Jump to content

Retrofit Volan Facelift (Tiguan AD1)


sabinx

Recommended Posts

Salutare tuturor. 

 

Astazi am finalizat un retrofit inceput acum cateva saptamani impreuna cu @b94uri si anume volan 2021 montat pe tiguan 2020 R line.

 

Dupa ce am citit si recitit bloguri intregi m-am gandit ca solutia este relativ simpla - update gateway la verisunea AG, apoi parametrizare si codare. FALS!

 

Toata operatiunea pana in acest punct a fost facuta cu ODIS 9.2.2 / dupa comparari de loguri, telefoane in strainatate...etc update la ODIS 12.2 am codat volanul. Stergem erori si la final ne alegem cu ACC nefunctional.

 

Am luat-o pe firul logic si m-am gandit ca ACC trebuie dus la ultima versiune 2021 / am luat-o de la capat update, parametrizare si codare = same shit (ACC nefunctional)

 

Iar m-am apucat de citit, conversatii in strainatate, sfatul "batranilor" impreuna cu @B98XAL. Ajung la concluzia ca problema este legata de cablaj. Ne apucam si comparam cablajul 2020 cu cel 2021 (cablajul de airbag) unde gasim problema. Producatorul (cel mai probabil a schimbat spira) si totodata locul pinului de ACC. Pe pinul respectiv avem 10V constant. In momentul in care dam o comanda, coboara in 0V. Pinul neaflandu-se unde trebuia normal a aparut eroarea pe motor, apoi pe ACC. Am repinuit si voila (treaba rezolvata intr-un final cu succes).

 

In poze se gaseste toata operatiunea. Primele 3 poze sunt de pe modelul 2021/ urmatoarele 2 de pe 2020.

 

Multumiri colegului @F l o r i n (eu unul nu am reusit sa indepartez airbagul model 2020).

 

@b94uri sa il stapanesti sanatos si sa te bucuri de masina.

 

 

WhatsApp Image 2021-02-18 at 18.45.15.jpeg

WhatsApp Image 2021-02-18 at 18.45.19.jpeg

WhatsApp Image 2021-02-18 at 18.45.26.jpeg

236c62be-daea-480e-9c34-e0848a82b946.jfif 18696e9f-058e-4a3b-886f-0f5f2a483f8d.jfif

Edited by sabinx
Link to post
Share on other sites

@sabinx imi cer scuze, dar eu sunt mai practic, dar care era necesitatea sau care este câștigul de funcționalitate față de volanul vechi?

Link to post
Share on other sites

Pentru ca schimbul volanului s-a facut la cererea mea, fiind beneficiarul direct, pot spune ca nu exista castig de fuctionalitate sau ca era o necesitate. Cel mult un grip mai bun si prin faptul ca este ceva mai gros fata de modelul stock.

 

Nu cred ca ai de ce sa iti ceri scuze, dar nu intotdeauna un retrofit inseamna o imbunatatire a functionalitatii sau a necesitatii. In acest caz, pentru majoritatea este vorba doar de o piesa cu design diferit si actualizata la gama 2021.  

Link to post
Share on other sites

@ct_act  dupa cum a spus @b94uri este vb de design si placerea fiecaruia. nu este o piesa vanduta de mine...sau cumparata de mine...a fost dorinta lui.

 

dar ca parere personala..arata super bine fata de cel vechi 2020.

 

bafta!

Link to post
Share on other sites

Super... un fel de "și piticul cand imi vine pun volanul de r line". 🤘

Link to post
Share on other sites

un fel de" masina chiar are pachet exterior de R line" zic...

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Eu nu am reusit sa fac upgrade la modelul cu buton "view" , ce sa mai vorbesc de urmatorul model 2020 :) piticii astia...

Felicitari pt munca depusa, arata f bine! Cei care au microbul de retrofit in sange stiu ca merita :) 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Similar Content

    • cxr2test
      By cxr2test
      Salut,
      La Fabia 3 daca se face upgrade la navigatie OEM, stie cineva ce piese trebuie?
      1 x display+control unit
      1 x acel dvd?
      1 x microfon pt BT
      1 x modul bt sub bord/scaun?
      Daca e gresita rubrica rog un moderator sa mute in topic-ul adecvat, cel de probleme tehnice (aici nu e cazul) e inchis.
      Multumesc.
    • ct_act
      By ct_act
      Retrofit la carlig OEM, pe scurt... si tot lung a iesit... :)))
      In primul rand, avantajele unui carlig electric codat in softul masinii:
      -          ESP trece pe modul remorca, cu posibilitate de franare selectiva a unor roti ale masinii pentru a stabiliza balansul remorcii (balansul cred ca este citit prin senzorii masinii ABS/ESP)
      -          Carligul se pliaza si depliaza electric, se strange sub bara spate, nu se vede de afara cand nu este folosit, in unele tari nu e permisa deplasarea cu carligul extins fara o remorca;Dezactivare automata senzori parcare (doar cei din spate) – ii trece pe mute si nu ii afiseaza deloc
      -          Portbagajul electric nu se mai deschide singur pana sus, nici din butonul de pe usa, nici din telecomanda, doar il ridica putin (1cm) pentru a preveni lovirea remorcii cu capacul; pentru deschidere trebuie utilizat butonul de pe hayon.
      -          Marirea fortei la franare automata cand este folosit sistemul ACC cu remorca atasata (personal cred ca si frana de picior este marita, are alt zgomot la franare ori discurile/placutele mele sunt pe duca)
      -          Replicarea lampilor pe remorca (nu am putut testa lampa de dat inapoi)
      -          Dezactivare sistem start-stop cand este conectata o rulota pentru prevenirea deteriorarii sistemului de franare (zice in manualul carligului, probabil citeste semnalul de pe unul din fire, dar la un suport de biciclete functionarea start-stop s-a pastrat)
      -          Dezactivare automata a lampii ceata a masinii cu remorca cuplata (pentru prevenirea reflectarii din remorca  catre directia inainte a masinii, ar da confuzii pentru cei ce vin din fata)
      -          Masina este acum recunoscuta in sistem ca avand carlig din fabrica, modulul trailer apare si pe scanare cu obd11
      -          Capacitate tractare 2500kg pentru bitdi – la alte motorizari trebuie citit in COC
       
      Dezavantaje:
      -          Pretul
      -          Dezactivare Side si Rear Assist (doar am citit, a mea nu are asa ceva)
      -          Functia de franare automata la obstacole in timpul manevrelor de parcare este dezactivata
       
      Altele:
      -          Sistemul de deschidere portbagaj din picior poate prezenta functionalitate redusa (la mine oricum mergea din an in paste si inainte, deci, nici o pierdere)
      -          O data cu semnalizarea/avariile, clipeste si o lampa suplimentara pe bord
      -          Logo-ul masinii apare cu remorca + setari pe navigatie pentru filtrarea drumurilor “cu remorca”
      -          Priza VW este de 13pini, functie de remorca atasata este necesar un convertor la 7 pini cu pret infim.
      -          Greutatea aditionala pe masina, cca 28kg
      -          Carligul inlocuieste bara metalica initiala, se monteaza in locul ei, dispare locul de infiletare a carligului de tractare din trusa de scule
      -          bara Rline este pre-decupata
       
      Am dat si cateva poze cu dimensiuni, cotele masurate sunt peste valorile minime impuse de unii producatori (in imagine este un suport de biciclete).
      Gasiti si poze de ansamblu aici.
      Una peste alta, analizand cele de mai sus, integrarea cu CAN si sistemele de pe masina este masiva.
       












    • grig
      By grig
      Salut
      Pe un Karoq Ambition + Radio Bolero, se poate monta ulterior achizitiei virtual cockpitul ?
      ( doar pe Style se poate comanda optional acesta combinatie si nu doresc sa cumpar Style doar pt VC )
      multumesc
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...