Jump to content

1.6 tdi, motor blocat


dionescux
 Share

Postare recomandată

Peste calamina depusa pe pistoane a cazut mizeria din jurul bujiilor ,la prima cheie pistoanele ( 2-3 pare ca au cea mai mare depunere ) nu au mai avut loc sa-si faca cursa completa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Varful bujiei ajunge in camera de ardere, nu are cum sa ajunga pe acolo atata mizerie, mizeria aia pare mai de graba  antigel solidificat in urma arderii.  Uleiul cum este?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zici ca's legile lui Murphy. Nu avea voie sa se blocheze motorul din asa ceva. Ce e anume acea depunere si de unde. 

Prea mare coincidenta cu înlocuit bujiile si motorul s-a blocat . Ceva nu se leagă. Pe bune. 

Modificat de rafa6
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totusi daca masina mergea bine inainte, e prea mare coincidenta sa nu fie legata de operatiunea asta. Gaurile de la bujii sunt suficient de mari incat sa cada destula mizerie in cilindru si daca recitesti primul post vezi ca oamenii au suflat cu aer comprimat si dat cu degripant. Mazga aia pare a fi degripament amestecat cu nisip si niste negreala de la carbonul depus pe pistoane care a fost dizolvat de degripant. Nu prea vad cum ar fi putut sa mearga bine motorul daca mizeria aia era acolo inainte sa fie desfacute bujiile. 

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta e dieselul, merge murdar tot timpul. 

Este plauzibil ideea cu degripantul. 

Il costa garnitura noua de chiulasa și remontat totul la loc. Bani dati la manopera... :(

Modificat de rafa6
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adrian001- eu am segmentat cateva motoare diessel si benzina,trecute de 300k km, motoare care consumau ulei la greu, in nici unul nu am gasit depuneri in asa cantitate mare de carbon.

 

Oare au folosit degripant doar la cil. 2 si 3? Ce degripant au folosit de sa solidificat in halul ala? Parca astea sunt si ele inflamabile.

 

''1.6 tdi, 140.000 km. La un schimb de bujii incandescente,  au desfacut fara probleme bujiile vechi, montat bujiile noi, dat la cheie, invartit cam 1 secunda electromotorul, apoi s-a oprit brusc. La incercarile ulterioare, face doar clanc electromotorul.

 

Au incercat sa porneasca fara bujii, nimic. Au incercat sa sufle cu aer comprimat prin orificiul de bujii, au dat cu degripant inauntru si suflat din nou, zero.''

 

De aici reiese faptul ca motorul era gripat inainte sa sufle ei cu aer comprimat si sa foloseasca degripant. 

Modificat de xmisterx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca initiatorul nu a dat toate detaliile. Cel mai probabil motorul functiona neregulat dinainte de interventia in service si a considerat ca schimbarea bujiilor remediaza situatia. Eu unul nu as avea cuvinte de lauda despre un service care mi-a distrus motorul in urma unui schimb de bujii, deci e clar ca problema este mai veche

Sunt curios daca exista o diagnoza facuta inainte de intrarea in service si daca indica una sau mai multe bujii arse. As crede ca nu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

În nici un caz motorul nu putea funcționa cu atâta mizerie...... Nu am văzut nici la u 650 atâta mizerie și ala mergea cu motorina de cea mai slaba calitate posibila.... 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Explicatii? 

Dupa vin si eu cu o ipoteza dupa, dar la ipoteza mea nu imi explic de ce s-a intamplat fix dupa schimbul de bujii...

 

Am citat din spusesle initiatorului acestui topic.

Deci, mai lipseste ceva din puzzle (poate).

Modificat de theo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur lipsește informații, nu le-a spus Inițiatorul. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

100% motorul asta nu sa blocat in urma procedurii de schimb al bujiilor, probleme sunt mai vechi, asa cum a scris rafa6 intr-un post anterior ar trebui verificati cuzinetii de la lagarele palier si maneton, sunt sanse mari ca acolo sa fie gripajul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

7 hours ago, z e n i t h said:

Eu cred ca initiatorul nu a dat toate detaliile. Cel mai probabil motorul functiona neregulat dinainte de interventia in service si a considerat ca schimbarea bujiilor remediaza situatia. Eu unul nu as avea cuvinte de lauda despre un service care mi-a distrus motorul in urma unui schimb de bujii, deci e clar ca problema este mai veche

Sunt curios daca exista o diagnoza facuta inainte de intrarea in service si daca indica una sau mai multe bujii arse. As crede ca nu


Chiar nu. A fost un caz clasic de “atunci cand te mananca in fund, te scarpini” Am citit aici pe forum, postul unui om cu experienta, care recomanda schimbul bujiilor la 100.000 km, pentru ca altfel se scot greu, si risti sa iti ramana blocate in motor. Drept urmare, am cumparat bujii oem, si aia a fost.

 

Motorul mergea perfect inainte de incident. 

 

 

5 hours ago, theo said:

@Explicatii? 

Dupa vin si eu cu o ipoteza dupa, dar la ipoteza mea nu imi explic de ce s-a intamplat fix dupa schimbul de bujii...

 

Am citat din spusesle initiatorului acestui topic.

Deci, mai lipseste ceva din puzzle (poate).


Da, anul trecut, am schimbat toate cele 4 injectoare, dupa ce timp de cateva luni m-am plans pe forum ca am ajuns la consum de 7.5 litri la suta de km, la drum intins si ca rontaie urat la accelerare (clasic 1.6 tdi). Dupa schimarea injectoarelor, consumul a revenit la normal, si rontaitul a disparut.

 

Ma gandeam ca depunerile sunt calamina de la motorina nearsa, scapata aiurea de injectoare si depusa pe parcursul a catevs luni pana am apucat sa le schimb.

 

Inca o data, am venit aici sa cer ajutorul. Nu faceam asta dand informatii partiale sau aiurea. 

Modificat de dionescux
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Coasta de est, are mitul acesta la diesel din câte am observat, in clipurile lor sa spună la clienți sa inlocuiasca bujiile la diesel la 100mii km. 

Ei spunand ca cedează pe rand bujiile și ca trebuie schimbate toate odata. Plus ca daca nu le desfaci la 100mii,risti sa se rupă in chiulasa. Mai ziceau ei ca afectează pornirea iarna. 

Poate mai sunt și altii care sfătuiesc la fel. Nu știu. 

Bujia la diesel se schimba cel mai bine cu motorul cald, nu rece. 

Modificat de rafa6
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dionescux am arătat postul ăsta unui om care a văzut multe motoare la viata lui și își amintește ca doar unul singur, un 1.9TDI, care de la 0 la 120.000 nu văzuse niciun schimb de ulei, doar completări, era atât de murdar. 

Am 275.000 (real vreo 300.000) pe CAYC-ul meu (2010), abia am pus a3-a baterie și pornește ca in prima zi. N-am schimbat nicio bujie si pana nu pica nu mă apuc de mentenanță preventivă. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca a fost mizerie pe langa bujie, care a cazut pe gaura cand le-au scos. Am patit ceva asemanator la fiat ducato 08. Am umblat la injectoare si a cazut mizerie in jos si a blocat motorul. Dar mergea inapoi dar nu cursa completa. Am dat chiulasa jos si tot asa era mizerie pe marginea pistonului.

Nu stiu daca a vazut cineva dar la ducato apa de pe parbriz ajunge direct intre axele cu came peste injectoare... si ce se mai blocheaza!

Problema initiala a fost cureua de distributie rupta, dupa ce am scos injectoarele am crezut ca are supapa stramba. Surpriza a fost mizeria, la astea de obicei se rup doar culbutorii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma mai gândesc la ceva....... Mașina ajunge în service pt bujii, mecanicul desface bujiile, pleacă la o țigară pana vin piesele, și vine Dorel  care se gândește sa curețe puțin motorul cu aer comprimat, sunt prin service uri băieți necalificați-asa ziși ucenici- care fac treburile murdare injositoare pentru maeștrii mecanici, spala piese, dau la ciocan, fac curățenie, aduc cafelele, etc , sufla bine toate gunoaiele, nu știe sau nu ii pasa ca bujiile sunt demontate și găurile libere, termina treaba, apoi vine mecanicul  cu bujiile, termina lucrarea și încearcă sa pornească motorul, restul îl cunoaștem.......... Nu cred ca proprietarul ne ascunde ceva, nu are nici un interes, cert e ca motorul nu putea ajunge la service mergând cu mizeria aia acolo 

Modificat de xez
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Initiatorul a scris in primul post ca motorul nu a putut fi rotit inainte-inapoi, daca problema ar fi fost cauzata doar de acea mizerie ar fi mers rotit inapoi macar 180 de grade, vad ca pe pistoanele 1 si 4 nu a avut cine stie ce mizerie deci se putea roti aproape 360 de grade inapoi. Eu raman totusi la varianta ca motorul a avut altceva de dinainte de inlocuire bujii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zice ca dupa ce i-a dat cheie s-a blocat la scurt timp, adica el s-a rotit pentru cateva ture. Sunt curios ce vrea sa faca in continuare pentru ca in poze se vad zgariteturi pe camasile de la unul din cilindrii. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate paguba e suuuper mare... vedeti pozele. Imi spun ca blocul e ok, zgarieturile ce apareau in poza sunt de fapt urma de la mecanic care a incercat sa vada daca e zgariat blocul, si a dat cu degetul... Chiulasa se face... ar trebui schimbat segmentii la toate pistoanele, 2 pistoane cu biele, si multe chestii mici... 

 

Devizul e imens, motor la mana a doua  e cu risc ... ma mai gandesc...

WhatsApp Image 2020-12-09 at 11.31.12 (1).jpeg

WhatsApp Image 2020-12-09 at 11.31.12.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca e clar pentru toate lumea acum ca mizeria nu avea cum sa fie acolo inainte de a schimba bujiile. Sincer, cei care ti-au schimbat bujiile ar trebui sa isi asume si sa repare motorul. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adica mizeria a strambat pistonul ?

Oricum omul a spus ca a stat langa masina si nu a observat ceva suspect

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru cei care nu ati defacut niciodata un astfel de motor trebuie stiut ca pitonul ajunge la cativa mm de chiulasa la TDC. Injectorul si bujia sunt pozitionate in gaura din mijlocul pistonului. Pentru mine, daca informatiile oferite de initiator sunt corecte, e clar ca motorul a fost distrus de catre serviceul care a schimbat bujiile. Oricum daca stai si te uiti la mecanic nu inseamna ca: I. stii tot ce ar trebui facut si II. ca ai vizibilitate maxima unde lucreaza el. Poate in schimb sa ne spuna daca au suflat cu aer si curatat zona din jurul bujiilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu cu scosul bujiilor dar ale mele au fost scoase prima oara la 184k si au iesit extraordinar de usor, zero depuneri. Aia mai mult ca sigur este mizerie, pamant si praf, de pe langa bujie. Eu cand le-am scos pe ale mele a trebuit curat cu surubelnita si sa suflu cu spray de vreo 3-4 ori, nu-mi venea sa cred ce iese de acolo. Nu stiu daca e coincidenta dar tot 2 si 3 au fost cele mai murdare, 1 deloc aproape si 4 mai putin.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

17 minutes ago, adrian001 said:

Pentru cei care nu ati defacut niciodata un astfel de motor trebuie stiut ca pitonul ajunge la cativa mm de chiulasa la TDC. Injectorul si bujia sunt pozitionate in gaura din mijlocul pistonului. Pentru mine, daca informatiile oferite de initiator sunt corecte, e clar ca motorul a fost distrus de catre serviceul care a schimbat bujiile. Oricum daca stai si te uiti la mecanic nu inseamna ca: I. stii tot ce ar trebui facut si II. ca ai vizibilitate maxima unde lucreaza el. Poate in schimb sa ne spuna daca au suflat cu aer si curatat zona din jurul bujiilor.

nu i-am vazut sa sufle. dar asta, cum ai zis si tu, nu inseamna ca nu au facut. oricum ... e de kko

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat duminica trecuta bujiile in regie proprie (prieten cu scule si cunostinte mecanice) Cayc,2011, aproape 300.000 km, bujii din fabrica.S-au desfacut foarte usor,iar dupa desfacere a suflat cu aer comprimat locul la fiecare. S-a facut nor de praf deasupra motorului cand a suflat. Eu l-am intrebat, vazand postul tau,despre mizeria care intra pe gaurile de la bujii si a zis ca nu e problema ca nu intra ci e aruncata afara de suflul aerului comprimat iar ce intra in camera de ardere e aruncat pe evacuare la pornire. Montat la loc bujiile noi, stranse la cuplu cu dinamometrica. Nici o problema! Concluzia: 1.mizeria aia nu avea cum sa patrunda la tine atat de multa prin gaurile de bujii, si daca sufla si daca nu sufla cu aer comprimat. 2.indoitura aia de piston pare  de la supapa. 3. Se vede clar ca mizeria e veche si e arsa, iar tu nu ai mai pornit-o de atunci. Esti sigur pe cunostintele in domeniu ale mecanicului? Poate a umblat si la altceva de a rezultat nenorocirea asta... fiindca pare ireal ce e acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!