Jump to content

Mașini electrice - merita sau nu?


Retzius
 Share

Postare recomandată

Oricum nu e atâta autostrada in Bulgaria cât sa conteze diferența intre 110 și 130. Sub 30 de minute pentru tot traseul. 

Nu pot sa fac traseul fără opriri, ca am monștrii mici cu mine. 

 

in Grecia au fost multe restricții pe autostrada și nu puteam sa merg cu mai mult de 110 legal decât pe porțiuni foarte scurte. 
 

Diferența cu o termică ar fi fost ca opream unde voiam, dar tot opream. Poate ajungeam cu o ora mai repede, pentru ca opream mai puțin. 
 

Noi, per total, am fost multumiți. Nu a fost perfect, dar suficient cât sa repetam experiența. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt peste 200km acum, deci o gramada de timp economisit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De peste 4'000km de cand am electrica, merg la fel ca si cu o masina ICE, nu mi se pare normal sa merg sub limita legala si nici sa modific considerabil modul de condus doar pentru ca masina e diferita. Chiar si asa n.am ramas niciodata in pana prostului si nici n.am fost la limita cu autonomie declarata 500km. Vom vedea in iarna cum se modifica autonomia.

 

Oricum, mersul in vacanta nu inseamna goana maxima pentru a ajunge la cazare, mai si savuram drumul. Si daca faci un calcul, o sa vezi ca ai castigat o jumatate de ora - care nu e nimic la un drum de o zi.

Modificat de VickEnd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista electrice si cu range de 600+. Exista electrice cu acceleratii si vmax la nivel de supercar. Exista electrice mai de oras, cu range de 2/300km. Intradevar, problema este ca nu se gasesc la pret de tdi sh. Iar despre drumuri foarte lungi, exista o varianta mai rapida, avionul. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur nu am mers eu pe 220 km de autostrada. Dar diferența intre 130 și 110 este mai jos:
 

image.thumb.png.3aa4dd90cad262f2becf671db32a777a.png
 

Viteza medie tot mică o sa rămână, pentru ca restul distantei e pe drumuri naționale, localitati și drumuri bombardate. 

Modificat de Sparkyson
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 2 ore, VickEnd a scris:

De peste 4'000km de cand am electrica, merg la fel ca si cu o masina ICE, nu mi se pare normal sa merg sub limita legala si nici sa modific considerabil modul de condus doar pentru ca masina e diferita. Chiar si asa n.am ramas niciodata in pana prostului si nici n.am fost la limita cu autonomie declarata 500km. Vom vedea in iarna cum se modifica autonomia.

 

Oricum, mersul in vacanta nu inseamna goana maxima pentru a ajunge la cazare, mai si savuram drumul. Si daca faci un calcul, o sa vezi ca ai castigat o jumatate de ora - care nu e nimic la un drum de o zi.

Adica in 4000 de kilometri de cand ai electrica, pe care o folosesti la fel ca pe o masina ICE, nu ai mers niciodata iarna! OK 🙂 Sa ne spui in ce masura se mai mai poate exploata, in conditii de iarna, ca masina ICE. Pentru ca acolo s-ar putea sa apara diferente semnificative. Motiv pentru care cei mai multi care cumpara sau dentin masina electrica mai au una ICE. Sa dai 20, 30 k euro pe o masina electrica, ca a  doua masina, nu e la indemana oricui. Felicitari totusi celor care isi permit.

Modificat de razvancc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am luat masina electrica asa ca prima masina pentru oras. Pentru ca mare parte din timpul de condus il petrec in oras la dus copiii la scoli si serviciu.

 

Am luat masina cu autonomie de 500km pentru ca sunt constient ca in cele mai negre scenarii iarna la -15 grade, la viteza de autostrada autonomia ar putea sa se injumatateasca. Iar cum majoritatea drumurilor se incadreaza in 250-300km dus-intors, nu voi avea de stat la incarcat pe traseu.

 

Raman de lamurit vacantele, drumurile mai lungi si iarna. Vom vedea ce ne rezerva viitorul. Pentru iarna in oras n.am nici un sters cat pot incarca acasa, iar la drumurile de 250km dus-intors tot ma incadrez.

 

Din motivele enumerate mai sus declar electrica prima masina si nu a doua. Cred ca aici greseste lumea. Mai adaug si diferenta de combustibil la 4000km e de aprox 1700RON ICE fata de 500RON electric. Daca facem un calcul la 100'000km, atunci diferenta de combustibil trece de 5000EUR.

 

P.S. Inca am a doua masina ICE cu care mai ies la un drum scurt la vreo doua saptamani ca sa mai miste si ea. Si da, ma simt fericit ca am reusit sa iau electrica.

Modificat de VickEnd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai sa o luam de la capat luand in calcul 2 lucruri extrem de importante:

 

1. Orice viteza peste ce scrie in lege, chit ca se inscrie in marja de eroare a aparatului radar si nu este sanctionata, este ilegala si, conform regulamentului, se sanctioneaza!
 

2. Preferintele personale nu se vor generaliza!

 

Daca sunteti confortabili in a merge cu 110 Km/h pe autostrada, bravo voua! Dar asta nu inseamna ca toti trebuie sa faca asta si nici ca cineva are dreptul sa te certe pentru asta!

 

Daca puteti sa conduceti 9-10 ore fara oprire, bravo voua! Dar asta nu inseamna ca toti trebuie sa faca asta si nici ca cineva are dreptul sa te certe pentru asta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Canada is going to ban new gas-powered car sales by 2035

Norway is the leader on that front, and it aims to phase out new fossil fuel-powered vehicles by 2025.

The UK will implement a ban on new cars with internal combustion engines by 2030 and France announced a similar initiative by 2040.

 

 

si pt ca tot aud comentarii:

Analysis: When do electric vehicles become cleaner than gasoline cars?

But keep going - you'll have to drive another 13,500 miles (21,725 km) before you're doing less harm to the environment than a gas-guzzling saloon.

The Tesla 3 scenario above was for driving in the United States, where 23% of electricity comes from coal-fired plants, with a 54 kilowatt-hour (kWh) battery and a cathode made of nickel, cobalt and aluminum, among other variables.

t was up against a gasoline-fueled Toyota Corolla weighing 2,955 pounds with a fuel efficiency of 33 miles per gallon. It was assumed both vehicles would travel 173,151 miles during their lifetimes.

But if the same Tesla was being driven in Norway, which generates almost all its electricity from renewable hydropower, the break-even point would come after just 8,400 miles.

Modificat de Bogdan_wrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Usor offtopic: bine ca Norvegia este pionier in electromobilitate, dar extrage si exporta petrol la greu, bazandu.si economia pe asta. Imi suna a lupul moralist...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

petrolul este folosit in multe domenii, nu doar ca si combustibil auto.

 

pe langa sta, ei au inceput deja sa mute platformele marine catre eolian

https://www.worldoil.com/news/2020/4/8/norway-greenlights-new-wind-farm-to-power-offshore-production-platforms

https://www.reuters.com/article/us-norway-offshore-idUSKBN2BL1U1

Norway does not actually need offshore wind farms for power - nearly all its electricity comes from renewables already - but instead sees the sector as a means of helping its vast oil and gas industry secure a new, low-carbon business model for the future.

 

Modificat de Bogdan_wrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, VickEnd said:

Usor offtopic: bine ca Norvegia este pionier in electromobilitate, dar extrage si exporta petrol la greu, bazandu.si economia pe asta. Imi suna a lupul moralist...

Si importa curent de la Suedezi... E curent curat, nuclear. De asta il baga la renewable :)))

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iar Canada extrage petrol din sisturi.

Doua tari mari exportatoare de petrol, care fac pe lupii moralisti. Ironie, nu gluma.

Sau petrolul e rau doar cand il ardem in motoarele autoturismelor, nu cand producem infinit mai multa poluare folosindu-l in alte scopuri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deocamdata, strict la subiectul care ne intereseaza, evident si indubitabil un BEV polueaza mai putin decat un ICE.

Restul sunt divagatii si erori de logica de tip "om de paie": https://en.wikipedia.org/wiki/Straw_man

 

Alta intrebare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aia din titlul topicului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu fac des pe ecologistul, pentru ca nu sunt nici eu sfant: am centrala pe gaze, consum mai multe resurse decat am nevoie, am avut si inca am masina pe benzina pe care n-am condus-o niciodata la consum. Mi-am luat electrica pentru ca mi-am permis, pentru ca am considerat ca este superioara din anumite puncte de vedere masinilor pe combustie (si, dupa ce am condus 7-8 luni masina, sunt inca de parerea asta, si, ca dovada, toate drumurile sunt cu electrica, inclusiv concediul in Grecia) si pentru ca, biciclist fiind de 10 ani, am inceput sa vad ca se poate si mai ecologic, daca trecem de zona de confort (merg la serviciu cu metroul sau bicicleta, iar bicicleta este cea mai folosita, inclusiv cand ploua sau e super prig afara, exceptand zapada si gheata pe carosabil).

 

Avem o singura planeta si, daca trecem peste confort, o pot avea si copiii nostri. Planeta sta in orbita si fara oameni pe ea, așa ca nu distrugem planeta, ci specia.

 

Masina electrica nu e panaceu. Masina in general este un lux, iar masina electrica, pentru multi, un lux enorm. Dar, pentru cei care si-l permit si vor sa participe, catusi de putin, la solutie, este ceva. Nu salvam planeta cu masina electrica, cu siguranta, ci mult mai multe lucruri trebuie aliniate, dar este ceva ce putem face.

 

Caratul a cateva tone de tabla nu este super eco, dar, macar nu mai polueaza atat de mult si, foarte important, nu polueaza acolo unde respiram.

Incet-incet, curentul este generat tot mai curat.

 

Nu vreau sa fiu dramatic si stiu ca multi nu cred in schimbarile climaterice, desi le vad cu ochii lor. Dar pentru cei care pot, cred si vor, decizia, desi nu e perfecta, trebuie sa fie pentru ceva nepoluant (stat acasa, mers pe jos, mers pe bicicleta/trotineta, masina electrica, in ordinea asta).

 

Nu discutam aici daca petrolul polueaza (e folosit si in avioane, in plastice, etc.), ci daca merita o masina electrica. Trebuie facut peste tot cate ceva. Avioanele polueaza mult, dar nu conducem avioane. Plasticul polueaza mult, dar nu producem plastic. Putem sa folosim mai putine lucruri din plastic, mai ales cele de unica folosinta.

 

Masina electrica merita, daca scoate de pe drum o masina poluanta. Pentru confortul de a merge ieftin, departe, poluant, fara pauze de reincarcare, probabil ca nu merita. Dar exista si altfel de confort, daca esti dispus la niste compromisuri: cuplu instant pentru depasiri, liniste, preincalzire/preracire, masina mereu cu bateria plina daca poti incarca acasa, mai ieftina in utilizare, revizii mai rare si mai ieftine.

Modificat de Sparkyson
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

39 minute în urmă, Sparkyson a scris:

Nu vreau sa fiu dramatic si stiu ca multi nu cred in schimbarile climaterice

De cand clima trebuie sa fie liniara? Ca atata s-a batut apa in piua pe tema asta, incat toata lumea are impresia ca vremea trebuie sa fie liniara... Si cum apar schimbari, E DE RAU!. Avem masuratori doar din ultimii 100 ani (sub1% din existenta planetei), in care, da, a crescut temperatura in unele locuri. In altele a scazut, cum e si normal.. In anii 2000, "oamenii de stiinta" preconizau ca tarile nordice vor fi sub apa... Iaca n-au fost. Dupaia ca o sa se intample nush ce chestie. Iaca n-a fost. Apoi au inceput cu incalzirea globala. Acum nu mai e incalzirea globala ci e schimbare climatica/climaterica (whatever). 

 

Nu contest existenta schimbarilor climatice. Ci contest alarmismul cu care se fac declaratii pe tema asta si cu care se impun agende eco de-a dreptul tampite. Desi masinile NU sunt sursa principala a gazelor cu efect de sera, acolo pot sa impuna taxe si fraierul de cetatean nu are de ales, pentru ca are nevoie de mijloace de deplasare. Insa piata de consum (more and more) a dus la o crestere substantiala a gazelor cu efect de sera : se cumpara haine in prostie si degeaba (unii fac colectie), se schimba constant telefonale si gadgeturile astfel incat unii mor de nerabdare sa aibe noul telefon dupa nici 6 luni. Eu trag de ale mele pana nu mai duc bateriile. Dar na, eu sunt "poluatorul ala rau",.. 

 

Crede-ma ca suntem putini astia care nu ne-am schimba masinile pt nimic in lume. Majoritatea vor masini noi si mai noi...dar nu au bani. Impune restrictii prostesti si nu mai au cum sa ajunga la serviciu pentru ca ajung in imposibilitatea de a se deplasa eficient - Stiu ca unii pot merge cu metroul si fac 1 ora pana la serviciu. Dar eu fac 20 minute cu TDI-ul de la 15 km de Sibiu. Hai 30 minute. Daca as merge cu transportul in comun. as face cel putin 1 ora (Extern+ intern)+ in niste conditii dezastruoase. Nu ar mai fi deloc eficient sa pierd atata timp pe drum. Si nici confortabil - nu e vorba si despre cresterea calitatii vietii?
 

PS: Degeaba se incearca o curatare a orasului de poluare (de exemplu - Bucuresti) cand de fapt, sursa principala acolo e ...arderea deseurilor. Pe langa asta, in loc ca masina sa iti stea cat mai putin in trafic... tu o tii cat mai mult in trafic pentru ca nu ai infrastructura. Multi prefera sa intre prin Bucuresti decat sa il ocoleasca pe "centura" daca poate fi numita asa. Multi ocolesc printre blocuri si straduce mici traficul mare care mai mult stagneaza pe marile bulevarde. Si uite asa...administratia locala si-o face cu mana ei. Apoi, plantarea de copaci in orase pare un mit, un vis prea maret pentru administratiile locale. Am vazut peste tot. Cum e o zona libera, o betoneaza. 

 

Dupaia vin cu afirmatii: vrem un oras mai curat... banam dieselul. 

PPS: In Sibiu, nu stiu de ce, iarasi au facut un contract pentru autobuze ....ICE. Bine, sunt cu CNG. Dar, si tu ca stat, hai si lupta cot la cot cu cetateanul! Cand schimbi flota de autobuze, baga electrice, neaparat cu clima si caldura cum trebuie. Investeste in infrastructura. Investeste in spatii verzi. Apoi vii  si imi bati obrazul ca tu ca stat faci ceva, si eu iti stric toata treaba cu dieselul meu. 

SAU, da-mi voie sa imi electrific Golful 4! Ca nu caroseria polueaza ci motorul. RAR zice ca NU, ca e complicat,...ca omologari, ca bla bla bla. Cu 5000 euro o fac electrica. Hai 10000. dar nu dau inca 20 000 Euro pe una noua. Dar nu am voie... trebuie neaparat sa iau una noua, facuta din fabrica, sau electrica SH... mica. 

201540901_10159205529893605_728069025771286338_n.jpg.6cc81288f671601ee60afa79aef0c912.jpg

 

Apropos: toata stima pentru cei care isi iau masini electrice! Mi-as lua si eu ca masina de oras (sau de naveta la/de la oras), dar nu imi permit, inca. :)

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu privesti din prisma omului care sta la oras, la munte, aerul e semi-curat, racoare si tot tacamul. Si e normal sa faci asa.

Insa exista o multime de fenomene care, unele din ele au inceput sa fie vizibile abia in ultimii ani si altele care au accelerat intr-un ritm alarmant. Daca ai sta intr-o zona apropiata de tarmul marii si dintr-o frecventa a inundatiilor de una la cativa zeci de ani, s-ar trece la cateva pe an, cred ca altfel ai resimti incalzirea globala. Ieri au fost 47 de grade intr-un oras din Canada situat pe paralela 50, deci similar cu Kievul. 47 de grade Celsius! Asta inseamna ca masele de aer calde patrund din ce in ce mai mult spre zonele nordice si invers pentru cele polare. Nu mai vorbesc de fenomenele extreme, cum ar fi tornada de gradul 4 (cica ar fi prima din Europa) de zilele trecute din Croatia.

Calota glaciara se topeste si se micsoreaza suprafata totala in fiecare an. Desigur, nu am fost acolo sa vad cu ochii mei asta, dar presupun ca este adevarat. Ecosistemele, le vedem si noi, sunt din ce in ce mai des distruse si din ce in ce mai putine, in urma defrisarilor. Simplul fapt ca magazinele toate sunt burdusite cu marfa impachetata frumos, cu plastic, carton, inseamna productie masiva, poluare pe masura. Industria textila la fel, magazinele sunt arhipline de haine, la preturi de nimic. Productia autovehiculelor, mereu trebuie sa fie pe plus, mereu profituri in crestere.

 

Toata agitatia asta se traduce intr-o utilizare excesiva a resurselor, resurse care au si ele o limita de regenerare.

Nu neg faptul ca acest fenomen este folosit ca scuza pentru fel de fel de inselatorii, donatii pentru cauze false, de exemplu.

Nu neg faptul ca cel mai probabil masinile personale nu contribuie intr-o masura semnificativa la aceasta poluare, prin ceea ce scot ele prin tevile de esapament, insa industria petroliera cu siguranta are un rol semnificativ in poluare, incluzand aici si toate industriile consumatoare de petrol.

Nu neg faptul ca bogatii lumii au folosit mai degraba aceste resurse ca sa faca profituri uriase si tot noi trebuie sa platim acum nota de plata. Si cel mai probabil ei nu o sa renunte la stilul de viata pagubos, insa ei sunt minoritate, iar noi suntem majoritate. Iar grosul acestei poluari provine de la majoritate...

 

Pana la urma, cred ca ne putem rezuma la niste masuri de bun simt. Sa elimini poluarea de gaze de esapament cu masini electrice, mi se pare ceva palpabil, ce se va resimti in vietile tuturor. La fel si caldura uriasa pe care masinile clasice o emana. Sa schimbam niste becuri clasice cu cele pe led in case. Sa punem un panou solar si o baterie din care sa ne alimentam electronicele de mica putere (laptop, TV, router, telefon mobil, samd). Sa ducem la reciclat. Sa plantam niste copaci in curtea casei, in fata blocului, pe marginea ulitei din fata casei noastre. Sa facem anumite gesturi care ne imbunatatesc viata macar pe plan local, lucruri care se vor resimti rapid in comunitate. De problemele macro, se "ocupa" guvernele si organizatiile mondiale si bogatii lumii, care desigur ca vad doar potential financiar in toate aceste "eforturi" de salvare a planetei.

 

Deci ce vreau sa spun, este ca fiecare e dator sa faca ce tine de el, fara sa justifice ca el nu face din cauza ca nici altii nu fac nimic.

 

PS: Problema infrastructurii exista chiar si in tarile cele mai dezvoltate cu 6 benzi pe sens. Tot exista ambuteiaje. Solutia este civilizatia si mersul cu transportul in comun. Daca s-ar face banda unica pt transport in comun, ar fi o treaba. Am ajuns in situatia asta fiindca transportul in comun nu a tinut pasul cu dezvoltarea rapida a oraselor si extinderea lor catre periferii. Asa ca oamenii au recurs la masini personale si acum e greu sa iei o banda pt transport in comun, e greu sa ii convingi pe oameni sa mai lase masinile, e greu sa cumperi n autobuze nepoluante, samd.

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

22 minutes ago, yeeeeman said:

PS: Problema infrastructurii exista chiar si in tarile cele mai dezvoltate cu 6 benzi pe sens. Tot exista ambuteiaje. Solutia este civilizatia si mersul cu transportul in comun. Daca s-ar face banda unica pt transport in comun, ar fi o treaba. Am ajuns in situatia asta fiindca transportul in comun nu a tinut pasul cu dezvoltarea rapida a oraselor si extinderea lor catre periferii. Asa ca oamenii au recurs la masini personale si acum e greu sa iei o banda pt transport in comun, e greu sa ii convingi pe oameni sa mai lase masinile, e greu sa cumperi n autobuze nepoluante, samd.

 

Problema cea mai mare in majoritatea oraselor este ca acestea nu au fost gandite pentru atata trafic, si cel mai prost e ca nici ce s-a dezvoltat ulterior, in jurul oraselor mari, nu s-a dezvoltat cu cap, si s-au dat si se dau in continuare autorizatii de construire fara un plan de urbanism zonal bine gandit, pentru a putea fluidiza tot.

Se gandeste doar pe moment, nu in ansamblu peste 5-10-20 ani...

Daca transportul in comun ar fi foarte bine pus la punct, eu personal cred ca multi dintre noi in orasele mari ar putea renunta la masini.

Eu cel putin de cate ori am fost in concediu, in orase mari din vest, chiar si cu masina, am folosit tot timpul mersul pe jos, tramvai, autobuz, metrou, etc... dar nivelul de comfort oferit de infrastructura lor este mult peste ce gasim la noi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cat timp inlocuiti o masina pe combustibil fosili cu una electrica, poluarea totala va fi mai mare atat timp cat vechea masina ramane pe sosea. Cat timp marea majoritate a posesorilor de electrice (cu venituri peste medie)  au avut masini relativ noi (avand venituri peste medie), care vor continua sa functioneze sa spunem inca 10 ani, e o amagire ca ati salvat planeta. Consum=poluare, indiferent ca vorbim de masini electrice sau televizoare.

Cand veti casa o masina veche sau cand veti inlocui o electrica cu o alta electrica atunci puteti afirma ca ati facut ceva in sensul asta.

 

Revenind la discutie, am un Golf de doi ani, cu o autonomie extraurbana de cca 1000km la mers fluent ( 100km/h pe DN, depasiri, AC, caldura cat e nevoie samd) si vreo 800km la mers de autostrada constant cu 130km/h, faruri Matrix, Dynaudio, tot felul de sisteme de siguranta, materiale bune, spatiu mai mult decat suficient, tinuta de drum buna (suspensii sport), ergonomie impecabila. Daca ati fi in locul meu credeti ca merita vreo electrica, cat timp masina asta imi ofera o stare de liniste si incredere si e acolo pregatita oricand am nevoie de ea, sa pot merge oricat de mult, oriunde?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5 minutes ago, dercos said:

Cat timp inlocuiti o masina pe combustibil fosili cu una electrica

si daca inlocuiam o termica cu o masina tot termica era mai bine? 

Iar despre Golful de 2 ani, eu zic sa scadem vreo 20% din autonomia prezentata ca sa fim mai realisti.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

58 minutes ago, dercos said:

Cat timp inlocuiti o masina pe combustibil fosili cu una electrica, poluarea totala va fi mai mare atat timp cat vechea masina ramane pe sosea. Cat timp marea majoritate a posesorilor de electrice (cu venituri peste medie)  au avut masini relativ noi (avand venituri peste medie), care vor continua sa functioneze sa spunem inca 10 ani, e o amagire ca ati salvat planeta. Consum=poluare, indiferent ca vorbim de masini electrice sau televizoare.

Cand veti casa o masina veche sau cand veti inlocui o electrica cu o alta electrica atunci puteti afirma ca ati facut ceva in sensul asta.

pai sa privim in ansablu. aia veche a noastra pleaca la altul care va inlocui alta si mai veche. deci tot ajuta.

la capatul lantului se vede o schimbare. 

uite, toate masinile non euro au fost inlcuite cu euro X...in timp.  deci tot e un lucru bun.

 

@Emy D nu a zis nimeni de liniara, dar schimbarile sunt intr-o singura directie, clara, vazuta doar acum..de cand cu industrializarea si mai ales in ultimii 100 de ani cu transporturile. 

nu e logic unde se duc lucrurile? vrei sa stam pana tarziu? 

 

 

ce nu intelegem noi, si ne ascundem dupa deget, e ca fiecare lucru mic conteaza.

ca mi-am luat eu electrica, nu conteaza.

ca ne-am luat 1000, parca prea putin.

ca ne luam 10.000..deja se simte.

 

sunt satul de sintagma...eu nu fac, sa faca altii.

dar vrem confort, viata ca afara.plecam afara si venim multumiti.

facem ceva? nu...ne multumim sa aratam cu degetul si sa sustinem teorii. 

 

pe scurt...fara efortul fiecaruia nu se va putea face mai nimic, pentru confortul tuturor si deci..implicit, iar, al fiecaruia. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@acidone77e vorba si de transportul bine pus la punct la ei dar si de faptul ca si noi mergem acolo cu mentalitatea ca e bine pus la punct si ca oricum nu avem alta varianta decat sa il folosim. Oricat de multe strazi, oricat de multe benzi ai face, daca toata lumea vrea cu masina personala, tot o sa fie ambuteiaje, fiindca fiecare vrea sa ajunga dintr-un punct il alt punct ce nu coincide de regula cu ceilalti participanti la trafic. E prea multa variabilitate.

 

La noi daca s-ar face banda unica in Bucuresti, cred ca ar iesi revolutie. I-ar da foc lui Nicusor vreo doi impatimiti. Dar impatimitii astia daca se duc in vest, se civilizeaza din moment ce trec granita, fiindca acolo stiu ca nu pot face figuri.

 

@dercos da, sunt un milion de situatii particulare, iti dai seama. Noi vorbim aici de faptul ca parcul auto e invechit (relativ la media europeana si la ce ar trebui sa fie) la noi (jumatate din masini sunt euro 4 si sub), multe diesel. Daca astea ar fi inlocuite, in sensul casarii alora vechi, cu electrice, ar fi o treaba.

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Discutam prea mult despre ecologie, de vreme ce noi, ca indivizi, nu schimbam semnificativ ceva in sensul reducerii poluarii, prin achizitia unei singure masini.

 

Discutia ar trebui sa se rezume la cat de avantajos e sa iti achizionezi  o masina electrica

 

Putem discuta si despre cum salvam noi planeta cu masinuta noastra, in timp ce China arde munti de carbune, dar la ce bun daca nu putem cuantifica impactul? Raman doar  discutii sterile, fara un rezultat concret.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Silviu_7
Stiu ca ti se pare incredibila o autonomie de 1000km la un motor pe benzina, dar nu este.

Uite consumul de peste iarna al masinii, poza e facuta in aprilie. Rezervorul inghite 50-52 litri, cand este la minimum.

Asta inseamna mers pe frig, zapada, majoritar extraurban, dar si urban pe distante mici 1-2km, caldura, scaune, volan, parbriz incalzite. Fara autistrazi.

Acum, convunge-ma de ce ar trebui sa o schimb cu o electrica.

 

20210413_103735.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!