Jump to content

1.6 tdi, motor blocat


dionescux
 Share

Postare recomandată

On 25.11.2020 at 20:24, dionescux a scris:

1.6 tdi, 140.000 km. La un schimb de bujii incandescente,  au desfacut fara probleme bujiile vechi, montat bujiile noi, dat la cheie, invartit cam 1 secunda electromotorul, apoi s-a oprit brusc. La incercarile ulterioare, face doar clanc electromotorul.

Aici nu au fost probleme in inlocuirea bujiilor iar motorul totusi sa gripat.

On 25.11.2020 at 20:24, dionescux a scris:

 

Au incercat sa porneasca fara bujii, nimic. Au incercat sa sufle cu aer comprimat prin orificiul de bujii, au dat cu degripant inauntru si suflat din nou, zero. 

 

Aici au suflat si dat cu degripant cand motorul era deja gripat.

 

Parerea mea este ca mizeria aia acolo sa adunat atunci cand s-au apucat sa sufle si sa dea cu degripant iar motorul sa gripat din alte cauze.

Eu unul asta inteleg din ce a scris initiatorul aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebarea este de ce sa schimbi ceva care nu are nici o treaba, la rugamintea cui trebuie sa schimbi bujiile daca motorul merge foarte bine la pornirea rece( nici un proprietar auto nu schimba nimic niciodata ca i se pare lui ca trebuie schimbate bujiile rolf)... posibil nu, masina a fost trasa/impinsa (nu la service ofc... inainte de defect) unde mai mult ca sigur motorul a fost devansat sau avansat din distributie sarita... sa mers pe faza ca daca porneste greu clar de la bujii ceea ce este total fals motoarele comonrail EA288 au bujie cu senzor de presiune care stie exact cum sa dozeze nivelul de motorina si porneste fara probleme de la +2C fara preincalzire (se aude ceva mai tractor pentru ca motorina fiind rece croncaneala este specifica efectului de cracare la rece) pentru fiecare ciclu de injectie si nu exclud o interventie software complet dezastruoasa prin anulare de DPF si totodata anulare postinjectie care nu face altceva decat sa spele motorul in interior la fiecare ciclu de regenerare dpf... pozele cu depunerile de pe pistoane imi garanteaza 100% ca motorul nu mai are dpf, ulei neconform, in filtru de ulei plutea ceva namol, supapele de presiune din traseul de ungere au fost deconectate motorul putin cate putin sa sugrumat complet de la o simpla mizerie cat varful de unghie fiind suficient in cazul nostru sa sara complet de la punct. (o sa-mi iau hate cat cuprinde de la proprietar... asta este) Este imposibil cand schimbi bujiile incandescente sa cada putina pulbere in capul pistonului si niciodata pe marginea lui intotdeauna fiind in centru pistonului si la o cursa completa orice impuritate este absorbita in evacuare (de unde apar si depunerile in DPF si EGR ceea ce este perfect normal fiind un motor diesel care binenteles functioneaza MURDAR!)

Concluzia din poze este ca motorul a sosit complet compromis in service, mecanicul avand ghinionul sa crape pe standul lui accel motor :(... vina o are cel care a facut softul pentru ca a permis acumularea de reziduri in motor dezactivand repet postinjectia vitala motorului pentru spalarea internelor.

Imi astept hate-ul binenteles.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

După cum se vede în ultimele poze pistoanele sunt destul de deformate şi nu cred că mizeria aia putea să provoace aşa ceva, par lovite de un obiect metalic, poate de supape, deci distribuţia sărită poate fi un motiv plauzibil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc tuturor pentru idei si sfaturi. O sa vad daca iau motor sh sau repar ce se vede aici. 

Modificat de dionescux
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AndreiZI cred ca a oferit cele mai plauzibile explicatii.

ce am eu de completat,atentie la distributie pt ca s-a tras cu prelungitor de surubul de la pinion vilbrochen si sunt sigur ca in ambele sensuri.

in mod clar s-a desfacut acel surub si apoi l-au strans inapoi dar nu la cuplu.plus rola de intindere a avut de suferit din cauza tensiunii prea mari.

deci de luat in calcul .

in camera de amestec din piston am vazut o bucata de calamina  destul de mare si neaplatizata .aia de unde a cazut acolo?

ce mai cred eu e ca deformarea pistoanelor nu e de acum,e mai veche si e facuta prin acumulare de calamina.

exclus lovitura de supape,este intre supape,perpendicular pe bolt,catre spatele motorului.

motorul fiind inclinat catre soate a permis curgerea si acumularea de mizerie in acel loc.

nu a mai fost nevoie decat de inca 1mm de mizerie pt ca motorul sa nu se mai roteasca.

se si vede cum calamina e practic presata acolo .

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are dreptate adrian001. 

Vezi ca si motorul sh e la loterie. In locul tau as repara motorul tau, dar nu in reprezentanta (de aceea e exorbitant pretul) 

Cauta un mecanic care lucrează la curte acasa la el. Te va costa mult mai ieftin. 

Sau un mecanic care are garaj in fata blocului și repara mașini. Găsești sigur daca intrebi pe la tine în zona. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exclus motor blocat din cauza unui banal schimb de bujii! Nu are cum....!

Motorul asta a mers prost toata viata lui. Nu avea cum sa se "murdareasca" pistonul intre segmenti si in camera de ardere asa repede cu atata mizerie !

Si plus de asta motorul dupa inlocuirea bujiilor nu a pornit deloc, deci nu avea cum sa comprime mizeria aceea si sa o bage intre segmenti.

 

Daca masina pornea dupa inlocuirea bujiilor si la cateva rotatii complete de arbore incepea si se oprea.. ziceam ..dar asa, nici macar nu a pornit...! Decat a blocat. Deci e o coincidenta. 

 

Cati dintre voi nu ati curatat egr si admisii la alh, agr, afn  si altele ..murdare ,dar murdare rau.. si nu v-a cazut in mootor caneala aia de zici ca era cocs, sau bitum .. ati patit vreunu sa se blocheze motorul?! 

 

Si daca am vazut bine... pe pistonul 1, supapa de evacuare dinspre distributie are lovituri pe ea de corpuri straine, care acele lovituri sunt acoperite de negreala si nu sunt lucioase de lovitura recenta. Deci motorul asta a avut o problema pe admisie

 

Modificat de kosmyn_aurel89
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am spus si eu la fel...strambatura aia de la pistoane e veche si s-a accentuat in timp prin depunere de mizerie blocand segmentul de foc.

de aici si mizeria coborata pana intre segmenti.

se vede clar ca segmentul respectiv nu a mai revenit dupa scoaterea pistonului

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pistoanele pot rămâne. Iti trebuie segmenti, cuzineți biela si vilbrochen. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acolo ceva e putred.

De ce ai inlocuit bujiile?

Aveai dtc de la ele ?

De obicei nu se prea ard.. doar de la 250... 300 k km inainte.. daca releul e ok si sint bujii originale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 12/10/2020 at 8:42 PM, rafa6 said:

Pistoanele pot rămâne. Iti trebuie segmenti, cuzineți biela si vilbrochen. 

Mare atentie  ce recomanzi 

A0A43019-0DCD-4928-B2CA-EED69E3D1D87.jpeg

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Un caz asemanator, la cei de la Coasta de Est: 

Modificat de florynsv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!