Jump to content

Sfaturi Achiziție masina Golf VI sau altceva?


adrianb95

Recommended Posts

Salutare! Al meu Golf 4 dă semne de moarte clinică așa că nu mai doresc să investesc în el și să trec la nivelul următor. Vreau o altă mașină, iar prima variantă care mi-a apărut în cap a fost desigur tot Golf. Nu 5, că nu îmi place interiorul și nu prea găsesc modele cât mai noi. Mă interesează să fie 2008-2009+. M-am gândit la Golf VI benzinar. Pare destul de dotat, confortabil doar că... am tot citit despre multe probleme la motoarele golfurilor VI.

 

De ce vreau benzinar? Conduc în mare parte doar prin oraș. Doar un drum de 200 km dus întors o dată pe săptămână/la două săptămâni, plus uneori anumite plimbări. Deci cred că benzinarul ar fi soluția cea mai ok.

 

Ce recomandări de motoare fiabile îmi puteți oferi? Fiabilitatea este detaliul care mă interesează cel mai mult. Nu fug nici de Skoda, așa că orice sfat în acest sens poate fi de ajutor.

 

Mulțumesc anticipat.

 

PS: Văd că am postat în categoria greșită, mă poate ajuta un moderator cu mutarea topicului?

Link to post
Share on other sites
  • Replies 68
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • adrianb95

    22

  • yeeeeman

    10

  • bgd_b92

    7

  • mihai.onu94

    4

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Eu sunt de parere ca masina colegului de pe forum ar fi una corecta ( mk6 break 1.4 tsi ) ; a schimbat distributia...deci din start economisesti niste bani ; arata si bine, este dotata ( panoramic, in

Cat timp colegul de forum adrianb95 a pornit discutia cu focus pe Golf 6, eu zic ca trebuie sa il intelegem si eventual sa il sfatuim la ce anume sa se astepte de la un Golf 6, pe partea de motoare, i

Eu nu vad nicio diferenta de cuplu intre mk6 1.4 tsi 122 cp si mk7 1.4 tsi 125 cp ; ambele au 200 nm..nici nu incape in discutie " mult mai rapida " una decat alta...mult mai rapid este un 2.0 tsi fat

Buget?

La Golf 6, 1.6 MPI e cel mai fiabil pe benzina.

Apoi ai 1.4 TSI 122 cai cu probleme la distributia pe lant (cand o cumperi ori o verifici temeinic, ori o schimbi preventiv);

Restul motoarelor pe benzina cam sunt de evitat.

Poti incerca sa te intinzi la un Golf 7, motoarele sunt mult mai reusite, mai fiabile, consuma mai putin samd. 

Un Golf 7 1.2TSI ar fi ok dpmdv.

Edited by yeeeeman
Link to post
Share on other sites

Şi eu votez pentru 1.6 MPI dacă fiabilitatea e cap de listă.

Se găseşte într-o singură variantă de putere: 102 CP (75 kW).

Link to post
Share on other sites

5-7000 de euro este bugetul. Am citit și eu despre MPI-uri că ar fi mai ok decât restul. E un motor „chel” din câte știu, nu? În cazul ăsta nu e „prea leneșă”? Nu sunt neapărat fan al vitezei, îmi place să mă bucur de peisaj, dar nici nu îmi place să mă chinui la deal. Iar dacă tot veni vorba despre problema asta, motorul de 1.6 pe golf iv break s-a dovedit a fi cam leneș la deal, nu ar fi aceeași problemă dacă aș opta tot pentru varianta break și la golf VI? 

Link to post
Share on other sites

Pai e fix cam acelasi motor cu ce ai tu, mai ales daca pe masina actuala ai varianta de 105 PS. Problema e simpla, daca vrei o schimbare, atunci mergi pe 1.4 TSI de 122 PS. Daca primeaza fiabilitate si vrei sa mergi pe ceva care nu are probleme generale de fiabilitate mergi pe 1.6 MPI. 

Link to post
Share on other sites

In 7000-7500 euro gasesti Golf 7 sau Seat Leon cu 1.2 TSI. O sa se simta ca o racheta fata de 1.6-le tau aspirat.

LE: Inca ceva, cumpara o masina rulata in RO de la proprietar, cu istoric de service. Nu lua obosite aduse din DE.

Edited by yeeeeman
Link to post
Share on other sites

Si 1.2 de pe Golf 7 nu are probleme cu consumu ulei si distributia? L-au refacut complet?

Din ce am citit din 1 ian 2014 am remediat cateva probleme la TSI dar nu toate. Mai ramane consumul de ulei.

Link to post
Share on other sites

Toate motoarele euro 5 cu distributie pe curea (1.2 si 1.4 tsi) au fost introduse pe platforma MQB in 2012 spre finalul anului, gen luna 11-12) si nu din 2014.

Asa ca toate masinile facute dupa 11.2012 vin cu distributie pe curea, in mai multe variante, 1.2 tsi 105 cp, 1.4 tsi 122 cp/125cp/140cp.

 

Din 2015 au introdus euro 6, care vine deja cu 1.4 tsi 150 cp, si cred ca aici a intrat si noul 1.0 tsi.

 

Daca masina a fost intretinuta bine, cu schimburi de ulei pe bune, si cu rodajul facut conform manualului nu consuma ulei, sau consumul este infim, 200-400ml la 10.000km. Daca si-au batut joc de masina, atunci da, consuma ulei.

 

Nu ai sa gasesti distributie pe lant pe golf 7, seat leon 5F, skoda octavia 3, decat pe motoarele mari TSI (1.8 si 2.0). Lansarea golfului 7 a coincis cu lansarea motorului 1.2/1,4 tsi pe curea. Nu exista 1.4 si 1.2 tsi pe lant pe golf 7.

Link to post
Share on other sites

Cu motorizarile de pe Golf 7 nu o sa ai nici pe departe problemele prezente pe Golf 6. Si sincer, in 2020 nu mai are niciun rost sa iei tot 1.6 aspirat, sa fim seriosi.

Ca sa nu ai probleme majore la ea, asa cum ti-am recomandat, cauta un Golf 7/Seat Leon 3/Octavia 3 dupa 2013, cumparat din Romania (evita auto din Germania decat daca poti sa o verifici la sange la service si iti asumi riscul asta), cu istoric in reprezentanta cu kilometraj maxim 150k km, eventual sub 100k, daca mai pui niste banuti. 

Doar in felul asta ai cat de cat siguranta faptului ca masina nu este un cazan uzat la greu prin vest si cand incepi sa mergi cu el aici iti pica toate in primii 5000km.

Edited by yeeeeman
Link to post
Share on other sites

La mine 1.4 TSI 160cp consuma aprox 300ml / 15000km, pana la ~120.000km am inlocuit pompa de apa(in garantie ca picura) si bobinele pe la 80k, in rest nu am avut probleme.

Fiabilitatea depinde mult de anul de fabricatie, de cum a fost rodata, intretinuta si folosita. 

Link to post
Share on other sites

Cei care ati facut astfel de schimbari/reparatii, mentionati va rog si costurile. Mulțumesc!

Link to post
Share on other sites

Ai un buget maricel ( daca te intinzi spre 7k euro ), si ar fi pacat sa il irosesti pe un golf 6 ( aka un golf 5 mai urat la exterior ) cu o motorizare din anii '90. Este lenesa, eu am avut un leon 1P ; prin oras este okeiutza daca nu ai pretentii, se incalzeste repede, cu clima isi mai dau duhul vreo 10 cp, ca la orice benzinar aspirat, consuma 10-14 urban, 7-9 afara daca nu stai pe loc sa mergi cu 100 ; btw, este 8 valve, in 5 trepte, la 3000 rpm ai 100km /h, la 160 ai 5000 rpm ; in general sunt consumatoare de ulei, mai ales dupa prima suta de mii de km, din cauza segmentilor din cate stiu, are missfire la ralanti, adica trepidatii usoare si fluctuatii mici ale ralanatiului, lucru ce se intampla de noua ; este un motor care se preteaza bine pe GPL, pt economie, si care nu cauzeaza probleme, pt ca este clasic si nu are ce ; si cu ~ 3000+ lei il segmentezi la o adica...

 

in locul tau ( daca vrei musai benzina ), as risca pt un 1.4 tsi ; costul unei distributii pe lanta se invarte pe la 3000 lei cu tot cu manopera ; trage bine, consuma putin ( 5-6 afara / 8-10 in oras ), are 6 trepte, cuplul se simte de la 2000 rpm, iar ca si probleme generale asa cum au spus si colegii este cea cu distributia ; daca esti ghinionist, poti avea probleme cu variatorul, care mai este si ala cateva mii de lei ; ar f ok si o curatare de supape cand o iei ( ~ 7-800 lei cost ), pt ca admisia directa face depuneri ; combustibil 98+ pt o functionare optima. Acum...daca stam sa disecam orice problema si orice piesa ar putea cadea, ar merge cu loganul de 75 cp ; depinde foarte mult si de starea masinii in momentul achizitiei, iar pe viitor, si de noroc ; eu in locul tau m`as indrepta spre o masina cat mai noua, benzinara aspirata, din afara gamei VAG la 7000e ( un hyundai elantra ~2012 1.6 mpi 132 cp, hyundai i30 ~2013 1.6 120 cp, mazda 3 1.6 mpi, masini care tin cu casa ). Ai mai putea lua in considerare in bugetul tau si skoda rapid sau seat toledo, dar si eu sunt de parere ca mai bine mai strangi putin si la 8k iti iei cu siguranta un leon 5F TSI, care dupa parerea mea este un upgrade major fata de ce ai acum.

Link to post
Share on other sites

Sunt deschis si la alte propuneri - dacă e voie - mai ales că m-am uitat mult după Mazda 3.

Link to post
Share on other sites

Mazda 3 este o masina buna ; frumoasa exterior, cam plasticoasa si cu materiale slabe calitativ in interior ; cutie, motor, tren de rulare specifice japonezelor, fiabile si fara probleme ; cei 105 cp se misca decent pe caroseria ei, motorul este 16v ; consumul este bunicel, fata de VAG MPI ; nu iti recomand 1.6 diesel, este un motor mai problematic si costisitor ; la 5000-5500 e cred ca reusesti sa iei una 2010+, dotata binisor ; atentie la rugina, ar fi cam singura problema specifica mazda 3 /6 din generatia aia ; prima mea recomandare pt tine ramane un Leon 5F 2014 daca mai reusesti sa cresti bugetul.

Link to post
Share on other sites
în urmă cu 2 ore, TDR a scris:

La mine 1.4 TSI 160cp consuma aprox 300ml / 15000km, pana la ~120.000km am inlocuit pompa de apa(in garantie ca picura) si bobinele pe la 80k, in rest nu am avut probleme.

Fiabilitatea depinde mult de anul de fabricatie, de cum a fost rodata, intretinuta si folosita. 

Si eu am mult blamatul CAVD de 160 CP , cand l-am luat de la neamt avea eroare de missfire pe cilindrul 3 uneori si deconecta cilindrul uneori , a mers neamtul cu el in reprezentanta VW din Stuttgart si i-a spus ca are compresie 0 pe cilindrul 3 si ca trebuie refacut motorul, deviz total 5000 e.Raportul de service l-au gasit si cei de la Porsche TM . Am luat masina foarte ieftin , am dus masina la un mecanic bun , a facut testul de compresie si surpriza compresie foarte buna si egala pe toti cilindrii , am schimbat bujiile si bobinele si intr-un an nu am schimbat nimic, merge blana.

 

Probabil mai sunt si cazuri precum al meu unde "smecheria " se practica peste tot!

Majoritatea is dau cu parerea din auzite si cred balarii , o masina neintretinuta si fara schimburi facute la timp poate sa fie ea aspirata sau cu turbo tot o sa aibe probleme.

 

Distributia in reprezentanta costa aprox 3000 ron cu piese originale si garantie si tine minim 100.000 km sigur, la diesel costa 1500 lei si tine max.60.000 deci nu e diferenta relevanta.

 

Varianta Seat Leon 5F , 1.4 TSI 125 cp ma incanta si pe mine , doar calitatea finisajelor interioare pare mai joasa la Seat.

 

Despre fiabilitate , grupul Renault&Nissan are probleme grave cu 1.2 Tce si cauta sa musamalizeze tot scandalul. Grupul VAG a fost "pionier" in cursa downsizing la motoare, de aceea a intampinat atatea probleme de fiabilitate , unele rezolvate pe parcursul anilor.

 

Despre placerea de a conduce , nu exista comparatie intre un Logan 1.4 , Golf 1.6  si un Golf 1.4 TSI , primele fac doar galagie si ai pareea ca stai pe loc desi accelerezi maxim pe cand la TSI ai apasat acceleratia si fuge masina.

 

Motoarele aspirate sunt "puturoase" si "plictisitoare" de condus , plus consum ridicat.

 

Sunt parerile mele de sofer de Renault Laguna 1 1.8 16 V 120 cp, Nissan Primera 1.6 109 Cp, Logan 1.6(vreo 100 cp morti ) , Logan 1.4 (75 Cp morti si imbalsamati), Golf 5 1.4 TSI BMY 140 cp,Seat Leon 1P 1.4 TSI 125 CP si Golf 6 CAVD 160 CP.

 

Cat despre japoneze, am la serviciu 3 Toyota Yaris automate si sunt moartea pasiunii: puturoase(ti-e teama sa depasesti un ciclist bine pregatit cu ea) , pline de "greieri" , probleme cu motorul( au fost in service periodic pt probleme diverse).

 

NU sunt fan inrait VAG dar nici cu restul marcilor privind fiabilitatea nu mi-e rusine !

 

 

Edited by SelesanD
Link to post
Share on other sites

" Majoritatea is dau cu parerea din auzite si cred balarii , o masina neintretinuta si fara schimburi facute la timp poate sa fie ea aspirata sau cu turbo tot o sa aibe probleme. " -> referitor la afirmatia ta, am auzit placa asta la foarte multi care detin motoare problematice...cum ar fi 1.4 tsi 160 cp ca al tau, 1.8 tsi 160 cp si 1.4 tsi 122 cu problemele la distributia...ce mi se pare mie ca nu prea intelege lumea ( No offence ) este faptul ca sunt diferente mari intre o problema comuna de fabricatie, care se intampla DES, in MULTE cazuri concrecte, chiar si aici pe forum, si intre problemute generale, specifice oricarei masini..daca am fi cu totii obiectivi, nu am inclina nici in stanga, nici in dreapta, si nici nu ne`am contrazice inutil ; atat timp cat au fost foarte multe cazuri cu cilindrul 3, este o problema generala ; daca ai avut tu noroc sa nu ti se intample, nu inseamna ca nu exista ; este bine sa cunosti riscul la care te inhami ; cum 1.6 TDI are probleme cu injectoarele, pompa, egr`ul, si 2.0 tdi cu pompa ( span ), asa au majoritatea motoarelor VAG probleme ; daca o iei cum ai laut`o tu, cu gandul ca iti asumi o reparatie de 3000 euro, posibil o platforma, nervi si timp pierdut, pt o masina..e ok ; dar nu toti isi doresc asta. 

 

" Distributia in reprezentanta costa aprox 3000 ron cu piese originale si garantie si tine minim 100.000 km sigur, la diesel costa 1500e si tine max.60.000 deci nu e diferenta relevanta. " -> distributia la diesel nu costa niciodata 1500 euro..nu stiu de unde afirmatia asta ; la servisuri multimarca, o distributie pe curea costa ~ 1000-1200 lei cu manopera si pompa de apa, iar cea pe lant, in jur de 2500-3000 lei.

 

 

" Motoarele aspirate sunt "puturoase" si "plictisitoare" de condus , plus consum ridicat. " -> fiecare suntem diferiti, daca pt el primeaza fiabilitatea, este de inteles ; poate are alte placeri si pasiuni in viata.

Edited by bgd_b92
Link to post
Share on other sites

Mi-a trimis un coleg un anunt al unui golf vi 1.4Tsi cod motor CAXA. Ce imi puteti spune despre el? Anume acesta:

 

Link to post
Share on other sites
3 minute în urmă, bgd_b92 a scris:

" Majoritatea is dau cu parerea din auzite si cred balarii , o masina neintretinuta si fara schimburi facute la timp poate sa fie ea aspirata sau cu turbo tot o sa aibe probleme. " -> referitor la afirmatia ta, am auzit placa asta la foarte multi care detin motoare problematice...cum ar fi 1.4 tsi 160 cp ca al tau, 1.8 tsi 160 cp si 1.4 tsi 122 cu problemele la distributia...ce mi se pare mie ca nu prea intelege lumea ( No offence ) este faptul ca sunt diferente mari intre o problema comuna de fabricatie, care se intampla DES, in MULTE cazuri concrecte, chiar si aici pe forum, si intre problemute generale, specifice oricarei masini..daca am fi cu totii obiectivi, nu am inclina nici in stanga, nici in dreapta, si nici nu ne`am contrazice inutil ; atat timp cat au fost foarte multe cazuri cu cilindrul 3, este o problema generala ; daca ai avut tu noroc sa nu ti se intample, nu inseamna ca nu exista ; este bine sa cunosti riscul la care te inhami ; cum 1.6 TDI are probleme cu injectoarele, pompa, egr`ul, si 2.0 tdi cu pompa ( span ), asa au majoritatea motoarelor VAG probleme ; daca o iei cum ai laut`o tu, cu gandul ca iti asumi o reparatie de 3000 euro, posibil o platforma, nervi si timp pierdut, pt o masina..e ok ; dar nu toti isi doresc asta. 

 

" Distributia in reprezentanta costa aprox 3000 ron cu piese originale si garantie si tine minim 100.000 km sigur, la diesel costa 1500e si tine max.60.000 deci nu e diferenta relevanta. " -> distributia la diesel nu costa niciodata 1500 euro..nu stiu de unde afirmatia asta ; la servisuri multimarca, o distributie pe curea costa ~ 1000-1200 lei cu manopera si pompa de apa, iar cea pe lant, in jur de 2500-3000 lei.

 

 

" Motoarele aspirate sunt "puturoase" si "plictisitoare" de condus , plus consum ridicat. " -> fiecare suntem diferiti, daca pt el primeaza fiabilitatea, este de inteles ; poate are alte placeri si pasiuni in viata.

Partea cu costul distributie la diesel am corectat 1500 Ron, eroarea mea...

Link to post
Share on other sites

@adrianb95 am vazut si eu anuntul acum cateva zile, mi se pare foarte ok masina strict din ce se vede in anunt ( nu cunosc masina / proprietar ) ; la 6000-6500e mi se pare o afacere buna, daca esti genul care doreste sa plateasca un pret corect, sa ia o masina buna si are in plan sa o tina cativa ani astfel incat devalorizarea sa nu fie o mare problema...altfel, mi se pare greu de vandut la banii aia, in raport cu ce ofera piata SH care oricum este arhi plina.

Edited by bgd_b92
Link to post
Share on other sites

Sunt genul de om care cumpara o masina si o foloseste pana isi scoate banii. Deci, cel mai probabil nu as vinde-o prea curand. Nu in urmatorii 5 ani, cel putin.

Link to post
Share on other sites

Ma repet. Daca mai pui cativa banuti, gasesti pe OLX anunturi cu Golfuri 7/Seat Leon 3/Octavia 3 cumparate si rulate in Ro, sub 100k km, cu istoric in reprezentanta, cu 1.2TSI 105 cai (care o sa ti se para racheta fata de AZD-ul tau), la preturi rezonabile, 7000-8000 euro. Dai un ban in plus, dar macar iei o masina cu istoric si dintr-o generatie mai noua, care nu a avut nici pe departe problemele pe partea de motorizari cum a avut Golf 6. Cel putin eu asta as face.

Edited by yeeeeman
Link to post
Share on other sites
34 minute în urmă, SelesanD a scris:

Despre fiabilitate , grupul Renault&Nissan are probleme grave cu 1.2 Tce si cauta sa musamalizeze tot scandalul. Grupul VAG a fost "pionier" in cursa downsizing la motoare, de aceea a intampinat atatea probleme de fiabilitate , unele rezolvate pe parcursul anilor.

Cum nu toate 1.2 tsi au probleme, nici toate 1.2 tce nu sunt problematice. Nu am vazut pe nimeni cu megane 4 (deci 2016+) sa se planga de consum de ulei sau probleme in general la 1.2 tce. Probleme am vazut pe duster si colegul nu pare interesat de dacia. Interesati-va de un motor strict pe modelul pe care vreti sa il cumparati.

 

Turbo vs aspirat: turbo toata ziua. Ai 6 trepte, ai cuplu la ture mici, nu trebuie sa o turezi in ultimul hal in depasiri. Daca tie ti s-a parut lesinat 1.6 mpi pe golf 4, pe golf 6 va fi si mai rau fiindca e mai grea masina. 1.6 mpi merita doar daca mergi doar prin oras, nu te grabesti niciodata nicaieri si vrei sa ii pui gpl, in rest nu. Distributia o vei schimba preventiv indiferent de ce masina cumperi, asa ca diferenta de bani nu mai e asa mare intre lant si curea. 

 

Daca ai posibilitatea sa faci trecerea la golf 7/octavia 3/ leon 3, nu ezita. 

 

40 minute în urmă, SelesanD a scris:

Motoarele aspirate sunt "puturoase" si "plictisitoare" de condus , plus consum ridicat.

Adevarat doar in cazul motoarelor mici. :D  motoarele aspirate mai mari (de la 2.5 litri in sus) nu mai sunt chiar asa plictisitoare ;) 

Link to post
Share on other sites

Nu cred ca imi permit mai mult, mai ales in ideea ca va trebui sa am un buget alocat si pentru acte, posibile schimburi samd. 

Link to post
Share on other sites

@adrianb95 daca ai 7000 de euro si o vei tine 5 ani, nu te arunca la ceva mai vechi de 2013-2015.  Cauta sa iei un MQB daca vrei VAG. 

Neaparat turbo, neaparat distributie pe curea (eu am pe lant doar pentru ca am vrut 2.0 TSI)

 

@mihai.onu94 wait for it.... link  La ce mi se sopteste din public.. 4 iulie o sa para foc de  paie ;)

Link to post
Share on other sites

Olx.ro + 7k euro + Golf 7 + 100k km = decizie buna

Ceva nu da bine in ecuatia asta.. nici la nemti nu o gasesti asa de ieftina. Si ma gandesc ca trebuie sa fie minim 2013 ca sa ai distributie pe curea.

Link to post
Share on other sites
  • Aerofan changed the title to Sfaturi Achiziție masina Golf VI sau altceva?

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   1 member

    • zidanne
×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri