Jump to content

Masini electrice - solutia schimbarilor climatice sau marketing?!


Rave
 Share

Postare recomandată

AndreiSergiu1991

Nu stiu de ce te-ai autoflagela atata pt un drum de 450km pe care si asa il faci in 6 ore mers non stop + stat la vama.


Sa mai stai sa si incarci… mai adaugi cel putin 25% la timpul de drum.

 

Dupa ce ca e stresant sa conduci 6 ore, mai adaugi la oboseala si stresul mental: unde incarci, cat mai ai, cu cat ajungi, nu depasi 90 km/h, preincalzeste bateria, pregateste familia, aliniaza planetele, verifica daca sunt statii libere, daca merg, inchide caldura, inchide ecranul, inchide lumina etc.

 

De ce sa te chinui asa?!

 

7F5B048F-E916-47D0-B316-D0AA5750EB99.jpeg

Modificat de AndreiSergiu1991
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa iti raspund frumos si obiectiv, dar incearca sa fii si tu receptiv:

- depinde de masina cat stai la chargere, iar 10%-25% peste o termica este comun

- in partea aceasta a lumii chargerele nu sunt foarte rapide

- nu toata lumea se grabeste

- unii opresc oricum cate 20 de minute la cateva ore

- unor le place sa conduca o electrica, chiar cu toate dezavantajele de mai sus

- unora le place sa mearga cu bicicleta si nu vrei sa stii in cat timp ai face 500 de km

- daca nu exista entuziasti, nu ar avea cei ca tine ce sa cumpere; gandeste-te la prima versiune de iPhone sau televizoarele de acum 20 ani

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Heeey… am avut primul model de iPhone si era peste orice altceva de pe piata la momentul acela; chiar si luand in calcul pretul. Nici nu vreau sa ma gandesc la Qtek-ul S2000 :))  Doar fanii telefoanelor clasice si fanii Blackberry erau impotriva lui si strambau din nas la el dar, asa cum se vede, a dat o noua directie si ii datoram cam tot ce e acum pe piata. Era ceva total nou si destul de radical diferit fata de ce eram obisnuiti atunci dar acum ar parea trista viata daca am avea tot telefoane clasice.
 

Oh, wait…

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AndreiSergiu1991
1 hour ago, Sparkyson said:

O sa iti raspund frumos si obiectiv, dar incearca sa fii si tu receptiv:

- depinde de masina cat stai la chargere, iar 10%-25% peste o termica este comun

- in partea aceasta a lumii chargerele nu sunt foarte rapide

- nu toata lumea se grabeste

- unii opresc oricum cate 20 de minute la cateva ore

- unor le place sa conduca o electrica, chiar cu toate dezavantajele de mai sus

- unora le place sa mearga cu bicicleta si nu vrei sa stii in cat timp ai face 500 de km

- daca nu exista entuziasti, nu ar avea cei ca tine ce sa cumpere; gandeste-te la prima versiune de iPhone sau televizoarele de acum 20 ani


- Nici in America nu sunt rapide sau nu functioneaza chargerele (Electrified America de ex.), vezi testul lui MKBHD cu o masina non-Tesla: https://www.youtube.com/watch?v=vXzuFprlyrw
- Adevarul e ca pe un drum de 6 ore, numai sa mai pierzi inca 2 ore in plus pt incarcari + mers cu 90 km/h pe autostrada n-ai chef.
- Da, e absolut normal sa opresti, pipi etc. Doar ca... vrei sa opresti unde vrei tu, nu unde vrea masina, nu? Sa intri in orase pentru ca acolo e Lidl sau mai stiu eu ce market cu charger = timp pierdut.
- Sa nu exageram cu bicicleta :) E cu totul altceva, comparatia nu are sens.
- De acord. 

Modificat de AndreiSergiu1991
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 ore la 6 ore e 33% si nu e o experienta realista. Cum ziceam mai sus, 10%-20% este mai realist din experienta.

 

Fix din video-ul tau, Tesla, in a doua zi, a terminat cu 10% in spatele masinii termice, iar Ford-ul cu 20%. In prima zi, zic si ei, s-au bazat pe sistemul de pe Ford care nu functioneaza corect. Nici eu nu ma bazez pe cel de pe ID.3, ci folosesc A Better Route Planner (ABRP).

 

10% este acceptabil pentru multi, dovada fiind numarul de posesori de Tesla multumiti. Aici trebuie sa ajunga si restul producatorilor.

 

ev-vs-ice-2.thumb.jpg.88c812fac7a9877396498979fcd0b1f9.jpg

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AndreiSergiu1991

Ajung? :) Eu nu inteleg cum nu iei in calcul stresul mental si oboseala care se adauga la toata experienta… ai vazut cat s-au chinuit cu fordul ala?! Nu merge statia, incearca alta, cauta alta, nu merge nici aia… este extrem de stresant. 
 

pentru ei a fost doar un test, nu se grabeau nicaieri, faceau content. Dar in viata de zi cu zi sa trebuiasca sa fii undeva la ora X si sa nu poti ajunge acolo, cat de frustrant e?! Pleci cu 5 zile inainte, ce faci?!

 

Eu drumul ala Bucuresti - Borovet il faceam cu 80% de rezervor de benzina, fara sa ma gandesc ce viteza folosesc, sau alte lucruri aberante gen caldura in masina etc. Confort, asta vreau. Confort mental. Travel assist, confort si relaxare! Nu sa caut lidl-uri pe

drum…

Modificat de AndreiSergiu1991
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

28 minutes ago, AndreiSergiu1991 said:

Confort, asta vreau. Confort mental.

Ghinion.

Confortul tau mental are un cost foarte mare prin poluarea pe care o produce.

Obisnuieste-te cu ideea ca la un moment dat va trebui sa renunti la acest confort.

Pana atunci insa, facem noi pionieratul si pentru tine, nu te mai stresa. Eventual incearca sa faci si tu ceva constructiv, nu distructiv.

 

Eu fac un concediu pe an in care as putea zice incarcatul la statii publice este o chestie in plus la care trebuie sa ma gandesc.

In restul anului, prin faptul ca nu mai merg la benzinarie, castig timp.

Ca sa nu mai spun ca am "benzinarie" chiar ACASA, pe acoperis. :)

 

Acum, concret, se stie ca Bulgaria si zonele invecinate sunt la coada Europei in privinta infrastructurii. Este cel mai pesimist studiu de caz pe care-l puteai gasi.

Dar chiar si asa, jumatate de ora la primul charger si apoi inca jumatate de ora la Lidl, trebuie sa recunosti si tu, daca esti sincer, ca nu e chiar asa mare necaz.

 

PS: Eu de cand am electrica, in extraurban conduc mai rapid decat cu fosila anterioara, pentru ca ma ajuta in depasiri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AndreiSergiu1991

Aoleou! Iar revenim la subiectul ala? ...cum ca sub rotile voastre pe acceleratie se mareste viteza de rotatie a pamantului, desi cifrele zic altceva, am uitat... chiar nu mai am putere sa va contrazic :)) traiti in lumea voastra...

Tu zici ca mergi mai rapid ca depasesti usor? Pai pe cine depasesti? Carutele, semnele de circulatie, ce depasiti? Ca mergeti cu 90 km/h pe autostrada ca sa nu moara bateria... Altfel incarcati de 50 de ori pt 300km...

Modificat de AndreiSergiu1991
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, AndreiSergiu1991 said:

:)) traiti in lumea voastra...mergeti cu 90 km/h pe autostrada...incarcati de 50 de ori pt 300km...

Omul descurcaret, cand ramane fara argumente, trece la exagerari infantile si atacuri la persoana...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, Sparkyson said:

Care cifre?

 

Cred ca se referea la cifrele de viteza, acceleratie etc. Parca fusese discutia cateva pagini mai inainte

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AndreiSergiu1991

Nu ramas, tati, fara argumente, dar cand va aud ca mergeti TARE extraurban, dar de fapt voi ajungeti cu 2 ore mai tarziu decat in mod normal, imi vine sa rad :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai sa parcam discutiile cu vitezele de deplasare cateva luni. Sa vedem cati mai doresc sa mearga cu 140 km/h cand benzina trece de 7 lei.

Incepi, brusc, sa-ti dai seama ca diferenta intre 140 km/h si 110 km/h, pentru lungile noastre autostrazi, de, sa zicem 100-200 km total per drum lung, inseamna 10-20 de minute total. Ceva mai putin decat pierzi stand blocat in spatele unui camion pe Valea Oltului (pe care il poti depasi mult mai usor cu o electrica). Eu cred ca ajungem la baterii de 1000 km inainte de a ajunge la autostrazi de 400 km.

 

Daca esti curier de distanta lunga, conteaza fiecare minut, așa ca nu are sens masina electrica. Pentru restul, este un spectru de nevoi si compromisuri acceptabile.

 

Pentru drumurile prin oras, sper ca este deja clar tuturor ca e mai ieftin, confortabil si ecologic sa mergi cu masina electrica: impozit zero, parcare gratuita in Bucuresti, masina incarcata cand pleci de acasa, preincalzita, pret energie pornind de la 0 lei/100 km (incarcare la supermarket sau de la soare), poluare zero in otravuri de esapament si poluare sonora minima.

 

Modificat de Sparkyson
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma vad nevoit sa va reamintesc ca circulatia cu viteze mai mari decat cele maxim legale este, evident, ilegala… si ca regulamentul forumului interzice discutiile despre activitati ilegale. 
Continuati pe propria raspundere aceasta discutie!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru drumurile in oras folositi mersul pe jos, bicicleta si transportul in comun, daca tot va place sa declarati peste tot ca sunteti ecologisti. Si nu, nu poti depasi mult mai usor cu o electrica de la 90km/h, gurile rele spun ca e chiar mai lenta la viteze mari. Nu exista nicio situatie in care tu vei putea depasi un TIR cu un ID3 si eu sa nu o pot face, cu un motor 1.5T de doar 150CP. Absolut nici una. 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, Sparkyson said:

Hai sa parcam discutiile cu vitezele de deplasare cateva luni. Sa vedem cati mai doresc sa mearga cu 140 km/h cand benzina trece de 7 lei.

Incepi, brusc, sa-ti dai seama ca diferenta intre 140 km/h si 110 km/h, pentru lungile noastre autostrazi, de, sa zicem 100-200 km total per drum lung, inseamna 10-20 de minute total. Ceva mai putin decat pierzi stand blocat in spatele unui camion pe Valea Oltului (pe care il poti depasi mult mai usor cu o electrica). Eu cred ca ajungem la baterii de 1000 km inainte de a ajunge la autostrazi de 400 km.

 

Daca esti curier de distanta lunga, conteaza fiecare minut, așa ca nu are sens masina electrica. Pentru restul, este un spectru de nevoi si compromisuri acceptabile.

 

Pentru drumurile prin oras, sper ca este deja clar tuturor ca e mai ieftin, confortabil si ecologic sa mergi cu masina electrica: impozit zero, parcare gratuita in Bucuresti, masina incarcata cand pleci de acasa, preincalzita, pret energie pornind de la 0 lei/100 km (incarcare la supermarket sau de la soare), poluare zero in otravuri de esapament si poluare sonora minima.

 

imi pare rau pt tine, dar viitorul in oras nu e al masinilor. daca te uiti prin tarile cu apa calda, simultan cu trecerea pe electric marseaza si pe transport alternativ. oare de ce? foarte simplu: infrastructura nu mai poate creste prea mult fara sa inceapa orasele sa arate groaznic iar aia tin si la estetic (nu ca la noi, 1 milion de poduri in oras si tot degeaba), iar masinile au tendinta de a creste ca numar. deci indiferent ca polueaza sau nu tot in trafic o sa stai. mai corect spus, o sa contribui la trafic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Absolut niciuna. ID.3-ul de doar 200 CP nu are nicio sansa, fiind atat de greu si nemanevrabil.

 

id3-vs-golf7-tsi.thumb.jpg.b11ba111c7ba6eabe19f0b1caa18a8e2.jpg

 

@mandelu, multumesc pentru compatimirea sincera.

Cine a zis ca nu folosim bicicleta si transportul in comun? Pentru majoritatea oamenilor este clar ca aici comparam masina electrica vs. termica.

 

Modificat de Sparkyson
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu placere, dar nu era o compatimire! si vezi ca ai gresit comparatia, el vb de 150, nu de 130cp.

Modificat de mandelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze, dar ce era, atunci? Am inteles doar ca iti pare rau de mine. Incerci cumva sarcasm? Am si eu, dar trebuie sa te prinzi.

Multumesc, am reparat comparatia de mai sus ca sa nu fie exagerarea lui @dercos atat de mare. Lucram impreuna ca o echipa.

 

Modificat de Sparkyson
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar si comparativ cu eTSI de 150 tot scoate reprize usor mai bune ID3 1st. Unde insa apar modificari, surprinzatoare la prima vedere este la distanta de franare.

ID3 franeaza aparent mai prost, de la 30cm mai mult la 50-0 pana la 1m de la 90 la 0.

 

Masa mai mare cu anvelope mai inguste si orientate mai spre eco par sa isi spuna cuvantul in privinta asta. Daca e sa vorbim de siguranta, m-as uita intai la distanta de franare, nu la reprizele de accelerari.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diferentele sunt, totusi, extrem de mici: 61.5m vs. 61.2m, iar, unde e diferenta mare, 50 km/h la 0, cu diferenta de 9.3m vs. 8.8, putem spune ca masina oricum va fi aprope pe loc in acel jumatate de metru ramas, deci vorbim de accidente extrem de usoare.

 

Pe de alta parte, nu uita ca pe coborari lungi, franele mecanice sunt folosite minim, deci nu se incing si, asadar, nu isi pierd eficienta.

 

Sunt mult mai multe SUV-uri, foarte cumparate, care vor avea caracteristici inferioare electricelor, de la franare, la luarea curbelor, la acceleratie, zgomot, consum, rasturnare, etc. Acolo ar trebui sa ne uitam, daca vorbim de siguranta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am adus in discutie ca e un neajuns al electricelor sau vreun avantaj al masinilor conventionale, a fost strict o constatare pe baza comparatiei cu un G8. Poate e o comparatie neinspirata din start si ar trebui considerate masini de masa similara, cum e un Tiguan 2.0TDI 4 motion, unde tiguanul nu se face de ras.

 

Chiar si diferenta de 30cm poate insemna diferenta intre a lovi pe cineva si a nu. Caz in care acea diferenta pe hartie nesemnificativa in viata reala devine foarte importanta.

 

Imi e greu sa inteleg gradul de partizanat in acest topic. Sunt aspecte obiective multe din ele, iar adevarul nu necesita partizani, doar subiectivismul.
Eu daca eram obiectiv imi luam electrica din multe motive care s-au tot repetat pe acest topic, dar am fost subiectiv si am luat benzina. Nu pt ca electrica are vreo hiba insurmontabila, ci pentru ca asa am vrut desi cheltuielile cu o masina conventionala sunt substantial mai mari.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil ti-ai luat ceva pentru suflet, ceva sa iti aduca bucurii, nu o masina moarta, fara personalitate, luata pe considerente de contabilitate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Banuiesc ca nu vrei sa compari Audi S3 cu VW ID.3, ci sa cauti ceva in aceeasi clasa de performanta. Sunt convins ca, daca vrei, gasesti.

 

P.S. Ai gresit topicul: aici este topicul de denigrare a masinilor electrice. Cel de autovalidare pentru masini termice e in alta parte.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Sparkyson cum adica sa treaca de 7 lei? Ca am pus ieri cu 7.4 ;)) Si maine alimentez din nou ;))

La 0900 plecam din Militaturi, la 1300 eram in prin Paltinis, la 2115 eram acasa... don't ask why, explic dincolo de ce ;)

 

id3-ul e prea mic pentru mine, ma tenta un enyaq dar... la 20.000km/an, diferenta intre ce as lua pe rosie si electrica e prea mare... momentan ;))

Sa nu mai zic ca, momentan, locuiesc la bloc, as putea incarca la munca... dar pana nu ma mut la casa... e greu sa ma bat pe chargere cu spingurile ;))

 

image.thumb.png.d449dcd44d1e839296a2855561518a9b.png

 

In plus, B1 pe A1 e cam... rugoasa sa ii zicem... pe B2 ar trebui sa merg doar in limita :))

 

Momentan... astept

 

LE da, stiu @Rave ca nu sunt in aceeasi clasa. EU, la 1.90 si 110 kile masor interiorul, nu exteriorul.

Modificat de zidanne
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!