Jump to content

Review-uri si impresii de la proprietari (Golf VIII)


Andrei_72
 Share

Postare recomandată

In acest topic pot posta review-uri si impresii DOAR PROPRIETARII modelului Volkswagen Golf VIII.

Rolul topicului este de a centraliza opinii bine conturate, formate pe parcursul utilizării pe lunga durata
NU sunt permise exprimări de opinii rezultate din vizionarea modelului sau efectuarea unui test-drive.
Persoanele care nu detin Golf VIII vor putea adresa întrebări posesorilor. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

Vad ca sunt primul care scrie aici... 

Am ridicat masina acum cateva zile, deci nu am condus-o inca suficient cat sa spun ce probleme are... Momentan vreo 300 km.

 

Sunt curios peste ceva timp, dupa ce trece acest an minunat, 2021, daca timpul de asteptare pentru un Golf 8 o sa mai fie atat de lung. Am asteptat 6 luni si 3 saptamani. Astept sa imi bata cineva acest record :)))

 

Revenind la masina: as putea sa iau fiecare lucru in parte si sa spun ca merge bine, cred ca asta este identic la toata lumea, indiferent de model. Deci sunt foarte multumit de alegerea facuta. Recomand si rabatarea oglinzilor sa fie electrica (eu nu am selectat acest optional).

Probabil ca urmatoarele optionale  vor fi alese mai rar si pentru care, subiectiv vorbind prin prisma celui care le-a ales, am cuvinte de lauda: Farurile matrix si sistemul de sunet HK. Dar ca orice alt optional, depinde de fiecare si poate sa il lase fix rece pe altul sistemul de sunet HK sau luminile mai nu stiu cum :)  Eu le laud, sunt asa cum au promis in reclama.

 

Contra: subiectul nostru preferat :) -> extrem de sensibil interiorul la zgarieturi. Daca esti o persoana care nu are grija, vei fi foarte dezamagit sa iti recunosti urmele inregistrate permanent pe panoul piano black, pe consola centrala unde e schimbatorul (un plastic negru mat, elegant, mereu receptiv sa inregistreze cand treci cu cheile de la casa peste el, ca sa le arunci in una din gaurile din consola). O sa fie cam teroare aici - dar stiu ca toate masinile noi au aceasta problema cu aceste materiale elegante si sensibile.

Pielea aceea alcantara.... foarte frumoasa... incat iti vine sa bati orice membru al familiei care doar are o tentativa de a scoate ceva sa manance. Daca e lichid sau ciocolata, garantat incepe sa-ti bata inima mult mai tare...

Motor - pe modul eco si confort cand bagi piciorul in pedala sta un pic pana o tureaza unde trebuie, si abia de-apoi te lanseaza... Poate fi deranjant dupa ce vii de pe cutie manuala si erai ocupat cu ambreiajul si schimbatorul, nu iti dadeai seama de acest timp de asteptare...  Pe modul sport, evident, aceasta problema nu exista, ca sta deja turata. (deci nu este neaparat un contra, e doar o clarificare...)

Infotainment: parca se putea un pic mai bine pe ici colo sau poate am avut eu asteptari prea mari. E o senzatie initiala de extraordinar. Apoi se mai activeaza touch-ul de sunet sau clima (adica bara touch iesita in afara, de sub ecran) exact cand voiai sa apesi un buton din partea de jos a ecranului (mi-am asumat asta, nu ma plang neaparat, dar confirm ca touch-ul e sensibil si raspunde "prea bine"). Si parca uneori te cam incurci printre optiuni pe acolo. Deci daca vrei "repede" sa dezactivezi sau sa faci ceva...nu e chiaaaar asa. Mai butonezi pe acolo prin meniuri.

 

Nu stiu ce altceva sa mai adaug momentan. 

 

Overall impresia este extraordinar de placuta daca faci un upgrade major de la o masina clasa mai mica si mai putin evoluata.

 

 

 

Modificat de titan_polo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
AndreiSergiu1991

Am fost pe traseul Bucuresti - Brasov - Sibiu - Sighisoara - Targu Mures si retur (pe DN1a)

Travel Assist:

- In curbe nu va bazati pe el indiferent cat de bine sunt trasate marcajele pe asfalt, tineti mainile ferme pe volan, eu era sa intru in parapet pe DN1 testand sistemul.

- In curbe stranse tinde sa piarda din vizor masina din fata, si incepe sa accelereze galopant (in functie de viteza setata pe ACC), atentie mare.

- Daca iti taie cineva fata, ii ia 1-2 secunde sa reactioneze.

- De exemplu, daca veniti din spate cu 120 km/h si masina din fata are 30-40km/h (adica e o diferenta mare intre viteza voastra si a celui din fata)... si aveti si distanta fata de masina din fata setata pe minimum, ar fi bine sa fiti atenti si sa franati proactiv, nu sa lasati sistemul, e posibil sa va duceti direct in colegul de drum din fata. Daca distanta e setata ca fiind la maximu, e ok, are timp sistemul sa reactioneze.

 

In rest, ce sa zic... in 80% din cazuri e de mare ajutor. Poti sa conduci linistit fara sa mai umbli la pedale, doar din butoane. Daca mergi cu 130 km/h si stii ca in fata urmeaza o curba, dai proactiv pe 100 km/h, masina incetineste, iei curba, apoi accelerezi iar din butoane, setezi pe 130km/h de ex. Totul e sa fii proactiv :)

 

Oricat de destept e sistemul, si este, nu va bazati exclusiv pe el, nu luati mainile de pe volan, nu incercati sa va credeti in 2050 cand poate vor fi masini mai destepte. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa stii ca in manual scrie de curbele stranse ca nu e in stare, am citit la ala in engleza. e firesc, pierde marcajele camera.  nu poate bate asa bine lidarul.  dar pe alea gen autostrada ma astept sa le ia singur. in filmele de pe youtube asa face.

de ce ajungi sa te duci in colegul din fata? nu intra franarea singura de urgenta? ca doar are. cand e asta activ se dezactiveaza cumva?

dar de tinut tine masina pe centrul benzii? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un pont ar fi cand vedeti ca e diferenta mare de viteza comparativ cu masina din fata, mai simplu e de marit distanta atunci si franeaza progresiv. Asadar nu franati, doar mariti distanta din buton.

In rest, daca ACC nu e pe minim, la noi in Ro invita soferii kamikaze pe autostrada sa intre in fata.

S-a pastrat  setarea de accelera singura masina la viteza setata pe acc daca se da semnal stanga?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AndreiSergiu1991
1 hour ago, mandelu said:

sa stii ca in manual scrie de curbele stranse ca nu e in stare, am citit la ala in engleza. e firesc, pierde marcajele camera.  nu poate bate asa bine lidarul.  dar pe alea gen autostrada ma astept sa le ia singur. in filmele de pe youtube asa face.

de ce ajungi sa te duci in colegul din fata? nu intra franarea singura de urgenta? ca doar are. cand e asta activ se dezactiveaza cumva?

dar de tinut tine masina pe centrul benzii? 

Am expus un caz in care fiind diferenta mare de viteza e posibil sa nu vrei sa lasi masina sa calculeze singura. Nu, nu se dezactiveaza franarea de urgent. Da, tine ce trul benzii bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am testat si eu in ultimele zile sistemul ACC. Cred ca a fost totusi gandit pentru autostrada. Eu l-am testat pe autostrada, cu setarea distantei dintre mine si masina din fata la maximum sau aproape de maximum si am testat si Lane Assist-ul. Exact cum zicea colegul de mai sus, nu mai faci nimic, conduci din butoane...

 

Oriunde in afara de autostrada, pe unde am mai testat, ACC-ul e foarte periculos si toate celelalte functii de asistenta - daca te bazezi "doar" pe ele sa puna frana in locul tau si sa tina drumul. Nu e masina autonoma... Stai cu frica. Mai bine conduci normal si cu asta basta. (Cruise control e ok pe orice drum, dar ma refer ca nu e ok la a te baza pe masina sa puna frana sau sa tina drumul drept)

 

Dar, revenind inapoi la autostrada, ACC si Lane Assist devin o placere. Mai dai drumul la semi-masajul ala din scaun si gata... :)

Modificat de titan_polo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AndreiSergiu1991

Doamne ce vine ai zis-o cu masajul 🤣🤣🤣🤣🤣🤣 

 

travel assist merge ok si pe drum DN, dar trebuie sa fii atent si proactiv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
AndreiSergiu1991

Cautam pe net sa vad daca pot dezactiva incarcarea wireless, si nu, nu poti. Dar iti poti pune telefonul cu ecranul in jos, si nu se va mai incarca  :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Ceva feedback dupa 9 luni si 10000 km, 1.5 etsi R line:

 

Foarte multe probleme de soft, rezolvate partial in garantie. O buna parte din ele, nu au rezolvare - ex. pornire automata scaune incalzite, radio online, erori sistem audio etc...

Oprirea motorului in rulaj nu este smooth in traficul bara la bara, as dezactiva-o daca s-ar putea. De multe ori ajung sa selectez modul sport pentru a evita aceasta functie ... cumva aleg raul mai mic.

Sunt erori pe functia de auto hold in modul Eco, dealerul spune ca este normal.

Digital Car Key "inca" nu functioneaza pe ios si cred ca nu o sa functioneze niciodata.

Pornesti motorul, porneste radioul, se conteaza Apple CarPlay, se opreste radioul, trebuie sa astepti sa-si faca ciculul sistemul de operare VW pentru a lua comanda manuala pentru repornirea radioului. Culmea e ca nu se intampla de fiecare data.

Capacitatea incalzirii in sezuturile din spate este mult sub cele din fata. Pur si simplu se incalzesc mai putin.

Sistemul audio HK este in regula doar la nivel mediu de intensitate.

Tinuta de drum ok, motorul ok, consumul in limite previzibile, nimic surprinzator.

Chestiuni estetice, R line vine cu elemente stilistice discutabile, am preferat sa ascund o parte din ele. Am ales R line pentru scaune, volan, tapiserie.

Butoanele de pe volan necesita adaptare in timp. 

Senzorii pentru siguranta activa pot surprinde. Uneori vede benzile gresit si are reactii bruste. De cateva ori a franat la limita in situatii in care nu era cazul in schimb nu a vazut pieton la 1 m de masina.

Stergatoarele fata haraie oribil de la bun inceput, le voi schimba cat de curand.

Apple music - piesele nedescarcate se opresc pentru cateva minute, chestiune pe care nu o patesc atunci cand telefonul nu este conectat la masina.

Overall nu sunt convins de alegerea facuta, probabil ca trebuie incercate si alte optiuni in piata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AndreiSergiu1991

Eu nu am multe dintre problemele tale pe Style al meu...

Mi se pare ca e foarte rafinat sistemul de start-stop, aproape ca nu-ti dai seama de el. 

Modificat de AndreiSergiu1991
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este posibil sa se fi imbunatatit mai multe lucruri, noi am primit masinile 8 luni mai tarziu...si pot sa confirm ce spune AndreiSergiu1991 ca pe ce am primit noi nu prea se manifesta atat de rau...

 

Eu am dorit foarte mult partea de sunet HK, asa ascult eu muzica mai tare, si (ok, nu sunt muzician) dar sunt foarte multumit, dat la maximum si nu distorsioneaza. Sper sa ne vedem odata si sa comparam, putem pune aceleasi melodii folosind telefonul si sa vedem, e cel mai simplu de verificat... Si daca sunt diferente, atunci e extraordinar de dubios ca cei cu model mai vechi sa aiba parte de o experienta mai slaba, nu ar fi deloc corect :( 

Cu sistemul infotainment unresponsive se pare ca am avut probleme cu cateva ore sa imi apara mesajul ca a fost un update de soft, si intr-adevar imi apare la maximum doua saptamani ca un nou update s-a instalat (au fost vreo 4 si am masina de 5 saptamani). 

 

Start-stop pe eTSI este foarte smooth, si Auto-hold dezactivat din senin ar fi (fost) groaznic daca ar fi existat, practic e un pericol ... poate fi un pieton... Dar nu am avut. 

 

DAR, inca o data, noi avem masina de mult mai putin timp decat o ai tu, acum cine stie, sper sa nu apara surprize....
Tinem legatura :)

 

Eu recomand, experienta mea este una pozitiva (vin de pe un Polo, acuma na... poate am si eu asteptari mai scazute, e pct meu de vedere)

 

Modificat de titan_polo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@zona: daca vrei sa dezactivezi start-stop poti. dar nu stiu daca asta vrei tu. tu zici de dezactivat oprirea motorului in mers aia e altceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In detaliu, despre auto hold si start stop:

Rulezi in comfort sau eco, franezi usor in timp ce motorul este oprit, presiunea in pedala este minima, masina se opreste, mentii presiunea scazuta, in bord nu se afiseaza auto hold insa masina este oprita, eliberezi pedala de frana, porneste motorul, masina se depleaseaza inainte. Am retestat situatia asta azi. Dealerul spunea ca este normal. Pe mine m-a surprins la inceput si rezolv problema apasand frana la stop ceva mai tare chiar daca nu este nevoie pentru ca evident, masina este oprita.

Despre cate de smooth este oprirea si repornirea motorului in rulaj in Eco sau Comfort, as spune ca dupa un timp, perceptia se modifica si pare din ce in ce mai intruziv. In traficul bara la bara ceva nu este natural. Nu stiu nici cat de fiabil este sistemul, intr-un km reporneste de zeci de ori.

As mai adauga un detaliu, sistemul start stop se dezactiveaza cand masina din fata porneste inainte. Multi soferi mi-au pornit motorul pentru ca s-au repozitionat, de mai multe ori intr-un metru.:) Prefer versiunea clasica de start stop - motorul porneste cand vrei sa te deplasezi tu nu cel din fata ta.

Despre diferente, cred ca o sa vreau sa compar modelul "mai vechi" cu cele noi. Sa vedem cand o sa fie posibil.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa e si la noul Renault Zoe electric cu auto hold-ul, am fost suprins cand auto hold-ul nu se activeaza daca nu apesi hotarat pe frana dupa ce masina s-a oprit. La Passat-ul meu B6, auto-hold-ul intra imediat ce masina s-a oprit pe loc chiar daca gadali frana. Oricum asta e mai mult o chestie de implementare si obisnuinta, nu neaparat o problema. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AndreiSergiu1991

Mie mi se pare genial ca start-stop se dezactiveaza si motorul porneste cand cel din fata ta incepe sa se miste. Iar legat de auto hold, mi se pare logic comportamentul. Eu lucrez ca User Experience Designer si studiez astfel de flow-uri, e absolut normal cum au gandit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si mie mi se pare la fel. cum altfel ar face diferenta intre situatia in care vrei totusi ca masina sa inceapa sa mearga imediat ce ai luat de pe frana si aia in care chiar vrei sa stea acolo, adica la semafor? cum ati proiecta voi asta? sa mearga ambele?

la drive-test mi s-a parut super simpla chestia asta si sigur dupa un timp intra in reflex.

cu fiabilitatea e discutabil, in filmele vazute de mine explica ce se intampla si motorul nu e oprit ca atunci cand opresti masina si uleiul se scurge din motor. in niciun caz nu ajunge sa ruleze pe gol. dar chiar si asa, e clar ca complica putin lucrurile. dar scuza-ma, un motor turbo in sine e din prima mai sofisticat ca unul aspirat. deci daca vrei garantie in timp, nu iei dsg si nici turbo. iei cutie automata clasica si motor aspirat (a se citi o cutie lenta si o lesinatura de motor). dar cred ca o sa iti cada multe alte chestii de pe masina pana iti cad motorul aspirat si cutia clasica. dar de bagat bani tot bagi in final :(

Modificat de mandelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@AndreiSergiu1991 ce conditie au gandit atunci cand auto hold functioneaza la orice presiune in pedala daca start-stop este dezactivat? Comportamentul descris de mine se intampla doar cu start-stop activ nu si inactiv.

Modificat de zona
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AndreiSergiu1991

@zona am dezactivat start-stop si nu am intampinat acelasi comportament la start-stop inactiv, mai incerc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare !

 

Revin cu o impresie a mea de dupa weekend: am reusit sa apas padela din spatele volanului, cu mana stanga, fix cand efectuam o depasire (cand am tras de volan stanga) si fiind intr-o treapta inferioara (1 sau 2, nu stiu), faza e ca am ramas ca fraierul paralel cu cel pe care il depaseam (tractor). Motorul urla, chiar a mirosit un pic a incins.

 

Faza e ca efectiv nu am simtit ca am apasat padela, asta a fost prima "greseala" si nu am inteles ce se intampla cu masina... A accelerat suficient cand sa ajung in paralel cu tractorul dar nu a mai luat viteza in plus...apoi un pic de panica si am ajuns cu motorul turat la maximum si sa merg in paralel cu tractorul...  A fost penibil. Si ff periculos...., fiind pe contrasens

 

Fiind o faza "de secunde", a durat un pic pana sa imi dau seama ca trebuie sa comut pe automat de la schimbator... (mi-a lipsit complet instinctul sa apas padela dreapta, pentru ca nu folosesc padelele niciodata....) si deci am pierdut 2-3 secunde ...care par o eternitate cand esti pe contrasens, paralel cu tractorul. 

 

Chiar nu stiu ce sa fac....Daca mi se intampla intr-o faza si mai periculoasa de atat.. ?

 

Ideal este sa nu apesi padela din gresieala, dar... na...uite ca mi s-a intamplat (mainile nu sunt obisnuite cu padela in spatele volanului si fiind o faza de secunde, am strans de volan...na, dracu a stiut ca se apasa padela...)

 

Apoi ar fi perfect sa iti dai seama si sa reusesti sa te folosesti de padele cum trebuie (nu am acest antrenament) si sa ai reflexul sa apesi padela cu mana dreapta. 

 

Nu ma gandesc doar la depasiri ci la orice alta situatie periculoasa (ca stiu ca nu trebuie sa te bagi in depasiri periculoase, nici nu a fost cazul mai sus, de-asta situatia s-a rezolvat OK)

 

Ma gandesc ca poate se pot dezactiva padelele... ?

 

Si e si o atentionare pentru cei care folosesc volan cu padele pt prima data...(!)

 

Acum schimb un pic subiectul:

Totusi, cred ca acceleratia cea mai buna o ai daca folosesti padelele, pt ca am observat ca atunci cand faci kick-down, cutia automata tinde sa tureze si sa "stea" cam mult la schimbul dintre viteze... Nu stiu ... nu sunt expert, poate reuseste sa testeze cineva cum accelerezi cel mai eficient: folosind padelele sau lasand cutia automata sa isi faca treaba (modul sport, evident). 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AndreiSergiu1991

Nasol moment, eu nu am reusit pana acum sa apas din greseala pe ele. Ai degetele lungi, bucuria femeilor hahaha :))

Modificat de AndreiSergiu1991
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din cate stiu eu, scrie in manual asa: ca daca apesi padela stanga ceva mai mult, masina trece in cea mai buna treapta pe care o poate da in acel moment. iar daca tii dreapta apasata mai mult, revine in modul D fara sa mai faci ceva la schimbator. s-ar putea sa fie invers ce zic eu, adica stanga cu dreapta, dar parca asa scria si nu am manualul electronic la indemana acum. asa ca daca ti se pare ca nu trage suficient cu kickdown si nici in S, tine padela aia mai mult anticipand momentul si te pune in treapta ideala raportat la putere. desi cu S mie mi s-a parut mult mai desteapta ca mine, macar si pt ca nu mai trebuie sa fiu cu ochii pe turometru ca sa nu o supraturez aiurea.:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca problema este de utilizare, cutia de viteze a facut ce i s-a comandat sa faca, in limitele posibilitatilor tehnice.

Modificat de razvancc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Padela din stanga e pt retrogradat, nu inteleg de ce nu ai mai luat viteza. In mod normal schimba automat in limitare in treapta superioara daca tu gresesti si ii dai inferioara cand nu trebuie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e posibil ca presiunea aplicata pe pedala de frana sa fie mai mica decat cuplul pe care il are motorul pentru a putea face masina sa se deplaseze in momentul in care eliberezi frana si de aici sa nu se activeze auto-hold.

 

Corect cu ce spune The_Ego.

In plus in D masina are mereu rezerva in turatie, cateodata poti retrograda si 2 trepte.

Cu treapta 2 ( daca retrogradai din 3 ) te poti duce linistit in 60-70, tractorul sigur nu mergea cu viteza asta.

Modificat de moroenius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!