Jump to content

Mașini electrice - merita sau nu?


Retzius
 Share

Postare recomandată

acum o oră, kolfleading a scris:

Tare asta...

Cantitatea de CO2 din atmosfera este minuscula (0.04 %). De aceea n-are absolut nici o influenta "în plămânii localnicilor".

Inhalarea de CO2 este sigur sănătate curată și nu produce absolut nicio problemă. 

https://www.google.com/amp/s/www.businessinsider.com/how-atmospheric-carbon-dioxide-affects-health-2018-5%3famp

 

Legat de celelalte emisii care au loc în urma combustiei, era de la sine înțeles că se petrec.

Când spun că lucrurile sunt mai complexe decât sunt unii capabili să le înțeleagă, chiar așa e. Iar tu ții neapărat să dovedești că afirmația mea este corectă.

Niște cunoștințe elementare de chimie ar putea să dezvăluie mare parte din procesele care se petrec.

Îmi pare rău dar nu am timpul necesar să stau să le explic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, DiLivio said:

Când spun că lucrurile sunt mai complexe decât sunt unii capabili să le înțeleagă, chiar așa e. Iar tu ții neapărat să dovedești că afirmația mea este corectă

CO2 produs de masini se disipa in atmosfera si nu reprezinta un factor de poluare LOCAL.

De aceea este ridicol sa vorbesti despre "mutarea CO2" dintr-o tara in alta.

Pana si articolul indicat de tine se refera in principal la schimbari climatice (efecte GLOBALE ale emisiilor de CO2) si consecintele acestora.

 

1 hour ago, DiLivio said:

Îmi pare rău dar nu am timpul necesar să stau să le explic.

Nu e mare pierdere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5 hours ago, kolfleading said:

CO2 produs de masini se disipa in atmosfera si nu reprezinta un factor de poluare

Din pacate, nu intereseaza pe nimeni aceste aspecte (Incalzirea globala ,mediu...etc)

Exemplu : de ce mi-as lua E6 si nu E3 ,E2 ? ,ca nu e nici o diferenta la taxe,impozite...etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici nu trebuie, masinile vechi o sa dispara de la sine, sau daca proprietarii isi permit sa le intretina si sa indeplineasca normele tehnice este in regula.

 

Orice fortare a pietei este ne-naturala si deja se vede unde am ajuns cu politicile de inlocuire a parcului auto sau a produselor in general, calitate scazuta, lucruri de unica folosinta, etc, care contribuie infinit mai mult la generarea de deseuri (si asta este cu adevarat problema, nu poluarea).

Nu mai vorbesc de cresterea economica artificial sustinuta de consum, care stim unde duce.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

7 hours ago, Dolfin said:

Orice fortare a pietei este ne-naturala si deja se vede unde am ajuns

Nu este adevarat.

Normele de europene de poluare, incepand de la Euro 1, sunt o "fortare a pietei". Normele de siguranta sunt o "fortare a pietei".

Si totusi, e mai bine cu ele decat fara ele. Dar fac pariu ca producatorii auto ar fi preferat sa faca in continuare masini non-euro si la standarde de siguranta ale anilor '70.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Quote

La un drum Bucuresti-Iasi am "pierdut" 80-85 de min in total cu incarcarile

Doar ca, la un drum Iasi-Bucuresti si retur ajunge sa alimentez o singura data, la plecare. Iar 5 minute sunt suficiente sa fac plinul, nu ca as fi prea comod, e doar o constatare.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu contest avantajele unei masini electrice,daca,si numai daca,se intrunesc toate conditiile pentru folosirea lor,si daca preturile vor fi accesibile,atit de folosire cit si de intretinere.

Uite,sint batrin,si ceva mai simplist,vreau sa plec la pescuit,pe vreun lac din munti,si sa stau citeva nopti la rind,si nu vreau sa car panouri solare cu mine,nu vreau sa opresc muzica la masina ca sa nu imi consume bateria,vreau sa aprind farurile cind prind pestele ala mare,ca sa vad sa il scot,etc.

Cind plec vara la mare,vreau sa cobor din masina doar atit cit sa fac necesitatile,sa nu ma opresc pe drum ca sa incarc bateria care nu ma tine 600km cit am nevoie,ca sa ajung la plaja.

Am etalat doar citeva mici comoditati care imi fac anumite momente din viata mai placute,probabil ca exista si neajunsuri mai mari,si daca pentru ami mentine acest nivel de placere si comoditate,trebuie sa folosesc un motor termic,atunci il prefer fara comentarii.

In plus,pretul unei masini electrice,care odata ramasa fara baterie,nu mai valoreaza nici pretul de fier vechi,este destul de mare pentru mine cel putin,care nu vreau sa-mi petrec batrinetea ca sa ai fac mai bogati pe cei care ne-au distrus deja vietile cu masinile termice.

Nu sint impotriva progresului,nici gind de asa ceva,am inceput viata in cimpul muncii,ca electronist,reparam televizoare si aparate de radio cu lampi (pentru cei care stiu cum erau astea) si am ajuns la un nivel cu foarte mult superior datorita tehnologiei actuale.

Oricum,noi doar discutam,opinia noastra nu conteaza,ei vor continua cu ce au in gind,si noi o sa ne conformam ca intotdeauna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde de masina.

Uite exemplu pentru ID.3 cu baterie de 60 kWh: e nevoie de o oprire de 25 de minute dupa vreo 3 ore de condus.

bucuresti-iasi.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

+ 25 min la retur= 50 min vs 5 minute alimentare cu benzina.

 

Statia de la Focsani e in cadrul unui complex comercial, mai mult de 3-4  locuri nu cred ca sunt, daca ai bafta sa gasesti niste Spring pe acolo, poti manca la KFC vreo 2 ore pana termina aia.  Eu unul prefer sa aleg locul unde sa iau masa independent de statia de incarcare  a masinii.

 

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, Sparkyson said:

Uite exemplu pentru ID.3

Cum procedezi daca statia nu merge sau e un Spring “cazat” acolo ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Calculul corect se face plecand cu ambele masini cu bateria, respectiv rezervorul, goale si alimentat pe drum. Ca atunci cand stai la bloc, ai electrica, nu e incarcata si ai nevoie sa ajungi repede in Iasi. O masina termica nu are nevoie de alimentare pe Bucuresti-Iasi si retur.

Am alimentat ieri dupa 1000km facuti pe drumuri, cand mai aveam vreo 30km autonomie, fara sa imi pun problema ca nu gasesc statii, ba chiar am trecut pe langa vreo doua, unde nu am vrut sa opresc. Nici macar nu m-am obosit sa caut una, habar nu aveam ce e prin zona, pentru ca stiam ca gasesc. Cand nu ai timp de pierdut aiurea, de facut ''turism'' pe la statii de alimentare sau magazine prin orase prafuite si faci kilometri (nu 500km/luna) ai nevoie de masina cu motor termic.

Da, o electrica poate fi folosita in orase si drumuri scurte. In rest e doar o alta bataie de cap.

Consumul mixt (predominant extraurban) la o benzinara de 150CP cu rezervor de 50l.

20221105_130739.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa fim cinstiti: mai trebuie sa incarci si la destinatie, dar probabil nu iti ocupa timp.

Tot ca sa fim cinstiti: masina electrica o poti avea preincarcata inainte de drum pentru ca nu trebuie sa mergi special la benzinarie pentru asta, ci o poti incarca acasa/la mall/la supermarket/la benzinarie/la film/in parcarea subterana de la bloc/cu prelungitorul pe geam (#romania).

Comparatia corecta este cu masina incarcata/alimentata inainte de drum.

 

Incarci la una din celelalte statii din Focsani. Am numarat 3 de putere mare, dar nu am cautat mai multe.

Romania are destule statii pentru numarul curent de masini si se tot construiesc. Spun din experienta, inclusiv un drum prin Focsani.

 

Folosesc exclusiv masina electrica, din alegerea proprie. Am avut si masina termica pe care am vandut-o ca se degrada stand in parcare.

Masina electrica nu e perfecta, dar e departe de a fi o problema așa de mare cum ai putea crede daca citesti toate problemele care pot aparea. Mai apar probleme, dar apar si ele pe rand, nu toate odata :).

 

P.S. Nu toata lumea cauta autonomie de 1000 de km. Dar, cu o viteza medie de 50 km/h, o masina electrica moderna cu bateria de 60 kWh are o autonomie de vreo 400+ km in majoritatea cazurilor. Nici cu benzinara nu obtii 4.5 l/100 km in toate conditiile. Stiu, am avut mai multe.

Modificat de Sparkyson
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

problema e ca daca nu ai acasa, trebuie sa faci drumuri special ca sa o incarci inainte sa pleci. ca sa o ai plina. ma rog, daca esti masochist....

nu se reduce totul la cat consuma o masina si cati bani economisesc asa. pt mine timpul liber e mai pretios ca banii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta zic: e ca si cum ai compara spalarea vaselor de mana sau la masina de spalat.

Prima dureaza mai putin, dar iti ocupa timp.

A doua dureaza mai mult, dar nu iti ocupa timp.

 

Daca mergi la cumparaturi in zilele dinainte sa pleci, incarci masina. Sau la ce am scris eu acolo mai sus, pe unde se gasesc priza, ca sunt prin multe locuri.

In cel mai romanesc caz tragi un prelungitor de la un vecin de la parter, daca nu si nu si nu si nu.

In cel mai prost caz, pierzi timp special ca sa incarci, dar, daca nu stai cu bateria descarcata (si nimeni nu sta), nu ar trebui sa dureze mai mult de 30 de minute.

 

Pentru mine, care stau la casa, incarcarea dureaza mai putin per total decat alimentarea la termica, rezultand intr-un confort mai ridicat. Dar fiecare cu situatia si calculele lui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

42 minutes ago, Sparkyson said:

Tot ca sa fim cinstiti: masina electrica o poti avea preincarcata inainte de drum pentru ca nu trebuie sa mergi special la benzinarie pentru asta, ci o poti incarca acasa/la mall/la supermarket/la benzinarie/la film/in parcarea subterana de la bloc/cu prelungitorul pe geam (#romania).

 

Un webasto face acelasi lucru :) Si eu prefer sa plec de acasa cu masina incalzita.

Daca mergi la un film de 3 ore ( cu totul ) , tii locul de incarcare ocupat cele 3 ore, desi poate masina ta nu are nevoie de cele 3 ore pentru a incarca la maxim? Just askin'.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exact. trebuie sa iti evaluezi bine situatia intai si apoi decizi. ideea e ca nu iei si te gandesti unde incarci DUPA ce o iei. era un nene intr-un video pe yt care incarca electrica la munca unde societatea oricum consuma mult curent si nu platea nimic ca nu se mai simtea ce consuma el. pt el iesea practic gratis. normal ca pui problema altfel. dar astfel de cazuri nu pot fi date ca exemplu general valabil. sunt exceptii. si mai ales sa iti placa cand o conduci, am condus 2, nu, mersi. poate daca erau tesla era altceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4 hours ago, halamadrid said:

Doar ca, la un drum Iasi-Bucuresti si retur ajunge sa alimentez o singura data, la plecare. Iar 5 minute sunt suficiente sa fac plinul, nu ca as fi prea comod, e doar o constatare.

Asta presupun ca e o cugetare personala pusa "pe hartie" ca argument personal anti masina electrica. Eu nu am folosit ca argument pro sau contra faptul ca am petrecut x minute la incarcat ci l-am folosit ca sa dau o dimensiune a factorului timp in contextul unei masini electrice considerata de oras de marea majoritate. Nu am cerut motivul pt care nu-ti cumperi tu sau altii masina electrica. 

Deci argumentul ca tu alimentezi in 5 min nu-si are rostul in exemplul dat, iar adevarul de dragul discutiei e altul. S-a tot discutat. Nu e ca si cand ai benziaria in curte, nu e tot timpul liber, daca mai si alimentezi la un anumit lant de benzinarii (cum e cazul meu, pt masina termica ca sa fie clar) nu sunt doar 5 min.

 

3 hours ago, vp44 said:

Uite,sint batrin,si ceva mai simplist,vreau sa plec la pescuit,pe vreun lac din munti,si sa stau citeva nopti la rind,si nu vreau sa car panouri solare cu mine,nu vreau sa opresc muzica la masina ca sa nu imi consume bateria,vreau sa aprind farurile cind prind pestele ala mare,ca sa vad sa il scot,etc.

Daca pot intelege orice motiv al unei persoane pt care prefera un anumit produs (in cazul de fata autoturism) si pot respecta asta, nu pot sa accept din partea celor care nu utilizeaza masina electrica argumenge de genul" sa opresc muzica, sa nu aprind farurile ca sa nu consume bateria.

Am rugamintea catre toti care fac aceste afirmatii sa ia o pauza. Este o problema falsa. Ca sa lamurim acest aspect, muzica si farurile pornite consuma ~ 100W/h. La o baterie de 32kWh (considerata mica in zilele noastre) inseamna 300h sau la un consum de 13kW/100Km parcursi intr-o ora "pierd" energie pt 1Km daca merg cu farurile si muzica pornita.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dercos fara suparare, dar consumurile tale chiar sunt subiective. Mai toate sunt sub 5 (sfideaza inclusiv consumurile date de producator). E clar ca masina ta ruleaza in conditii aproape optime (nu tu semafoare, stat pe loc, plecari de pe loc, mers in suturi, cand tare, cand incet, autostrada, etc).

 

                   Nu cred ca ajuti pe nimeni in a lua decizia daca merita sau nu o masina electrica. Sunt curios la ce consum ai fi ajuns cu o motorizare ca a mea, eu nu prea scad sub 7 intre alimentari (dar stiu si de ce :P). 

 

                   In schimb ma bucur ca esti foarte multumit de alegerea facuta si ca nu ai nevoie sa fii convins de o schimbare ;)

 

                   Pentru mine, momentan, masina electrica nu merita. Nici dieselul, dar asta e alta discutie :))))))) 

                   

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4 hours ago, vp44 said:

citeva mici comoditati care imi fac anumite momente din viata mai placute

Te inteleg perfect.

 

Pe vremea cand predam la liceu, imi aduc aminte cu placere cum fumam in cancelarie impreuna cu aproape toate cadrele didactice si asta ajuta sa se stabileasca o atmosfera de prietenie intre noi...mai discutam chestiuni profesionale, mai discutam chestiuni personale...ne cunosteam mai bine...fumatul in cancelarie era un adevarat Team Building.

Apoi a inceput sa se interzica fumatul care pentru mine era un moment placut in viata. Nu inteleg de ce s-a interzis, eu nu sunt de acord cu interzicerile. Cui nu-i place fumul de tigara, sa plece de acolo. Nu inteleg de ce a trebuit sa-mi puna mie interziceri la micile placeri ale vietii mele. Trebuia sa lase piata libera sa decida daca se mai vand tigari sau nu. 

 

Toata povestea cu "fumatul daunator" este doar o incercare de a ne restrictiona liberatile...eu am fumat zeci de ani si n-am avut nimic...

 

Apoi imi aduc aminte ca m-am mutat la o firma unde aveam biroul la Et. 2 si singurul loc de fumat era la parter, afara. Atat de tare m-am suparat, ca m-am si lasat de fumat.

Modificat de kolfleading
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consumurile sunt la mers pe drumuri nationale, cu 100km/h viteza de croaziera, mai tare in depasiri, dar includ si Bucuresti, Timisoara, Cluj si alte stiluri de mers bara la bara. Oricine poate merge tare sau haotic, insa, in timp, mi-am format un mers fluent, pentru ca drumurile sunt foarte aglomerate si nu castigi nimic, dar risti foarte mult gratuit. Am pus consumul pe termen lung, pentru a arata autonomia excelenta, nu din alte motive.

Am la dispozitie masina de 450CP stock si, in curand, una de 500CP stock (4.x, respectiv 3.x secunde, pentru 0-100km/h), mai merg, uneori, pe circuit, ca atare nu duc lipsa de ''adrenalina'', insa pe drumurile aglomerate si pe distante mari nu fac pe zmeul, pentru ca ar fi stupid. Prima are consum mediu cam 15% si autonomie de electrica 😆. Mai merg si cu o electrica, din cand in cand,. Realist vorbind insa, Golf-ul este masina ideala in 99% din timp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, acidone77 said:

Daca mergi la un film de 3 ore ( cu totul ) , tii locul de incarcare ocupat cele 3 ore, desi poate masina ta nu are nevoie de cele 3 ore pentru a incarca la maxim? Just askin'.

 

Daca incarci la o statie DC, nu e OK sa o lasi atat.

Dar pot incarca peste 50% din bateria masinii mele in 3 ore la o statie AC, de obicei destul cat sa o incarc complet.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, dercos said:

Cand nu ai timp de pierdut aiurea, de facut ''turism'' pe la statii de alimentare sau magazine prin orase prafuite si faci kilometri (nu 500km/luna) ai nevoie de masina cu motor termic.

O prejudecata interesanta. Ca fapt divers, cu turismul metionat de tine am parcurs 56k Km in 2 ani cu masina electrica "de oras". 

Nu suntem toti la fel si nu avem aceeleasi nevoi.

Diferenta este ca posesorii de masini electrice de aici de pe forum vin si spun in ce conditii se poate, iar o parte din cei din tabara adversa tin mortisi sa contrazica asta cu niste argumente personale pe care nu le-a cerut nimeni. Un fel de cugetare cu voce tare.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la urma se pot face zeci de mii de km si cu o bicicleta, sau chiar si pe jos, dar semintele nu "are" acelasi gust, vorba aia :) 

Atata timp cat mai putem alege, fiecare e liber sa circule cu ce-i place.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F bine punctat si adevarat.

Personal desi detin si masina ICE, prefer masina electrica cu toate neajunsurile ei.

Apreciez evolutia masinii electrice de fiecare data cand merg cu ICE.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!