Jump to content

Intretinerea si costurile de service


Florin56
 Share

Postare recomandată

Am facut in mai 2022 si urmeaza in mai 2024 (la Avia Motors).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimbat plăcute frana fata-spate , 80.xxxkm.

Pt cei ce așteaptă senzori in bord , OCTAVIA 4 NU ARE senzori uzura plăcute.

Pe fata dreapta se vede suport însă e gol.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@akonce echipare ai?

Pe fata ar trebui sa ai senzori (doar pe

una din roti, cel putin), pe spate… nu

Modificat de zidanne
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

12 minutes ago, zidanne said:

@akonce echipare ai?

Style 1.5

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

14 minutes ago, dj.martzian said:

Din informatiile mele, doar vRS-ul are senzor si doar dreapta fata!
https://www.youtube.com/watch?v=-dZDzOzdlJY (minutul 1:12)

 

 

Stanga fata la noi (partea soferului) si doar pe placuta interioara ... tipul asta de implementare a "senzorului de uzura" sub forma unui fir prin una din placute, e vechi in grupul VAG (> 20 de ani). Oricum e mai mult sa fie, nu va bazati pe asa ceva, placutele trebuie inspectate vizual la intervale regulate. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut!

 

O întrebare. 

 

Pentru acest cârlig extensibil de portbagaj aveți idee ce tip de șuruburi trebuie folosite?

Grosime, lungime, filet.

 

Fac precizarea că Ambition are în portbagaj din fabrică doar unul, pe partea dreaptă, însă pe partea stângă are locaș pentru altul (Style vine cu cârlige și pe dreapta și pe stânga si de asta are locașul respectiv gol) cu găurile aferente care din câte observ au filet. 

 

La vechiul Style aveam două si-mi erau utile. Având în vedere că actuala are doar unul și locaș pentru altul, intenționez să-l montez eu pe celalalt, pe care l-am comandat deja online de la Skoda și la care nu știu dacă primesc și șuruburile aferente.

 

N-aș prea vrea să-l desfac pe celalalt pentru a-i vedea șuruburile și nici șuruburi aiurea nu vreau să intriduc acolo să stric fileul găurilor. Din acest motiv întreb aici. 

 

Screenshot_20240310_110122_Gallery.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N  10599501

m5x20

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stiu ca veneau cu suruburi incluse, am comandat si eu odata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

@skodamen așa sper și eu pentru că așa ar fi normal.

Probabil că nu poți băga orice acolo și din considerentul ăsta ar trebui să-ți fie livrat produsul cu tot cu kitul de prindere. 

 

@Al Bundy da, ăsta este după capătul pe care îl au celelalte de la carligul cu care a venit mașina. Dacă nu le primesc incluse în comandă voi ști ce să caut.

 

Mulțumesc frumos amândorura!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca sunt cu pas fin, din acest motiv trebuie atentie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, cârligul a venit în pachet cu cele două șuruburi de care s-a făcut vorbire, însă am întâmpinat dificultăți în a le înșuruba. 

 

De ce?

 

Păreau "mai lungi" și fără două șaibe nu le-am putut strânge în așa fel încât cârligul să stea fix.

 

Sincer să fiu nu am înțeles de ce pentru că pare identic cu celălat al mașinii, dar... 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aveau pasta de blocare pe ele ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Al Bundy Parcă avea ceva albastru pe ele (sincer să fiu nu am reținut foarte bine acest aspect dat fiind faptul că era insesizabil), însă și așa...  având filet pas pe pas... ar fi trebuit să fluiere.

 

Că nu cred că e nevoie de studii să bagi un șurub într-o gaură, având șurubul potrivit, și să-l înfiletezi până se strânge. Cu toții am făcut asta de sute de ori.

 

L-am întrebat pe cel de la accesorii dacă are șuruburi în pungă, mi-a zis că da și m-a întrebat și el ce mașină e.

-Octavia, i-am răspuns. 

-Ar trebui să se potrivească, mi-a spus.

-???!!???

În fine.

 

De ce or complica constructorii unele lucruri, ei știu...

 

Cu câteva bip-uri... am rezolvat. Stă fix.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

În momentul când ajunge la pasta merge mai greu. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu siguranță așa e, nu te contrazic, iar constructorul are motivele lui pentru unele situații, dar, repet, pe unele le complică inutil ori ceva nu se pupă între ele.

 

Au mers relativ greu de la început pentru că găurile de la "căptușeala" portbagajului veneau fix pe jumătatea găurilor caroseriei și "textilul" e oarecum tare și nu permitea șuruburilor să stea în poziția corectă, ci câș. Se bloca înfiletarea după două/trei ture. Le-am găsit poziția, le-am pus câte o șaibă și le-am înfiletat forțat.

 

Majoritatea șuruburilor potrivite cu pasul piuliței ar trebui să poată fi înfiletate manual câteva ture bune...  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bine ca s-a rezolvat. Putem merge mai departe acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutare.

Urmeaza o deplasare de 3300 km (aproximativ) si avand in vedere ca in iulie se fac 2 ani pentru schimb ulei si revizie ziceam sa fac revizia mai repede. Drept urmare am intrebat 3 "prieteni" Brady, PBV si Elcargid (e in drum spre mosia de la tara si pot rupe 3 ore) despre cotatii revizie - ulei, filtru ulei, filtru aer, polen cel scump si inspectia propriu zisa. 

Prima cotatie 1866,61 lei PBV - un sejur la brutal assault cine stie :))

Urmeaza celelalte 2, dar nu am asteptari mici. Probabil voi incerca si la Avia - nu am precizat sunt din Bucuresti.

Am intrebat la toti daca pot veni cu piesele/uleiul procurat de mine - PBV a zis da, dar,  citez "sa aveti factura si certificat de conformitate si bineinteles piesele sa fie de origine"

Certificat de conformitate doar de la importator stiu ca se procura, sau stiu prost?

Daca pot edita vin cu update-ul in urmatoarele ore.

 

PS: anul trecut la aproape 12 000 km am schimbat uleiul, acum am aproape 20000 km.

 

Update: Cost cu piesele mele si revizie inclusa la Elcar - 755 lei. 

Mai astept pana maine si probabil la primul drum la "mosie" apelez la ei.

Uleiul cu normele de rigoare: Fuchs, Mobil, Shell sau OEM cu preturi variind intre 270 si 370 bidonul de 5l. Filtrele de aer/polen maxim 200. Deviz intre 1300 si 1500 plus aer "curat".

Modificat de mocasini
updatare
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimba numai uleiul si filtrul de ulei la ei, probabil o sa te coste ~800-900 de lei. Plus inspectia.

Filtrul de aer si ala de polen le schimbi singur cu ~200 lei ambele filtre, fara sa-ti ceri singur "factura si certificat de conformitate si bineinteles piesele sa fie de origine". 😄

 

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, mocasini said:

PBV a zis da, dar,  citez "sa aveti factura si certificat de conformitate si bineinteles piesele sa fie de origine"

 

 

Certificat de conformitate pentru ce?! Poate pentru ca masina este in garantie? Altfel, e masina mea si pun ce vreau in ea, adica filtru de aer MANN CUK C 28 043 si filtru de habitaclu MANN FP 26 009 cu factura de unde le-am cumparat.

 

Si piese de origine ce inseamna? Adica ce vrea sa zica?

Modificat de Cristi_V
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Update2: Brady cotatie 2272 lei, include si schimb lichid de frana si ce tine de el, etc.

Litrul de ulei e 160 , mai scump decat uleiul de masline tras la rece de bunicii greci.

Raman la Elcargid.

Inca doi ani si regie proprie scrie pe mine la scorurile astea.

@Cristi_V Nu stiu ce vrea manechinul, asta a scris in e-mail :)

 

Modificat de mocasini
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...pai si de ce nu pui ulei de masline in motor daca e mai ieftin? Tin minte un coleg care acum 20 de ani s-a apucat de vandut moto-stivuitoare si un "antreprenor roman" i-a zis ca nu ii da 10k euro pe un moto-stivuitor nou pentru ca de banii aia isi ia Logan! Raspunsul a fost: atunci ridica paletii cu Loganul 😄

 

In alta ordine de idei: stiti ca schimbul de ulei/filtre se poate realiza la orice service autorizat RAR si NU se pierde garantia, nu? 😉 Ai nevoie de factura de service si factura pe piese originale VW (pe care oricum le gasesti mai ieftin in alta parte, chiar si pe original). Verific la km tai ce trebuie lucrari trebuie facute, le faci la un service autorizat RAR cu factura/acte si totul e ok. Trebuie sa mergi totusi la inspectia anuala, dar aia e 150 lei parca, deci scapi ieftin.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Faci revizia la service multimarca autorizat RAR si apoi mergi la reprezentanta pt probleme de garantie iar ei zic ca la revizie nu s-a bifat ceva punct din checklist cerut de Skoda si refuza garantia. Ce faci ?

Probabil ca am mai postat undeva acest ''articol''.

https://timisplus.ro/incredibil-clienti-batjocoriti-de-hyundai-cinci-luni-pe-dreapta-pentru-ca-un-dealer-nu-si-onoreaza-obligatia-de-a-asigura-garantia-unui-autoturism/

 

Referitor la revizie cu piese proprii, la magazinele de piese cunoscute, pe spatele facturii ai si declaratia de conformitate. Am platit la reprezentanta manopera si cam asta a fost. 

Modificat de akon
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru  un schimb de ulei si filtru, plus inspectie, ai si istoricul masinii in baza de date.

La 20k nici macar nu e nevoie sa schimbi filtrele, conform manualului, dar costa putin in regie proprie, neafectand garantia masinii.

Primul schimb de lichid de frana se face la 3 ani (in cazul tau, in 2025) ,  apoi la fiecare 2 ani.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!