Jump to content

Mașini electrice - merita sau nu?


Retzius
 Share

Postare recomandată

Zic doar atat: si la electrica poti sa pui sunet si cutie de viteze si sa schimbi curba de cuplu. E adevarat, nu poti sa o faci sa polueze in timp ce merge.

Hai ca mai zic ceva: tendinta era spre automate (mai putin in regiunile sarace, precum cea de jur-imprejurul nostru) de mult, care sunt tot un pas inapoi pentru entuziasti.

Si fara masini electrice, eu cred ca producatorii gaseau modalitati sa le faca mai confortabile, usor de produs si mai fiabile, nemultumind entuziastii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Sparkyson

@luciteck

va dati seama ca este doar parerea unui dinozaur? :)

sigur v-ati uitat la emisiunile lui si veti intelege de ce.

fiecare are dreptul la o parere, pana la urma e libertate in gandire si exprimare.

dar sa fim seriosi, daca pentru un "petrolhead" un taycan turbo S nu este fun pe circuit..inseamna ca te agati doar de sunet si nu de senzatii... 

 

nici un roller coaster, nu este fun ? :)  

 

si eu am mers cu multe masini sport, am avut inclusiv masina de curse, am participat in campionat national de turisme, si tot simt mega fun cu electrica (una destul de sprotiva, nu taycan) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

El se refera mai mult la postura de privitor, nu de sofer. Si cumva are dreptate, nu-mi pot imagina o scena cu urmariri de masini, dintr-un film de actiune, gen The transporter, sa fie cu masini electrice. Ar fi maxim de plictisitoare. 

 

De exemplu, Formula E este cat de cat palpitanta ca se aude zgomotul ala de motor electric, cum il fac si masinutele de jucarie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dinozaurul ala a avut pe mana cam tot ce are motor si scoate fum, plus ceva electrice. Cred ca are destula expertiza pentru o parere.

 

La milioanele pe care le are in cont  isi permite orice costuri, cred ca oricum nu il interesa o electrica decat daca si-o dorea in mod special.

Iar daca si-o dorea in mod special, cred ca isi permitea cea mai scumpa electrica.

 

Nefiind constrans in vreun fel, Clarkson e obiectiv.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dinozaurul ala nu cred ca a condus un Golf 1.5TSI mai mult de un drive test simplu, asta daca s.a coborat la o asemenea masina. Nu stiu ce masini personale are dar sigur nu are legatura cu masinile pe care le conduce marea masa a populatiei. Nevoile si dorintele oamenilor sunt diferite, asa ca nu inteleg de ce parerea unui asemenea om ar fi importanta pentru mine. Eu nu ma joc cu zeci sau sute de masini intr.un an: am una pe o perioada de 7-10 ani. Deci da, fiecare are dreptul la o parere, doar ca nu conteaza asa mult pentru toata lumea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@VickEnd Funny thing is, omul chiar a avut un Golf GTI, masina personala. Nu e chiar 1.5 TSI dar nici departe :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@VickEndexact. El se refera mai mult la masini puternice, unde intradevar, o mare parte din farmecul lor este dat de sunet si vibratii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

El se refera la masini in care si simti ceva... gen masini de weekend, si sunt de acord cu el aici... si eu as prefera un roadster termic de weekend!

Dar daca am de ales intre un Golf 1.5 TSI dotat decent la 30.000 de euro si un ID.3 dotat decent la 30.000 de euro... aleg ID.3-ul! 1.5 TSI-ul, exceptand nu neaparat range-ul ci timpul de alimentare, nu ofera nimic in plus fata de un ID.3 echivalent ca pret...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 6/4/2021 at 3:24 PM, halamadrid said:

Dinozaurul ala a avut pe mana cam tot ce are motor

da, dar de amuzament. dar daca tu consideri emisiunile lui ca fiind tehnice...atunci gandim diferit. 

plus ca e usor sa iti dai cu parerea cand masina este complet sustinuta de companie.

sau....am uitat ca toti ne permitem supercaruri de intretinut zilnic... in lumea viselor. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

solutii sunt si pt zonele de blocuri

 

wsljhs5gqk371.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ionut.silivestru

ceva interesant in aceasta tema :

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Solutia pt blocuri de mai sus, nu cred ca merge la noi, sigur locul va fi ocupat de o masina cu ICE.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau vizitat de suedezi pasionati de arheologie de metale feroase.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

https://insideevs.com/news/512426/norway-ev-summer-range-test/

 

Massive Range Test Staged In Norway: 21 EVs Driven Until Dead

 

Almost all vehicles exceeded the claimed WLTP range stated by the manufacturer in this summer EV range test.

 

Out of the total number of vehicles, only the Hyundai Kona had been previously range tested by the organization. The other twenty were the Ford Mustang Mach-E (Long Range AWD and Long Range RWD), Tesla Model 3 (Standard Range and Long Range), Volkswagen ID.3 Pro S and ID.4, Skoda Enyaq, Polestar 2, Audi E-Tron GT, Hyundai Ioniq 5, Xpeng G3, BMW iX3, Mercedes-Benz EQA, Volvo XC40 Recharge, Citroen e-C4, Opel Mokka-E, Fiat 500, Honda e and Mazda MX-30.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un articol nepartinitor as zice: https://www.digi24.ro/stiri/sci-tech/auto/range-anxiety-aventurile-unui-sofer-de-electrica-sau-cum-ajungi-sa-iti-organizezi-viata-in-jurul-prizei-din-lehliu-1559897

Cred ca multi dintre cei care evita inca pasul catre electrice au astfel de temeri, as spune justificate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte adevarat articolul. Confirm experienta:

Quote

Intri într-un club, deocamdată select și limitat, al șoferilor care atunci când pleacă la drum consultă atent harta, fac calcule, instalează aplicații și stau cu ochii pe climă și temperatura de afară pentru a nu face "pana prostului". 

[...]

Așa că am luat cu mine la drum un prelungitor de zece metri în ideea că dacă rămân fără energie să mă pot încărca la o priză casnică de 220V de la un binevoitor, chiar dacă ar fi însemnat să pierd câteva ore bune în așteptarea unui "plin". 

[...]

Dar întrebarea care se ridică este dacă găsești loc liber, dacă mufa e funcțională, dacă trebuie să plătești și în ce mod. Pentru că unele rețele de încărcare electrică solicită un anumit tip de card. Așa că am ajuns la aplicații dedicate pe telefon precum E-Charge sau PlugShare.

[...]

România stă prost la infrastructura reală, pentru că pe hârtie și din promisiuni, dacă ar fi să-l credem pe ministrul Transporturilor Cătălin Drulă, vom avea în curând 3000 de stații de încărcare electrică doar pe autostrăzi.

Ce se va întâmpla în sezon, sau atunci când în România vor apărea peste an încă 6000 de mașini electrice, câte tichete Rabla Plus pune Guvernul la bătaie anul acesta?

 

Cateva inadvertente: 

Quote

Apoi avem mufa tip CSS. Aceasta este de curent continuu și permite puteri de până la 50 kW.

Este cea mai vânată pentru că-ți permite să încarci într-o jumătate de oră o autonomie de peste 150 de km. Cele mai curtate sunt stațiile puse în mod gratuit la dispoziție de câteva lanțuri de magazine.

Exista si mai rapide, pana la 150 kW, desi, e adevarat, destul de putine.

 

Quote

Doar că socoteala de acasă nu se potrivește întotdeauna cu cea din târg. Odată cu viteza crescută a început să scadă și autonomia. Apoi, am vrut să merg boierește cu climă pentru toți pasagerii, pentru că există și posibilitatea unui aer condiționat zonal, tot din motive de economie.

Cu muzică în instalația de sunet și obligatoriu cu farurile aprinse, pentru că eram pe autostradă. Ei bine, toate aceste costă. În kWh, și se regăsesc în autonomia mașinii.

[...]

Autonomia tot scădea, iar eu eram preocupat doar de distanța pe care o mai am de parcurs până la București și de câtă baterie mai am.

Pentru început, după podul de la Fetești, am renunțat la climă. Apoi m-am gândit că nu e nevoie de o muzică dată prea tare. În timp ce mergem m-am gândit chiar că voi fi nevoit să merg noaptea cu ledurile pentru luminile de zi în caz că rămân pe "roșu".

Clima, farurile, etc., nu adauga semnificativ. Viteza omoara autonomia. Este valabil pentru toate masinile, electrice sau cu combustie.

 

Concluzia, pentru moment, este ca, pentru a folosi o electrica, trebuie sa fii un utilizator informat si organizat, pentru ca suntem la inceput, exista inca problema autonomiei si nici nu exista suficienta infrastructura ca sa compenseze pentru autonomia scazuta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As zice ca masina electrica merita din plin in anumite conditii:

- Sa poti incarca acasa (sau la serviciu) fara nici o constrangere

- Sa ai o a doua masina cu care sa te deplasezi la drumuri lungi sau la nevoie

- Sa ai autonomie considerabila (in functie de necesitati)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si in plus fata de cele de mai sus, sa fie ceva mai ieftina. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@razvancc Nu, mai ieftina nu o vad ca necesitate acum, cat timp exista bonusul de la stat… Ar fi placut, da, dar preturile mi se par ok acum.

 

De ce? Pentru ca un ID.3 Pro (205cp, 58kWh) costa fix cat un Golf 1.5 TSI DSG (150cp, benzina) echipat similar. Mi se pare un pret bun! Foarte bun, chiar, pentru cine il poate incarca acasa si, astfel, economiseste cateva mii de euro pe combustibil pe perioada in care tine masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

9 hours ago, VickEnd said:

As zice ca masina electrica merita din plin in anumite conditii:

- Sa poti incarca acasa (sau la serviciu) fara nici o constrangere

- Sa ai o a doua masina cu care sa te deplasezi la drumuri lungi sau la nevoie

- Sa ai autonomie considerabila (in functie de necesitati)

Eu as zice in loc de a doua mașină, pentru acele 3-5% nevoi de drumuri lungi, mai degrabă sa folosești mașini (hibride măcar...) închiriate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E bine ca la electrice nu exista rodaj...😅

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la orice masina exista rodaj. nu se face la motor electric, dar franele, cauciucurile au nevoie de cativa km pana sa ajunga la capacitatea optima de utilizare. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Care sunt modele de masini (full) electrice care sunt cu tractiune integrala? VW, Skoda, etc gama asta... nu Tesla si avioane...

Oferta vreun producator? Sau, in urmatoarele 4-6luni va oferi vreun producator ceva cu tractiune integrala? ( Gen ID4 sau Eniaq, etc )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Perechea Hyundai Ionica 5 / Kia EV6 ofera si AWD. Ioniq se poate comanda de cateva luni bune. Kia vine din toamna. Preturile de pornire pentru AWD sunt sub 40K Euro dupa ce scazi Rablele.

image.thumb.png.090205e9b8a2cb96a45b1a18707b58e9.png

Modificat de Doc Morelli
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@acidone77 4x4 inseamna 2 motoare si nu exista nimic asa sub 40.000 de euro (pret de lista). Peste exista Mustang Mach-E, Model 3 Long Range, ID.4 GTX (si varianta lui de la Skoda), probabil un viitor ID.3 la fel, Kia si Hyundai, dupa cum s-a scris deja… etc. 


Sub 30.000 de euro (luand si Rabla in considerare) nu exista nimic Dual Motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!