Jump to content

ID.4 - detalii pre lansare


edi10000

Recommended Posts

Volkswagen a dezvăluit primul său SUV electric din gama ID. Noul ID.4 împrumută numeroase elemente stilistice și tehnice de la hatchback-ul electric ID.3, prezent deja inclusiv pe piața din România.

 

 

Bazat pe aceeași platformă MEB dedicată modelelor electrice, Volkswagen ID.4 are o lungime de 4.584 mm, o lățime de 1.852 mm și o înălțime de 1.612 mm, în timp ce ampatamentul este de 2.766 mm.

 

vw-id4-blue-driving-top-1.thumb.jpg.39db9cd4bcf3bb17f7789563d113a511.jpg

 

Astfel, noul model este cu 102 mm mai lung decât Tiguan, SUV-ul compact al mărcii cu motoare cu combustie internă. În plus, Volkswagen menționează că garda la sol a noului model este de 210 mm.

 

171321l-1280x1280-b-89f7b445.thumb.jpg.d043b863c55a668b1146eda126745c7f.jpg

 

Așa cum era de așteptat, ID.4 împrumută numeroase elemente de design exterior de la ID.3, iar inginerii germani au acordat o atenție suplimentară eficienței aerodinamice, întrucât SUV-ul are un coeficient aerodinamic de 0.28.

 

689697l.thumb.jpg.2a9a74e1df635a46b7de058e5bc3d7a6.jpg

 

Farurile au tehnologie LED în echiparea standard, iar clienții vor putea alege opțional și farurile IQ.Light cu LED Matrix. Între timp, stopurile integrează diode care emit lumini și o bandă roșie care le conectează pentru a oferi o perspectivă 3D la activarea acestora. De asemenea, stopurile au o semnătură luminoasă sub forma literei X și integrează și semnalizarea dinamică.

 

633905l-1280x1280-b-377c66b9.thumb.jpg.1ea7c76afcbf699fbdd62f28d27636db.jpg

 

Interiorul este de asemenea foarte asemănător cu cel al lui ID.3 și iese în evidență prin stilul minimalist, cu ecrane touch și puține butoane fizice. Ecranul central are o diagonală de 10 inch în cazul versiunii de lansare, însă variantele de top vor fi echipate cu ecran de 12 inch.

 

vw-id4-interior-brown-white-1.thumb.jpg.83f567c2e4e733d74cbf177cdc5be45d.jpg

 

Opțional, clienții pot alege și un Head-up Display cu realitate augmentată. Volumul portbagajului variază între 543 litri și 1.575 litri, în funcție de modul în care sunt poziționate scaunele de pe bancheta din spate.

 

821277l-1280x1280-b-83625620.thumb.jpg.a6640eea92b5118d6af0db7bf25f2b1a.jpg

 

Din punct de vedere tehnic, Volkswagen ID.4 va fi disponibil în prima etapă într-o ediție specială First Edition, după modelul ID.3.

Aceasta va fi echipată cu un motor electric de 204 cai putere poziționat pe puntea spate cu un cuplu maxim de 309 Nm care permite un timp de 8.5 secunde pentru accelerația de la 0 la 100 km/h, în timp ce viteza maximă este limitată la 160 km/h.

 

vw-id4-cross-section-battery-motor-1.thumb.jpg.dff586330e827681533913faa2b910e8.jpg

 

Această versiune de lansare utilizează o baterie cu capacitatea netă de 77 kWh care oferă o autonomie maximă de 520 de kilometri, calculată pe baza standardului WLTP. În plus, germanii afirmă că o încărcare de 30 de minute la o stație rapidă cu 125 kW oferă o autonomie de 320 de kilometri.

 

261019l-1280x1280-b-35ffb123.thumb.jpg.e65817421ec9227f03fbe43ac680a2db.jpg

 

În următoarea perioadă, Volkswagen va extinde gama de motorizări și baterii disponibile pentru ID.4. Astfel, clienții vor putea alege și versiuni de 148 CP și 170 CP, ambele echipate cu o baterie mai mică, de 52 kWh. Pe de altă parte, va exista și o versiune mai puternică, de 175 CP, cu bateria de 77 kWh. Toate aceste versiuni vor avea un singur motor electric poziționat pe puntea spate.

 

Informatii luate de aici(click!)

Edited by Rave
Link to post
Share on other sites

Pentru Irlanda, VW se asteapta sa vanda 1700 ID4 anul viitor (adica, au fost alocate doar 1700 masini, din productia limitata pe care o au la fabrica din Zwickau, unde se produc atat ID3 si ID4). Vanzarile incep in Ianuarie 2021, iar pretul special pentru 1st Edition de 42 995 EUR si de 54 395 EUR pet 1st Max va fi disponibil doar pana in Mai, cand devin disponibile versiunile normale de ID4.

 

In Irlanda noua perioada in care poti beneficia de ajutor de stat pentru EV-uri incepe tot in Ianuarie, deci s-ar putea sa nu fie o coincidenta ca vanzarile acolo incep in Ianuarie. Daca e asa si la noi, nu vom vedea ID4 pana prin aprilie anul viitor.

 

Stirea aici: https://www.irishtimes.com/life-and-style/motors/vw-s-new-all-electric-id-4-crossover-set-for-ireland-in-january-1.4362516

Link to post
Share on other sites

Brosura pentru ID4 de Irlanda, cu valabilitate de azi 1 Octombire 2020: link la pagina, si se face clikc pe "Download Product Guide".

 

ID.4 1st e la nivel de echipare de ID.3 Plus, practic de aia nu exista versiune Plus la ID.4. range-ul e de 500 km pentru 1st si 492 km pt Max.

 

image.thumb.png.93376f838d1200e1d1d98613d59a6e40.png

Link to post
Share on other sites
Bogdan_wrc

Marques Brownlee

@MKBHD

·

7h

Ok so I got to test drive the new electric Volkswagon ID.4 at the studio this week, and hear me out - while it's not the most thrilling thing in the world, this is exactly the type of thing we need to start seeing more of for electric vehicles to catch on/take over. (Thread)

cu poze

 

Link to post
Share on other sites
Bogdan_wrc

 

Link to post
Share on other sites

55000 euro pentru un Tiguan electric de 2,2 tone cu tractiune fata (???), ce nu poate fi configurat decat cu maximum de dotari  si cu un design generic (eufemism)? Le doresc mult succes.

Link to post
Share on other sites

@dercos 55k euro e daca vrei varianta MAX.

 

ID.4 PRO 1st Edition e 45.5k euro si include:

  • rear view camera
  • tapiterie cu insertii microfibra "ArtVelours"
  • air care Climatronic, control bi-zonal cu filtru de carbon imbunatatit
  • iluminare ambientala interioara 30 culori
  • 2 porturi USB-C in fata si 2 prize incarcare USB-C in consola centrala spate
  • pedalier otel
  • covorase textile fata/ spate
  • bare longitudinale cromate pe plafon
  • volan multifunctional piele, incalzit cu touch control
  • scaune fata incalzite
  • privacy glass
  • jante aliaj "Drammen" negre, 8Jx20 fata, 9Jx20 spate, suruburi antifurt
  • anvelope AirStop 235/50 R20 in fata, 255/45 R20 in spate
  • navigatie "Discover Pro" incl. Streaming & Internet
  • Light Assist
  • duze spalare parbriz incalzite automat si indicator nivel lichid spalare parbriz
  • spatar bancheta cu cotiera centrala rabatabila pentru transportarea obiectelor lungi si suport 2 pahare
  • parbriz incalzit, laminat cu reflexie radiatii infrarosii
Link to post
Share on other sites

Multumim lui cj.Paul pentru ca a observat aparitia ID.4 in configurator!

 

As zice ca e o confirmare a faptului ca incearca sa se vanda ID3-urile 1st aduse inainte de a da drumul la configuratorul de ID.3

 

Uite echiparile pentru ID.4 in Germania pentru comparatie:

 

ID.4 Pro

---------

LED taillights
LED headlights with automatic driving light switching
Full wheel covers
235/55 R 19 tires at the front, 255/50 R 19 tires at the rear
Steel wheels 8 J x 19
Surrounding lighting with logo projection
Green thermal insulation glazing, sides and rear

 

Ambient lighting 10 colors
Armrest for front seats
Center console
Multifunction steering wheel with touch controls
Undivided rear bench seat, asymmetrically divided backrest can be folded down
Seat center panels of the front seats and the outer rear seats in "Matrix" fabric
Door and side paneling foam film, insert in synthetic leather

 

Airbag for driver and front passenger, with front passenger airbag deactivation
Three-point automatic seat belts at the front with height adjustment and belt tensioners
e-sound
ISOFIX retaining eyelets for child seats on the outer rear seats and on the front passenger seat, i-size compatible
Front head and side airbags with center airbag
Emergency brake assistant "Front Assist" with pedestrian and cyclist detection
eCall emergency call system
Tire control display
First aid kit, warning triangle and safety vest
Warning tone and light for belts that are not fastened at the front and rear
Electronic immobilizer

 

2 USB-C interfaces on the front
6 + 1 speakers
App-Connect including App-Connect Wireless for Apple CarPlay and Android Auto
Exterior mirrors electrically adjustable, foldable and heated
Aspherical exterior mirror on driver's side, convex on passenger's side
Car2X
DAB + digital radio reception
Diversity antenna for FM reception
Parking aid - warning signals for obstacles in the front and rear
Driving profile selection
Speed limiter
Automatically dimming interior mirror
"Air Care Climatronic" air conditioning system with active combination filter
Charging cable mode 3 type 2, 16 A
Make-up mirrors lit up in the sun visors
Drowsiness detection
Emergency brake assistant "Front Assist" with pedestrian and cyclist detection
Radio "Ready 2 Discover"
Intermittent wiper control
Keyless start system without safe securing
Electromechanical power steering, regulated depending on the speed
Voice control
Telephone interface
Traffic sign recognition
Prepared for later activation: "Discover Pro" navigation function

 

ID.4 1st - diferente fata de Pro

--------------------------------

4 "Drammen" alloy wheels, 8 J x 20 at the front, 9 J x 20 at the rear, in black, with a high-sheen finish
Airstop® tires 235/50 R 20 at the front, Airstop® tires 255/45 R 20 at the rear

Roof rail and roof post in the rear in silver

Silver anodized roof rails

Wheel locks with extended theft protection
Rear side windows and rear window darkened
Surrounding lighting with logo projection

 

30-color ambient lighting
Variable center console, with exchangeable inserts for cup holders and storage compartments
Multifunction steering wheel in leather, heated
Stainless steel pedals in "Play / Pause" design
Rear seat backrest can be folded down asymmetrically, with through-loading option and center armrest, 2 cup holders
Seat center panels of the front seats and the outer rear seats in micro-fleece "ArtVelours"
Textile floor mats front and back
Door and side paneling foam film, insert in synthetic leather

 

2 USB-C charging sockets on the rear center console
Foldable trailer hitch with electrical release
Automatic distance control ACC "stop & go", with speed limiter
"Light Assist" high beam control
Front pane in laminated safety glass, wirelessly heated and infrared-reflecting, noise-insulating
"Air Care Climatronic" 2-zone temperature control
"Discover Pro" navigation system
Mains charging cable for household socket
Rain sensor
Reversing camera "Rear View"
Front windshield washer jets heated automatically
Heatable front seats
Heat pump for range optimization

 

ID.4 1st Max - diferente fata de 1st

------------------------------------

3D LED taillights with dynamic flashing lights
4 "Narvik" alloy wheels, 8.5 J x 21 at the front, 9 J x 21 at the rear, in black with a high-sheen finish
Airstop® tires 235/45 R 21 front, Airstop® tires 255/40 R 21 rear
LED matrix headlights with automatic headlights, bad weather light, greeting function
Illuminated strip between the headlights and door handle recesses
Laminated safety glass for front side windows; Darkened rear window and rear side windows

 

ergoActive front seats with electrical adjustment, memory function and adjustable thigh support
 

"Easy Open & Close" - tailgate with sensor-controlled opening and closing, with remote unlocking
Adaptive chassis control DCC including driving profile selection
Exterior mirrors with lowering of the passenger mirror
Dynamic high beam control "Dynamic Light Assist" for LED matrix headlights
"Travel Assist" driver assistant, "Lane Assist" and "Emergency Assist" lane departure warning system
Luggage net
Luggage compartment floor
Head-Up Display
"Air Care Climatronic" with rear controls and 3-zone temperature control
Front lumbar supports pneumatically adjustable, with massage function
Mesh partition
Panoramic roof
Progressive steering
Radio "Ready 2 Discover Max"
Front windshield washer jets heated automatically
"Keyless Access" locking and starting system without a safe
Lane change assistant "Side Assist"
Telephone interface "Comfort" with inductive charging function
Environment view "Area View" including reversing camera "Rear View"

 

Edited by stama
Link to post
Share on other sites

Versiunile de Germania au pompa de caldura si insertii de piele sintetica pe usi, pe cand cele de Romania nu au mentionat lucrul asta.

 

Insertia de piele sintetica s-ar putea sa fie doar o omisiune in lista pentru Romania, insa, deoarece celelalte item-uri din pachetul de design Interior sunt acolo (iluminare interioara in 30 culori, etc).

 

1st-ul pentru Germania are in plus fata de cel pentru Romania:

- proiectie logo pe jos la usi

- pedale Play & Pause (sunt pe Max in Romania)

- carlig de remorcare

- senzor de ploaie

- incalzire pentru scaune fata (sunt pe Max in Romania)

- pompa de caldura

 

1st Max-ul pentru Germania are in plus fata de cel pentru Romania:

- proiectie logo pe jos la usi

- carlig de remorcare

- senzor de ploaie

- pompa de caldura

- illuminated strip between the headlights and door handle recesses

- lowering of the passenger exterior mirror (sunt rabatabile si la noi, dar nu e precizata functia de "lowering" pt Romania)

- luggage net

- mesh partition

- Side Assist

 

Iar au pus incarcarea wireless pentru telefon doar pe Max!

 

ID.4 1st din Germania e un ID.3 Plus fara blocuri optice LED matrix, dar cu sistem audio superior (cel de pe ID.3 Max).

ID.4 1st din Romania mai are lipsa scaune fata incalzite si pedalierul Play/Pause fata de un ID.3 Plus.

 

Preturi:

- Pro 43 329.42 EUR, 1st 48 690.78 EUR, 1st Max 58 438.68 EUR (Germania)
- Pro 44 119.25 EUR, 1st 45 478.23 EUR, 1st Max 54 960.15 EUR (Romania)

 

Edited by stama
Link to post
Share on other sites

Este si la noi in configurator cu 2 pachete de lansare.

Link to post
Share on other sites

@stama fix la astfel de diferențe de dotări, dar și de preturi, ma aștept și la ID.3 la noi versus Germania și este motivul pentru care tot insistam ca nu are sens sa ne raportam la ce se vinde la ei.

Asa ca preț nu e foarte rău... E cam cea mai ieftina mașina electrica, de dimensiunile astea, de pe piata. 

Link to post
Share on other sites

Vrei sa spui ca vom primi un pret mai mic decat in Germania pentru un ID.3 Tech, dar fara incalzire in scaune si pedale cu Play & Pause? In cazul asta e cu atat mai bine! Vom avea ID.3 Tech la pret de 1st Plus, dar cu echipamente de asistenta mult mai utile pe Tech decat pe 1st Plus.

 

Nu stiu daca are sens sa revenim la discutia aia, dar nu sunt de acord cu tine. E foarte util sa vedem ce se intampla in Germania, pentru ca aschia nu sare departe de trunchi, asa cum se vede si aici.

 

Link to post
Share on other sites

Se pare ca au modificat configuratorul sa reflecte corect atât puterea motorului cât și tractiunea spate. 

Cât despre dotări, eu vad scaunele incalzite și senzorul de ploaie pe lista de dotări standard. Și pedalele disponibile la 1st, nu la Max, asa cum ar trebui de altfel...

Link to post
Share on other sites

Ai dreptate, ambele sunt in lista de dotari a versiunii Pro acum.

 

Va asigur ca incalizirea in scaunele fata era trecuta in mod explicit doar la lista de dotari de la Max, altfel nu scriam asta in postul de mai sus. Cand m-am uitat la dotari, m-am uitat si la echipamentele versiunii Pro - cablul de alimentare de 220V era trecut la noi la Pro dar in Germania era doar la 1st de exemplu. 

 

Mai sunt si alte schimbari:

- au mutat locul unde este mentionat capacitatea de incarcare a bateriei si puterea motorului in lista de dotari a Pro (erau pe pagina in jos)

- au adaugat la lista de dotari a 1st pedalele cu simboluri "Play" si "Pause" care erau trecute in lista de dotari doar la modelul Max

 

Cred ca "Welcome light - iluminare exterioara" din lista de dotari a Pro se refera de fapt la proiectia logo-ului pe jos de la usi, dar nu sunt sigur. Optiunea asta era si atunci in lista Pro-ului, nu e ceva introdus acum insa. Iar celelate diferente din lista de la Max s-ar putea sa fie tot doar scapari ale celor care au scris optiunile pe site.

 

In momentul asta, diferentele intre modelele de Germania si cele de Romania sunt dupa cum urmeaza:

 

1st-ul pentru Germania are in plus fata de cel pentru Romania:

- proiectie logo pe jos la usi (dar s-ar putea sa fie "Welcome light - iluminare exterioara")

- carlig de remorcare

- pompa de caldura

 

1st Max-ul pentru Germania are in plus fata de cel pentru Romania:

- proiectie logo pe jos la usi (dar s-ar putea sa fie "Welcome light - iluminare exterioara")

- carlig de remorcare

- pompa de caldura

- illuminated strip between the headlights and door handle recesses

- lowering of the passenger exterior mirror (sunt rabatabile si la noi, dar nu e precizata functia de "lowering" pt Romania)

- luggage net

- mesh partition

- Side Assist

 

ID.4 1st e acum chiar echivalentul ID.3 Plus, fara faruri LED matrix, dar cu sistemul audio cu doua difuzoare in plus in spate de pe ID.3 Max.

 

Deci, e de ales intre:

- ID.3 1st Plus cu autonomie 420 km, portbagaj de 385/1267 l, garda la sol de 15 cm, faruri LED Matrix, la 43 901 EUR

- ID.4 1st cu autonomie de 500 km, portbagaj de 543/1575 l, garda la sol de 21 cm, fara faruri LED matrix, cu 2 difuzoare in plus, interior mai placut, la 45 478 EUR (adica 1500 EUR in plus)

 

Edited by stama
Link to post
Share on other sites

Stai ca eu abia acum am realizat că ăsta este prețul pentru varianta cu baterie de 77kWh, ma așteptăm ca asta sa fie prețul pentru ID.4 cu bateria de 58kW... 

Acum trebuie doar sa găsesc un dealer care sa mi-l lase la 30.000 de euro, după toate reducerile, si rămân cu 2 electrice! :))

Link to post
Share on other sites

Daca gasesti un dealer care sa-ti dea discount (nu cred ca poate sa iti ofere nimeni atat de mult insa), da-mi si mie de stire, sunt interesat! :)

 

Singura mea problema e ca nu stiu ce culoare sa aleg: galben sau albastru? Galbenul ma atrage dar daca e aceeasi culoare pe care am vazut-o pe un Arteon care era demo in Brasov acum 2-3 ani, s-ar putea sa fie prea strident...

 

 

Jucandu-ma cu pozele de prezentare de pe configurator (click dreapta pe poza -> Open Image in New Tab, si apoi comutat intre tab-urile cu poze), am observat ca exista o diferenta in dimensiunea ecranului de infotainment intre 1st si Max, cel de la Max fiind mai mare. Cautand pe net informatii, am gasit ca 1st-ul are chiar ecranul de 10" care e pe ID.3, in timp ce pe Max au pus un ecran de 12". Skoda va avea pe Enyaq cel mai mare ecran, unul de 13".

 

In poze mai este vizibil si o zona neagra la oglinzile retrovizoare la Max care nu e la 1st, dar nu stiu la ce serveste.

 

La exterior, sunt doar doua diferente: jantele (20" pe 1st si 21" pe Max), si blocurile optice fata si spate (LED simplu pe 1st, LED matrix pe Max).

Edited by stama
Link to post
Share on other sites
Bogdan_wrc

comparatie

k0xb0irb3bt51.png

Link to post
Share on other sites

Se pare ca aia e comparatia fata de Tiguan Allspace, modelul cu trei randuri de scaune care e mai lung.

 

Surpriza, surpriza, a disparut din configurator ID.4. Nu stiu ce s-a intamplat, dar nu mai e.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
mastermox

Undeva in vreo 2 saptamani se pot lansa comenzile :)

Sunt ceva informatii disponibile.

 

Livrarea va fi in martie- aprilie 2021, la fix pentru programul Rabla Plus 2021 :)

 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Similar Content

    • NoCO2
      By NoCO2
      Am văzut în manual cum se montează cupla pentru suportul de bicicletă, poate cineva să confirme că această cuplă este in dotarea mașinii la livrare?

    • Rave
      By Rave
      Aici o sa lăsăm proprietarii sa ne ofere impresii și experiente despre ID.3, dacă vor
    • kolfleading
      By kolfleading
      Se intampla chestii interesante cu livrarile ID3 in Romania.
       
      Pe FB au aparut doua persoane, una din Timisoara si una din Cluj, cu urmatoarele informatii:
      cel din Timisoara avea prebooking 1000 EUR achitat pentru modelul de baza,  si-a dus masina veche la Rabla, avea dosar de leasing aprobat cel din Cluj avea prebooking 1000 EUR achitat pentru modelul de baza, si-a dus masina veche la Rabla, avea contract semnat, achitase 10% avans  
      Ambii au fost informati de catre dealer ca NU li se va livra masina comandata...ca poate anul viitor...
      Ambii au fost informati ca importatorul central a vandut masina rezervata de ei altor cumparatori.
      Celui din Timisoara i s-a oferit varianta sa mai puna 5000 EUR si sa cumpere un exemplar 1St Edition Plus.
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri