Jump to content

Intretinerea si costurile de service


Florin56
 Share

Postare recomandată

Se pare ca la O IV nu se face nici la 3 ani. Eu am facut prima revizie la 2 ani si peste 3 saptamani o fac pe a doua dupa inca doi ani.

Dupa prima revizie am intrebat daca vin anul urmator pentru schimb lichid de frana. Raspunsul a fost ca nu.

 

Acum o saptamana m-au sunat si mi-au scris cei de la AVIA ca masina a trimis de capul ei o cerere pentru programare la revizie si sa confirm. Am confirmat si am zis ca vreau sa schimb filtrul de aer, de habitaclu, de ulei si uleiul. Daca mai e ceva sa-mi spuna ei. Si mi-au spus ca trebuie si bujiile (ptr. ca au 4 ani desi au numai 27000 km). Nimic despre lichidul de frana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca tot iti expira garantia, sa schimbi bujii la 27.000 km mi se pare ca-s bani aruncati.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si mie mi se pare la fel dar ce sa fac?! La O IV nu am unde sa citesc cerintele dar la O II FL 1.4 TSI pe care am avut-o inainte cerinta era 60000 km sau 4 ani, care apare prima.

Modificat de Cristi_V
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

23 hours ago, mocasini said:

Update: Cost cu piesele mele si revizie inclusa la Elcar - 755 lei. 

Eu as face astfel:
- revizie&inspectie la ElcarGid cu uleiul si filtrul lor de ulei - in acest fel elimini orice fel de discutie pe marginea certificatelor de conformitate in cazul unei probleme la motor... Te chinui mai mult sa te justifici cu certificate si facturi, apoi sa te intelegi cu Por.Ro. in cazul unei interventii pe garantie la motor la care ei ar putea invoca ulei ori filtru neconform.
- celelalte filtre (aer, polen) le aduci tu si le schimba ei sau le schimbi singur daca ai timp de omorat "la mosie", ca tot este frumos afara.
 

p.s. tot de la Elcar mi-am luat si eu Octavia (tot in drum spre si de la mosie) desi eu sunt in Bucuresti. S-au purtat mult mai fain decat magarii de la Brady (sunt cei mai aproape de mine) si tot la ei as fi facut si reviziile daca nu le dadeam masina la buy-back la 1 an de la achizitie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexandru_28

Intrebare pentru cei care au schimbat placutele de frana pana acum. Unde ati efectuat operatiunea? Reprezentatele din Bucuresti dau niste scoruri parca desprinse din filmele SF. Ma intereseaza mai ales pentru partea din spate unde este nevoie de tester. Exista vreun service care dispunde de asa ceva si care nu este reprezentanta? 😐 Piesele originale le cumpar singur, am nevoie doar de manopera.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Operatiunea de schimbat placute la O4 este 99% ca la orice masina mai noua de anul 1990 iar cu placutele spacutele spate nu e nici un stres, merge si fara tester, se impinge pistonasul manual prin demontarea motorasului. 

Deci le poate schimba orice mecanicos care stie sa tina o cheie in mana iar referitor la marca placutelor, te poti descurca cu orice, cele OE oricum nu sunt vreo fericire.

Modificat de akon
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexandru_28

@akon Mersi pentru lamuriri.

Am primit oferte de 2300 ron la reprezentante......Citisem ca pot ramane erori sau se poate strica motorasul daca nu se foloseste un tester si de aia eram in dubii. Vreo recomandare de marca pentru placute?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dj.martzian


@alexandru_28 , Deoarece frana de mana este electrica este mandatory sa faci retragerea etrierilor electric si nu mecanic:
 

Connect battery charger
Switch on ignition
Control unit 03 (ABS)
Basic settings
Start lining change mode - Start
The brake cylinder should now open. The brake cylinders are only fully open when there are no longer any noises (a clear whirring can be heard) coming from the rear brake cylinders.
When this process is complete: 
Select process Stop.

The ignition can now be switched off and work on the rear brakes can begin.

After completion of work
Ignition: on
Control unit 03 (ABS)
Basic settings
End lining change mode - Start
The brake cylinder should now close. The brake cylinders are only fully closed when there are no more noises (a clear whirring can be heard) coming from the rear brake cylinders.
 			Select process Stop.

Original source:
https://forum.obdeleven.com/post/83526/thread

https://youtu.be/pFod6KI8Zks

Doar ca ai nevoie de un dongle OBD11(Subscriptie PRO) sau VCDS(din pacate nu stiu ce versiune software suporta O4 - MQBEvo).

Success

Modificat de dj.martzian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 4/8/2024 at 4:13 PM, alexandru_28 said:

@akon Vreo recomandare de marca pentru placute?

Am folosit atat OEM cat si Textar pe un Golf 8, toate sunt ok. Cele originale de fabrica ,din cate imi aduc aminte, aveau ceva cod cu FDxxx ceea ce ma duce cu gandul al Ferodo dar nu garantez ca certa informatia.

Ps. Nu inteleg de ce dispar posturile, parca era un forum de pasionati unde se expun pareri/opinii si experiente personale in domeniul auto! Ori daca ofer din experienta personala o alta modalitate de retragere, care ocoleste soft-ul, pare ca deranjez, doar nu vindem ceva aici! Sau vindem ?

Modificat de akon
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Kalikantaros

La mine la G8 din fabrica pe fata e FER8112, deci Ferodo....Cand am comandat TRW zice ca nu fac pentru Golf 8.Doar Textar si Brembo mai rasarite.Bine si OE care sunt in jur de 550 lei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@akon poti folosi o exprimare mai prietenoasa si atunci nu dispare nimic. Flame-ul este interzis pe forum, la fel ca si atacurile la persoana/posturi arogante, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut.Umeaza sa cumpar o octavia 4 si as vrea sa stiu la ce interval de km/timp se schimba distributia. Multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce motorizare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca si recomandare , nu mai conteaza motorizarea. 

200.000 km sau 10 ani este ok pentru toate diesel + benzina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am auzit si de fara intretinere adica nu se schimba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.0/1.5 TSI - asa este, nu au interval specificat. 

Dar nici nu le poti lasa sa mearga la infinit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mă scuzați că intervin în discuție și cu siguranță voi supăra câțiva colegi de forum, dar recunosc că nu înțeleg acest concept de revizie și schimb de fluide, "pe genunchi", pe considerentul că "e prea scump". 

 

Adică eu dau 30.000 €(cazul meu) pe o mașină nouă și mă încurc în 2000 lei, din DOI IN DOI ANI?

Sincer să fiu, NU vă înțeleg. 

De ce le mai luați noi și nu sh din Germania? Așa poți pune ce ulei vreun și îl poți schimba oriunde.

 

Eu unul intenționez să îi fac schimburile (ulei + toate filtrele) ANUAL (Așa am făcut la toate mașinile deținute indiferent de ce mi-a recomandat producătorul) și intenționez să le fac la reprezentanțele Skoda. 

De ce?

Pentru că țin la mașina mea și mă gândesc și la revânzare. Dacă are toate reviziile și problemele rezolvate la reprezentanță, voi fi mereu mult mai credibil ca vânzător (persoană fizică) decât oricare altul și pot dovedi oricând că mașina este ok. Pentru cineva care caută și apreciază un sh întreținut, desigur.

Că toată lumea vrea un sh întreținut și cu km puțini...

 

Adică eu în doi ani nu sunt în stare să strâng 2000 lei pentru o revizie?

Dă-o-n colo de treabă...

 

Precizez că sunt salariat, cu un venit mediu, deci nu pot fi acuzat că mă dau banii afară din casă și-mi permit să schimb uleiul mereu, dar eu cred că 2000 lei la doi ani după achiziția mașinii pentru un schimb de ulei nu reprezintă o cheltuială așa mare încât să mă sufoce.

Am timp să-i strâng până atunci.

 

Evident că fiecare își gestionează banii și veniturile cum consideră de cuviință, însă totuși să nu exagerăm.

 

Eu unul am avut mașina lovită și am făcut-o pe casco, la Skoda.

13.800 lei daună.

Evident că îmi va crește polița, dar asta ce însemna? Să o fac cu piese sh și pe banii mei că îmi va crește prima de asigurare și nu îmi permit? NU, că de aia i-am făcut casco. Să nu stau eu cu grija reparațiilor sau a costurilor acestora.

 

Dacă nu îmi permit întreținerea mașinii, care trebuie luată în calcul de la achiziție (RCA, CASCO, revizii, impozit și combustibil) atunci NU o mai cumpăr. Sau nu nouă. 

 

Repet! Cu riscul de a supăra unii colegi de forum, dar și moderatorii, sincer să fiu pe unii nu vă înțeleg...

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa vezi cat de multumit ai sa fii de reprezentanta cand dai 2000 de lei pe schimb placute frana fata +spate, desi le-ai putea schimba la jumatate de pret, tot originale.😄

Mai pui un schimb de ulei si filtre cu ioni de argint si tesatura de platina si ajungi la 4000 de lei dintr-o lovitura.

Am facut reviziile la reprezentanta doar pentru istoric, nu pentru ca am considerat ca ar fi serviciile sau materialele folosite de o calitate superioara.

Dar un filtru de aer si unul de polen poate schimba singur oricine, iar cu 300-400 de lei economisiti poate lua masa la restaurant, sau sa cumpere ceva frumos pentru masina.

 

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fiecare face cum doreste. Reviziile facute la reprezentanta nu garanteaza o masina fara probleme. La cumparare te duci cu ea la reprezentanta si ii faci o verificare, iar la o masina sh conteaza mai mult modul in care a fost folosita. O masina de drum lung va fi clar mai buna decat una frecata prin oras pe drumuri scurte. Si e doar un exemplu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

 

La O4,   oricare motorizare cu distributia  pe curea, nu cred ca te incadrezi in 2000 de lei cu distributia, sare de 3500 lei la reprezentanta.

Modificat de Bebeee
Sters OT
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@halamadrid 3500 doar piesele, vrei sa zici ;))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, Gabriel*77 said:

Adică eu dau 30.000 €(cazul meu) pe o mașină nouă și mă încurc în 2000 lei, din DOI IN DOI ANI?

Lasa ca neamtul o face la 30.000km, 1-2 ani si schimba filtrul de aer la 90.000km. Nu stiu daca ai vazut cartile de service mai vechi, dar nu toate au stampila cu reprezentanta. S-a discutat si pe grup, poti face intretinerea la orice service autorizat RAR si iti pastrezi garantia masinii, nu esti obligat sa platesti de 2-3x mai mult la reprezentanta, dar in cazul unei probleme tot la ei ajungi si probabil o sa se rezolve mai greu problemele grave/costisitoare.

Ca exemplu, piesele pentru 1.5tsi 96kW, care in mare parte merg si la varianta regasita pe O4 de 110kW (nu stiu filtrul de ulei) sunt asa:

  • 290 lei 5L de Mobil 1 508.00
  • 50 lei filtrul de ulei VW
  • 100 lei filtrul de polen Mahle LAO888
  • 35-70lei filtrul de aer Alco / MANN

Ultimele 2 le schimb personal, iar manopera pentru schimbul de ulei nu e mai mult de 200 lei, deci un total de ~700lei. 

Poti sa faci asta mai ales la revizia "intermediara".

 

Modificat de Adi_vw
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu am spus niciodată că schimburile de ulei sau revizia făcute la reprezentanță dau unui eventual cumpărător garanția faptului că mașina este și ok, dar cumulate, reprezentanță plus exploatare corespunzătoare, dau plus valoare mașinii respective. Asta o pot spune.

 

Sunt convins că foarte puțini sunt cei care înainte să meargă să dea comanda pentru o mașină nouă se și interesează de costurile reviziilor și a eventualelor componente supuse uzurii. plăcuțe frână, bujii, ștergătoare, etc.

Nici eu nu am făcut-o, dar nici nu înțeleg, după cum am spus-o și o repet, acest " Aoleu, ce scumpă e întreținerea!!! "

Păi atunci când ai avut în plan să cumperi o mașină nouă, nu știai că trebuie să o și întreții?

 

Că la achiziție toți vrem brizbrizuri și cât mai dotate, le ducem în 50.000 preț de achiziție, ne întrecem în a le pune pe ele toate prostiile inutile, dar ne uităm că e revizia de schimb de ulei 2000 lei și ni se pare mult.

 

Nu fac reclamă si nici nu țin în brațe reprezentanțele și da, sunt de acord și înțeleg partea cu a schimba o piesă în altă parte dacă este mai ieftin în așa fel încât să nu pierd garanția, că nu e nimeni absurd, dar să ne văităm așa... că ne jecmănesc reprezentanțele la schimbul de ulei... 

 

Mai cârcotași ca noi în materie de mașini n-am văzut. 

Vrem full cu piele, boss, dar e scumpe reviziilii...

 

Am văzut pe litoral anul trecut, în plin sezon, o grămadă de bolizi de lux cu anvelope de iarnă... 

Oare ei unde or face schimbul... ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@halamadrid distribuția unei mașini se schimbă de cele mai multe ori când aceasta iese din garanție. 

Ca atare poți alege să o schimbi unde vrei și cu ce vrei, dar nu știu ce service îți garantează mai bine ca o reprezentanță că situația se remediază în caz de eventuale probleme după schimbarea acesteia.

Eu merg pe premiza că dacă nu îmi pernit să întrețin o mașină nouă, nu îmi permit acea mașină. 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt de acord cu tot ce spui mai putin schimbul de ulei/filtre mai des decat indica producatorul, mai ales ca uleiul si filtrul aferent se schimba cand indica masina iar filtrul de aer poti sa-l schimbi si zilnic daca mergi prin praf saharian deci de fapt trebuie inspectat pentru a lua decizia corecta. Deci, faptul ca le schimbi anual nu inseamna ca le schimbi cand trebuie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!