Jump to content

Sfaturi Achiziție masina Golf VI sau altceva?


adrianb95

Recommended Posts

Intervin si eu cu povestea achizitiei din februarie, unde am fost in aceeasi situatie cu colegul, cautam pt sotie un golf 1.6 aspirat automat si break.

In romania la categoria asta de motor aspirat si automat absolut nici o masina la vremea respectiva, asa ca am cautat in germania doar masini cu istoric verificabil , sa arate decent si km de asemenea.

In concluzie masinile gasite se invarteau in jurul sumei de 5000 euro an 2008-2009, castigatoare a fost cea pe care am putut sa o verific la porsche si a corespuns in mare parte cu ce mi-a spus si dealer-ul neamt(masina este luata din nord aproape de granita cu Danemarca), pretul a fost de 5300 plus transport 800euro cu asigurare( este un cost de luat in seama si transportul, cu atat mai mult cu cat de apropii de nordul Germaniei)

Masina avea cand a venit 144.000km toate reviziile la reprezentanta, distributia si discuri placute schimbate cu 10000km in urma, cei drept uleiul a fost facut in jurul a 30000km mai mereu, iar uleiul in cutie bineinteles neschimbat conform Vw ca nu se schimba deloc la tiptronic.

In rest are aproape 10000km facuti in romania, doar revizie de ulei si cel de la cutie, in rest merge foarte bine, interior aproape nou si exterior cu cateva mici zgarieturi.

Privitor la motor, 1.6 pentru mine unul este suficient(aici tine de fiecare etc), consum pe termen lung 7.5 mers in proportie de 30%urban-70%extraurban, cutie are 6 trepte si ai putin avantaj fata de manuala ca sta mult mai ok in ture(100km/h la 2400rpm)

Parerea mea ca golf 7 la 7000-7500 euro din 2013+ nu prea are cum sa fie ok la km si stare, pur si simplu nu gasesti in germania asa ceva la preturile astea(poate doar adesa la licitatii daca ai pe cineva care o poate cumpara prin firma), si eu as fi luat ceva mai nou dar in bugetul meu de 6000 nu gaseai nimic in stare decenta, nici macar golf 6 , acum din cauza pandemiei si preturile au mai scazut probabil.

Spor.

Edited by gabriel88
Link to post
Share on other sites
  • Replies 98
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • adrianb95

    27

  • bgd_b92

    12

  • yeeeeman

    11

  • mihai.onu94

    7

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Eu sunt de parere ca masina colegului de pe forum ar fi una corecta ( mk6 break 1.4 tsi ) ; a schimbat distributia...deci din start economisesti niste bani ; arata si bine, este dotata ( panoramic, in

Cum s-a ajuns sa ii recomandam colegului o masina cu motor aspirat trecut pe GPL (de parca face zeci de mii de km pe an) sau mai rau tractoare Diesel (intr-o perioada cand lumea vrea sa scape de ele,

De 1.4 tsi poti spune ca este dinamic, intrucat are cuplu pe o plaja bunicica, se misca ok pt caii lui, cutia de viteze este etajata bine, si este pretabil la un stage 1 ( ~ 145-150 cp ) ; despre 1.6

Cat timp colegul de forum adrianb95 a pornit discutia cu focus pe Golf 6, eu zic ca trebuie sa il intelegem si eventual sa il sfatuim la ce anume sa se astepte de la un Golf 6, pe partea de motoare, intretinere, feeling, durabilitate etc etc. Mai ales daca unii dintre noi au avut sau au Golf 6, consider ca putem veni cu pareri concrete si corecte. Si sa nu ne apucam sa "ne cumparam" tot felul de masini, concurente ale Golfului 6, cu banii din buzunarul lui adrianb95.

 

El isi cunoaste bugetul, stie de ce vrea Golf 6 si cat timp este precaut si a luat deja in calcul o achiztie + cheltuielile imediat urmatoare, inseamna ca astia sunt banii lui, pt asa ceva este dispus sa se inhame. Nu Golf 7, nu Seat sau Octavia, nu asiatice.

 

Daca pana acuma te-ai descurcat cu un Golf 4 si ai tras de masina aia maxim, un Golf 6 nu prea cred ca are cum sa te dezamageasca la capitolul robustete si calitate.

 

Si nu ca este Golful 6 masina perfecta, dar macar se stiu absolut toate problemele acestei generatii si exista solutii pt orice. Iar pe termen mediu si lung, nu are sens sa precizam cate optiuni de mentenanta sunt: dezmembrari, piese aftermarket pe o plaja uriasa de preturi, retrofit-uri etc.

 

Pe cand la asiatice, o fi si ele fiabile, dar totusi...sa nu ai probleme numa cu ele, ca pe urma cauti piese, cauti mecanici  care sa aiba habar de ele si  cauti si tot cauti de toate.

 

Cum doresti Golf 6 benzinar, ai doua optiuni: 1.6 MPI si nu te doare capu si iti asumi "puturosenia" motorului sau iei 1.4 TSI 122 cai, rezolvi distributia sa stai linistit, si ai pace cu ea ani de zile. 

 

Cat timp poti gasi o masina la care sa ii afli istoricul, dar ala pe bune nu povesti, merita sa o iei, daca se incadreaza in bugetul si calculele tale.

Edited by LUFY
Link to post
Share on other sites

Mulțumesc tare mult @LUFY. Înțeleg, deci, că la 1.4 TSI 122 de cai dacă schimbi distribuția teoretic nu ar trebui să ai probleme mai târziu? Care sunt problemele acestor motoare TSI, în afară de distribuție, de sunt considerate așa păcătoase?

Link to post
Share on other sites

Cam asta e problema lor majora, daca se rupe/sare lantul se distruge motorul. 

 

Consum de ulei mare la unele masini >0.5 l/10.000 km , eu stiu de 1.8 TSI ca fiind cu probleme mari(nu foarte comun pe Golf, mai multpe Passat)

 

Depuneri de carbon pe supape de la injectia directa , dar exista solutii si metode de curat.

 

La 1.4 TSI 160 CP , cod motor CAVD, se distrug pistoanele din cauza materialului prost si apar missfire pe cilindrii, lipsa compresie , consum ulei.

 

Unii mai au probleme cu turbo , dar destul de rar.

 

Bobinele si bujiile la Golf 6 trebuie schimbate la max.80.000km, cand apar erori EPC nu mai stai pe ganduri.

 

1.4 TSI 122 cp de pe Golf 6 adica CAXA , e fara super charger deci mai simplu si mai fiabil.

 

Din punct de vedere al fiabilitati CAXA e cel mai fiabil TSI pe lant!

 

P.S: In opinia mea in Romania este un trend general " i-ati diesel ca merg mult si bine" , costurile unei distributii 3000 ron e considerat mare de multi , mecanici buni pe TSI gasesti greu, primele generatii TSI 2006-2007-2008 aveau probleme mari cu motoare distruse si schimbate , multi vorbesc din auzite sau citite dar nu au avut sau condus aceste motoare/masini .

Daca citesti doar rubricile de probleme nu-ti mai iei nici o masina!

 

 

Link to post
Share on other sites

Nu vreau diesel, nu fac drumuri așa lungi. Nu pare de viitor, totodată. Inteleg deci ca 1.4 TSI 122 CAXA e cam cel mai fiabil dintre motoarele pe benzina de pe golf 6?

Edited by adrianb95
Link to post
Share on other sites
andrei0241

1.6 e cel mai fiabil, dar e aspirat, deci pentru reprize bune la depasiri trebuie dus in ture

Link to post
Share on other sites

1.4 TSI CAXA e ok, insa trebuie sa cauti o masina cu mai putini kilometri si intretinuta corect, daca tot esti setat pe Golf 6.

Link to post
Share on other sites

Momentan, pe lista variantelor mele au ramas Golf 4 1.6 mpi si 1.4 tsi caxa plus poate ceva japoneze.  :-?

Link to post
Share on other sites

Eu sunt de parere ca masina colegului de pe forum ar fi una corecta ( mk6 break 1.4 tsi ) ; a schimbat distributia...deci din start economisesti niste bani ; arata si bine, este dotata ( panoramic, incalzire in scaune, R17 ), la pret sigur este flexibil si un 6200-6500e pt o masina buna ar fi decent. Insa trebuie vazuta si verificata si ea, ca nu cumparam doar din poze ; plus ca are km putini, ~ 120k daca nu ma insel ; mi se pare o alegere buna pentru tine ; iti spun din propria experienta ( am avut 13 masini SH pana acum ) ca o masina cumparata de la proprietar, si mai ales de la un forumist ( unul mai vechi, nu samsar intrat pe forum sa`si puna anuntul ), te poate scapa de multe potentiale probleme neplacute, sau viceversa, sa iei una mai ieftina cu 1000euro decat a lui si sa bagi 2000 in ea...

Link to post
Share on other sites

Este pe lista priorităților. Dacă nu o vinde pana la sfârșitul lunii, posibil să mă înțeleg cu el. 

Link to post
Share on other sites

Daca mergi mult in oras NU luat motor turbo de la VAG, mai ales SH. O sa-ti blestemi zilele: consum f mare si stricacioase. Plus, daca vrei cutie automata o sa tot schimbi la DSG-ul uscat, unul dintre cele mai mari rateuri din istoria grupului. Mergi pe alte marci care inca stiu sa mai faca motoare aspirate: Mazda, Toyota, Honda.

Link to post
Share on other sites

Deși merg predominat în oraș, nu merg chiar atât de des. Atâta timp cât condițiile meteo îmi permit asta, prefer mersul pe jos. Suceava nu e un oraș atât de mare. Apoi, în weekend merg de regula la 100 km, la țară. 

Link to post
Share on other sites
florin_gti

Eu merg pe varianta 1.6 mpi . Fiabil , poate monta gaz , ieftin la intretinere ( distributie 180 lei , are o rola si o curea ).Este un motor invechit dar pana la urma totul se reduce la ce scoti din buzunar .Poate omul nu vrea masina ptr.liniute , singurul dezavantaj este consumul cam maricel si puturos in turatii mici . Eu am acest motor pe skoda si sunt foarte multumit de fiabilitatea lui .

Link to post
Share on other sites
mihai.onu94
On 16.09.2020 at 13:37, adrianb95 a scris:

Doar un drum de 200 km dus întors o dată pe săptămână/la două săptămâni,

Sa stii ca daca faci 200 km in extern o data la 1-2 saptamani poti sa te uiti si la diesel fara probleme. Mai ales ca zici ca nici nu mergi urban prea mult.

Link to post
Share on other sites
On 16.09.2020 at 13:50, MyKe a scris:

Şi eu votez pentru 1.6 MPI dacă fiabilitatea e cap de listă.

Se găseşte într-o singură variantă de putere: 102 CP (75 kW).


Si daca pui GPL pe el...deja merigi la jumate de pret si iti raman mai multi bani pentru familie!

Link to post
Share on other sites
florin_gti

Fara a parasi prea mult titlul...... pe GPL nu este chiar jumatate din pretul benzinei  . Am masina pe gpl de aprox 4 ani si vb din experienta proprie . In final obtii cam 60-65% din pretul benzinei .

 

Link to post
Share on other sites

Cand 2 masini cu aceeasi motorizare merg la Bucuresti - Zakynthos - Bucuresti si una baga GPL de 800Lei si alta baga 5 plinuri de benzina...atunci vezi diferentele!
A fost doar o sugestie ca ampele motoare au Euro 5 iar pe MPI se poate punde instalatie GPL.
SI eu am GPL tot de 4 ani...am aplicatia Splitmonitor si imi arata toti banii bagati atat pe benzina cat si cei pe GPL. 

Edited by mariuscbn
Link to post
Share on other sites
fragrance 18
16 hours ago, florin_gti said:

Eu merg pe varianta 1.6 mpi . Fiabil , poate monta gaz , ieftin la intretinere ( distributie 180 lei , are o rola si o curea ).Este un motor invechit dar pana la urma totul se reduce la ce scoti din buzunar .Poate omul nu vrea masina ptr.liniute , singurul dezavantaj este consumul cam maricel si puturos in turatii mici . Eu am acest motor pe skoda si sunt foarte multumit de fiabilitatea lui .

Merge și un Golf 1.4 MPI (nu tsi) si acestea sunt foarte fiabile 👍

Link to post
Share on other sites

Este submotorizata la 80cp in opinia mea, pentru Romania nu mi se pare o alegere ok.

Am condus G5 cu 1.4 FSI (la care by the way pe la 90k a sarit distributia de la punct) si eram tot timpul cu pedala la fund.

 

Link to post
Share on other sites
fragrance 18

Si eu am același sfat.

1.6 MPI si 1.4 MPI sunt foarte rezistente și fiabile, au distribuție pe curea si nu au supraalimentare (forțare)😉👍

24 minutes ago, TDR said:

Este submotorizata la 80cp in opinia mea, pentru Romania nu mi se pare o alegere ok.

Am condus G5 cu 1.4 FSI (la care by the way pe la 90k a sarit distributia de la punct) si eram tot timpul cu pedala la fund.

 

Pentru oraș este numai bun.

Este părerea mea și nu vreau să intru în polemică. 

Evident ca nu este o mașină de liniuțe dar nici să te dai jos sa o împingi...😄

Eu cu G5-ul îmi fac treaba de minune iar mașina pe care am avut ocazia să o conduc o săptămână întreagă nu mi s-a părut o diferență foarte mare( 90 CP vs 80 CP).

Link to post
Share on other sites

Stie cineva cat ajunge trecerea pe gaz, cu instalatie si montaj cu tot? Are cineva experienta asta?

Link to post
Share on other sites
mihai.onu94
53 minute în urmă, fragrance 18 a scris:

Merge și un Golf 1.4 MPI (nu tsi) si acestea sunt foarte fiabile 👍

Hai sa fim seriosi. 1.4 mpi nu tine pasul în oraș când se merge mai energic, la drum lung cu inca 1-2 pasageri și bagajele aferente poți să uiți de când pleci de acasă ce înseamnă depășire. 

Unii pe aici văd că știu să caute la un motor doar fiabilitate, nimic altceva. Mai gânditi-vă și la siguranța într-o depășire sau o situație limită.

Link to post
Share on other sites

@adrianb95 Cam 3000ron vad ca ajunge pe Golf 6. Cu GPL o sa fie si mai lesinata.

Oricum, orice ai face, daca esti setat pe motor aspirat, sa nu conduci un TSI, ca nu o sa mai vrei aspirat :))

Link to post
Share on other sites

In oras sau pe autostrada nu conteaza numarul de cai putere, toate masinile prind 50km/h, respectiv 130km/h. In depasiri la limita, da, insa nu toata lumea face depasiri la limita sau se baga in situatii periculoase cu motoare mici si cu putini cai putere. Cel mai bine e sa mearga cu masina respectiva si sa isi faca singur o opinie.

Link to post
Share on other sites

Cum s-a ajuns sa ii recomandam colegului o masina cu motor aspirat trecut pe GPL (de parca face zeci de mii de km pe an) sau mai rau tractoare Diesel (intr-o perioada cand lumea vrea sa scape de ele, bune de altfel pt transport marfa, nicidecum oras) cand el face km putini, preoponderent in oras si cate un drum in extern o data la o saptamana-doua, asta deja ma depaseste si nu pot sa inteleg. 

 

Pana acum nu am vrut sa comentez pe topicul asta, pentru a nu fi catalogat drept fiind subiectiv pentru ca da,  masina mea a fost mentionata in topic, dar o fac totusi.

 

Cel mai important e ca @adrianb95 sa conduca masinile si sa isi faca propria parere, pentru ca 1.4/1.6 aspirat vs 1.0/1.2/1.4 tsi nu au nici un termen de comparatie dpdv al modului in care se conduc (pentru unii poate conteaza si asta la o masina). Si stiu ce zic pt ca am avut cum sa fac comparatie de-a lungul timpului, avand Golf 4 1.4i 75 cp, Seat Leon 1.2tsi 105cp (o Insignia diesel 2.0Cdti  - worst mistake ever) iar acum Golf 1.4.Tsi 122cp. 

 

Recomandarea mea: Indiferent ca te hotarasti sa iei motor aspirat, sau turbo, sa cumperi masina pe care sa o poti verifica si care e corecta. Pentru ca daca era vorba de masini noi, da, puteam zice ft usor sa iei masina X sau Y, dar la SH conteaza cel mai mult modul in care a fost intretinuta masina.

 

E ft usor sa fii influentat si sa vrei sa tii cont de parerile tuturor, dar gandeste-te la ce vrei tu de la masina, nu cum X sau Y si-ar pune GPL sau Z si-ar 'face treaba ' cu masina. Cunosc persoane ce isi fac treaba si cu masina de 50 cp, si eu la randul meu mi-am facut treaba cu Golf-ul 4 de 75 de cp 5 ani de zile fiind prima masina si cea mai fiabila dintre toate (de atunci nu am reusit sa pastrez o alta masina mai mult de 2-3 ani)

 

P.s. Vecinul meu de garaj si-a cumparat Logan MCV nou cu 7k  euro + rabla poate vrei sa iei si varianta asta in considerare. Sau sa folosesti cei 5-7k pentru a da avans la o alta masina noua si rate inca 2-3 ani.

 

Repet, trebuie intai sa te hotarasti ce vrei tu de la masina.

 

Altfel topicul asta incet incet se transforma intr-un topic "de toate pentru toti": aspirat vs turbo, aspirat vs gpl, benzina vs diesel, sh vs nou. 

Bafta!

 

Edited by cj.Paul
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri