Jump to content

Discutii generale


andrei0241
 Share

Postare recomandată

23 hours ago, cosmin2002 said:

 

Eu astept sa vina in 1-2 saptamani, dar intrebam pe cine are motorul asta.

 

 

Ce consum ai la motorul de 150hp? Urban/extraurban.

Salut. Depinde f mult de ora la care te plimbi in oras. In cazul meu, Iasi. Las aici 2 poze cu data/ora si distanta parcursa.

 

Ca si stil de condus, am unul destul de agresiv. Cel putin extraurban am ajuns si la 180-190 fara probleme. Nu am mers la consum 

Screenshot_20221025-073525_CUPRA CONNECT.jpg

Screenshot_20221025-073628_CUPRA CONNECT.jpg

20 hours ago, tzuicomicina said:

 

Salut! Doar ca reminder daca tii apasat butonul pentru comanda vocala ~2 secunde aceasta va fi directionata Android Auto/CarPlay, iar o apasare scurta/normala cheama sistemul masinii.

Ok. Problema e ca eu nu ating comanda de pe volan. Pur si simplu i se pare lui ca este activat si se chinuie sa recunoasca ce doresc sa ii zic. Dar la cat de rar se intampla nu e chiar asa deranjant

Modificat de Rih85
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hello Hello proprietari de Formentor. Sunt si eu in curs de a achizitiona un VZ 310 cp si voiam sa va rog, daca puteti sa ma ajutati cu cateva informatii orientative:  cam ce probleme ati avut si la ce sa ma astept, si cam cat va costa casco pe an? Va multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

49 minutes ago, ptudor said:

Hello Hello proprietari de Formentor. Sunt si eu in curs de a achizitiona un VZ 310 cp si voiam sa va rog, daca puteti sa ma ajutati cu cateva informatii orientative:  cam ce probleme ati avut si la ce sa ma astept, si cam cat va costa casco pe an? Va multumesc!

Salut si felicitari pentru achizitie. Modelul e superb. La mine in Iasi era un model asemanator de vanzare cu aproximativ 60k euro. Multi bani dar e tare frumos. In afara de problema cu activarea aleatorie a comenzilor vocale + Front Assist warning ( am vorbit la reprezentanta si au spus ca e fie de la o mica pelicula de gheata or apa pe senzor ) nu am avut. 

 

Tu ai alt motor dar eu am platit atat pentru motorul de 1.5. In RON au fost 4056 la care s-au mai adaugat 190 RON pentru ca am pus folierea caroseriei + geamurilor tot pe CASCO. 

 

Sa te bucuri de masina si multi km fara evenimente.


image.thumb.png.5c6c5fc6cb7ffc2f9bec1568f3fd3caf.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost in dimineata asta sa las masina la o verificare inainte de sezonul rece si am vazut frumusetea asta la ei in parcare 😍

 

20221101_070550.thumb.jpg.60f6a2c6544667feee7bf48eec9ff635.jpg

20221101_070541.jpg

20221101_070635.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salutare!

 

A venit si a mea, in sfarsit, de 2 saptamani. Am aproape 1000 km.

Este facuta in asa fel, incat te atrage sa mergi cat mai mult, de placere.

In primele zile m-a speriat consumul de Bucuresti, cca 20l/100km, dar a inceput sa-si revina.

Nu ma deranjeaza in mod deosebit lipsa butoanelor fizice pentru clima si volum radio, dar 'ofer' o bila gri pentru lipsa unor indicatoare luminoase acolo unde sunt tastele tactile pentru clima si volum, dar si acolo pe selectorul de mers.

Daca erau indicatoarele luminoase, nu cred ca ar fi crescut pretul exagerat si ar fi aratat bestial.

Altfel, usor zgomotoasa in mod confort si am citit ca zgomotul este mai mare in modul sport, cu aport in boxe.

Nu le poti avea pe toate. Daca vrei zgomot cat mai mic si toate cele de care ne plangem, urcam stacheta la next level, cu alti bani.

La acelasi pret, poti avea o Skoda Karoq, dar nu cu aceeasi tehnologie, o Mazda CX30, dar parca mai jos dotata. Depinde ce-ti doresti. Eu sunt multumit de achizitie.

Nesimtire la reprezentanta cand mi-au spus ca jantele de 17" nu sunt in lista lor de jante omologate pentru Cupra si jantele sunt trecute in CIV.

IMG-20221103-WA0004.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Stie cineva sa-mi spuna daca pe modelul cu motorul de 1.5TSI au pus suspensie spate multi-link?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, tzuicomicina said:

Stie cineva sa-mi spuna daca pe modelul cu motorul de 1.5TSI au pus suspensie spate multi-link?

De ce nu intrebi un dealer? Eu nu mi-am pus intrebarea asta si am luat-o. Suspensia se simte destul de bine, putin rigida, dar nu deranjeaza. Intreaba si pentru suspensia adaptiva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, tzuicomicina said:

Stie cineva sa-mi spuna daca pe modelul cu motorul de 1.5TSI au pus suspensie spate multi-link?

Citeste aici

https://www.auto-data.net/ro/cupra-formentor-1.5-tsi-150hp-dsg-42286

Se pare ca are suspensie multilink independenta pe spate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, acolo am gasit si eu ca e multi link. Dar am intrebat aici pentru confirmare. Multumesc! :)

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Am fost sa iau masina la un test drive, era un 2.0 TDI 4Drive. Per total masina se simte ca si celelalte masini pe platforma MQB Evo doar ca e putin mai inalta, iar rotile mai mari te ajuta mai mult pe drumurile patriei. La viteze de autostrada vantul se aude la fel de tare ca si la Golf. Masina avea si ceva greieri pe la usa soferului chiar si la cei ~3000 de km parcursi. Asta nu ma mira, la Golf am greieri in zona parasolarelor de pe la 15000km. Ce m-a mirat putin e ca infotainment-ul are imaginea scalata ciudat. Adica ecranul nu pare a avea o rezolutie mica doar ca in Android Auto/Apple CarPlay totul e marit super mult si se vede destul de ciudat. In principiu pe ecranul de 12.5" intra la fel de multe ca si pe ecranul din Skoda Octavia 3 FL cu Bolero de 8". Am cautat pe YouTube sa vad orientativ cum se vede si pe display-ul de 10" si proportiile par la fel. Cu toate ca ecranul pare sa aiba rezolutie buna, eu cred ca imaginea e randata la o rezolutie mai mica (in lipsa puterii de calcul probabil sau ca sa fie mai fluid) iar apoi scalata la rezolutia display-ului. Personal ma asteptam sa se vada exact ca si pe Golf/Leon/Octavia dar nu, se vede diferit. Legat de suspensie am reusit sa ma uit la cele doua masini cu 1.5 TSI MY2023 din showroom, MT si DSG, si ambele au suspensie multilink.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut. Imi puteti oferi detalii referitoare la consum atat pentru motorizarea de 1.5 tsi 150, cat si pentru cea de 2.0 tsi 190: oras, extraurban, autostrada la viteze de croaziera legala? Din ce am vazut pentru aceste motorizari au fost oferite cateva date, dar nu a fost specificat stilul de mers, conditiile de trafic, modul de condus etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 2/24/2023 at 6:21 PM, JustMe_A said:

Salut. Imi puteti oferi detalii referitoare la consum atat pentru motorizarea de 1.5 tsi 150, cat si pentru cea de 2.0 tsi 190: oras, extraurban, autostrada la viteze de croaziera legala? Din ce am vazut pentru aceste motorizari au fost oferite cateva date, dar nu a fost specificat stilul de mers, conditiile de trafic, modul de condus etc.

Salut, 2.0 - 190 de cai. Deva-Sibiu si retur (zoo) majoritatea pe autostrada, 8%, viteaza dus 140, 130 intors. Vreme urata si temperatura cam de 7 grade. Prin orase mici, distante scurte cam 13. Daca merg mai mult scade, am prins o zi mai calduroasa si am reusit un 9. A fost destul de fluid traficul. In concluzie, daca ai bani de 310 du-te pe el, diferenta de consum nu e asa mare. In schimb 1.5 mi se pare prea mic, cumperi masina doar pentru design!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Face vreo diferenta modul eco al motorului pentru condusul urban?

Modificat de JustMe_A
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La ce? La consum? E pedala si raspunsul motorului mai lesinat. Daca e automata oricum schimba foarte jos treptele. Nu face nicio minune modul Eco. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

10 hours ago, JustMe_A said:

Face vreo diferenta modul eco al motorului pentru condusul urban?

Modul eco te ajuta la viteza constanta si mers liniar. In oras ai multe acceletari si franari, asa ca nu te ajuta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce diferente concrete ar fi? Intreb pentru ca unii utilizatori raporteaza consumuri mari si la motorul de 1.5, desi producatorul specifica ca acest motor poate functiona cu 2 cilindri dezactivati pana la viteze de 120 km/h, iar cel de 2.0 functioneaza in ciclul B in sarcini usoare si medii.

Modificat de JustMe_A
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 3/3/2023 at 11:03 PM, JustMe_A said:

Face vreo diferenta modul eco al motorului pentru condusul urban?

Asta a fost pe Sport, modul Eco e prea subturat. Si asa pe sport la 140 am in jur de 2200 de ture. Cu eco as fi mult prea jos. Am impresia ca sport e mai bun pentru consum, oricat de ciudat ar suna!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Modul sport nu cred ca schimba rapoartele cutiei, adica la 140kmh cred ca vei avea tot aceeasi turatie, indiferent ca e pe Sport sau Eco :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am vazut diferente intre Eco si Comfort pe la nicio masina, cel putin nu relevante pentru a accepta modul lesinat de deplasare :) La Golf nici macar nu am incercat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Modul sport tine cutia in orice treapta de viteza in asa fel incat turatia motorului sa fie relativ constanta de circa 2200 ture. Daca de ex mergi cu viteza de 60 km/h in modul sport se va selecta treapta a patra , 2200rot/min si trecand in modul drive, cutia va selecta treapta a cincea, circa 1300rot/min pentru aceeasi viteza de 60km/h. 140km/h evident ca in orice mod de condus ai fi, se va selecta treapta a saptea pentru un condus constant. Pentru depasiri la viteza asta, kick down si cutia va retrograda 1, 2, 3 trepte revenind apoi la treapta a saptea sau retrogradare trepte din padele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 3/4/2023 at 9:55 AM, cosmin2002 said:

Modul eco te ajuta la viteza constanta si mers liniar. In oras ai multe acceletari si franari, asa ca nu te ajuta.

Ma poti ajuta cu niste cifre pentru consum pentru motorizarea de 1.5? Sunt indecis intre motorizarea aceasta si cea de 2.0. Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am mers, inca, distante lungi, doar 75-100 km, consum intre 7 si 9, in functie de trafic si mod de condus. Motorizare 1.5. Motorul de 2.0 este mai mare, masina mai vioaie, dar creste consumul. In Bucuresti, consum intre 8 si 18, in functie de aglomeratie. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

9 hours ago, JustMe_A said:

Ma poti ajuta cu niste cifre pentru consum pentru motorizarea de 1.5? Sunt indecis intre motorizarea aceasta si cea de 2.0. Multumesc

Nu cred ca sunt diferente asa mari de consum(vezi cifrele prezentate de @zidanne pe O3) intre cele doua motorizari pe cand resursele de putere sunt altele la cel de 2.0. 

Modificat de Adi_vw
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Adi_vw @cosmin2002  un director de la Haudi a venit cu sintagma "right sized engine".  

 

Adica pentru a muta o masina de 1.5t (de ex ) efortul e acelasi. Rezistenta la inaintare e aceeasi. In cazul meu, la 130km/h "necesarul de putere" e undeva la 55CP (tre sa verific). 

 

Desi pe hartie (aka 90% in rezervor si sofer de 70kg) gasim anumite rezultate, in realitate, viata bate filmu. Vezi ca au baietii de la carwow o comparatie a reprizei, intre 1.5TSI si 2.0TDI goale si incarcate. In momentul in care incepi sa pui greutate, desi ambele au Pmax=150CP, 1.5-ul incepe sa piarda teren. 

 

In general, mai ales la benzinarele, eficienta maxima a unui motor turbo e pe la 30% din Pmax. Pe langa faptul ca ii vei scurta viata, vei avea si niste consumuri de "neam de traista". 

Singurul dezavantaj major al motoarelor mai mari e consumul la faza de incalzire si la stationare. Vorba cantecului "ii folosesti sau nu, caii tot vin la masa".

 

Fix la a mea bara la bara la ora de varf cu Bucurestiul parcare e intre 14 si 18% (dupa noroc), drumuri scurte, tot pe acolo, 12-14-16... dar vb de 2-3-5km, din nou irelevant. 

Pe DN 50/90-100 limita, sta undeva in 6-7 pe distante relativ scurte si scade spre 5% sau chiar mai jos cu anvelope mai inguste la drumuri lungi.

Pe autostrada la 130, mers constat 6.ceva e relativ usor de atins. 

 

 

Formentorul asta avand o greutate mai mare, o sectiune transversala mai mare, fiind mai inalt, anvelope mai late si fiind ceva mai greu, as alege 2.0 190-ul (sau chiar diesel, daca exista) si as adauga 1-2% la ce am eu aici.  

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De mentionat ca 1.5TSI manual are trepte foarte lungi si e penalizat de asta. Ca exemplu, Golf 8 1.5TSI manual atinge 170km/h in treapta a 3-a ceea ce este stupid, al meu 7.5 se opreste pe la 140km/h, cutia e clar mai scurta. Nu stiu cum e la Diesel, dar normele de consum ce duc la trepte lungi ucid reprizele. Si atunci motorul poate sa nu performeze cum trebuie pe anumite reprize.

Pe Golf, 1.5 TSI 150CP e perfect, un 2.0TSI nu ar aduce mare lucru in plus, in afara acceleratiei mai bune, insa masina e limitata de sasiu (desi am suspensii sport, directie progresiva) si nu de motor, ca atare nu simt ca e nevoie de mai mult. Conduc in paralele motoare biturbo benzina de pana la 450CP sau Diesel de 400CP pe masini sport sau SUV, nu e o problema de lipsa de experienta. Am consum pe termen lung sub 5% pe Golf, la mers normal, fara autostrada si oras. Pe drumuri nationale, la drum lung, nu consuma peste 5% decat daca mergi foarte tare.

Nu stiu cum e Formentor, daca e suficient de ''legata'' sau nu, insa un 2.0TSI ar trebui sa fie mai potrivit, fiind o masina mai grea, ce va rula, probabil, incarcata, cu 4 pasageri samd.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!