Jump to content

Intretinerea si costurile de service


Florin56
 Share

Postare recomandată

Filtrele le schimbi cand se murdaresc, in functie de cat de mult praf exista in zona ta. Eu am schimbat filtrul de aer la 45000km (90000km e intervalul din carte), era foarte putin murdar. La fel si uleiul, il schimbi cand spune masina. Daca mergi extraurban nu are niciun sens sa schimbi uleiul la 10-15000km, sunt pur si simplu bani aruncati pentru un efect de placebo. Il schimbi la 2 ani sau 30000km. Eu il schimb la doi ani si aproape 30000km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Subscriu. Referitor la intervale, iata ce scrie in manual, nu stiu cati il citesc, cati inteleg si cati respecta.

 

 

image.png.dccd656fc46b24204068a631b0d3bec7.png

Modificat de Cristi_V
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

21 hours ago, alexandru_28 said:
On 7/4/2023 at 8:11 PM, Teodoreanu said:

Asa calculeaza masina sa treci mai des pe la service

Da, combinatii pentru banuti mai multi 😂

La unii este interval fix (primele modele de Octavia mi se pare, plus alte modele mai vechi, inainte de 2021 parca), DAR modelul nou de calcul este dinamic, in functie de utilizare. Deci puteti face gura cat vreti la service sa va seteze la 30k, ca daca masina calculeaza dinamic oricum nu conteaza.

Si nu este bullshit, cand umblu mult in oras, imi scade intervalul mult si isi mai revine putin dupa drumuri lungi inafara orasului.

 

Iar legat de combinatii pe bani mai multi, nu stiu cati km umblati voi cu masina anual, dar la ce conditii de exploatare (praf peste tot, mizerie pe drum, etc.) sunt la noi eu nu inteleg cum puteti umbla cu filtrele alea pline de mizerie 30k km... Mai ales alea care filtreaza aerul care intra in masina, vorbim de sananate in primul rand... Imi pare rau, nu vreau sa aud teorii cum ca dom'le masina duce si 50k cu acelasi ulei si filtre si n-are nimic, vor astia sa ne stoarca de bani... Fara sa jignesc pe nimeni, mi se pare o gandire aiurea ca dupa ce ai dat 25k+ EUR (cel putin) pe o masina sa te "zgarcesti" la o revizie de 300... #my2cents

13 hours ago, dercos said:

Eu am schimbat filtrul de aer la 45000km (90000km e intervalul din carte), era foarte putin murdar

Nu te contrazic, dar sincer nu inteleg cum... Nu stiu unde ai umblat cu masina, dar la mine la o folosire cam 60% urban, 40% restul filtrul arata execrabil dupa vreo 15k km. I-am rugat pe aia de la service sa imi arate filtrul ca eram curios. Si nu am umblat pe stiu eu ce drumuri de tara cu pamant, nisip, etc. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@tbege in acelasi oras circul si eu. Asa arata filtrul dupa 10.000km. Filtrul de aer era destul de curat si fiind supradimensionat sigur mergea lejer 20.000km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexandru_28
2 hours ago, tbege said:

Iar legat de combinatii pe bani mai multi, nu stiu cati km umblati voi cu masina anual, dar la ce conditii de exploatare (praf peste tot, mizerie pe drum, etc.) sunt la noi eu nu inteleg cum puteti umbla cu filtrele alea pline de mizerie 30k km... Mai ales alea care filtreaza aerul care intra in masina, vorbim de sananate in primul rand... Imi pare rau, nu vreau sa aud teorii cum ca dom'le masina duce si 50k cu acelasi ulei si filtre si n-are nimic, vor astia sa ne stoarca de bani... Fara sa jignesc pe nimeni, mi se pare o gandire aiurea ca dupa ce ai dat 25k+ EUR (cel putin) pe o masina sa te "zgarcesti" la o revizie de 300... #my2cents

Nu am dat 25k+ euro pe masina, nici pe departe si oricum este irelevant. Filtrul de polen la mine, este inca curat, asta fiind si motivul pentru care inca nu l-am schimbat. O voi face probabil la inspectia din Ianuarie. Imi pare rau ca nu am avut inspiratia sa cer filtrul de aer, sa-l vad cum arata dupa 20k pentru a face o comparatie cu aia 90k stipulati de Skoda😂

 

 

2 hours ago, tbege said:

DAR modelul nou de calcul este dinamic, in functie de utilizare

Daca este o noua metoda de calcul asta, la masinile mai noi, atunci foarte bine, respect ce zice masinuta. Habar nu aveam.

2 hours ago, tbege said:

Imi pare rau, nu vreau sa aud teorii cum ca dom'le masina duce si 50k cu acelasi ulei si filtre si n-are nimic

Nu am spus nicaieri ca masina duce 50k cu acelasi ulei si nu cred ca este cineva pe aici care a lasat atat timp un ulei in masina🙃 cum la fel de bine oricine poate schimba tot din 5k in 5k daca asa considera.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, tbege said:

Si nu este bullshit, cand umblu mult in oras, imi scade intervalul mult si isi mai revine putin dupa drumuri lungi inafara orasului.

Faptul ca iti scade intervalul mult si apoi iti creste inseamna ca se imbunatateste calitatea uleiului pe masura ce mergi la drum intins?

Mai elimina benzina din ulei, si poate ii creste capacitatea de ungere

Oricum, sistemul e destul de empiric.

dar acum nu i bai, nemtii nu schimba decat la 30000, si doar 80% din masinile sh sunt din Germania si rezista si rezista.........

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4 hours ago, tbege said:

Nu te contrazic, dar sincer nu inteleg cum... Nu stiu unde ai umblat cu masina, dar la mine la o folosire cam 60% urban, 40% restul filtrul arata execrabil dupa vreo 15k km. I-am rugat pe aia de la service sa imi arate filtrul ca eram curios. Si nu am umblat pe stiu eu ce drumuri de tara cu pamant, nisip, etc. 

Din fericire merg preponderent in zona de deal/munte unde nu prea e praf. In zonele de ses (Baragan, Oltenia, Dobrogea, Moldova) aerul este foarte murdar, in principal cu foarte mult praf. De aceea spun ca schimbi filtrul cand devine murdar. Uleiul nu e afectat de calitatea aerului, de aceea exista acel filtru. Am vazut filtre de polen care arata infect dupa 10000km in Bucuresti, eu il schimb la 25000km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, skodamen said:

si rezista si rezista.........

De aia nu vad pe unde merg si nu pot respira cand sunt in trafic in spatele dieselurilor aduse din Jermania???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exact, intretinere ca la carte

discutii, cred ca un ulei bun in praf si caldura si accelerare, mai mult de 10000 nu i ok

In rest, masinile sunt inca rezistente daca rezista 250000 cu cateva schimburi de ulei

Modificat de skodamen
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce inseamna "ulei bun"?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

6 hours ago, Adi_vw said:

@tbege in acelasi oras circul si eu. Asa arata filtrul dupa 10.000km. Filtrul de aer era destul de curat si fiind supradimensionat sigur mergea lejer 20.000km.

Oau , dupa doar 10.000 km

Asa arata la mine dupa 15.000 km si am considerat ca e destul de murdar

microbi.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde foarte mult si unde parchezi masina! Daca o parchezi sub un tei sau ceva cu multe frunze mici - evident ca tot traseul de aer curat va fi imbacsit (inclusiv filtrul de polen). Si eu tot la 10k km schimb filtrul de polen pentru ca toata familia suntem cu alergii si dupa un anumit timp (9-10 luni) se simte olfactiv ca filtrul deja este imbatranit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu ziceam ca 6 luni pentru un filtru de polen e mult :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

59 minutes ago, tavitara said:

... si am considerat ca e destul de murdar

 

Dupa ce criterii?

Modificat de Cristi_V
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu parchez sub tei de obicei dar deja se umple de clei masina din iulie pana in septembrie daca o mai las acolo - o sa o las mai bine la soare

Pentru criterii de apreciere a murdariei o sa caut pe Google , nici nu am stiut ca exista

Eu mereu am actionat haotic si am facut curat cand am vazut murdar , de acum incolo voi aplica criterii si nu ma mai las pacalit de ceea ce vad

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parcarea nu e sub copaci, dar cand e furtuna strang destule frunze de la parbriz. O data pe saptamana ii dau cel putin un jet daca nu apuc sa o spal cum trebuie deci nu-s genul care lasa frunzele sa putrezeasca la parpriz. Am observat ca filtrul de aer e mai curat decat cel de polen si nu contine frunze uscate.
@tavitara ai cumva ceva prefiltru cum e la unele tiguanuri de exemplu?

Modificat de Adi_vw
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil ca filtrul de aer nu conține frunze pentru ca sub capota nu sunt frunze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca am prefiltru , nu am vazut niciodata la 7P ...

Din pacate parcarea e 90% sub tei , din fericire dupa 10 ani au fost curatati complet ca erau cat blocul , din fericire au facut destula coroana cat sa umple tot aerul de mirosul placut de tei , din pacate masinile se fac praf sub ei , clei pe toata masina

Eu merg in general in afara orasului si in aer relativ curat , probabil de asta nu prea am adunat frunze si alte jucarii in filtru

Sau e construita altfel masina mea si zboara toate frunzele de pe ea cand pornesc , nu se duc in filtru ...

 

Asa arata filtrul de polen vechi , mi se parea plin de praf

Degeaba nu are frunze , ca parful il inghitim , nu frunzele

 

1.jpg

2.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai sa incercam sa ramanem on topic. Aceleasi discutii cu long life, short life, etc. au fost deja dezbatute si pe alte topic-uri. Fiecare sa isi intretina masina cum crede/poate si sa incercam sa ne rezumam pe topicul asta la O4.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revizie 1.5 manual ~2 ani/60k

Ulei VW 0w20 : 228RON

Filtru ulei Mann : 32

Filtru Polen Mann : 45

Filtru Aer Mahle: 85

Bujii Bosch Evo : 276

Macoperă : 0 :)

Lichidul de frana am decis să-l schimb odată cu primul schimb de placute, atunci când va fi cazul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta da lupta cu preturile 🙂!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Revizie la un an , 12600 km, schimbat doar ulei si filtru ulei plus inspectia tehnica aferenta + reglat duza stropitor parbriz= 936 lei.

La Elcargid Buzau.

Masina in cauza Skoda octavia 4 NX, 2022, style, 1.5tsi, manual.

Restul filtrelor le schimb eu inainte de concediu.

Daca schimbam toate filtrele probabiil ca ajungeam la 1600 lei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut!

 

O întrebare.

 

La predarea mașinii de către dealer mai ești întrebat cum vrei să-ți fie setat intervalul de servisare și schimb de ulei?

Întreb pe cei care au achiziționat de curând un model Skoda fiindcă aștept și eu O4 să vină. 

 

Fac precizarea că la achiziția O3 m-au întrebat asta și ca atare am optat de la început pentru intervalul de schimb ulei anual, indiferent de numărul de km. Nu fac mai mult de 10-12.000 km anual, mai puțin da. Recomandarea lor era 20.000 km, dar am refuzat-o.

 

Ca părere personală fiecare face ce vrea, cum vrea cu propria mașină și cu banii lui, însă cred că e o gogomănie să schimbi uleiul la 30.000 km și unele filtre la mult mai mult pe considerentul că e o cheltuială nejustificată servisarea mai deasă. 

 

La fiecare an, de când am mașina, merg la reprezentanța de unde am cumpărat-o și schimb uleiul, filtrul de ulei, filtrul de aer și de polen INDIFERENT cât ar fi ele de curate.

Cost? 1200 lei.

Urmare acestor procedee mașina îmi pornește mereu la sfert orice anotimp ar fi, motorul merge mereu rotund, apa nu mi-a crescut niciodată mai mult de 90⁰, nu am fluctuații în turometru și în putere, trage ca atunci când am luat-o, nu mi s-a aprins niciodată vreun martor la bord și indiferent cât folosesc AC-ul, NU miroase urât în mașină și nici praf nu îmi bagă în habitaclu. Un plus mai e și faptul că nu fumez și în mașină nu se fumează. 

Combustibilul folosit este doar benzină cu cifră octanică 100. Motor 1.4 tsi 150 cp.

 

Eu în 7 ani de când am mașina am schimbat cele mai sus menționate de 7 ori.

Oare să fi făcut rău? Sunt convins că nu și continuând așa motorul nu va avea uzură și mă va servi mult timp în aceiași parametri.

 

Poate veți zice că am bani și nu am ce face cu ei. Greșit. Sunt salariat cu un venit mediu și din această cauză nu îmi permit să îmi bat joc cu întreținere proastă fiindcă nu am bani să schimb mașina din 3 în 3 ani. Adică dau 30.000 €, sau mai mult în cazul unor colegi de forum, pe o mașină, dar mă uit anual la 1500 lei? 

 

Nu ai timp un an de zile să strângi 1500 lei să servisezi mașina corect?

Păi... să îmi fie cu iertare... dacă nici de mașina nouă nu avem grijă... 

E vorba de bunul tău. Întreține-l bine și-l ai mult timp în stare perfectă. 

 

Cu O4 care urmează să vină intenționez să fac același interval de servisare și să schimb aceleași componente anual.

 

Auzeam pe cineva de efectul placebo dacă schimbi uleiul mai des. 

Uleiul și combustibilul sunt viața și puterea motorului.

Dacă astea două sunt neglijate... nici pretenții să nu aveți.

 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca e foarte relevanta setarea de service ( anual sau 30k km ), tu poti face reviziile cand vrei tu. Si da, e bine cum procedezi cu schimb de ulei si filtre la aprox 10 12k km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este relevant, perfect adevărat, doar că mă atenționează cu o lună înainte că trebuie schimbat uleiul. Neavând carte service fizică, mai uiți. Așa stai liniștit că te anunță sistemul.

 

Eu sunt mai fixist în astfel de chestiuni pentru că vreau mașina ca nouă cât mai mult timp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!