Jump to content

Mașini electrice - merita sau nu?


Retzius
 Share

Postare recomandată

Laurentiu_LWR
13 hours ago, detinator said:

cred ca te referi la cazul in care vrei neaparat sa fii prosumator (inutil pt multi). 

 

Ca o paranteza,prosumator se preteaza celor care nu au/nu vor sa investeasca si in baterii...

In felul acesta folosesti reteaua nationala ca o baterie/varianta de stocare al excesului de energie produsa...

La momentul actual parca este compensatia 1-1 ceea ce este mai mult decat ok...

Asta ne-au invatat si pe noi cei cu care am vrut sa punem panouri...

Bateriile sunt destul de scumpe si ocupa spatiu.

Avantajul lor este ca daca nu ai soare si a picat reteaua mai ai niste curent pana se remediaza...

Daca ai generator(cum avem noi) deja bateriile nu isi mai au rostul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

compensarea 1 la 1 e doar o poveste frumoasa, dupa parerea mea. 

Oricum, daca devii prosumator, inseamna ca iti asumi ca echipamentele tale vor functiona la maxim 100% tot timpul, adica le scurtezi viata. E adevarat ca la invertoarele scumpe ai si garantii destul de lungi. Totusi, pt unii e un argument impotriva.

 

Multi nu au nevoie de baterii pt ca pe timpul noptii isi asuma un consum mic, sau doar o baterie f mica.

 

Poti cumpara o baterie de masina electrica, care vine cu riscul la foc al bateriilor litiu-ion. Poti monta baterii de stivuitor.. sint variante si variante.  

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, detinator said:

echipamentele tale vor functiona la maxim 100% tot timpul, adica le scurtezi viata.

Nu este adevarat.

 

Nu vine de la panouri "100% tot timpul" ci doar vreo ora pe zi, toamna si primavara. Vezi in atasament puterea unui invertor PV de 7 kW atasat la panouri de 7.5 kW maxim.

 

Pe durata unei zile, productia incepe lent de dimineata, urca treptat, are un maxim pe la pranz (ora exacta de maxim depinde de sezon) si apoi incepe sa scada.

 

Pe calendar, lucrurile stau cam asa:

  • Iarna, panourile nu dau puterea maxima pentru ca soarele este foarte jos si iluminarea mai slaba.
  • Vara, panourile nu dau puterea maxima pentru ca sunt calde si temperatura ridicata le scade puterea, merg cu un maxim de 90% din puterea nominala care se atinge intre 13:00 - 14:00
  • Raman cateva ore prin Aprilie si Septembrie cand se merge la 100%.

 

Iarna majoritatea dintre noi mai cumparam energie si din retea. Ca prosumator care a si injectat surplus vara, vei plati mai putin decat daca n-ai fi prosumator (off-grid cu reteaua ca back-up).

 

In cazul meu, eu cumpar energie din retea in Nov. - Dec. - Ian. pentru ca nu mai am spatiu sa-mi pun panouri sa am productie suficienta iarna.

 

In unele locatii, reteaua este stabila, tensiunea este stabila si injectarea functioneaza. In aceste cazuri, ar fi pacat sa nu profiti si sa nu te faci prosumator.

In alte locatii, tensiunea de la retea este instabila si invertorul on-grid s-ar deconecta frecvent. Aici ar fi mai util sa faci sistem off-grid cu grid back-up.

 

PS: In ziua din grafic productia totala a fost 49.91 kWh, din care am consumat 26 kWh.

Puterea maxima atinsa a fost 82% din puterea nominala.

 

 

productie-PV-2.jpg

Modificat de kolfleading
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4 hours ago, detinator said:

Poti cumpara o baterie de masina electrica, care vine cu riscul la foc al bateriilor litiu-ion. Poti monta baterii de stivuitor.. sint variante si variante.  

 

Poti cumpara o baterie de masina electrica, insa trebuie adaptata, trebuie BMS, trebuie verificate celulele, etc. Costa toate acele adaptari, sa nu crezi ca doar atasezi cablurile si gata.

O alta parte buna la EV-uri este ca in momentul in care va scadea autonomia, poti folosi bateria in continuare la casa cu aceleasi adaptari ca mai sus. Bateria actuala de 64kWh probabil o voi schimba cu una noua (teoretic, poate schimb masina) si deja sunt firme care se ocupa de adaptarea bateriilor auto pentru casa - eu am una chiar langa mine 🙂 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Va salut!In ziua de azi,in Spania,se vind masini electrice SH fabricate in anii 2019...2022 si sint foarte curios sa stiu de ce..ca nu este vorba in mod sigur de plictiseala,mai ales cind vorbim de Tesla,BMW...etc,va las un link ca sa vedeti..

 

https://www.milanuncios.com/coches-electricos/

 

La fel ca si cu panourile fotovoltaice,se expun la vinzare,dar nu se omoara lumea sa le cumpere,180eur la 400w in toate magazinele.

 

Nu sint impotriva acestui tip de energie,dar parerea mea este ca nu merita,daca ne gindim la pretul care trebuie sa il platim.

In anii 2005....2010 statul spaniol incuraja oamenii sa isi faca ferme de panouri fotovoltaice,si sa devina prosumatori sau cum se numesc in RO,si o perioada,ca sa atraga lumea le si platea curentul bagat in reteaua nationala,sau le scadea la factura din ce se consuma din retea,apoi,ca niste smecheri ce sint,si cind au fost destul de multi ,,fraieri" au inceput sa ceara taxa pe introducerea curentului propriu in retea,vezi doamne,ziceau ei,ca prosumatorii se folosesc de retea ca sa faca bani,si ca transportul pe cabluri este scump.

Revenind un pic la panouri fotovoltaice,da,sint bune daca vreti sa le folositi pe cimp,in zone unde nu va ajunge niciodata un stip de tensiune,sau pentru mici consumatori,un televizor,incarcatoare de telefoane,un calculator,chestii din astea,si in felul asta sa faceti economie si mai ales sa nu depindeti de reteaua electrica.Eu folosesc asa ceva cind ma duc la pescuit pentru citeva zile,si seara stau la tv pe balta,plus 1,,2 becuri led ca sa am lumina pe linga masina,iar acasa le folosesc pentru curte,scari,aiureli din astea si toate cu senzori de prezenta,sa se aprinda doar cind sint prin zona,altfel nu duce toata noaptea.

 Masina electrica? Probabil ca este buna in orasele mici,pe trasee scurte,dar pentru o vacanta,mai bine te duci cu trenul.

Eu imi fac calculele cam asa:

-cit costa masina?

-daca iau bani din banca,cit platesc dobinda in total.

-cit costa curentul pentru incarcare,sau o instalatie cu panouri solare pentru asa ceva?

-cit dureaza o baterie pentru o astfel de masina,in timp??...real,nu ce zic unii si altii.

La final as trage linie,si ...as ramine cu o masina care polueaza,pina cind va fi scoasa din circulatie,sau dupa caz,pina cind electricele ar costa cit o bicicleta,iar bateriile pentru ele ar fi nucleare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina electrica, ca orice alta tehnologie noua, reprezinta pe de o parte o oportunitate de a imbunatati tehnologia curenta bazata pe fosili (si aici nu incape discutie ca cel putin partea de motor este mult mai eficienta, fiabila si chiar ieftina), insa totodata reprezinta o oportunitate excelenta de a face bani. Si aici includem pe toti cei care pot beneficia de pe urma acestei tranzitii, adica producatori, guverne, firme de energie, samd.

 

Consider ca deja lucrurile astea s-au discutat si rasdiscutat pe acest topic si daca il vei lua la frunzarit vei gasi raspunsuri pentru intrebarile/aspectele ridicate.

Bateriile sunt cea mai mare problema momentan si producatorii o sa mai traga putin de timp pana introduc bateriile solid state, care deja sunt disponibile (vezi Nio ET7).

 

 

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer sa fiu nu am citit tot...doar am frunzarit,si gindul meu este doar la cita lume pierde bani ca sa faca unii averi cosmice...ma refer la fabricantii de astfel de echipamente,nu la instalatori si vinzatori,astia sint mai paminteni.

Fiecare opinie conteaza,chiar daca pare in plus,trebuie sa ne auto educam,sa luam atitudine cumva,sa nu ne mai lasam prostiti de publicitatea de la tv,si din internet,in care se afirma ca tot ce zboara se maninca,si asta doar pentru ca o zic ei.

Intrebarea cea mai importanta,care trebuie sa o avem toti in minte,dupa umila mea parere,este...mai,dar daca Europa se electrifica ca sa nu polueze,iar restul lumii,foloseste aceleasi mijloace ca si inainte,si ne afuma pe toti......atunci ce rost are?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dilema va disparea dupa 2035, cand nu vor mai exista alternative la masina electrica.

Calatoriti cat puteti,  posibil ca deplasarile sa devina un lux pentru oamenii obisnuiti. Chiar daca masinile electrice vor deveni accesibile, problema vad ca e la pretul "carburantului".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pariu ca va exista? statele cu oameni cu cap in frunte vor avea grija sa nu isi puna toate ouale intr-un singur cos, if you get my drift.

 

oricum iti scapa ceva. din 2035 NU SE MAI VAND masini termice noi, nu ca alea care exista dispar. pt alea care exista producatorii vor asigura service cel putin 10 ani, deci realist vorbind, pana in 2045 o sa tot ai termice. pana atunci cine stie daca mai traim.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mi-a scapat nimic, vorbeam de masini noi.

Varianta sh a unei benzinare (presupun ca dieselurile vor fi atunci interzise) nu stiu  cat te va avantaja la costuri, imi inchipui ca benzina nu va curge in valuri la pret mic, daca vine valul electricelor.

O sa ne cumparam masini pe benzina din China, USA? Cred ca UE ne va taxa de ne da sangele prin portofele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar nu e vorba de sh, e vorba ca in 2035 pana la data de interzicere, sa zicem ca ultima data posibila e 31.12.2034, iti vei putea lua masina noua cu termic. momentan curentul s-a scumpit de 3-4 ori de anul trecut, nu stiu de ce m-as agita de pe acum ce se va intampa cu termicele. pana atunci scad si cresc toate de 100 de ori. mai vine 1 razboi, se schimba toate planurile din temelii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar cine se agita? Ziceam doar sa calatoriti cat de mult puteti, daca nu ieftin, macar acceptabil.

Daca distanta e sub 1500 km, masina e inca o alternativa, in conditiile dublarii preturilor la biletelor  de avion.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

7 hours ago, halamadrid said:

imi inchipui ca benzina nu va curge in valuri la pret mic, daca vine valul electricelor.

Asta nu va fi o problema.

Am auzit ca exista niste dispozitive care se monteaza pe acoperis, expuse la soare, si fac sa curga benzina pe burlane. Deocamdata sunt cam scumpe, nu prea se justifica la pretul de azi al benzinei, dar tehnologia se va perfectiona si preturile acestor dispozitive vor scadea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu vorbeam chiar de benzina din 2035-.....

Rafinarie pe acoperis inca n-am vazut.😁

Ca o paranteza, intr-o saptamana n-am vazut intr-o capitala europeana decat cateva masini electrice pe zi, (dintre care 3 Tesla in toata saptamana), mai multe Citroen Ami. Adevarat ca orasul e plin de masini mici, hybride,  dar nu si de masini electrice.

 

Suntem inaintea lor la masini electrice si nu numai, ci si la Ferrari, Maserati,  X5, Porsche, etc.😁

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Evident ca va fi decalat, ambitiile politice sunt stupide. Pentru ca e despre politica si atat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si o nelamurire in legatura cu masinile elrctrice, care rate randamentul la incarcare, adica din 100kwh luati/platiti din retea, cati se regasesc in baterie?

Modificat de passat19tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 11/4/2022 at 3:55 PM, dercos said:

Evident ca va fi decalat, ambitiile politice sunt stupide. Pentru ca e despre politica si atat.

Interzicerea masinilor care ard combustibili fosili este un lucru ABSOLUT NECESAR.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Absolut. Dar dupa ce ne oprim din producerea de curent:

"The biggest contributors of air pollution are from industry sources and power plants to generate power, as well as fossil fuel motor vehicles. The continuous burning of fossil fuels releases air pollutants, emissions and chemicals into the air and atmosphere"

 

https://earth.org/causes-and-effects-of-air-pollution/

 

Dar lasa, ca scoatem poluarea din oras, ca doar toata populatia globala traieste in centrul orasului

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

53 minutes ago, kolfleading said:

Interzicerea masinilor care ard combustibili fosili este un lucru ABSOLUT NECESAR.

Autoturismelor sau si a utilitarelor ?

Crezi ca in urmatorii 20-30 ani alimentele ser vor transporta cu tiruri/camioane electrice ,in RO ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil vor începe cu excepții...transportatori...instituții publice ...etc ...și vor trage iar pe privat/oamenii de rând...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sezamo si FanCourier au deja masini electrice. 
In privinta poluarii, daca tot ce se intampla se rezuma doar la opri productia de masini pe benzina si motorina, nu facem decat sa mutam gazele toxice dintr-o parte in alta. 
Electrificarea flotelor auto trebuie sa fie sustinuta si cu dezvoltarea productiei nepoluante de curent electric. 
Stimularea achizitiei de panori fotovoltaice, care sa asigure alimentarea de zi cu zi a masinilor si poate a godpodariilor private, iluminat mai eficient, recuperarea caldurii generata de diverse aparate si masinarii, izolarea termica, tehnologii si solutii mai eficiente de climatizare, proiectarea mai desteapta a cladirilor.  
Doar masinile electrice nu vor aduce imbunatatiri. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sezamo livreaza pe distante scurte, sunt ca niste curieri locali. Daca vezi sediul lor au vreo 100 de statii de incarcare, jumatate fiind ocupate permanent. Nu poti face asta decat pe distante foarte scurte si cand ai un parc auto mare. Distante si volume mari inseamna Diesel toata ziua. Pana si masinile electrice vin pe ansambluri Diesel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, clar. DPMDV, transportul electric este foarte bun pentru oras. Daca se poate face trecerea, dar si sustinuta cu infrastructura necesara, tot ar fi ceva.
Pentru transporturi de marfa pe distante mari, inca suntem departe. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 11/4/2022 at 6:26 PM, passat19tdi said:

 

Am si o nelamurire in legatura cu masinile elrctrice, care rate randamentul la incarcare, adica din 100kwh luati/platiti din retea, cati se regasesc in baterie?

Edited Friday at 06:27 PM by passat19tdi

 

Am verificat eu cu o priza smart vs ce raporteaza masina la incarcarea la 220V/10A si am undeva la 15% “pierderi”. Masina are un consum cand e la incarcat pentru calculatoare si chestii. Am vazut chiar si spre 20% abaterea cand afara erau aproape 40 grade si mergea ventilatorul in timpul incarcarii. 
La fel, daca masina incalzeste sau raceste bateria la incarcarea rapida, o sa fie niste consum. 
Uite un test aici:

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   1 membru

    • akon
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!