Jump to content

Mașini electrice - merita sau nu?


Retzius
 Share

Postare recomandată

2 hours ago, bgd_b92 said:

daca masina este euro 6, polueaza mai mult la 160 in treapta 8 la 2000 rpm decat la 110 in treapta 5 la 2000 rpm ?   :)) 

Da.

Orice masina consuma mai putin la 110 Km/h vs. 160 Km/h.

Motorul merge tot la 2000 RPM, dar dezvolta puteri diferite si are consumuri diferite. Difera cat de tare este apasata pedala de acceleratie.

 

Iar emisiile de CO2 de ex. nu tin de norma de poluare ci de cantitatea de combustibil ars:

  • Benzina: 2.3 Kg CO2 / litru de benzina consumat.
  • Motorina: 2.6 Kg CO2 / litru de motorina consumat.

 

Modificat de kolfleading
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, bgd_b92 said:

ar trebui sa mergem tr 5 din 8, la 100 km/h ca sa respectam...ce ? normele de poluare ? 

 

Nu! Ar trebui sa mergi in treapta 8/8 cu 100 Km/h pentru a reduce consumul si, implicit, emisiile :))

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa ai restrictii de viteza in anumite zone nu e nimic anormal, e chiar normal, nu e doar din cauza poluarii ( noxe ) ci si a poluarii fonice ( chiar daca exista panouri dedicate ).

Dar sa ai limita de viteza de 100kmh... pe toate autostrazile? ce facem? ne intoarcem in timp? peste 10 ani limitam la 80? dupaia la 60? :lol:

Germania inca mai are multe zone fara limita de viteza. Si nici nu are de gand sa renunte la ele in curand ( desi sunt discutii aprinse de limitare la 130kmh )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@SparkysonFrumos explicat si da o masina termica are in general cea mai mare eficienta la aprox 80 km/h in ultima treapta. Motorul termic ca sa atinga eficienta maxima trebuie sa fie sub sarcina, in plaja 1500 - 2000 rpm. La electrice nu e valabila regula asta, de asta electricele au eficienta maxima undeva pe la 20 - 25 km/h, rezistenta aerodinamica fiind mult redusa la vitezele astea. 

 

PS: Poate pe topicul de eletrice invata si oamanii cu termince sa le conduca eficient, tot e un castig. Cutiile DSG nu sunt programte aiuera sa schimbe treptele foarte jos in ture, sunt programate tocmai din ratiuni de eficienta. Acum ca eficienta si placerea de a conduce se bat cap in cap e alta problema 🙄.

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Avand in vedere ce motoare se pun de anul trecut pe Dacia, limitarea este prezenta si acum, doar Duster cu diesel poate se mai apropie de "limitare".

 

Prognoza pe care o au pe masa producatorii de energie electrica este ca in 3-4 ani aceasta va fi furnizata la un cost de 2,5x, pe valorile acestea isi fac planurile de investitii.

Inchidere reactor 3 de la Cernavoda si importurile masive vor duce piata in zona asta.

Nu inseamna ca barilul ramane exact la fel, insa prognoza pe petrol depinde mult de politicile marilor state si de economia mondiala, marja de evolutie se considera oarecum fixa.

 

Deja iD.4 la 135Km/h pe tempomat consuma 27,3kWh/100Km, ceea ce inseamna ~4,5L/100Km daca se incarca acasa cu 0,9Lei/kWh, sau 8L/100Km daca se incarca cu 1,6Lei la vreo statie cat de cat rapida.

In concluzie...limitarea la electrice o sa fie in principal din prisma pretului pe km.

O sa fie un lux sa folosesti o electrica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la pretul combustibililor fosili se vor adauga taxe pe emisiile CO2 si utilizarea autoturismelor ICE o sa fie un lux...

 

https://www.euractiv.com/section/energy/opinion/sweetening-the-deal-for-heat-decarbonisation/

 

(in articol se vorbeste de combustibilii fosili folositi pentru incalzire, dar evident ca si cei folositi pentru transport vor avea aceeasi soarta, pentru ca tendinta generala este de taxare, penalizare a emisiilor CO2).

9 hours ago, Dolfin said:

iD.4 la 135Km/h pe tempomat consuma 27,3kWh/100Km

...

O sa fie un lux sa folosesti o electrica.

Mergi si tu mai incet...nu te obliga nimeni sa mergi cu 135 Km/h...Viteza are mare influenta asupra consumului.

---

PS:

99% din rulaj il fac cu curent incarcat de acasa.

Acum am 0.63 lei / kWh....la un consum mediu al ID3 de sa zicem 18 kWh / 100 Km => cost 12 lei / 100 Km.

 

Cand o sa fie 0.9 lei / kWh, o sa-mi pun panouri fotovoltaice.

 

Ceea nu poti face cu un ICE.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la pret/kWh, in Bucuresti la concurential sunt la 0,72Lei/kWh, dar prietenii din Pipera, Cernica, Mogosoaia, etc, cumpara la oferta concurentiala cu 0,82-0,9Lei/kWh.

Ma mir ca in Timisoara mai sunt preturile pe care le spui.

Pentru Bucuresti deja exploatarea unei electrice este fezabila doar in oras.

 

Postarea de mai sus ramane, o sa vedem in 2 ani daca pretul energiei electrice creste dupa forecast-ul/business plan-ul operatorilor si daca pretul pe combustiilul fosil ramane sau nu in aceeasi banda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

10 hours ago, Dolfin said:

iD.4 la 135Km/h pe tempomat consuma 27,3kWh/100Km

...

O sa fie un lux sa folosesti o electrica.

Rationamentul acesta cam arata a om de paie (Straw Man): https://en.wikipedia.org/wiki/Straw_man

 

iD4 este o masina mare si care nu se remarca prin aerodinamica si eficienta la viteze mari.

Si in general masinile ID nu se remarca prin eficienta. Au ele alte calitati, dar eficienta nu este pe primul plan.

 

Asa ca cel mult ai putea sa spui "o sa fie un lux sa mergi cu 135 Km/h cu un ID4".

Pentru ca in realitate sunt deja multe alte variante care consuma semnificativ mai putin decat iD4 (datorita tehnologiei bateriilor, a invertorului de tractiune, aerodinamica).

 

Si cu iD.4  poti sa mergi cu 90 Km/h si o sa consume 17 kWh / 100 km. Pana la 27 kWh/100 km...e o diferenta...

http://youtu.be/nQbsxodYnA8?t=582

 

27 minutes ago, Dolfin said:

Referitor la pret/kWh, in Bucuresti la concurential sunt la 0,72Lei/kWh, dar prietenii din Pipera, Cernica, Mogosoaia, etc, cumpara la oferta concurentiala cu 0,82-0,9Lei/kWh.

Ma mir ca in Timisoara mai sunt preturile pe care le spui.

 

In citatul de mai sus este o mare confuzie.

Sa o clarificam: oricine poate opta pentru orice furnizor de energie electrica din toata tara.

Nu conteaza ca esti din Timisoara sau din Mogosoaia, poti sa-ti cumperi energia electrica de la Hidroelectrica la pretul de 0.65 lei / kWh.

Bonus, mai e si cu emisii CO2 foarte reduse.

 

https://www.hidroelectrica.ro/article/978b5449-841c-8d34-2548-8ea9d20735f9

 

Pretul pe kWh nu are legatura cu orasul decat intr-o foarte mica masura. In pretul final pe kWh este inclusa o componenta pentru intretinerea retelei de distributie, iar acea componenta are variatii de ordinul a 0.05 lei / kWh in functie de regiunea geografica.

Modificat de kolfleading
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca rationamentul meu este gresit, la fel si al tau ca 135Km/h este viteza mare.

Pe de alta parte nici Model 3 nu este mai eficient la viteza aceea (cu foarte putin).

 

Conteaza foarte mult locul de consum in oferta de pret, configureaza ceva pentru Pipera si ceva pentru Bucuresti, la 300kWh/luna.

Justificarea de pret poate este defalcata cum spui, dar pe noi ne intereseaza ce platim la final.

Altfel, din nou, ne furam caciula singuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

christistanciu

Eu la Lugoj, 70km de Timisoara plătesc 0,66 lei / kWh.

Dacă ar ajunge 2,5lei cum scrie Dolfin, cred ca as renunța complet la rețeaua lor. 
Intradevar, prețul mare la electrice ma face sa calculez și investiția și consumul. 
Dar momentan, la consum, e mult n-ai ieftin electric. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4 minutes ago, Dolfin said:

Conteaza foarte mult locul de consum in oferta de pret

Nu, nu conteaza deloc "foarte mult".

Si nu e nici o diferenta intre Pipera si Bucuresti. Sunt la acelasi operator de distributie.

 

Pretul pe care-l platim la final este compus din:

  1. Pretul energiei - oricine poate sa aleaga orice furnizor din tara. Aici sunt mari variatii de pret, la costul efectiv al energiei.
  2. Pretul pentru transport si distributie. Costurile de transport si distributie sunt fixate prin reglementari ANRE si sunt MICI VARIATII intre regiunile geografice...de ordinul a 0.05 lei / kWh.
  3. Taxe si accize. Sunt fixate prin lege si sunt aceleasi in toata tara.
Modificat de kolfleading
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Realitatea bate teoria, cei care stau in zonele de care spun pot sa scrie pe topic, nu este vreo conspiratie.

Multi si-ar dori preturile de la apartamentele din Bucuresti, dar nu se poate...

 

Ca sa ma asigur ca vorbim de acelasi lucru; pretul de pe factura impartit la consumul de energie activa = pretul pe kWh.

Asta este realitatea, nu conteaza cat co-generare, cat transport.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe ultima coloana din poza atasata puteti vedea realitatea, pretul final, suma de pe factura impartita la consumul de energie activa, pe care il platesc cei care opteaza pt. furnizor Hidroelectrica, de exemplu.

 

Cei care platesc mai mult, nu platesc din cauza zonei ci pentru ca au optat pentru un furnizor de energie mai scump (sau n-au optat pentru alt furnizor si au ramas la tarifele implicite "Furnizor de Ultima Instanta" ale furnizorilor, care sunt cele mai scumpe tarife).

 

Oricine din toata Romania poate opta pentru orice furnizor din toata Romania. Asta influenteaza coloana "Energie activa" din tabel.

 

Coloana "Tarife reglementate" este singura care variaza in functie de zona geografica.

 

energie.png

Modificat de kolfleading
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La o masina electrica consider ca trebuie sa calculam putin diferit timpul necesar drumului. Merg cu X km/h mai mult, economisesc Y minute dar voi sta Z minute in plus la urmatorul incarcator. Fiecare trebuie sa isi faca calculul si sa decida optiunea pe care va merge. Sa nu uitam ca in lista de necesare la urmatoarele benzinarii care vor aparea pe A2 (dupa Cernavoda) sunt si statiile de incarcare. 

L.E. Pe A2 km 186 ambele sensuri va exista MOL. Cu o statie la km 186 ar face drumul pana la mare mult mai relaxat pentru un posesor de EV.

Modificat de Silviu_7
later edit
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic sa va linistiti putin...

 

Pretul energiei este mic, acum, si o sa mai creasca odata cu cresterea cererii. Probabil o sa ramana mare o bucata de timp, pana se fac investitiile necesare mai exact, si apoi o sa scada iar, pentru ca se vor face investitii masive in domeniul energetic si o sa existe oferta.

La combustibili fosili ma astept sa ramana pretul la fel, ba chiar sa si creasca putin pe masura ce se inaspresc taxele si masurile de prevenire a poluarii, si apoi ramane de vazut ce rezerve de petrol mai exista si daca o sa mai scada pretul sau o sa ramana sus. Daca ajungem in punctul in care benzina o sa devina o raritate, nu o sa mai scada pretul si o sa fie o opulenta atat sa mergi cu vechiul Lamborghini V12 cat si cu vechiul Golf 7 1.2 TSI.

Evident, calculele astea sunt pe termen foarte lung! Da, probabil o sa existe o perioada in care curentul o sa fie mai scump decat benzina ca pret/100Km dar nu o sa dureze foarte mult.

 

Eu zic ca oricine poate, adica sta la casa si are disponibilitate financiara, ar trebui sa investeasca in panouri solare. Poate nu neaparat acum, pentru ca ma astept sa existe niste salturi tehnologice si in domeniul acesta in viitorul apropiat, dar eventual va trebui sa facem toti asta pentru ca or sa fie destul de ieftine si investitia tot se va amortiza chit ca putem sa ducem si masina de la ele sau doar casa.

 

Viitorul este electric, chit ca ne place sau nu, dar nu este acum. Ma astept sa dureze peste 15 ani, poate chiar 20, pana cand electricele or sa sara de 50% din parcul auto asa ca nu trebuie sa ne facem griji ca nu mai avem ce sa cumparam peste 2, 3 sau 10 ani. Dar chiar si atunci nu ma astept sa vad masini cu 1.000 Km range extra-urban, nu in gama compactelor ieftine cel putin, ci masini cu 500Km range care se vor incarca mult mai repede decat acum. Ceea ce are si logica pentru ca este stupid sa crezi ca poti sa mergi 1.000Km fara macar 10-15 minute pauza la fiecare 400-500Km. Poate unii pot, nu zic nu... bravo lor, dar majoritatea nu poate face asa ceva!

 

Si nu ma astept ca hidrogenul sa prinda avans pentru ca este mai putin eficient energetic/electric decat electricitatea. Practic... trebuie sa consumi curent ca sa produci hidrogen, trebuie sa il transporti, trebuie sa il stochezi, trebuie sa il vinzi si apoi trebuie sa il transformi, in masina, inapoi in curent... E mult mai simplu, mai ieftin si mai curat sa alimentezi direct masina cu acel curent electric.

 

In acest moment este mai ieftin sa mergi electric, mai curat si mai dezavantajos pentru proprietar in ce priveste timpul de deplasare, din cauza pauzelor de incarcare si/sau a vitezelor mai mici de deplasare. Unii sunt ok cu acest lucru, altii nu! Cine accepta acest dezavantaj datorita celorlalte avantaje pe care le ofera o electrica, sa cumpere electrica! Cine nu, sa ramana la termica pentru ca or sa mai existe destui ani de acum incolo! 

 

Simplu! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Offtopic: de ce nu putem da "upvote" pentru moderatori? you just got one :)

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este scoasa aceasta optiune de la moderatori pentru ca ar putea primi multe down vote.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O stire de genul asta se poate face din una veche de 10-15 ani, se schimba data dar continutul poate ramane acelasi.

 

Mai trebuie sa curga multa apa pe Dambovita pana sa se alinieze planetele in sensul dorit de Guvern, este necesar sa se rearanjeze mentalitatile romanilor, pe primul loc sa fie dezvoltarea personala, cunoasterea, calatoriile, o casa primitoare, iar masina sa fie considerata un bun care iti rezolva anumite nevoi.

 

Deocamdata partidele la putere sunt la un "all time low" ca sustinere, nu te poti juca cu poporul in conditiile astea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

kolfleading

E gresit modul in care se pune problema si atunci ma intreb care este agenda reala a autoritatilor..

 

In primul rand, se taxeaza DETINEREA de masini vechi. Dar nu DETINEREA este sursa poluarii ci EXPLOATAREA.

 

In al doilea rand, principala problema cu care ne confruntam in acest moment este incalzirea globala cauzata de emisiile de gaze cu efect de sera.

Cel mai mult ne afecteaza emisiile de CO2 rezultate din arderea de combusitbili fosili.

Dar cantitatea de CO2 ce rezulta din arderea unui litru de benzina sau motorina nu depinde de norma de poluare a masinii.

Deci trebuie descurajat LITRUL de motorina / benzina...adica introdusa taxa CO2 in pretul combustibilului. Si eventual din banii incasati, incurajarea alternativelor...

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

https://www.epa.gov/ghgemissions/sources-greenhouse-gas-emissions
 

Este din 2019, valabil pentru SUA, al doilea mare "contributor" la gazele cu efect de sera.

 

1. Transport - aici sunt incluse toate( auto, naval, feroviar, aero etc)

2. Productia de electricitate

3. Industria producatoare.

 

si tot asa....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

“Americanii care au avut mașini electrice au renunțat la ele” - titlu de stire tipic romanesc, demn de soc si groaza.  
 

Bun, acum ca clickbait-ul si-a indeplinit scopul si mi-a captat atentia, hai sa intru sa vad ce zice de fapt: “20% dintre americanii care au avut mașini electrice au renunțat la ele și au revenit la o mașină cu motor termic.”


Hai sa reformulam altfel stirea: 4 din 5 americani care au avut masini electrice nu se vor mai intoarce la masini cu motor termic.

 

Sau: 80% din americani nu vor sa mai auda de altceva decat de masini electrice. 
 

Altfel suna, nu? Aceeasi stire, mai multe variante de interpretare.

 

Eu zic ca o rata de adoptie de 80% printre posesori pentru o tehnologie noua, nu-i rau deloc, din contra. Asta in conditiile in care autonomia ii cum ii , infrastructura ii cum ii, si masinile electrice inca nu sunt potrivite pentru toata lumea.

 

Modificat de cj.Paul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!