Jump to content

Masini electrice - solutia schimbarilor climatice sau marketing?!


Rave
 Share

Postare recomandată

Eu nu merg cu masina in ''oras'', pentru ca aici totul este la cateva sute de metri distanta. Nu exista nevoia unei masini ''de oras''. Fac 5 minute pe jos pana la supermarket, scoala sau oriunde altundeva. Masina o folosesc exclusiv la drum lung, nu stau sa calculez cat CO2 consum, pentru ca ar fi penibil.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, dercos said:

E o iluzie sa credem ca omenirea va renunta la mofturi

 


Da, tocmai asta e faza! Oamenii nu vor renunta la confort si mofturi chiar daca asta ii ucide putin cate putin de fiecare data cand respira aerul urban plin de TDI-uri Euro 6 DPF Off…


Tocmai din cauza asta este important sa alegem solutia care le imbina pe ambele. Sa convingem producatorii sa faca ambalaje biodegradabile, nu din plastic, pentru ca oamenii vor cumpara orice e pe raft fara sa le pese de nimic. La fel si cu masinile electrice, producatorii trebuie sa caute solutii care sa polueze mai putin pentru ca oamenii tot vor cumpara o masina.

 

Oamenii nu se vor schimba niciodata! Poti sa intrebi pe oricine vrei si toti or sa-ti spuna ca daca nu era reglementat, nu le pasa daca masina condusa de ei e Euro 6 sau Euro 2. Cat timp masina da puterea de care au nevoie si are un consum cat mai mic, e perfecta! 
Tocmai din cauza asta nu poti lasa aceasta alegere pe seama oamenilor si se adopta tot felul de legi… pentru ca oamenilor nu le pasa! Ba mai mult, pe cei mai multi ii si deranjeaza toate legile astea de 2 bani care ii limiteaza pe ei din a mai merge cand, cum si unde vor cu masina lor.

 

Schimbarea nu o sa vina cand oamenii nu vor mai consuma, asta facem si asta suntem. Schimbarea o sa vina cand producatorii vor vinde lucruri mai curate. Si ca sa convingem producatorii sa ne vanda lucruri curate, trebuie sa le cumparam de acum, cat mai multi, pentru ca doar asta conteaza pentru ei… banii! “Ce produs se vinde?” “Asta, pentru ca are ambalajul biodegradabil!” “Perfect! Facem toate ambalajele biodegradabile inaintea concurentei si crestem profitul cu 8% chiar daca ne costa ambalajul mai mult.” (partea funny e ca sunt ambalaje mai ieftin de produs decat cele din plastic…).

 

Nu, oamenii nu se vor schimba! Schimbarea o sa se faca fara ei si li se va impune asa cum a fost impus si modul in care traim acum si pe care il luam “de bun” pentru ca ne-am obisnuit cu el.

Si este foarte bine ca nu este lasata alegerea in seama oamenilor pentru ca altfel inca aveam toti 1.9 TDI-uri non-PD in masini…

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

53 minutes ago, dercos said:

Nu am mai zburat de 3 ani cu avionul, am poluat planeta mult mai putin decat un electrificat,

 

[...]

 

Nu stau sa calculez cat CO2 consum, pentru ca ar fi penibil.

 

Produci CO2, nu consumi. Daca nu calculezi, cum stii ca poluezi mai putin? Iei pozitia strutului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Repet, trebuie sa fii un visator cu ochii deschisi sa crezi ca un numar mai mare de oameni va insemna o povara mai usoara pentru resursele planetare. Maine vom avea mai putine resurse decat astazi, indiferent de ceea ce vom face. Cu fiecare persoana suplimentara, vor fi mai putine resurse si mai multa poluare. Declinul este implacabil. Restul e doar o iluzie, pe care ne-o putem cultiva sau alimenta in orice fel dorim.

Toti am crezut, la un moment dat, ca schimbam lumea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai se schimba, in rau. Declinul tot schimbare este. Iar acesta va culmina cu un mare plici, ca o fi razboi mondial, ca o fi vreun virus :), sau asteroid, nu prea conteaza. Dupa aceea va incepe ascensiunea. Pana atunci insa, sa ne cultivam si alimentam iluziile cu zambetul pe buze. Macar viteza si acceleratia nu sunt chiar asa de mari iluzii, si le putem savura cu ajutorul masinilor noastre, fie ele electrice sau termice :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AndreiSergiu1991

Stiti ca practic cel mai mare poluator pe termen lung e sa faci copii, nu? Asta ce inseamna, sa nu mai se faca copii?

Modificat de AndreiSergiu1991
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, dercos said:

Cu fiecare persoana suplimentara, vor fi mai putine resurse si mai multa poluare.

 

Mai multi oameni pot produce mai mult. Exista destula suprafata pentru a cultiva mancare si destul soare pentru a asigura energia pentru maximul de ~10 miliarde de oameni care se estimeaza ca vor trai concomitent pe aceasta planeta. 

 

Dar nu se poate trai decat cu poluare? Cu cat poluam mai mult, cu atat avem mai putine zone in care putem trai, cultiva mancare, etc.

Te las pe tine sa te gandesti la masuri personale de reducere a poluarii proprii. Sunt convins ca gasesti, daca esti cinstit cu tine.

world-population.thumb.jpg.b510f9e6d2dd30c93bbb4b0d8e4f23db.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inside one of China's hidden bike-sharing bicycle graveyards | CBC Documentaries

https://www.cbc.ca/documentaries/documentary-channel/inside-one-of-china-s-hidden-bike-sharing-bicycle-graveyards-1.6325287?fbclid=IwAR1S8lMAz4HSZezPhPQV_ynnA9fxn3MtXK34NhFrmEu4g5ni1FJu634RBGY

 

Pamantul poate asigura supravietuirea omenirii, nu și desfrâul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cati dintre cei care sustin sus si tare masinile electrice au o singura masina pe familie? cati dintre ei sunt un model in ceea ce priveste un mod de viata cu adevarat sustenabil, reciclare, risipa alimentara spre 0, folosirea transportului alternativ de cate ori e posibil, compost in curte, incalzirea/racirea locuintei din surse regenerabile, etc. F putini. Majoritatea le-au cumparat din diverse motive cum ar fi: curiozitatea unui nou gadget, crezand ca fac o afacere buna profitand de subventiile venite de la stat, din falsa impresie ca vor economisii sume de bani semnificative din exploatare, din nevoie de a arata celorlalti ca sunt diferiti, etc fara sa se gandeasca cu adevarat la impactul asupra mediului pe care il are achizitia unui astfel de vehicul (sau sa se bata singuri pe umar ca uite ce treaba buna au facut, planeta e salvata cu aceasta noua achizitie :) ) S-au facut deja suficient de multe studii care arata ca fabricarea unui automobil electric e mai poluanta cu mult decat cea a unuia clasic, iar abia tarziu in durata acestuia de exploatare devine mai prietenos cu mediul decat unul pe combustie. Impunerea acestui trend e o decizie pur politica, fara a lua in calcul costurile si repercursiunile pe termen lung, o viziune limitata si ingusta specifica politrucilor zilelor noastre. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@luciteck Eu am cumparat o masina electrica pentru ca oricum cumparam o a doua masina, nu era in calcul posibilitatea de a ramane cu o singura masina, si electrica era cea mai comod de condus prin oras, cea mai ieftin de intretinut si alimentat si, da, cea mai eco friendly in aceasta situatie. Si inca recomand ca toti cei care vor o a doua masina in famile sa cumpere una electrica.

 

Cat despre studii... inca este discutabil care este adevarul.

 

Quote

Some studies have shown that making a typical electric vehicle (EV) can create more carbon pollution than making a gasoline car. This is because of the additional energy required to manufacture an EV’s battery. Still, over the lifetime of the vehicle, total greenhouse gas (GHG) emissions associated with manufacturing, charging, and driving an EV are typically lower than the total GHGs associated with a gasoline car. That’s because EVs have zero tailpipe emissions and are typically responsible for significantly fewer GHGs during operation (see Myth 1 above). 

sursa(click!)

 

Cert e ca toti zic ca, la un moment dat, o electrica iese in avantaj in fata unei masini termice. Si acel punct este cu mult sub limita de 200.000 Km la care intra masinile SH in Romania. Daca luam in calcul si ca cele mai multe masini de la noi din tara sunt peste acel punct, comparatia este clar in favoarea electricelor care sunt din ce in ce mai "verzi" cu cat fac mai multi km, spre deosebire de termice, care doar aduna emisii pe durata vietii si cresc numarul acela de emisii / km totali parcursi.

 

Eu am facut o treime din km necesari ca prima mea masina electrica sa fie "pe 0" si ea cred ca a depasit 70% din numarul acela, la cum e folosita acum, si o sa mai mearga si dupa acel punct. Acelasi nr de km intr-o termica nu facea decat din ce in ce mai rau dpmdv al emisiilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ne invartim in cerc. Posesorii de masini electrice si le-au cumparat pentru ce le-au cumparat, dar polueaza mai putin. Asta e dovedit.

Este mult mai probabil ca cineva care sustine mobilitatea electrica sa aiba si alte tendinte ecologiste decat cineva care refuza sa accepte realitatea si considera ca face destul.

 

In rest, bla, bla, bla.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AndreiSergiu1991

Mai usor cu elitismul 😅😂😂 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mi-am cumparat X5 sau Q7 second, ci ID.3, si nu ma cunosti ca sa stii care au fost motivele mele. Eu mi le stiu.

Oricum vorbesc statistic si sunt convins ca reusesti sa urmaresti logica daca vrei cu adevarat.

 

Quote

https://ro.wikipedia.org/wiki/Elitism

 

Elitismul (din franceză élitisme) este o teorie care susține rolul determinant al elitelor în mișcarea istorică și în conducerea societății.

 

Elitismul nu este în nici un caz o formă de snobism ori de discriminare, așa cum s-a considerat deseori, ci este o formă de recunoaștere a adevăratelor valori. Elitismul este singura cale de a asigura o dezvoltare ascendentă, o stabilitate și o forță unei societăți. Elitismul înseamnă și recunoașterea unui adevăr simplu: cei care depășesc media sunt singurii capabili să ajute cu adevărat întreaga societate de la vârf și până la bază.

 

Modificat de Sparkyson
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In ciuda tendinței de a transforma discuția într-o competiție, eu continui cu abordarea obiectivă.

 

Răspunzând subiectului, am suficiente argumente să admit ca scopul mașinilor electrice este să reducă emisiile sau măcar emisia de proximitate, de utilizare, cea care afectează marile aglomerări urbane. Nu intru in discutii privitoare la emisiile generate de productia EV pentru ca nu m-am documentat.

 

Nu am găsit nici un element care să îmi formeze convingerea că trecere la vehicule electrice ar fi o strategie de marketing. 

 

Decidenții la nivel global au fost receptivi concluziile de oamenilor de știință și la predictiile referitoare la schimbările climatice. Au acceptat că poluarea are ca efect imediat afectarea stării de sănătate a populației din orașele mari din cauza noxelor produse de mașinile termice. Ca urmare s-a abordat planul global pe termen lung de înlocuire   treptată  a combustibilului fosil, cu propulsia electrică.

 

Deocamdată, din ce știm, acesta sunt elementele de fapt care au determinat producătorii de autovehicule să schimbe macazul.

Putem specula pe tema ocultei mondiale, a tenditei unor grupuri de a se imbogati si de a ne transforma in roboti etc dar eu sunt sceptic si nu pot emite/accepta ipoteze fara sa le sustin cu argumente.

 

Este cert ca trecerea se va face pe termen lung, costurile autovehiculelor electrice sunt mari și nu este la îndemâna oricui să achiziționeze un astfel de vehicul.

 

Îi creditez cu bune intenții pe cei care își au cumpărat autovehicule electrice și până la proba contrarie, consider că gestul lor este o declaratie a disponibilității de a fi verde. Nu agreez stereotipul că cei care nu au masini electice sunt poluatori iresposabili si refuza sa aibă o atitudine proecologie.

Nu pot să analizez ce se întâmplă în curtea altora dar la noi statistic, ponderea parcurile auto o deține clasa de poluare sub euro 5 iar cele mai multe dintre aceste mașini nu au fost achiziționate de noi din România ci sunt autovehicule de import.

 

Acest fapt relevă un adevăr simplu.  Grosul populație din țări precum Bulgaria, România și alte asemenea nu au perspectiva achiziționării unui autovehicul nou termic(ce sa mai vorbim de unul electric).

Repet, vorbim de majoritatea parcului auto. Nu discut despre acea mică parte de posesori de mașini noi cu motoare termice. Nu le voi analiza și nu le voi critica niciodată alegerile pentru că atât timp cât nu cunosc împrejurările concrete și nevoile lor cotidiene nu pot să le impun sau să îi judec pentru alegerea făcută.

Posibil să fie un procent de 0,5-1% de persoane care deși aveau posibilitatea să achiziționez un vehicul electric au optat tot pentru un autovehicul termic Euro 6.  Personal nu am niciun argument să cred că acei oameni, cu intenție, din dorința de a polua, au făcut această alegere. Am certitudinea că fiecare a analizat și ales în mod obiectiv. De exemplu, simpla temere au unora, reticența față de tehnologia vehiculelor electrice este un motiv suficient pentru a le justifice refuzul achiziționării unui vehicul electric. 

 

Revenind la cei mulți și cu posibilități financiare reduse, cei blamați că merg cu euro 4, că polueaza, ca nu au decenta si spirit ecologist....  Sunt oameni ca și noi, oameni care muncesc zi de zi, oameni care fac munci la fel de importante ca și noi, oameni care au și ei nevoie să se deconecteze la un sfârșit de săptămână să își ducă și copiii la școală să își facă cumpărături etc. Sunt oameni a căror activitate este indispensabilă dar care prin natura muncii lor, câștigă puțin, atât cât să-și permită un euro 4 sau 5 sh. Să ne debarasăm de ei?

Hai, să ne imaginăm cum ar arăta o lume în care există doar ITisti, medici, antreprenori de succes, economiști, bancheri etc... Cine ar mai turna asfaltul, cine ar mai pune masa la restaurant, cine ar mai cultiva pământul, cine ar mai schimba așternuturile întrun hotel, cine ar mai colecta gunoiu etc etc? Strict retoric.

 

Sincer nu îmi place să văd că o măsură obiectivă care a putut fi adoptată de unii este afișată ca un act de curaj, ca o victorie personală și fluturat în fața celorlalți cărora li se reproșează că sunt inconștienți.  Nu îmi place să văd că o discuție inițiată de autorul topicului pe argumente, capătă accente personale uneori pătimașe. Asta nu face decât să deturneze discuția și să o lipsească de finalitate.

 

Mențin opinia că transportul electric va avea efecte benefice asupra sănătății populației din orașe care nu vor mai fi expuse la noxe (NO, NO2, etc)  dar în privința efectelor climatice, este timid.

Vehicule electrice nu o vocația de a fi -soluția-. Cel mult, apar ca o măsură într-un complex, într-un plan globa cu multe puncte de bifat.

Prin sine, vehiculul electric din oras poate sa intarzie efectele incalzirii dar nu le poate impiedica.  

Presupunând că toate mașinile de oraș ar fi electrice, presupunând că ar rămâne pe combustibil fosil doar transportului interurban si transportul de marfă. Ar fi interesant de calculat cât contează această situație de fapt în ecuația emisiilor poluante. Plecăm ipotetic, de la premisa că toți cetățenii și-ar permite EV.

Așadar, este transportul individual electric o soluție la schimbările climatice? Din punctul meu de vedere nu sunt suficiente elemente care să îl califice ca atare.

 

Reechilibrarea schimbărilor climatice este un obiectiv ce poate fi atins doar prin efortul comun, pe toate planurile, a intregii umanități. Asa cum spuneam EV este o măsură timidă, o măsură care ar trebui să fie parte a unei atitudini colective formată din multe multe alte măsuri convergente, adoptate la unison, la nivel mondial.

Altfel, daca noi ne deplasam electric iar in alte arii geografice ard furnalele cu sulf, cocs si hidrocarburi, este ca si cum intr-o  piscina, am desena pe suprafata apei o zonă in care este interzis să faci pipi dar, după ce ai iesit din acel perimetru, liber!

 

Nu spune nimeni că EV sunt de lepădat după cum nu susține nimeni, dintre cei care au optat pentru mașini electrice că este o măsură de amploare care va avea efecte profetice. Nicidecum, este un act care poate fi de succes sau care poate esua.

Daca va fi de succes asta nu inseamna ca posesorii de EV sunt îngeri, iar dacă eșuează, posesorii fosilii sunt demoni...

Modificat de Makron
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt de acord cu tine, in mare masura. Este o placere sa discuti cu cineva care incearca sa fie obiectiv.

 

1 hour ago, Makron said:

Revenind la cei mulți și cu posibilități financiare reduse, cei blamați că merg cu euro 4, că polueaza, ca nu au decenta si spirit ecologist....

 

Sunt mult diferiti de cei care isi permit, dar nu ii intereseaza, pentru ca trebuie inainte sa faca altcineva ceva ce este mult mai important, in viziunea lor.

 

1 hour ago, Makron said:

Prin sine, vehiculul electric din oras poate sa intarzie efectele incalzirii dar nu le poate impiedica.  

 

Dar așa se schimba lumea. Daca nu incepem, sigur nu terminam. Masinile electrice incurajeaza tehnologia bateriilor, care sunt apoi folosite si in alte locuri, ca la stocarea de energie verde si la transportul de marfa, incurajand inclusiv trecerea mai rapida la energie curata si, facand, masinile electrice in sine mai curate. Cerc virtuos.

 

1 hour ago, Makron said:

Reechilibrarea schimbărilor climatice este un obiectiv ce poate fi atins doar prin efortul comun, pe toate planurile, a intregii umanități.

 

Complet de acord. Dar asta nu neaga nevoia transportului nepoluant. Binele nu e opusul perfectului, un prim pas in directia buna este mai bine decat niciun pas.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acesta este un lucru pe care nu il inteleg foarte multi. Doar pentru ca un lucru nu este 100% solutia pentru ceva, nu inseamna ca nu trebuie facut. 30% e mai bine decat 0%… mai ales daca peste acesti 30% se mai adauga 10%, apoi alte 3%, apoi alte 11% si tot asa. 


Nu exista, si nici nu va exista vreodata, o solutie care sa vina de nicaieri si sa rezolve tot, simplu si direct. Daca exista asa ceva, era implementata de mult. Asa ca nu are sens sa stam sa asteptam un moment care nu va veni niciodata si ar trebui sa incercam sa avansam, chiar daca facand pasi mici. 

Scoaterea poluarii din orase si mutarea ei in afara lor nu o sa rezolve poluarea la nivel global, nu. Poate, per total, o sa ramana fix la fel. Dar pentru oamenii din orase este o diferenta enorma!

Ceea ce pare a avea impact 0 la nivel global, are un impact enorm pentru oamenii din orase. Si asa am avea o problema rezolvata si ne putem concentra pe altele. Producerea de energie din surse regenerabile, de ex., care ar avea impact la nivel global, sau dezvoltarea de noi baterii care sa consume mai putine, sau deloc, resurse in extractie si fabricatie. 

Putin cu putin poate insemna, odata, mult. Nimic o sa insemne mereu nimic! Nu mai putem sa facem nimic, este prea tarziu pentru asta!

 

Asta nu inseamna ca toata lumea trebuie sa-si ipotecheze casa ca sa cumpere o masina electrica sau ca trebuie sa nu mai mergem sa cumparam nimic. Bugetul sau pozitia sociala nu conteaza, sunt variante in care toti putem contribui, chiar daca asta inseamna sa nu lasam apa sa curga degeaba in timp ce ne spalam pe dinti, si da, cei care isi permit o masina electrica ar trebui, macar, sa o ia in calcul. Si eu nu vad de ce cineva care cauta o a doua masina, una de oras, nu ar lua electrica…

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu sunt mai degrabă adeptul scoaterii mașinilor din orașe și dezvoltarea infrastructurii alternative.

O altă soluție ar fi încurajarea minimalismului, dar atâta timp cât soluția promovată pentru problemele digestive cauzate de mâncatul in exces sunt produse care să ajute digestia, mă îndoiesc că există un interes pentru așa ceva.

Pandemia mi-a dovedit că pot fi la fel de fericit chiar dacă mi-am redus din unele activități, pe care acum le consider complet inutile. 

Au existat mai multe încercări de a crea comunități care să ducă o viață echilibrată și să se auto susțină, dar au fost considerate un pericol pentru capitalismul bazat pe consum, și au fost rapid defăimate.

Soluția mea este să mănânci mai puțin, nu să iei suplimente care să te ajute să te îndopi cât mai mult, ca să simți că ai petrecut bine de sărbători.

Soluția reducerii poluări constă în înțelegerea și modificarea comportamentelor noastre iraționale, care ne fac să consumăm mult și degeaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt cateva chestiuni ce sunt incompatibile cu reducerea poluarii si a consumului. Dintre acestea:

- copiii (sporul natural pozitiv)

- cresterea longevitatii (o persoana ce a trait 90 de ani polueaza incomparabil mai mult decat una care a trait 60 de ani)

- veniturile (o persoana cu mai multe resurse la dispozitie, va consuma si polua incomparabil mai mult)

Toate sunt in crestere.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

20 hours ago, luciteck said:

Cati dintre cei care sustin sus si tare masinile electrice au o singura masina pe familie?

Eu. Am ajuns de la 2 masini si o motocicleta, la o singura masina - electrica. Ma mai gandesc din cand in cand ca parca as cumpara inca o masina (da, chiar si diesel) pt drumuri lungi/vacante, apoi imi revin si imi dau seama ca nu are rost sa dau 5-10-15k euro pe achizitie, apoi pe taxe/impozite/intretinere, ci mai bine inchiriez cand am nevoie. Sau imprumut de la cineva. 

 

20 hours ago, luciteck said:

cati dintre ei sunt un model in ceea ce priveste un mod de viata cu adevarat sustenabil, reciclare, risipa alimentara spre 0, folosirea transportului alternativ de cate ori e posibil, compost in curte, incalzirea/racirea locuintei din surse regenerabile, etc.

Incerc pe cat posibil, dar fara sa fac un scop din asta. Pot sa spun ca pentru ca am ales un furnizor de energie din surse regenerabile, intr-o oarecare masura am 'votat cu portofelul' sustinand producerea energiei din surse verzi. La fel si cand am ales sa cumpar o masina electrica si nu una termica. Scopul principal nu a fost sa fiu 'eco', pur si simplu financiar mi s-a parut alegerea cea mai buna. Faptul ca e electrica a venit ca un bonus. Reteaua de transport in comun e ft bine pusa la punct, iar asta ne permite sa avem o singura masina. Risipa (de orice fel) nu e incurajata nici in familie, incercam sa dam o educatie responsabila prin puterea exemplului, copilului nostru. 

 

5 hours ago, Makron said:

Mențin opinia că transportul electric va avea efecte benefice asupra sănătății populației din orașe care nu vor mai fi expuse la noxe (NO, NO2, etc)  dar în privința efectelor climatice, este timid.

Total de acord. Si asta e destul, momentan. In spatele meu poate sta orice masina/biciclist/pieton/motociclist si in continuare poate respira aer curat. Asta e suficient pentru mine.

 

Din pacate zilnic vad masini care lasa un nor de fum in spatele lor, fum care e deranjant si afecteaza pe toata lumea. Posibil in alte orase aglomeratia sa nu reprezinte o problema, dar intr-un oras aglomerat cum e Clujul, 4-5 masini de genul iti umplu centrul orasului de fum. Ii inteleg si pe ei, unii poate atat isi permit si au nevoie de masina ca sa isi castige traiul, sau au nevoie sa se deplaseze si situatia nu le permite o alta varianta. Nu toti isi permit sa isi cumpere masini noi, daramite electrice. Dar cu siguranta o parte din ei ar putea gasi o solutie, numai sa vrea, sau sa le pese. Si aici ma refer in loc sa aiba masina 'premium' de 20 de ani in stare proasta de functionare, poate ar putea sa ia ceva mai nou, chiar daca sigla ei nu o sa rupa gura targului. Daca nu le pasa, vor interveni legile/taxele/reglementarile care ii vor face sa le pese.

 

P.s. Inclusiv eu am avut masina diesel cu dpf problematic - au fost momente in care am avut spart furtunul de la incercooler de lasam un nor in urma mea de imi era mai mare jena pana la service. Atat mi-am permis la momentul respectiv, atat am stiut, atat am putut. Am incercat sa o tin in stare cat mai buna incat dupa mii de euro cheltuiti ca sa o readuc in starea initiala am ajuns sa o vand si sa nu mai vreau veci sa trec prin asa ceva. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

31 minutes ago, Sparkyson said:

Si ce propui?

Nu propun nimic, doar expun o realitate inexorabila. Vino tu cu ce fictiuni doresti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AndreiSergiu1991

Sparkyson, fa tu si pt noi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4 hours ago, dercos said:

Sunt cateva chestiuni ce sunt incompatibile cu reducerea poluarii si a consumului.


Unde scrie ca poluarea trebuie sa fie direct proportionala consumului? Asa este acum, da, dar asta nu inseamna ca asa si trebuie sa ramana…

Se poate folosi curent din surse regenerabile pentru a asigura necesarul energetic si termic al locuintei si a incarca masina. Producatorii pot produce cu amprenta 0, sau cat mai mica; pot transporta cu emisii aproape 0, daca folosesc camioane electrice pentru transport pe uscat; ambalajele se pot face din materii prime reciclate si reciclabile, ceea ce reduce foarte mult necesarul energetic pentru producerea lor; magazinele se pot alimenta din aceeasi energie verde si isi pot reduce amprenta de poluare si lista poate continua. 

DACA toate aceste lucruri se intampla o sa vezi ca oamenii care traiesc mai mult, fac mai multi copii si cumpara mai multe lucruri, pentru ca au mai multi bani, or sa polueze mai putin decat cei de acum. Si nu este fictiune, este ce se poate face acum, cu stiinta la nivelul actual. Lucrurile astea se pot face acum, pot demara in acest moment, trebuie doar sa vrem!

 

Dar…

 

1 hour ago, AndreiSergiu1991 said:

Sparkyson, fa tu si pt noi.

 

cel mai probabil acest lucru nu se va intampla niciodata si cred ca este destul de clar de ce. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt foarte utile si camioanele-camionetele electrice, dar la noi in tara vi se pare prea utilizat transportul feroviar electric? E tot mai redus, restrans si ignorat. Si nu polueaza 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!