Jump to content

Mașini electrice - merita sau nu?


Retzius
 Share

Postare recomandată

un alt avantaj pe care si Ford l-a introdus pe noul lor F150 EV

 

https://thedriven.io/2021/06/30/volkswagens-battery-plans-a-game-changer-for-australian-minerals-government/

to turn EV’s into miniature power plants, with enough charge to power an average home for five days.

 

https://www.thedrive.com/tech/40695/the-electric-ford-f-150-can-power-your-entire-house-for-three-days-on-a-single-charge

The Electric Ford F-150 Can Power Your Entire House for Three Days on a Single Charge

Just now, Dementor said:

Prea multe din păcate

ai exemple? eu nu am gasit niciunul.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca si concluzie dupa ultimele pagini, singurul argument palpabil al celor cu termice ramane pretul initial de achizitie, care este mai mare in cazul unei electrice decente, capabile sa inlocuiasca o termica 99% din timp. 

 

Costurile or sa scada in urmatorii ani, putina rabdare.

In rest nu vad decat avantaje sincer la electrice.

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pret, timp de incarcare ( nu ma deranjeaza sa nu merg 1000km cu "un plin", dar cand e de facut "plinul" macar sa dureze 10-15min max, cu statii suficiente de incarcare ) si variabilitate mai mare la modele ( eu as prefera un break 4x4 ( sau dual motor, cum o fi ) electrica daca va fi cazul ), cand astea se vor rezolva, ma va tenta si pe mine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca @Dementor a punctat bine ceva  despre care nu avem informatii acum: costurile cu reparatiile unei electrice post garantie.

Ramane sa vedem, peste cativa ani.

N-or fi asa multe componente ca la o termica, dar au preturi pe masura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Johnny Bravo

Merita masina electrica?

 

Persoana fizica: subiectiv. 

Cand am luat prima masina electrica, un eUp! nu aveam sufucienti bani sa cumpar o noua masina fara sa fac credit. 

Am calculat atunci cam cat as cheltui cu una pe benzina si am constatat ca acopeream cu brio rata la credit. Cu toate ca am trecut de la A3 8p la UP, consider ca pentru mine a fost decizia corecta. A ajutat si faptul ca am o statie de incarcare, care este gratuita si acum, la mai putin de 2 km de casa, ca cele de la Kaufland au oferit incarcari gratuite, dar si ca am putut-o incarca la birou.

In timp m-am convins ca a meritat din plin.

 

In august 2020 am vandut UP-ul. Din cauza unor complicatii nu am mai reusit sa iau tot electrica iar in octombrie am luat un Golf 7.5 1.5 TSI 130 manual. In mai 2021 l-am vandut. Nu mi-a placut deloc cum se conducea. Cutie manuala + aglomeratia din Bucuresti = nasol! Motorul lesinat. Desi nu am avut probleme cu el (kangaroo jump), trebuia turat bine ca sa se miste. Cutia de viteze mergea foarte nasol, agata, nu puteam schimba rapid, plus ceva probleme cu volant (cred).

Am facut ~4300 km si am dat pe benzina de 3 ori mai mult decat am cheltuit cu up-ul in aproape 3 ani si 35.000 km.

 

In iunie mi-am luat ID3. masina se misca excelent. Este o placere sa o conduc in oras si abia astept sa plec in concediu, sa ies la drum lung. Calitatea interiorului este sub cea a Golfului. Nu ma incanta toate zorzoanele electronice pe care le are. Are HUD insa ochii tot pe ecran imi fug. Are sisteme de asistenta la condus insa nu le folosesc.

 

Merita masina electrica? Pentru mine da!

Mai placuta la condus, mai silentioasa, mai putin mirositoare, mai ieftina de utilizat. TCO pe termen scurt? Clar mai mare decat al Golfului. De ce am ales asa? Subiectiv. Sunt om, imi place, muncesc pentru asta.

 

Eco? Nu a fost priml gand. Asta e bonus. 

Trecerea la masini electrice aduce beneficii mediului? Singure nu prea cred. Masinile electrice deschid insa o cale. Daca odata cu adoptarea lor s-ar trece si la productia curentului prin metode nepoluante, da, ar face diferenta.

 

Buna la drum lung? Da!

Necesita insa putina planificare inainte + ceva mai mult timp pe drum. Momentan. Atat capacitatea bateriilor cat si vitezele de incarcare au crescut semnificativ.

In momentul asta avem o infrastructura bunicica. Se poate si mai bine. E nevoie de mai bine, pentru a facilita adoptia mai rapida. Dar deja se poate circula.

 

Este accesibila tuturor? Nu! Nu inca. Preturile sunt inca foarte mari, chiar si cu toate subventiile oferite. Mai exista si comoditate foarte mare a oamenilor, care nu concep sa lasa masina la incarcat 1-2 ore (aici sunt mai multe de discutat). Majoritatea romaniilor nu au putere de cumparare. Nici educatie suficienta. Este ilogic sa dai +28k euro pe o masina cu care nu poti sa faci 1000 km la un plin cand exista atatea variante la 5000 euro cu care poti sa faci aceleasi drumuri, fara bataia de cap cu incarcatul.

Masina electrica, chiar si Dacia Spring, care e chiar ieftina, este inca o alegere mai degraba subiectiva decat eficienta.

 

Persoana juridica: complicat! 

Aici nu mai tine de preferinte ci de eficienta financiara. Cred ca exista domenii in care adoptia electricelor ar aduce beneficii financiare. Ma gandesc la tot ce inseamna transport de persoane si marfuri pe distante scurte. Urban.

Avand in vedere ca o firma de transport/curierat/livrari face multi Km in timp relativ scurt, cred ca pretul mai mare de achizitie se va amortiza repede.

Fiecare firma isi poate face calculele pornind de la specificul propriu si va decide in consecinta.

Cred ca de aici se poate face diferenta. Daca firmele vor reusi sa faca trecerea spre electric, avand in vedere ca fac mai multi Km decat persoanele fizice, pot antrena schimbari de mentalitate, pot determina furnizorii sa investeasca in retelele de productie, transport si distributie, in statii de incarcare etc.

Daca si productia de electricitate se va orienta catre metode regenerabile, cred ca efectele vor fi vizibile si vor putea compensa si chiar depasi efectele negative generate de tot ce inseamna productia masinilor.

 

 

 

Modificat de Johnny Bravo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Quote

Nici educatie suficienta. Este ilogic sa dai +28k euro pe o masina cu care nu poti sa faci 1000 km la un plin cand exista atatea variante la 5000 euro cu care poti sa faci aceleasi drumuri, fara bataia de cap cu incarcatul.

Nu, zau?

 

Unii nu-s prosti, doar ca nu au de ales, si atat isi permit.

Acum vor aparea cei care sun ca masina e un lux, bla, bla....ca exista transport in comun, bla, bla..., nestiind ca nu toata lumea sta in oras, iar intre sate ai doar alternative dubioase de microbuze hodorogite, pline la refuz si scumpe.

 

De ce nu puteti spune de ce va convine o masina electrica fara sa-i judecati pe altii?

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am termica si nu m-am simtit judecat in niciun fel de toate discutiile de pe acest topic :) 

 

Discutam idei aici, nu critica nimeni pe nimeni...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Johnny Bravo
4 hours ago, halamadrid said:

Nu, zau?

 

Unii nu-s prosti, doar ca nu au de ales, si atat isi permit.

Acum vor aparea cei care sun ca masina e un lux, bla, bla....ca exista transport in comun, bla, bla..., nestiind ca nu toata lumea sta in oras, iar intre sate ai doar alternative dubioase de microbuze hodorogite, pline la refuz si scumpe.

 

De ce nu puteti spune de ce va convine o masina electrica fara sa-i judecati pe altii?

Tu ai citit tot ce am scris? Intelegi ce am scris? Am judecat undeva pe cineva? Tu esti precum propaganda rusa sau aia de la Romania TV si Antena 3. Scot ceva din context si denatureaza tot mesajul.

 

Si da, sunt si romani prosti. Drept dovada, dupa ce au murit atatia la Revolutie, in '90 l-au pus presedinte pe Iliescu. Dupa aia, l-au pus iar in '92, dupa ce a adus minerii de doua ori. Si l-au pus si a 3-a oara. Si apoi au adus in Parlament oameni precum Nastase, Dragnea si Sosoaca... Dar nu despre acestia vorbeam.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 7/1/2021 at 3:28 PM, Silviu_7 said:

De ce o persoana normala nu ar trebui sa ia in considerare costul total al unei masini? De ce trebuie o masina sa aibe autonomie 1000km? 

Sigur Golful va polua mai putin... Combustibil + ulei + uzura mai mare la elementele de franare.

Iar asta cu autonomia de 1000km... la cum trebuie sa conduci Golful acela sa ajunga la autonomia aia, sigur si cu o electrica ar fi depasita autonomia WLTP

Adica nu sunt o persoana normala sau ce vrei sa insinuezi? Pe mine ma intereseaza pachetul intreg al masinii, nu faptul ca pot incarca (inca) mai ieftin. Masina nu e o investitie, e un bun de folosinta indelungata, care trebuie sa atinga niste puncte cheie. Unul dintre ele este confortul de a merge oriunde, oricand, cu toate sistemele la maximum, fara sa imi faci griji. O electrica nu ofera acest confort.

De ce o masina electrica trebuie sa AIBA autonomia mica si nu mare? 1000km este o valoare care vad ca te irita si e de 3 ori mai mare decat a electricei tale. Eu merg cu medii de cca 70km/h pe drumuri nationale  si consumul este putin sub 5%, adica merg mai repede decat ce vad, in general, la posesorii de electrice si depasesc tot, mai putin pe cei care merg ca nebunii. Daca vrei iti pun autonomia la 130km/h pe autostrada, care va fi tot de 3 ori mai mare.

Am scris ca Golf-ul polueaza putin mai mult in termeni relativi, asta inseamna ca electrica ta este ceva mai curata, se pare ca nu ai citit atent.

 

Concluzia: nu merita!

Cand o voi putea incarca oriunde si va avea o autonomie decenta lucrurile vor sta altfel, pana atunci nu vreau sa fiu beta tester/early adopter.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

With moves to force electric cars upon everybody, you need to think about their motives.



If everyone is using electric cars, then it will be easy to shut down everyone’s ability to travel by just disabling the power plants.
If you want any kind of self-reliability, don’t put all your eggs into the electric car meme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"If everyone is using electric cars, then it will be easy to shut down everyone’s ability to travel by just disabling the power plants."

Aha si benzina de unde faci rost daca taie astia teava? 

 

Daca taie curentul iti pui panouri solare si incarci in curte.

 

Am mai discutat asta, carburantii fosili par mai disponibili din cauza ca s-a creat o retea imensa de aprovizionare in ultimii 100 de ani.

 

Adevarul e ca fiecare are dreptatea sa. Nu-l blamez nici pe @dercoscu argumentatiile sale. E normal sa iti pese de buzunarul tau si de anumite situatii particulare - in cazul lui vrea autonomie de 1000km. Pe de alta parte, tranzitia asta se va face, cu suportul primilor pasionati, cu suportul politicilor de stat, cu eforturile unor firme precum Tesla care duc mai departe tehnologia power train-ului electric (noi tipuri de celule, motoare mai eficiente/performante, cum este de exemplul motorul de pe Model S Plaid, cu rotor infasurat cu carbon, pentru a mentine structura sa chiar si la turatii mari - ca rezultat motoarele alea produc 1000 de cai in total de la 50 la ora pana la 300km+, ceea ce se si vede in timpii fenomenali de acceleratie).

La fel cum s-a intamplat si in cazul termicelor care au beneficiat de tehnologiile din F1, asa se va intampla si cu electricele.

 

In faza initiala vor face tranzitia cei care sunt dispusi sa accepte si minusurile electricelor si sunt entuziasti sau cei care pur si simplu au bani si sunt curiosi.

Apoi, preturile o sa scada si o masa mai mare de oameni va face tranzitia. 

Intr-un final, si cei mai sceptici sau mai orientati pe economie vor face tranzitia.

 

Putem lua ca si model foarte bun pentru ce se va intampla la noi in urmatorii ani ce se intampla deja prin tarile vestice. Doar ca noi mereu am fost cu cativa ani in urma. Uneori e bine asta, ca putem evita anumite greseli pe care vesticii le fac. Sau in fine, le-am putea evita :) 

 

Cred ca putem fi cu toti de acord ca lasand la o parte bateriile si pretul mai mare, electricele sunt superioare. Dinamic, fiabilitate, eficienta, silentiozitate, poluare, tot ce vrei. Zgomotul de motor se poate adauga, nu-i bai. Chiar daca detin o termica, am condus electrice si sincer comparativ o termica parca e cu abur fata de electrice :) 

 

Rabdare, ca o sa apara cate o electrica  pentru fiecare buget si gust.

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"confortul de a merge oriunde, oricand, cu toate sistemele la maximum, fara sa imi faci griji" - OVERRATED in viata reala.

Un LUX, o aroganta care ne va costa scump.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, dercos said:

Adica nu sunt o persoana normala sau ce vrei sa insinuezi?

Am vrut sa zic ca nu trebuie sa te numesti “Y Curier” pentru a calcula costul total adus de o masina. Fiecare isi calculeaza cum crede. Pe mine ma intereseaza sa ies cu costul lunar sub un prag in ideea in care masina nu trebuie sa imi manance din venitul activ. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@yeeeeman aia cu ICE par masini cu abur fata de electrice... 😂 come on man... 

Am condus si eu electrice ( egolf si id4 ) si nu, nu s la ani lumina fata de ICE... cel putin nu de ultimele generatii... sa fim totusi seriosi si sa ramanem ancorati in realitate... :)

Pana cand electricele vor fi o optiune pentru toata lumea, vor mai trece multi ani...

 

@kolfleading nu, masina NU e un lux si nici o aroganta, din pacate masina e o necesitate pentru multi...

Nu toti lucram la "banda" sau stam la birou 8 10 ore dupa care ne intoarcem direct acasa.

Pentru unii timpul inseamna si bani, si da prefer sa alimentez 5min odata la x km, decat sa stau x ore la incarcat. Si da, nu toti stam la casa sa ne permitem luxul de a incarca o electrica peste noapte sau cand avem chef :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand duci un diesel in 4000 rpm si suna ca un tractor, da, zici ca e masina cu abur pe langa electrice :) 

Un alt exemplu ar fi cand circuli bara la bara si auzi trancanitul ala de injectoare, fiind cu geamul coborat.

Sau cand apesi acceleratia si dureaza pana se intampla ceva.

Sau cand te duci la benzinarie si miroase.

 

Asta e parerea mea, cel putin, si tine cont ca si eu am o termica...

 

Oricum, sa zicem ca un DSG (care mie imi lipseste), mai salveaza situatia.

 

Off: Tocmai ce a explodat Petromidia.

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

17 hours ago, acidone77 said:

 

@kolfleading nu, masina NU e un lux si nici o aroganta, din pacate masina e o necesitate pentru multi...

Nu toti lucram la "banda" sau stam la birou 8 10 ore dupa care ne intoarcem direct acasa.

Pentru unii timpul inseamna si bani, si da prefer sa alimentez 5min odata la x km, decat sa stau x ore la incarcat. Si da, nu toti stam la casa sa ne permitem luxul de a incarca o electrica peste noapte sau cand avem chef :)

1. Dar eu nici nu m-am referit la masina in sine ci la anumite asteptari si conditionari expuse mai sus. Acuma tu imi atribui in mod eronat o alta afirmatie, care sa-ti fie tie mai usor de atacat.

 

2. In timp ce masina se incarca, de cele mai multe ori nu esti legat de maini si de picioare langa ea.

 

3. Combustibilii fosili sunt prea ieftini pentru ce costuri reale au si vor avea in viitorul relativ apropiat. Utilizarea combustibilior fosili la autoturisme personale, cu o eficienta totala de vreo 10%, este o risipa enorma. Si pentru ce? Pentru "cand avem chef!".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 nu e vorba de atacat, nu a fost vorba niciodata, e vorba de combatut idei...

 

2 prefer ca masina sa nu fie un accesoriu precum un telefon la care tine putin bateria tot timpul trebuie sa l tii la incarcat. Daca nu stai in Bucuresti ( si da, nu toti stam in Bucuresti :) ) infrastructura pt a incarca e modest spre foarte slab dezvoltata. Avantaje doar pt cine poate incarca acasa, sau la birou. In rest... in 90% din cazuri si la magazinele mari cate au statii de incarcare ( fie ele gratuite sau nu ) e parcat cate un stimabil care a parcat din comoditate, nu din necesitate.

De ce ar trebui sa mi fac planificari peste planificari si sa mi rup din timpul meu personal pt a asta cateva ore la incarcat? Da, merg la cumparaturi, dar nu dureaza mai mult de 20 30min... cat incarc? Trebuie sa ma duc zilnic? Intelegi ideea :)

 

3 de unde eficienta de 10%. repet, nu e doar chef, e si necesitate, din mai multe aspecte, pe care electricele nu le ating momentan. Repet, MOMENTAN.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

(2) Nu sunt din Bucuresti, infrastructura e ok si se va dezvolta. Cam cu 10 - 20 de ani mai tarziu decat trebuia, dar ...

 

(3) Cat de des apare la tine necesitatea de a conduce 1000 km fara pauza cu toate sistemele la maxim?

 

Completare ulterioara: Daca pretul combustibililor fosili ar fi reprezentat costul real al utilizarii lor, sunt curios cati ar mai fi considerat o necesitate sa mearga 1000 km fara pauza cu toate sistemele la maxim.

Modificat de kolfleading
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana una alta, combustibilii fosili sunt cei mai taxati si accizati, la nivel european, mai mult de jumatate reprezentand taxe si accize. 

Costurilea reale de care vorbesti tu, sunt cam greu de cuantificat material sau altfel, cum este si costul producerii energiei electrice, pentru a sustine o flota majoritar electrica. 

 

De asemenea, realizezi ca vei folosi in continuarea mare parte din lucrurile de zi cu zi, inclusiv cablurile de incarcare pentru masina, facute din produse petroliere?

 

P.S. Te certi cu 2 persoane diferite. @Dercos e cu 1000 de kilometri, @acidone77 e cu alte argumente

Modificat de Luciosu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@kolfleading

 

Eu am nevoie si ma folosesc de masina acum, nu peste 10 20 ani cand vom avea alternative suficiente (sper) atat la modele, clase, dotari, PRET :) , cat si la infrastructura, etc

 

Eu n am insistat pe 1000km fara pauze, si daca faceam asta o faceam la 18 ani, acum sigur nu ma mai tine... vezica. Dar pt asta am 2 opriri poate de max 10min fiecare, sau poate una de 15 din cele 2 ca trebuie sa alimentez (da, Passatul meu nu duce 1000km range, decat in teorie :lol:) pentru ca 1000-1200km cu siguranta daca ii am de facut dintr o bucata ii fac spre Vest in 99,99% din cazuri, unde din nou 90-95% din km sunt pe autostrada, la viteza suficient de mare si constanta. Range ul electricelor (momentan!) nu face fata unui asemena "stres"/ritm, deci range mai mic, incarcari mai dese, timp mai mult pierdut.

Da, asa e, sunt exceptii, nu faci 1000km pe saptamana sa ai nevoie de toate cele, dar dezavantajele majore ale electricelor momentan, dpmdv ( din punctul MEU de vedere! - care bineinteles nu e un adevar absolut :D ), le am expus mai sus.

Referitor la pretul combustibilului, eu ma raportez la ce vad si ce platesc  nu la ce ar trebui sa fie, sau la situatii ipotetice... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Colegi, simt nevoia unor spatii de servicii acolo unde incarc masina pe DC (gen OMV) sa consum o cafea, un sandwish, eventual sa spal geamurile. Si obligatoriu statiile sa fie acoperite sa nu ma ploua cand incarc.

 

Am facut azi un drum de 260km si m.as fi oprit sa incarc pe DC, dar ploua destul de tare, asa ca nu am stat. Desi am pornit de acasa cu doar 80% baterie, aveam un SOC destul de bun si nu era necesar sa incarc, dar as fi testat statia.

 

Chiar vorbeam cu mecanicul meu si zicea ca ar vrea sa se reprofileze si sa deschida o afacere cu statii de incarcare. Ar incepe cu o locatie cu mai multe statii si un spatiu de servicii ca sa ai ce face o jumate de ora sau o ora cat astepti.

Modificat de VickEnd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tesla vrea sa faca asta.

In Bulgaria am incarcat de mai multe ori in benzinarii unde sunt si statii de incarcare. Mi se pare ca are de castigat si benzinaria si reteaua de incarcare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa 29 de pagini, eu am ajuns la urmatoarele concluzii in legatura cu intrebarea din topic:

 

1. Cei ce au masini electrice considera ca merita.

2. Cei ce nu au masini electrice considera ca nu merita.

 

Pai si atunci ce facem?
 

La fotbal si la dat cu parerea in general ne pricepem cu totii, dar ma gandesc ca daca vreau sa stiu daca merita un lucru sau nu, am urmatoarele variante: Ori incerc pe pielea mea o perioada de timp ca sa vad daca merita/mi se potriveste, ori intreb pe

cineva care detine acel lucru/citesc review-uri de la posesori.  
 

Altfel, e ca si cum as intreba pe cineva care nu a fost niciodata acolo, daca merita sa mergi in Bahamas.

 

Eu cred ca masinile electrice merita, in esenta problema nefiind daca merita sau nu, ci pur si simplu  daca sunt in masura sa satisfaca nevoile tuturor (pret, range, timpi de incarcare, etc).

 

Cum zicea si @yeeeeman mai sus “Rabdare, ca o sa apara cate o electrica  pentru fiecare buget si gust.”

 

 

Modificat de cj.Paul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Quote

La fotbal si la dat cu parerea in general ne pricepem cu totii, dar ma gandesc ca daca vreau sa stiu daca merita un lucru sau nu, am urmatoarele variante: Ori incerc pe pielea mea o perioada de timp ca sa vad daca merita/mi se potriveste, ori intreb pe

cineva care detine acel lucru/citesc review-uri de la posesori.  

DIn pacate, atunci cand sunt putine review-uri, nu iti poti face o parere cat mai clara, iar decizia pe care o iei s-ar putea sa nu fie cea corecta.

Iar cei cu electrice sunt extrem de putini.

 

Iar de incercat pe pielea proprie, cam dificil de pus in practica. O masina electrica nu e disponibila decat la drivetest, unde nu iti poti face o parere referitor la uzul zilnic, iar la inchirieri nu se gasesc masini electrice in Romania, sau sunt extrem de putine. Ramane varianta inchirierii unei masini electrice cand esti in alta tara, in vacanta, sau sa ti-o imprumute un prieten (greu de gasit un prieten cu electrica, avand in vedere ca si un posesor e electrica e greu de gasit).

 

Asa ca, ramane sa citesti detaliile tehnice ale produsului. Unele mai incanta (cuplu, acceleratie, cost de utilizare), altele nu (autonomie, logistica statiilor de incarcare). Ma sunt cateva aspecte  ce cred ca pe viitor se modifica (design, accesibilitate).

On 7/2/2021 at 6:40 PM, Johnny Bravo said:

Tu ai citit tot ce am scris? Intelegi ce am scris? Am judecat undeva pe cineva? Tu esti precum propaganda rusa sau aia de la Romania TV si Antena 3. Scot ceva din context si denatureaza tot mesajul.

 

Si da, sunt si romani prosti. Drept dovada, dupa ce au murit atatia la Revolutie, in '90 l-au pus presedinte pe Iliescu. Dupa aia, l-au pus iar in '92, dupa ce a adus minerii de doua ori. Si l-au pus si a 3-a oara. Si apoi au adus in Parlament oameni precum Nastase, Dragnea si Sosoaca... Dar nu despre acestia vorbeam.

Eu cred ca da. Reiesea din postul original, dar ai tinut sa si subliniezi, desi nu asta e scopul topicului.

Vreau doar ca aici pe topic sa nu se promoveze ideeea ca cei cu electrice reprezinta o elita care se gandeste la binele planetei, iar cei cu termice... (completati voi punctele).

 

Atitudinea de superioritate a unei mici parti de  posesori de electrice genereaza flame.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

11 hours ago, Luciosu said:

 

De asemenea, realizezi ca vei folosi in continuarea mare parte din lucrurile de zi cu zi, inclusiv cablurile de incarcare pentru masina, facute din produse petroliere?

Si mai avem nevoie de petrol si pentru ingrasaminte agricole (ar fi vai de noi fara ele), medicamente si cine mai stie cate...

Tocmai de aceea, arderea petrolului in masini personale, cu un randament de toata jena, este o abordare gresita. Si pentru ce? Doar pentru ca atunci cand ai chef, sa poti sa mergi "1000 Km cu toate sistemele la maxim".

 

11 hours ago, Luciosu said:

 

P.S. Te certi cu 2 persoane diferite. @Dercos e cu 1000 de kilometri, @acidone77 e cu alte argumente

Eu i-am dat initial un raspuns lui @dercos in care i-am spus ca asta cu 1000 km este un lux si o aroganta.

@acidone77 mi-a dat replica "masina nu e un lux!".

Sper ca acum e clar.

34 minutes ago, halamadrid said:

Atitudinea de superioritate a unei mici parti de  posesori de electrice genereaza flame.

Atitudinea de superioritate a unora dintre cei care se opun electricelor genereaza flame.

Modificat de kolfleading
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!