vedea ca are niste lucruri..in minus. 

era doar un video, din mai multe. 

eu nu compar masini de 500 vs 300 de cai. eu compar masinile cum se descurca proportional pt puterea lor. 

deci nu compar dinamica doar prin prisma cailor. 

 

cum adica id3 are anvelope subtiri? cred ca faci confuzie cu bmw i3. id3 are cauciucuri standard. 

 

daca te uiti in "istorie" ff putine americane sunt intr-adevar reusite pe sasiu. putere? enorma. sasiu? meh. drag race? perfecte. circuit? meh...

de asta nu exista mereu o legatura intre 0-100 si sasiu. 

 

 

usor usor balanta inclina spre Tesla...se pare ca are mai multa putere decat declarat

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M3 are anvelope de 245 latime, ID3 are 205, 215...

M3 are directia si sasiul mai bune decat ID3, mai slabe decat masini sportive cu adevarat.

Da, exista o legatura stransa intre performantele unei masini si sasiu. Ca rezultatele celor de la Tesla nu se ridica la nivelul unui BMW M3 sau Audi RS4, e alta poveste, dar nu se poate compara ID3 care e o masina compacta de oras si distante mici-medii, cu o masina gandita pentru performanta, fie ea si cu un sasiu inferior masinilor de top.

 

Inteleg ca esti proprietar de ID3, iti place masina, samd, insa asta nu ar trebui sa iti stirbeasca obiectivitatea.

Revii cu impresii dupa ce conduci M3, ai spus ca ai TD programat :) 

 

Ai aici impresii de la cineva care compara fix cele doua masini:

 

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

22 minutes ago, yeeeeman said:

M3 are anvelope de 245 latime, ID3 are 205, 215...

as fi vrut sa vorbim concret cifre..

id3 are 215.

M3 are 235. 

daca iei in calcul diferenta de putere, cred ca e de inteles de ce. 

 

comparam M3 Sr+ cu id3 standard sau M3 Perf cu Id3 gtx? 

tocmai, daca vei cauta pe YT comparatii, vei vedea ca directia este fix punctul slab la M3. ti-am pus si eu mai sus. 

deci tu spui ca id3 este o masina gandita de oras, dar M3 de performanta? pai M3 performance este complet modificata ..daca era gandita de performanta SR+, atunci de ce mai modificam?

eu asta incerc sa spun. performanta =/= circuit. 

in cazul de fata, cred ca M3 este gandita pentru drag mi mult. 

si id3 GTX este gandita de performanta. de aia..300/330 de cai pe hatch. 

 

nu mai sunt posesor de id3, dupa cum vezi din topic. dar am condus destul masina si alte masini sport (inclusiv de curse) incat sa imi pot face o parere. 

tocmai de aia am deschis topic, pentru ca vreau sa ma decid.

dar imi voi face o parere despre sasiu si directia duoa TD cu M3 Perf. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Rave a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!