Jump to content

Sofer sanctionat in giratoriu


tavitara
 Share

Postare recomandată

4 hours ago, bgd_b92 said:

@halamadrid colegul Adi_vw a pus o poza in care marcajele sunt existente pe carosabil ; explicatiile au fost destul de clar date si de catre alti membri ; daca politistul ar fi parasit sensul giratoriu la prima iesire si l`ar fi calarit pe cel cu seat, atunci era politistul vinovat ; in conditiile date, conform marcajului, seatul avea optiunea de a vira dreapta la prima iesire sau a merge inainte la a 2a ( cea in care intentiona sa faca stanga ) ; ....

Intreb inca odata, la ce MARCAJ faci referire? Nu de pe Google Maps ci de la fata locului. In video nu apar alte marcaje de la intrare in giratoriu.

De ce vorbesti de OPTIUNI si nu de OBLIGATII?

 

 

 

Camera de bord am de multi ani, tot pentru cei foarte siguri pe ei ca au dreptate.

 

N-am fost acrosat si nu am acrosat pe nimeni vreodata in vreun sens giratoriu, pentru ca ma pazesc si de cei cu Seat-ul, si de cei ca politistul.

 

Cei care dau downvote sa aiba grija la masina are vine din dreapta, cand ies din sensul giratoriu taind marcajele.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai jos poza din acel sens giratoriu. Banda de intrare in sens, este cea de pe langa pasaj, care vine dinspre Cluj. Acelasi marcaj e si pe coborarea de vis a vis care coboara dinspre Arad.

Intrarea in sens dinspre Deva ( de unde venea si Audi si Seat ul ) este proaspat asfaltata si de aia nu are marcaje corespunzatoare, la fel ca si iesirea din Oradea.

Seat ul e clar vinovat ( desi initial am sustinul contrariul, dar dupa verificarea marcajelor din zona e clar )

 

20210308_201939.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Cristian , este extrem de simplu , sunt 2 cazuri complet diferite :

- cazul in care EXISTA marcaje

- cazul in care NU EXISTA marcaje

 

@john_skoda , marcajele sunt pentru toti , nu doar pentru bolovani , pietricele sau alte exemplare

 

@Luciosu , minutul @5:25 ( e si raspunsul la intrebarea lui @Cristian legata de Volvo in intersectie FARA marcaje )

 

@acidone77 , multumim ptr descrierea reala a situatiei acolo

 

 

 

Modificat de tavitara
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

9 minutes ago, acidone77 said:

Mai jos poza din acel sens giratoriu. Banda de intrare in sens, este cea de pe langa pasaj, care vine dinspre Cluj. Acelasi marcaj e si pe coborarea de vis a vis care coboara dinspre Arad.

Intrarea in sens dinspre Deva ( de unde venea si Audi si Seat ul ) este proaspat asfaltata si de aia nu are marcaje corespunzatoare, la fel ca si iesirea din Oradea.

Seat ul e clar vinovat ( desi initial am sustinul contrariul, dar dupa verificarea marcajelor din zona e clar )

 

20210308_201939.jpg

Fara marcaje, Seat-ul nu e vinovat.

Nimeni nu e obligat sa ghiceasca ce se afla SUB asfalt sau cum sunt marcate alte intrari in giratoriu.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

(2) La intersecțiile fără marcaje de delimitare a benzilor, conducătorii vehiculelor ocupă în mers, cu cel puțin 50 m înainte de intersecție, următoarele poziții:

 

a) rândul de lângă bordură sau acostament, cei care vor să schimbe direcția de mers spre dreapta;

b) rândul de lângă axa drumului sau de lângă marcajul de separare a sensurilor, cei care vor să schimbe direcția de mers spre stânga. Când circulația se desfășoară pe drumuri cu sens unic, conducătorii de vehicule care intenționează să vireze la stânga sunt obligați să ocupe rândul de lângă bordura sau acostamentul din partea stângă;

c) oricare dintre rânduri, cei care vor să meargă înainte.

 

L.E Omul explica foarte clar, dar ma uitam pe forum la Godina si ala spune altceva. Daca nu stiu ei..

Concluzia mea este: indiferent, bunul simt ne indeamna la banda 1 pentru inainte si la dreapta si banda 2 pentru inainte si la stanga.

Modificat de Luciosu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are legatura cu situatia de fata , astea sunt reguli de incadrare pe drumurile publice inainte de schimbarea directiei de mers

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@tavitara Exact asta vrea sa demonstreze omul in filmuletul postat de tine. Incerc sa il citez : "Indiferent ca este sens giratoriu, esti tot o intersectie, singura deosebire este prioritatea de intrare, fata de o intersectie normala" 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai sa le luam pe rand ca altfel nu se mai intelege nimic , eu incerc sa prezint logic totul

 

A. Sens giratoriu fara marcaje la intrare , cu 2 benzi si 4 iesiri pe 2 drumuri perpendiculare ( nu discutam de giratorii mai complexe )

 

1. intru in giratoriu si vreau sa ies pe prima iesire ( dreapta ) - ma incadrez ( recomandare nu obligatie ) pe banda 1

2. intru in giratoriu si vreau sa ies pe prima iesire dar din orice motiv sunt pe banda 2 - ori am liber si pot trece pe banda 1 , ori ma preseaza masini din spate , nu blochez giratoriul , dau un ocol pe banda 2 la tot giratoriu si apoi acordand prioritate celor de pe banda 1 , ies pe drumul dorit de mine

3. intru in giratoriu si vreau sa o iau inainte ( a doua iesire ) - daca sunt pe banda 1 imi continui drumul si merg inainte , daca sunt pe banda 2 acord prioritate oricui vine pe banda 1

4. intru in giratoriu si vreau sa o iau la stanga ( a treia iesire ) - ma incadrez ( recomandare , nu obligatie ) pe banda 2

5. intru in giratoriu si vreau sa o iau la stanga ( a treia iesire ) dar din orice motiv sunt pe banda 1 - ori am liber si trec pe banda 2 , ori merg pe banda 1 linistit pana la iesirea pe care o doresc dar am grija mare la cei care vin pe banda 2 ptr ca ei cred ca au prioritate si ma vor lovi

6. intru in giratoriu si vreau sa ma intorc pe unde am venit din orice motiv - identic cu punctul 4 sau 5

 

B. Sens giratoriu cu marcaje la intrare , cu 2 benzi si 4 iesiri pe 2 drumuri perpendiculare ( nu discutam de giratorii mai complexe )

Marcajele :

- banda 1 ma obliga inainte sau la dreapta

- banda 2 ma obliga inainte sau la stanga

 

1. intru in giratoriu si vreau sa ies pe prima iesire ( dreapta ) - ma incadrez ( obligatie ) pe banda 1

2. intru in giratoriu si vreau sa ies pe prima iesire dar din orice motiv sunt pe banda 2 - ori am liber si pot trece pe banda 1 , ori ma preseaza masini din spate , nu blochez giratoriul , dau un ocol pe banda 2 la tot giratoriu si apoi acordand prioritate celor de pa banda 1 , ies pe drumul dorit de mine

3. intru in giratoriu si vreau sa o iau inainte ( a doua iesire ) - imi vad de drum , am voie sa merg inainte pe ambele benzi

4. intru in giratoriu si vreau sa o iau la stanga ( a treia iesire ) - ma incadrez ( obligatie ) pe banda 2

5. intru in giratoriu si vreau sa o iau la stanga ( a treia iesire ) dar din orice motiv sunt pe banda 1 - ori am liber si trec pe banda 2 , ori acord prioritate oricui merge inainte pe banda 2 , ori sunt presat din spate si atunci ies din giratoriu , ma duc inainte si intorc unde pot pe acel drum , nu blochez giratoriul ptr ca m-am razgandit sau nu cunosc drumurile

6. intru in giratoriu si vreau sa ma intorc pe unde am venit din orice motiv - identic cu punctul 4 sau 5

 

Daca nu respect sagetile indicatoare si fac accident din aceasta cauza sunt VINOVAT

 

No ... sper ca acum e clar care sunt diferentele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din discutia asta reise un singur lurcru, legistlatia e neclara si ar trebui modifciata in asa fel incat sa nu lase loc de interpreatre. Din moment ce nu exista o intelegere comuna chiar si intre cei care aplica legea, este clar ca avem o problema mai mare decat accidentul asta in sine. De curiozitate, m-am uitat putin si cum se desfasoara lucrurile in tarile cu apa calda si am ramas surprins sa aflu ca nu e diferit fata de ce avem noi.

 

Mai jos aveti regulile din Germania:

"Traffic rules on the European continent are rather identical among the countries based on the Vienna convention [2] from 1968"

 

"Different from the British offside‐priority rule (see: [4]) in Germany there is no advice which lane should be used by the drivers nor is their any regulation for conflicts within traffic on the circle. This means: on multilane roundabouts conflicts between vehicles on the inner side and vehicles near the exterior of the circle are not guided by specific rules"

 

Citatele sunt din articolul de aici: http://teachamerica.com/RAB14/RAB14papers/RAB14ppr045_Brilon.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Politistul e nevinovat? Bun, ma rog, totusi schimba o banda.

Dar noi acum avem o filmare din spate.

Hai sa presupunem ca nu era seatul, ci acel mercedes vito care astepta la intrarea in giraoriu. Pentru a intra pe banda 1, acel mercedes se poate incadra la dreapta, sau inainte. Deci mergand pentru inainte din zona lui si presupunand ca intra in sensul giratoriu putin mai devreme, ajunge si el nas in nas cu audi.

Trebuia sau nu sa de aprioritate la acel Vito? care repetam, o lua inainte , nu la dreapta pe banda 1

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Presupun ca toata lumea stie ca orice masina aflata deja in giratoriu are prioritate fata de masinile care vor sa intre in giratoriu

Deci acel Vito nu are niciun drept , nu are rost sa discutam de asa ceva

In discutie intra masini care intra in giratoriu in acelasi timp pe benzi diferite

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai ramane sa facem un poll si sa decida majoritatea cine e vinovat.

 

In conditiile in care legislatia nu prezinta reguli clare de circulatie intr-un sens giratoriu, o solutie ar fi ca orice sens giratoriu aglomerat, daca exista posibilitati, sa fie amenajat ca turbogiratie.

 

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

9 hours ago, tavitara said:

Presupun ca toata lumea stie ca orice masina aflata deja in giratoriu are prioritate fata de masinile care vor sa intre in giratoriu

 

Presupunand ca banda 1 era libera, presupunand ca seatul alb si golful negru nu exista, si ca viteza acelui vito era mica, astfel incat audi se trezeste cu el pe banda 1. Ce face politiotul? Deci vito intra si merge inainte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai mult decat clara si motivarea.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • tudy_cnu changed the title to Sofer sanctionat in giratoriu

Polițistul aflat în mașina personală și poate în timpul liber poate să oprească mașini? 

 

Conducătorul Seatului era obligat să oprească la datul din mână a unei persoane îmbrăcată în uniformă de poliție care se dă jos dintr-o mașină civilă?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Quote

 

„Nu există nicio dispoziție legală care condiționează posibilitatea constatării și sancționării contravențiilor de către agenții de poliție rutieră de existența unui ordin de serviciu. Dimpotrivă, potrivit art. 2 din O.U.G.195/2002, îndrumarea, supravegherea și controlul respectării normelor de circulație pe drumurile publice se fac de către politia rutieră din cadrul Inspectoratului General al Politiei Romane, care are obligația să ia măsurile legale în cazul în care constata încălcări ale acestora.

Mai mult, potrivit art. 179 din H.G. 1391/2006 pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, politia rutiera poate acționa, pentru prevenirea și constatarea unor încălcări ale normelor privind deplasarea în siguranță, pe drumurile publice, a tuturor participanților la trafic, polițistul rutier având ca atribuție principală tocmai constatarea și aplicarea sancțiunilor în cazul contravențiilor aflate în competența sa. Rezultă că, tocmai legea abilitând polițistul rutier să acționeze în sensul arătat, nu este necesară existența, în plus, a unui ordin de serviciu care să prevadă aceeași abilitare pentru un anumit membru al poliției rutiere, cu atât mai mult cu cât nicio dispoziție legală în vigoare nu condiționează legalitatea unui proces-verbal de constatare a contravenției de existența unui asemenea ordin.” (Judecătoria Pașcani, Sentința civilă nr. 1482/1 august 2019)

 

Se pare ca politia poate da amenzi si cand nu are ordin de serviciu.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina e civila, dar face parte din dotarea Politiei judetului. Are si radar pe ea. Mai mult ca sigur ca nu erau in timpul liber.

Mai au si alte masini civile neinscriptionate, pe langa standardul Logan, Logan MCV, Polo si Duster mai nou.

Mai este un Logan mai vechi galben si un Sandero gri cu care mai sanctioneaza nelegiuitorii :) 

O practica foarte des intalnita afara de exemplu, unde poti fi saltat in trafic de politisti in masini civile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

No ... eu credeam ca am explicat cat se poate de clar dar se pare ca nu se intelege ce inseamna  OBLIGAT

Sagetile OBLIGA - ai facut accident si nu ai respectat sageata , esti VINOVAT

 

Sa luam legea ca sa fiu si mai clar decat pana acum , sa intelegem care e diferenta intre o recomandare a legii si o obligatie = obliga , trebuie sa

 

CAPITOLUL IV
Semnalizarea rutieră

SECŢIUNEA a 4-a
Marcajele
Art. 83

(2) Marcajul sub forma unei sau unor săgeţi, aplicat pe banda ori pe benzile delimitate prin linii continue, obligă la urmarea direcţiei sau direcţiilor astfel indicate.

 

 

CAPITOLUL V
Reguli de circulaţie

SECŢIUNEA a 3-a
Reguli pentru circulaţia vehiculelor
Art. 107

(1) La intersecţiile prevăzute cu indicatoare şi/sau cu marcaje pentru semnalizarea direcţiei de mers, conducătorii de vehicule trebuie să se încadreze pe benzile corespunzătoare direcţiei de mers voite cu cel puţin 50 m înainte de intersecţie şi sunt obligaţi să respecte semnificaţia indicatoarelor şi marcajelor.

(2) La intersecţiile fără marcaje de delimitare a benzilor, conducătorii vehiculelor ocupă în mers, cu cel puţin 50 m înainte de intersecţie, următoarele poziţii:

a) rândul de lângă bordură sau acostament, cei care vor să schimbe direcţia de mers spre dreapta;

b) rândul de lângă axa drumului sau de lângă marcajul de separare a sensurilor, cei care vor să schimbe direcţia de mers spre stânga. Când circulaţia se desfăşoară pe drumuri cu sens unic, conducătorii de vehicule care intenţionează să vireze la stânga sunt obligaţi să ocupe rândul de lângă bordura sau acostamentul din partea stângă;

c) oricare dintre rânduri, cei care vor să meargă înainte.


 

3 hours ago, skodamen said:

Presupunand ca banda 1 era libera, presupunand ca seatul alb si golful negru nu exista, si ca viteza acelui vito era mica, astfel incat audi se trezeste cu el pe banda 1. Ce face politiotul? Deci vito intra si merge inainte.

Trebuie sa intelegi ca in momentul in care vrei sa intri in giratoriu si in acel giratoriu se afla DEJA alta masina , indiferent unde se afla pozitionata , indiferent ca merge mai incet sau mai tare , esti OBLIGAT sa ii acorzi prioritate daca te intersectezi cu ea

4 hours ago, halamadrid said:

Mai ramane sa facem un poll si sa decida majoritatea cine e vinovat.

 

In conditiile in care legislatia nu prezinta reguli clare de circulatie intr-un sens giratoriu, o solutie ar fi ca orice sens giratoriu aglomerat, daca exista posibilitati, sa fie amenajat ca turbogiratie.

 

Regulile sunt clare in legislatie

Modificat de tavitara
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, halamadrid said:

Mai mult decat clara si motivarea.

 

Are si greseli ptr ca astia care scriu nu cunosc legislatia si arunca acolo cuvinte cu lopata ca sa para importati

Motivatiile in redactarea hotararilor judecatoresti sunt adevarate romane ca sa se piarda toti in citit sa nu mai inteleaga nimic

Spune acolo ca cel care mergea inainte trebuia sa se pozitioneze pe banda 1

Ori legea , in lipsa unor marcaje de obligare , ii permitea sa stea si pe banda 2 - vezi ce am scris mai sus , art 107 , punct (2) litera c)

Modificat de tavitara
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 pagini degeaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca cineva invata ceva corect , nimic nu e degeaba

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

HAi sa o luam altfel, un necunoscator de pe banda 1 face ture in giratoriu, netrebuin sa se afle acolo. Cand trec de pe banda 2 pe 1 si ies din sen trebuie sa i dau necunoscatorului prioritate, sau intru in el?

 

 

DAca o luam adliteram ce spuneti voi e cam asa, daca eu vreau sa intru in giratoriu, nu am voie sa o fac daca este masina acolo, indiferent ce banda este ocupata. DEci stau cu banda 1 libera pana trec toate masinile de pe 2, sau pana se invart catre directia dorita. 

Pai nu mai circulam nicaieri asa, care mai e sensul mai multor benzi in giratorii?

Sunt sensuri cand intri cu o banda si sensul are trei benzi, etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

20 hours ago, tavitara said:

Sofatul e in giratoriu este foarte usor de inteles pentru cei care gandesc si aproape imposibil de inteles pentru majoritatea soferilor

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@tavitara are dreptate:  ,, Trebuie sa intelegi ca in momentul in care vrei sa intri in giratoriu si in acel giratoriu se afla DEJA alta masina , indiferent unde se afla pozitionata , indiferent ca merge mai incet sau mai tare , esti OBLIGAT sa ii acorzi prioritate daca te intersectezi cu ea".

Multi gresesc (gen skodamen) si cred ca, daca celalalt este pe banda II in giratoriu, si ei se baga pe banda I fara a acorda prioritate, atunci au dreptate. Ei bine, daca traiectoriile masinilor se intersecteaza, nu mai au dreptate, pentru ca trebuie sa ii acorde prioritate celui deja aflat in giratoriu, indiferent unde se afla el. Bine, tu poti sa te bagi in giratoriu pe banda I, ignorandu-l pe cel de pe banda II, dar daca acela intra in tine, atunci esti de vina. Acest lucru mi s-a intamplat mie intr-un giratoriu din Buc, era o masina in giratoriu pe banda II (cu sofer grabit) eu am intrat in giratoriu pe banda I crezand ca cealalta masina isi pastreaza banda, ei bine nu si-a pastrat-o ptr ca a schimbat chiar in momentul in care eu intram cu botul in giratoriu ca sa iasa pe o strada laterala. Prin urmare a intrat cu botul masinii lui in roata stanga fata a masinii mele, si a avariat-o. A venit politia, eu am iesit vinovat fara discutii. Trebuia sa ii acord prioritate celuilalt, asta e regula in giratorii.

 

Modificat de tudy_cnu
Hai sa mentinem discutia pe subiectul topicului
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!