Jump to content

Mașini electrice - merita sau nu?


Retzius
 Share

Postare recomandată

18 hours ago, Johnny Bravo said:

Da, clar. DPMDV, transportul electric este foarte bun pentru oras. Daca se poate face trecerea, dar si sustinuta cu infrastructura necesara, tot ar fi ceva.
Pentru transporturi de marfa pe distante mari, inca suntem departe. 

nu tu in Europa esti departe, ci restul planetei. Africa, Asia, America de Sud. acolo e mult de castigat dpdv al poluarii prin trecerea la electric. IMENS chiar. sa scazi in europa noxele de co2, global vorbind, 10-15% e nimic pe langa ce e in continentele de mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Suntem in pragul unui colaps iminent al lumii financiare (nu numai), World ‘plunging towards societal collapse’ as era of cheap money ends.

Banii tipariti la nesfarsit, fara acoperire in economie, duc la aceasta prabusire iminenta.

Cresterea economica pe tiparire de bani s-a sfarsit.

Tarile BRICS tranzactioneaza energia in monedele lor, dolarul isi pierde influenta, deci FED-ul nu mai poate tipari bani fara numar, pentru ca nu mai sunt absorbiti in tranzactiile dintre state.

Aceeasi situatie este si la EURO.

Unii spun ca este vorba de luni, altii spun de saptamani, ramane sa vedem, dar nici un economist nu mai spune ca se poate evita dezastrul.

 

In alta ordine de idei, in Germania se demonteaza eolienele de pe suprafata unei foste mine pentru a re-incepe exploatarea de carbune.

 

Eolienele si foto-voltaicele si-au dovedit limitele, ca sistem energetic trebuie sa poti sa beneficiezi de productie de energie "in banda", nu doar cand este vremea buna, de aceea pe bursa producatorii asa-zis "verzi" sunt foarte scumpi pentru ca la randul lor trebuie sa cumpere energie din alta parte pentru a putea onora contractele cand nu sunt conditii meteo, pe cale de consecinta vand mai mult pe bursa pentru ziua urmatoare.

 

Metalele rare stiti la ce costuri au ajuns.

 

Era energiei ieftine si a produselor de consum a disparut.

 

In situatia in care este planeta acum mai conteaza masinile EV?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca te referi la stirea cu turbinele, a fost preluata si de presa romaneasca, este peste tot.

Wind farm in Germany is being dismantled to expand coal mine

 

Ce-am scris este oricum "common knowledge" pentru cine este conectat la stirile internationale, se uita pe bursa, etc.

 

Mai nou nu se mai "prizeaza" la nivel de guvern german nici ONG-urile care sustin propaganda cu incalzirea globala.

Oricum in DE ONG-urile nu puteau sa atace in instanta un act normativ sau o decizie locala, la ei nu s-au putut bloca, ca la noi, punerea in functiune a unor hidrocentrale deja construite pe motiv de contestare in instanta pentru ca se distruge habitat al broastelor, pestilor, etc.

Citat:

Conservative German CDU party demands a minimum penalty of 3 months imprisonment for climate activists who block streets and for attacks on cultural assets, such as paintings in museums.

"We are experiencing blind destruction. This can't continue," says the CDU Secretary General Mario Czaja.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

21 hours ago, Dolfin said:

Eolienele si foto-voltaicele si-au dovedit limitele

Aceasta afirmatie nu este adevarata si nu acesta este motivul pentru care se demonteaza eolienele acelea

Incidentul cu demontarea eolienelor este doar atat: un incident izolat, nefericit. A generaliza de la acest incident este ... o gresala, ca sa fiu diplomat. 

 

"Israeli Econergy increases its pipeline of PV projects in Romania to 1.5GW"

https://www.romania-insider.com/econergy-increases-pv-pipeline-romania

 

"British Rezolv Energy acquires development rights for 1GW PV park in Romania "

https://www.romania-insider.com/rezolv-energy-largest-solar-park-europe-romania

 

(si astea doar la o prima cautare, ca mai sunt si alte proiecte de aceasta anvergura).

 

Acum, referitor la "limitele" eolienelor si fotovoltaicelor, vedeti aici:

https://www.youtube.com/watch?v=fsnkPLkf1ao

 

On 11/6/2022 at 9:33 AM, Luciosu said:

Absolut. Dar dupa ce ne oprim din producerea de curent:

"The biggest contributors of air pollution are from industry sources and power plants to generate power, as well as fossil fuel motor vehicles. The continuous burning of fossil fuels releases air pollutants, emissions and chemicals into the air and atmosphere"

Nu e nevoie sa ne oprim din producerea de curent.

Se iau masuri pentru reducerea emisiilor si in acel domeniu, doar ca noi suntem aici pe un forum auto si discutam in principal problematica autoturismelor.

Vezi linkurile de mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Indiferent de vointa ,mediu,politica ... momentan nu este suficient curent pt a inlocui toate autoturismele si nici suficiente materiale (cobalt...) pentru fabricarea lor si a bateriilor.

Deci ,cel putin 20-30 de ani ne mai dam cu termice :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Germania mizează mult pe e-fuels care pot fi produși cu energie solară in țările cu mult soare și transportat mai apoi prin mijloace clasice.

Dar problema lor e că și așa tot rămân dependenți de alții. Plus că extrag CO2 din atmosfera țărilor unde se produce e-fuel și îl mută la ei.

Oricum ar da-o, ei nu prea au surse de energie eco care să le acopere necesarul.

Cine și ce mașini o să mai producă, rămâne de văzut în anii ce vin, care o să fie decisivi pentru industria germană, și nu numai.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

23 minutes ago, EEXCALADE said:

Indiferent de vointa ,mediu,politica ... momentan nu este suficient curent pt a inlocui toate autoturismele si nici suficiente materiale (cobalt...) pentru fabricarea lor si a bateriilor.

 

Exista deja baterii fara cobalt.

Reteaua electrina nationala este dimensionata pentru a face fata la consum mare instantaneu, dar acela dureaza cateva ore pe zi. Ramana suficienta capacitata pentru a alimenta toate masinile care sunt acum pe drum in Romania.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Germania ar trebui sa scoata de la sertar  tehnologia cu hidrogen .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tehnologia cu hidrogen e scoasa de mult de la sertar de Toyota si cu toate ca Toyota e unul din cei mai mari producatori auto, n-a reusit sa o faca sa prinda.

De ce? Fiindca e varianta mai ineficienta a masinilor electrice conventionale. Productia hidrogenului e energofaga.

 

Cat despre baterii, deja exista baterii solid state. Pentru cine mai are prieteni care lucreaza in automotive pe R&D, stie ca deja producatorii au tehnologii mult superioare a ceea ce se vinde pe piata. Baterii fara necesar de substante poluante, fara minusurile bateriilor de laptop din prezent.

 

Dpmdv, e doar o chestiune de timp, pana ce electricele vor deveni mai atractive pentru clienti si nu va mai trebui statul sa stea sa traga de ei sa le cumpere.

Si asta va fi cand vor aparea pe scara larga bateriile solid state.

 

Dar bineinteles ca nu va fi o solutie universala. Vor continua sa exista si masini clasice si solutii alternative, cred ca e sanatos sa fie asa, la fel cum si energia electrica e produsa din n surse.

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

12 minutes ago, yeeeeman said:

energia electrica e produsa din n surse.

Si totusi energia  e din ce in ce mai putina si mai scumpa ,in conditiile actuale ,conditii care nu vor fi depasite curand.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate sunt ignorant, dar nu cred povestea cu energia electrica putina din prezent.

Poate ca e mai scumpa, insa situatia din prezent nu poate dura la nesfarsit.

 

Daca ne uitam de-a lungul istoriei au mai fost perioade de genul, crize, preturi ce pareau ca vor duce la sfarsitul petrolului, samd si totusi...lucrurile au revenit la normal.

Problema in prezent nu este la disponibilitatea energiei, ci la idiotenia facuta de marile guverne, care au printat bani cu nemiluita si contextul creat de conflictul din Ucraina.

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se vede in piata, daca stii unde sa te uiti. Recesiunea va pune o piedica in calea consumului, ceea ce va echilibra situatia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Despre hydrogen a facut calcule Jason Fenske de la Engineered Explained, asa cum s-a scris mai sus, este foarte ineficient.

 

In general lumea gandeste in paradigma vremurilor; eoliene, fotovoltaice, etc.

Pentru multi este de necrezut ca "lumea veche" inceteaza sa existe.

Prin articolele de analiza economica se afirma ca derivatele reprezinta minim 40% din $ aflati in circulatie acum, iar in spatele "derivatelor" nu este nimic, nu produse, nu energie, nici macar "servicii" (aici intram in alta discutie daca serviciile ar trebui sa fie luate in calcul in GDP).

O sa vedem daca o sa fie lasate sa cada toate bancile colos (care sunt foarte expuse la derivate) si o sa se salveze $, sau dispare si el, in forma care este acum.

 

Banii care o sa apara dupa colaps, o sa fie cu reprezentare directa in resurse, energie, metale, cam ce fac acum tarile BRICS cu asa numitul "cos comun".

Ne intoarcem la era (la fel ca la inceputul secolului) in care banii erau acoperiti de un "produs" existent fizic (Aur, Argint, Petrol, Minereuri, Carbune, etc), iar in acel moment "banul" o sa fie scump.

 

Dispar toate lucrurile trase de par si facute accesibile prin tiparire de bani, de la EV, eoliene pana la bunurile de larg consum fabricate in logica "planned obsolescence".

Toate vor avea un pret real.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

12 hours ago, EEXCALADE said:

momentan nu este suficient curent pt a inlocui toate autoturismele :)

 

"a so-called gas or diesel vehicle consumes about half as much electricity as does a pure EV, in addition to the energy it derives from its fossil fuel."

Deci situatia nu este deloc asa de dramatica precum o prezinti tu.

https://insideevs.com/news/619984/gas-cars-use-electricity-too-not-just-evs/

 

Despre cobalt ti-a raspuns sparkyson.

 

 

12 hours ago, DiLivio said:

Germania mizează mult pe e-fuels

...

Plus că extrag CO2 din atmosfera țărilor unde se produce e-fuel și îl mută la ei.

Sunt doua greseli in acest citat.

 

Gresala 1: Germania nu mizeaza pe e-fuels.

Doar cativa producatori (ex. cei de la Porsche si cei de la divizia automotive de la Bosch) au facut cateva afirmatii in acest sens, care au fost preluate si amplificate de presa.

 

Gresala 2: CO2 se ridica in atmosfera si provoaca efect de sera (retine pe planeta caldura primita de la soare). Efectul este GLOBAL si este absolut irelevant unde este emis CO2-ul. Sa vorbesti despre mutarea CO2 din atmosfera unei tari la alta dovedeste lipsa unor cunostinte elementare despre subiectul discutat.

 

 

9 hours ago, Dolfin said:

Dispar toate lucrurile trase de par si facute accesibile prin tiparire de bani, de la EV, eoliene pana la bunurile de larg consum fabricate in logica "planned obsolescence".

Asocierea EV si eoliene cu restul elementelor "trase de par" nu are nici o justificare reala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masinile electrice nu au viitor ,nu cu tehnologia de azi,indiferent ce ne mint fabricantii,poate cind vom avea baterii atomice.In orice caz,stiti cum e,teorii,discutii,si timpul le va rezolva pe toate vreodata.

Eu ma gindesc mai mult la cum se va asigura infrastructura pentru milioane de masini electrice.

Mergind la mare cu masina,m-am oprit sa beau o cafea intr-o benzinarie,si reflectam....,,de cind m-am asezat la masa,au intrat in benzinarie vreo 35 de masini,in vreo 30 minute,sa alimenteze cu combustibil,bine ok,dar daca as sta o ora,sa zicem ca intra 70 de masini".Este adevarat ca asta se intimpla doar in lunile de vara,dar chiar si asa,tot incerc sa imi fac un calcul.

Daca o masina electrica are nevoie de 2...6 ore ca sa se incarce 100%,atunci cite prize pentru incarcare are nevoie o statie din astea,si cel mai important,cita suprafata are nevoie o statie,ca banuiesc ca ar trebui sa asigure locuri pentru toate masinile pe durate destul de lungi.

Da,sigur,sigur,nu toate masinile opresc in statia X,doar daca exista o statie la fiecare 50km,altfel nimeni nu risca sa ramina pe sosea cu familia,si mai ales cind nu sint motoare termice sa merci sa cumperi un bidon cu combutibil,si sa revii la masina.

In Spania,cind sint sarbatori,sfirsituri de saptamina,etc,ies cite 6 milioane de masini dinspre Madrid,catre alte localitati....in decursul citorva ore,a aceleasi zile.Nu stiu cum este in RO intre Bucuresti-Constanta de exemplu,dar banuiesc ca sint destule.

Acum cu motoarele termice avem benzinarii la fiecare 50 km,si mai mereu sint pline,in conditiile in care nu se sta mai mult de 5 minute la pompa.

Ce se intimpla daca intro astfel de zi,ramin in pana pe sosea,20...150 de masini???Dar daca ramin 1000?

Cum spuneam,pentru masinile de azi,faci cu mina la primul care trece,si ceri 2 litri de combustibil ca sa ajungi la prima benzinarie,dar cu electrica ce faci?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

8 minutes ago, vp44 said:

Daca o masina electrica are nevoie de 2...6 ore ca sa se incarce 100%...

Partea asta este gresita.

Problema este ca tot restul argumentului pe asta se bazeaza... 🙄

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa 68 de pagini de topic , concluzia e ca nu se stie ca o sa fie maine

Cat timp Pamantul ne va mai iubi

Noi nu vom stii ca-i suntem o povara

Indiferent de tara , suntem ai lui copii

Cat timp Pamantul ne va mai iubi

Dar numai atat

Cand se va satura de niste troli care nu stiu decat sa distruga si sa omoare e posibil sa nu ne mai iubeasca

Si e de ajuns sa se scuture odata ca sa ne dam seama cat suntem de mici in comparatie cu el

Cu sau fara masinia electrica solutia ca sa fii linistit e sa stai cat mai mult cu ochii si mintea inchisa

Cum ai deschis ochii si incepe sa iti mearga mintea iti dai seama ca nimic important nu merge corect in directia buna si tot viitorul e pana la urma o chestie de noroc

 

Acum ca v-am ridicat putin moralul , sa continuam sa ne dam cu parerea ca oricum nu conteaza ptr nimeni cu putere de decizie parerea noastra

Important e sa ne punem la volan si sa il depasim pe fraierul ala din fata noastra :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

50 minute în urmă, kolfleading a scris:

Partea asta este gresita.

Problema este ca tot restul argumentului pe asta se bazeaza... 🙄

Probabil ca este,vorbesc din ce spun cei care au astfel de masini...ok,reducem la 1 ora incarcarea,dar tot nu iese prea bine.Cum nu este o masina actuala,nu poti risca sa pleci la drum fara o baterie 100%,si mai ales daca nu cunosti traseul perfect.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate in continuare este gresit, probabil prost explicat sau inteles de la posesorii pe care ii mentionezi. 

In cazul meu, cu o masina electirca primitiva cu baterie "de oras" ca sa merg Bucuresti-2Mai fac o pauza de 25-30 de min la Cernavoda.

La un drum Bucuresti-Iasi am "pierdut" 80-85 de min in total cu incarcarile. Am pus intre ghilimele am pierdut pt ca in pauzele acelea am mancat, mers la baie, plimmbat prin Mall etc. Ca informatie suplimentara incarc de la 20-80% in 28 de min.

Plecarea la drum cu bateria 100% e indicata, dar nu obligatorie. Pt partea de cunoastere a trasului exista aplicatii dedicate care fac estimari destul de precise in ceea ce priveste consumul, unde sa incarci, cat timp, etc...

Modificat de gigelm5m3
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 4 ore, kolfleading a scris:

Gresala 1: Germania nu mizeaza pe e-fuels.

https://www.adac.de/verkehr/tanken-kraftstoff-antrieb/alternative-antriebe/synthetische-kraftstoffe/

în urmă cu 4 ore, kolfleading a scris:

Gresala 2: CO2 se ridica in atmosfera si provoaca efect de sera

Nu mă refeream la efectul de seră, pentru că e-fuels sunt neutrii din punctul ăsta de vedere (este extras din atmosferă pentru a produce e-fuels și este eliberat iar după combustie. În cazul ăsta nu este eliberat carbon suplimentar din subsolul Pământului.) ci la faptul că ajunge în plămânii localnicilor.

Lucrurile sunt uneori un pic mai complexe decât suntem noi obișnuiți să gândim.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, gigelm5m3 said:

Din pacate in continuare este gresit, probabil prost explicat sau inteles de la posesorii pe care ii mentionezi. 

In cazul meu, cu o masina electirca primitiva cu baterie "de oras" ca sa merg Bucuresti-2Mai fac o pauza de 25-30 de min la Cernavoda.

La un drum Bucuresti-Iasi am "pierdut" 80-85 de min in total cu incarcarile. Am pus intre ghilimele am pierdut pt ca in pauzele acelea am mancat, mers la baie, plimmbat prin Mall etc. Ca informatie suplimentara incarc de la 20-80% in 28 de min.

Plecarea la drum cu bateria 100% e indicata, dar nu obligatorie. Pt partea de cunoastere a trasului exista aplicatii dedicate care fac estimari destul de precise in ceea ce priveste consumul, unde sa incarci, cat timp, etc...

Cu alte cuvinte, la drum, mananci/te plimbi/iti faci cumparaturile in locul unde e o statie de incarcare.

Pierzi 28 de minute de la 20-80%  cu conditia sa gasesti libera statia de incarcare.

 

Sunt doar niste concluzii, nu contest, nici  nu aprob nimic legat de masinile electrice, imi e indiferent in momentul asta orice aspect legat de ele.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, vp44 said:

1. Daca o masina electrica are nevoie de 2...6 ore ca sa se incarce 100%,atunci cite prize pentru incarcare are nevoie o statie din astea,si cel mai important,cita suprafata are nevoie o statie,ca banuiesc ca ar trebui sa asigure locuri pentru toate masinile pe durate destul de lungi.

 

2. In Spania,cind sint sarbatori,sfirsituri de saptamina,etc,ies cite 6 milioane de masini dinspre Madrid,catre alte localitati....in decursul citorva ore,a aceleasi zile.Nu stiu cum este in RO intre Bucuresti-Constanta de exemplu,dar banuiesc ca sint destule.

 

3. Cum spuneam,pentru masinile de azi,faci cu mina la primul care trece,si ceri 2 litri de combustibil ca sa ajungi la prima benzinarie,dar cu electrica ce faci?

 

1. Incarcand acasa la statie AC, pe drum, pe DC, incarci in cam 20-40 de minute pana la 80%

2. Asta e o problema si trebuie ca infrastructura si tehnologia de incarcare sa mai evolueze. Pentru drumurile scurte (200-500 km, in functie de masina) poti sa pleci cu masina incarcata la 100% si nu trebuie sa opresti.

3. Iti iei un prelungitor cu tine ;) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, DiLivio said:

ajunge în plămânii localnicilor.

🤣

Tare asta...

Cantitatea de CO2 din atmosfera este minuscula (0.04 %). De aceea n-are absolut nici o influenta "în plămânii localnicilor".

Pana la 0.5% (adica DE ZECE ORI MAI MULT) nu are nici o influenta. Unele surse spun ca pana la 1% (DE 25 DE ORI MAI MULT) nu sunt efecte majore, eventualele efecte sunt complet reversibile.

Acum dupa ce am citit si aceasta perla, ma intreb cum sa interpretez citatul de mai jos...

 

1 hour ago, DiLivio said:

Lucrurile sunt uneori un pic mai complexe decât suntem noi obișnuiți să gândim.

 

 

PS: e-Fuels emit noxe prin combustie desi sunt neutre dpdv CO2. Masinile cu e-Fuels sunt in continuare daunatoare in orase.

noxe = NOx = compusi chimici ai azotului care se formeaza prin ardere...azotul fiind 78% din aer..

 

 

Modificat de kolfleading
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@halamadridnu o sa comentez concluziile, fiecare are alte prioritati, "comoditati" etc.

Cand merg cu masina termica, in cazul meu e la fel, alimentez de la un singur lant de benzinarii (e o alegere personala), deci tot incomod este.

In exemplul de mai sus statiile de incarcare au fost libere si la dus si la intors, fiind cu plata.

 

Mentionez aceste aspecte, nu din dorinta de a te contrazice, ci de a arata ca solutii exista si in prezent. Nu la fel de comode ca benzinariile care sunt aproape peste tot si care nu mai departe de acum 30 si ceva de ani in Romania erau cum sunt statiile de incaracare azi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   1 membru

    • akon
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!