Jump to content

Intretinerea si costurile de service


Florin56
 Share

Postare recomandată

1 hour ago, Gabriel*77 said:

Urmare acestor procedee mașina îmi pornește mereu la sfert orice anotimp ar fi, motorul merge mereu rotund, apa nu mi-a crescut niciodată mai mult de 90⁰, nu am fluctuații în turometru și în putere, trage ca atunci când am luat-o, nu mi s-a aprins niciodată vreun martor la bord și indiferent cât folosesc AC-ul, NU miroase urât în mașină și nici praf nu îmi bagă în habitaclu. Un plus mai e și faptul că nu fumez și în mașină nu se fumează. 

Combustibilul folosit este doar benzină cu cifră octanică 100. Motor 1.4 tsi 150 cp.

 

 

 

 

 

 

Schimb la doi ani uleiul, filtrul de aer pe la 40000km, ala de polen pe la 20000 (cred) si bag doar benzina de 95. Masina nu are nici o problema, nu miroase urat AC-ul  si trage parca chiar mai bine acum, iar consumul e la fel de mic. Mai fac si extravagante (daca te iei dupa unii), respectiv folosesc start-stopul, iar bateria refuza sa dea vreun semn de slabiciune. Daca e sa crape ceva, benzina, uleiul sau filtrele nu au nicio relevanta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Relevanță au multe lucruri la crăparea motorului și unul dintre ele este modul de exploatare.

 

Atât timp cât nu te interesează întreținerea, nu te interesează nici cum o conduci (A nu se înțelege că mă refer la tine, ci e o referință generală) și asta atrage probleme de funcționare.

 

După cum ziceam, nu dau sfaturi și nu mă interesează ca alții să facă cum fac eu, ci spun doar cum procedez eu cu mașina mea.

 

 

 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta e iar o discutie interminabila si iscata doar din plictiseala ! Producatorul are niste intervale de service maxime, poti sa le respecti sau poti sa NU. Punct 

 

Modificat de akon
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Clar modul de exploatare poate degrada masina. Si poate fi distructiv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu m-au întrebat. E la 2 ani sau 30000 km max. Pune-l asa s-o schimba-l când vrei tu. Ca o paranteza, bănuiesc ca la schimbul anual, max. 15000 km și uleiul e altul, adică nu LL.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in momentul de fata, exista doar 2 tipuri de ulei la VAG in repr, ambele LL, pentru auto dupa 2014

0w30 - 504/507

0w20 - 508/509

 

Octavia 4 merge pe 0w20 la toate motoarele, benzina sau diesel, service fix sau service flexibil

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E, atunci, dacă îl schimbi mai des decât zice masina, plătești mai mult pentru nimic, nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rau nu ii face - poti (daca vrei, te tine portofelul si urasti neaparat mediul) sa schimbi uleiul sapamanal! Eu as lasa intervalul asa cum este standard (maxim 30k/2ani - pentru ca senzorii masinii calculeaza automat si s-ar putea, daca conduci mult in oras, drumuri scurte, motor rece, etc - sa iti spuna sa il schimbi si la 8k km). Si daca vrei il schimbi tu (la reprezentanta sau in alta parte) doar filtrul de ulei si uleiul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 10 ore, andrei_221 a scris:

Octavia 4 merge pe 0w20 la toate motoarele, benzina sau diesel, service fix sau service flexibil

 

 

Si RS 2.0TSI?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motoarele noi :

-diesel 0w30 (5w30)

-benzina 0w20

Uleiul cel mai bun este uleiul care sta cel mai putin in motor (in RO max 10.000 km /12 luni )

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

În RO, zici tu? N-am văzut un capitol dedicat în manualul mașinii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va rog sa nu mai insistati pe vs. asta. Fiecare isi intretine masina cum considera. Ajungem ca in topicurile cu benzina vs diesel, automata vs manuala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4 hours ago, The_Ego said:

Si RS 2.0TSI?

da, toate motoarele pe benzina cu OPF merg doar pe 0w-20

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@EEXCALADE la o banzinara 2017 (1.4 TSI) care a venit cu 5w30 de ce s-ar schimba acum uleiul cu 0w20? Nu ar trebui pastrat tot tipul/norma de ulei cu care a venit masina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

el zicea de masini/motoare noi

 

1.4 TSI nefiind euro 6 cu OPF  , merge pe 504/507, respectiv 5w30 sau 0w30

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salutare!

 

Am fost si eu la revizie cu a mea Octavie RS TSi la 43000 km si 2 ani jumate (masina aprilie 2021) si mi-au schimbat  pe langa ulei, filtre de ulei, aer polen, lichid de frana, si uleiul la diferentialul de pe fata.

Acum eram pe fuga si nu am avut timp de multe discutii la service, asa ca vin la voi cu intrebarea:

La cat timp (km sau ani) se schimba uleiul la diferential?

Am auzit opinii ca acesta nu ar trebui sa se schimbe (desi nu cred)

Masina este FWD manuala, si are in plus fata de diesel diferential cu vascocuplaj mecanic pe fata. E fain in curbe, giratorii etc  ca nu scartaie rotile.

 

merci!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimbul de ulei pentru sistemul de blocare a diferențialului punții față     La fiecare 2 ani

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am facut si eu revizia ieri, am ~57000 km. Am schimbat si filtrul de combustibil, desi se schimba in teorie doar la 90000 km.

 

image.thumb.png.75b506a493004865cacbde646a255c64.png

 

Rezultatul verificarii este ca placutele de frana fata sunt undeva la 70%, dar vedem cand cedeaza senzorul. In rest toate bune, nimic de comentat. (inafara de problemele electrice mentionate in topicul de probleme :P )

 

 

On 10/24/2023 at 12:23 PM, nsm said:

La cat timp (km sau ani) se schimba uleiul la diferential?

 

Este cum zice @andrei_221, nu mai este la km, ci o data la 2 ani la astea noi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Preturile de la dealer astea sunt, dar eu nu inteleg de ce schimbati si filtrul de polen la ei??? sa dai 300 lei pe un filtru Mann/Mahle (ca ala e OE) si 50 de lei pe manopera, mi se pare jaf! Un filtru Mann/Mahle antialergen este 60 de lei. Unul cu adevarat bun (anti praf mic, antialergen, etc) este 90-100 lei. Dureaza fix 30 de secunde sa il schimbi singur si nu are legatura cu garantia. Mai bine foc la banii aia 🙂

 

La inspectie au verificat si lichidul de frana si daca ai rechemari in service/update-uri pe unitatea media?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci pica argumentul ca diesel e mai scump la intretinere 😀

Lichid de frana nu?

 La benzina bujiile urcau binisor pretul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

         Ai de mama mea ce preturi pentru o banala revizie, la reprezentanta. Cost real sub 1000 lei

 

         Nu e jaf filtrul de polen, cam tot devizul ala :)) 

 

         Ne intoarcem la vremurile cand masina era "un lux" 🙂 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mama, ce conversation starter am bagat aici :D 

17 hours ago, Xman_ghio said:

Preturile de la dealer astea sunt, dar eu nu inteleg de ce schimbati si filtrul de polen la ei??? sa dai 300 lei pe un filtru Mann/Mahle (ca ala e OE) si 50 de lei pe manopera, mi se pare jaf! Un filtru Mann/Mahle antialergen este 60 de lei. Unul cu adevarat bun (anti praf mic, antialergen, etc) este 90-100 lei. Dureaza fix 30 de secunde sa il schimbi singur si nu are legatura cu garantia. Mai bine foc la banii aia 🙂

De acord, dar niciodata nu am fost omul care isi face singur revizia sau orice la masina. Nu am o explicatie anume sau ceva, pur si simplu asa sunt eu. Nu exclud sa fac asta candva in viitor dar momentan nu. Cat despre foc, sunt convins ca fiecare isi "da foc" la bani in alte modalitati. :P 

 

17 hours ago, Xman_ghio said:

La inspectie au verificat si lichidul de frana si daca ai rechemari in service/update-uri pe unitatea media?

 

11 hours ago, akon said:

Lichid de frana nu?

 

 

Oarecum. In ideea in care am deja lichidul schimbat de revizia trecuta (parca) nu a mai fost nevoie. Rechemari si update nu am, sau cel putin asa mi s-a zis. 

 

11 hours ago, akon said:

Deci pica argumentul ca diesel e mai scump la intretinere 😀

Lichid de frana nu?

 La benzina bujiile urcau binisor pretul.

 

1 hour ago, Adria_n said:

         Ne intoarcem la vremurile cand masina era "un lux" 🙂 

Yeah, well, discutia asta de versus la intretinere e o gaura infinita zic eu, exact ca si benzina vs diesel, manuela vs automata, etc. Dar da, la benzina bujiile "ie" scumpicele. Dar nu "ma plang", schimbul de ulei la cutie si Haldex compenseaza oarecum aceasta "lipsa" zic eu. 😆

 

 

In general, ca si nu deschidem o polemica aici, apreciez maxim oamenii care isi iau timp si energie si isi fac singuri revizia, eu nu sunt omul acela, prefer sa platesc pe cineva pentru asta. Acuma ca asta se intampla sa fie reprezentanta cu preturi mari e o chestie asumata. Am si eu cunostinte la reprezentante care au service acasa, cand ies cu masina din garantie posibil/probabil sa merg la ei pentru revizie, dar mai vedem. Poate vand masina dupa ce iese din garantie si imi iau Superbul nou. :P 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Atata timp cat masina este in garantie este recomandat sa mergi sa faci reviziile la reprezentatnta sa nu pierzi garantia . Apoi numai daca nu ai ce face cu banii mai treci pe la ei pentru o banala revizie . La orice service autorizat multimarca iesi la jumatate pretul nu mai pun daca  te descurci sa iti schimbi singur filtrele de are si habitaclu . 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

skoda are o politica oarecum ok, postgarantie.

Daca ai fost client fidel, in multe cazuri te ajuta si dupa expirarea garantiei, in limita a 7 ani si 160.000 km . Preia costurile de piese si manopera integral  sau partial daca sunt probleme serioase sau cunoscute si se pot atribui defectelor de fabricatie.

Personal stiu destule cazuri de motoare, cutii, etc care au fost platite de Skoda , in post garantie. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!