Jump to content

Mașini electrice - merita sau nu?


Retzius
 Share

Postare recomandată

1 hour ago, Dementor said:

se poate repara orice la EV-urile din grup

Asa este .

Problema e ca reparatia poate costa 50% sau mai mult din valoarea actuala a masinii.

Sa tinem cont ca majoritatea oamenilor nu sunt bogati .

Majoritatea oamenilor cumpara masini sh (din lipsa banilor )

Lucrand in domeniu ,iti pot spune ca multe din reparatiile care depasesc 2-3000 lei …se lasa cu variante :

-anulam piesa

-o las asa

-o vand

-….etc

Asta chiar si la masini de 10-20.000 €  :)

 

 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mă bucur că acum am lămurit ce voiai să spui prin acel "imposibil" .

 

In ultimii ani fiind mai mult în sfera EV decât termice, din păcate cele spuse de tine se aplică și pentru tabăra electrificată (și surprinzător limita sumei e aceeași).

 

Ca să fiu în subiect, din experiența mea cu EV-urile și proprietarii acestora pot spune că cei ce le-au achiziționat au făcut trecerea asta pentru că:

1.au încărcat gratis de la stațiile primăriilor

-2.subventia de 10k de la stat / diverse granturi/fonduri EU etc.

3.au posibilitatea încărcării mai ieftine/panouri solare montate

4.ecologie (aici e cea mai mica proporție)

 

In concluzie (dpmdv) EV-urile au reprezentat o oportunitate economică pentru mulți și nu neapărat o necesitate.

 

Vorbesc la trecut pentru că odată cu eliminarea totală sau parțială a punctelor 1 și 2 interesul a scăzut drastic. Unde mai adaug că mulți abia acum după 1-2 ani de utilizare au înțeles defapt ce înseamnă degradarea bateriei, iar când limitarea asta o simți pe resursele proprii (timp și cost) deja nu mai e o alegere fun 🙂.

 

 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un modul de baterie pentru iD3,4,5, Skoda Enyaq, Seat Cupra Born, Audi Q4 eTron fabricate in 2023:

- 0Z1915592J - modul celule, pret ~18.850Lei (3.770€) cu TVA inclus in reteaua de dealeri PBN

La AutoK - 17.596Lei (3.519€)

 

O baterie are 8 - 10 module.

 

Pe langa modulele in sine mai este nevoie de niste pasta termoconductoare care costa ~1.050Lei.

Mai este nevoie de pasta etansanta, numai un singur tub este ~500Lei.

La toate acestea adaugam manopera, aici nu stiu sigur, dar peste 1000 de unitati, iar 100 unitati de interventie service la EV pe parte electrica cred ca a depasit suma de 100€ fara TVA.

Lucreaza doar tehnicieni cu atestat pentru lucrul sub tensiune cu putere...nu sunt multi.

 

 

@Dementor Codul postat de tine, 0Z1915599H, a fost eliminat in 01.08.2023 si se inlocuieste cu 0Z1915599J.

Codul vechi era mult mai ieftin (~11.000Lei cu TVA, 2.200€), dar probabil cu probleme.

Codurile acestea sunt pentru aceeasi gama de masini produse in 2020/2021.

 

Acestea sunt preturile reale, actuale, pentru reparatii/schimbare module baterie in grupul VAG, asta pana se apuca chinezii sa faca ceva inlocuitor mai ieftin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AndreiSergiu1991

Va urez succes celor cu bateriile!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Eu mi-am facut un calcul daca ar fi sa investesc 14K euro intr-un Spring de 65CP. 😐
Investitia in Spring + consumul de curent (fara intretinere) ar fi recuperata in 10+ ani. 
Si in 10 ani... imposibil sa nu ceara ceva super scump (baterie/motor/etc) la km pe care ii fac eu (27K-30k/an). 


Momentan nu merita si nu pot sustine financiar asa ceva. Raman sa intretin Golful meu si aia e. 
ps: pe langa faptul ca nu imi place deloc Spring-ul. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai masina e investitie? 😀

Pentru un Golf 8 care costa 30+, in cat timp ai putea recupera "investitia"?

 

Cat timp au existat statiile de incarcare fara plata, se puteau face calcule de genul asta, acum o masina electrica te costa mult la achizitie, destul pe perioada utilizarii.

La una cu motor termic ai din start o economie la achizitie, bani cu care iti asiguri o perioada carburantul.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E vorba ca multi traiesc iluzia ca a cumpara o masina electrica e o investitie care iti aduce bani in timp

Eu tare sunt curios cum va arata piata de masini second electrice cu vechime de 10 ani

Si daca cineva ar fi interesat sa cumpere asemenea masina

Iar Spring e masina ptr fostii posesori de Tico , daca ( never ) imi va place vreodata sa simt soseaua cat mai aproape de picioare mai bine imi iau o trotineta normala si dau cu piciorul

 

Modificat de tavitara
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu sunt curios cm vor evolua vazarile de electrice in Romania, cu  subventia de la stat injumatatita, daca nu se umbla si la pretul masinilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca in DE au crescut chiar si vanzarile de Diesel in contextul in care vanzarile totale au scazut , ce sa mai discutam ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

19 minutes ago, EEXCALADE said:

In continuare vanzarile masinilor SH detin topul

 

Pana mea, a ajuns 35.000€ o Octavia dotata corespunzator si DAE la un credit a trecut de mult de 10%... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai cand o Fabia 1.0 MPI, nici macar TSI, incepe de 16 mii...  In 2019 asta era pret de start pentru Octavia Smart 1.0 tsi

 

 

La o Tesla Model Y imi da termen de livrare 2-3 saptamani si 8000 de euro economii la combustibil estimate pe 5 ani.

Cred ca au ceva marfa pe stoc.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Circula multe articole in care se comenteaza ce a declarat CEO-ul BMW, Oliver Zipse referitor la orientarea in viitor catre masini cu Hydrogen si nu catre EV.

Tendinta asta a fost exprimata anul trecut si de catre Koji Sato, CEO Toyota care a declarat ca au ajuns departe cu motoarele care functioneaza cu hydrogen si ca ele vor inlocui EV-urile ca masura a reducerii emisiilor de CO2.

Acum si GM, Ford, chiar si Honda afirma acelasi lucru.

 

Adevarul este ca intreaga industrie (tot globul practic) asteapta sa treaca valul asta de indoctrinare cu emisiile de CO2, sa vada ce mai ramane in picioare din actuala oranduire economica din lume, apoi vor vedea spre ce se indreapta...care va mai fi in picioare in momentul ala.

 

"Brace for the impact" este mesajul care se aplica lumilor aflate sub influenta dolarului si a euro, USA si EU traiesc pe datorie de prea mult timp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic sa treci informatiile astea prin filtru propiei gandiri, pune pe foaie avantajele si dezavantajele hidrogen vs. electric si vezi dupa aia care e viitorul. De asemenea, oare ce putea spune Toyota despre electrice din moment ce nu prea au modele electrice in portofoliu, dar au cateva modele cu hidrogen cu care oamenii nu mai pot merge ca nu mai au unde sa le alimenteze. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Between 1990 and 1998 the hydrogen cars that were being developed were mainly from DaimlerChrysler, GM, BMW, Mazda and Musashi. Virginia Tech had a hydrogen car that won the Future Car Challenge and a fuel cell taxi was introduced into London.

https://www.hydrogencarsnow.com/index.php/1990-1998/

 

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@EEXCALADE "eclecticele" (BEV) au fost gandite ca un "stop-gap" pana reusesc sa puna pe picioare reteaua de hidrogen. 

Vedem cat dureaza... momentan, in cea mai mare proportie, hidrogenul hidrogenul e obtinut din gaz metan si carbune (hidrogen gri). 

Sunt planuri mari pentru a pune la punct o retea de hidrogen albastru (elecroliza) care sa inlocuiasca atat reteaua de gaz metan cat si reteaua de combustibili dar necesita timp si bani. 
Momentan ne-am pricopsit cu 1t de baterie in podea. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si aici apare prima problema pentru hidrogen (una din multe), randamentul pentru a obtine hidrogen prin electroliza este de aprox. 70-80%. Adica din 100 KWh consumati de energie electrica, rezulta 70-80 KWh de energie sub forma de hidrogen. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incep sa se gandeasca din nou la hidrogen fiindca au facut R&D deja vreo 10-20 de ani cu bateriile si n-au reusit sa mute prea mult stafeta.

Da, sunt niste sperante cu bateriile solid state, despre care si Toyota (culmea) vorbeste, dar cine stie ce va fi, avand in vedere ca procesul de fabricatie e din ce in ce mai complex si mai energofag.

 

In principiu hidrogenul e ce trebuie. N-ai durata de viata atat de limitata la pila electrica/rezervor. Incarcarea o faci in benzinarii, la fel de rapid. E "verde" sau "albastru" cum le place ecologistilor (le-as zice mai degraba afaceristi, decat ecologisti). Si procesul de producere a hidrogenului, chiar daca nu e super eficient, nu e complex macar.

 

Vedem ce-o fi, discutam aici de dragul discutiei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Statisticile astea de mai sus pe o luna ca se vand mai multe din alea, mai putine din celelalte sunt azi un pipi in mare. Nu ai ce sa cumperi din pacate deoarece nu se produc modele echipate cu diesel decat putine variante. Apoi e absolut normal (si bine mai zic eu) faptul ca a crescut mult procentul de plug-in hybrid din parcul auto. Uite a scris Daniel Popescu un articol (nu gluma aia de pe auto la test ro) ->  https://www.autocritica.ro/green-zone/premiera-in-europa-in-2023-electricele-au-depasit-masinile-diesel-la-inmatriculari/  . 

Pe de-o parte ma bucura unele inovatii din industria auto dar pe de alta parte ma sperie ce ne rezerva automobilul urmatorilor ani. Fiabilitatea unor sisteme folosite a scazut mult deoarece vor sa le schimbam mai des. Asta e trist azi si faptul ca in loc sa fie reparate la timp sunt carpite sau lasate pe mana unor asa zici tehnicieni de service dar putini mai sunt in stare sa repare efectiv ceva fara a schimba prea multe piese.  Tot respectul la cei ~30 de insi pe care ii vad aici dand cu adevarat solutii corecte si din feedback primit de la clientii lor ei chiar fac treaba cu manualul de service in mana nu mana adanc in buzunarul clientului sa schimbe piese dupa piese.

Si cu situatia asta si rautatea la adresa EV mereu prezenta e sigur ne divide mai mult decat era cearta dintre iubitorii de Samsung vs Apple de acum 10 ani sau chiar dintre cea Linux si Microsoft de acum 25 de ani cand incepea mai tot omul sa aiba 1-2-3 PCuri in casa. 

 

E loc pentru toti sub soare. Dar haiducia si ascunderea dupa un tastatura postand pe internet e la mare rang azi din pacate :banghead:

 

Dar sa ma intorc de la ce pornisem cu raspunsul la intrebarea din titlul acestui thread:  orice masina cumparata iti aduce beneficiul de a merge cu ea. Asta e scopul ei. Ca e de familie, de facut naveta la munca sau de produs bani cu ea asta decide fiecare scopul si asta dicteaza ce se alege.
Daca sta langa casa nu se produce activitatea de a merge din A in B (scopul principal al automobilului)
Daca are taxe prea mari anuale (RCA, impozit, combustibi-energie electrica)  nu te avantajeaza


Trebuie calculat costul de exploatare pentru cei 4-5-8-10 ani pe care ii doreste fiecare (total cost of ownership).  Eu mereu calculez orice masina mi-am luat pentru a sta in grija mea pentru ~5ani. Daca e mai putin inseamna ca am fost deranjat de ea si-mi strica TCO. Daca a stat mai mult de 5ani este pentru ca a reusit sa-mi aduca avantaje fara sa creasca costul de exploatare. Pana la urma tot la bani se rezuma pentru ca daca erau gratuite automobilele vedeai doar supercaruri, super masini de offroad, super dubite, super cabriolete. Nu era bataie pe Logan 1.0i, Fiat Panda 1.2i sau Octavia 1.4i. 

 

Personal mie mi-a iesit calculul pe plac si am ales sa am decis sa am in garajul meu si un EV (desi inca mai exista pe langa el un 20TDI, un 1.4TSi, un 3.0T, un 1.2TCe un 1.2i etc). 

Electrica mea poate nu e spectaculoasa dar nici de ocolit nu este. Este un Smart #1, iar ca masina de oras o incarc la ~7-8-9zile de la 15% la 80-90% in cateva ore la serviciu (acasa sa zicem in timp ce oricum stau acolo 8-9 h sa lucrez). Costuri totale pana acum pentru 4900km de folosire in 5luni = 1500lei. Nu am incarcat la statii publice din Bucuresti niciodata. Am incarcat la statii de benzinarie pe drumul spre casa cu ea (Ionity, MOL, alte branduri unde a fost incarcare rapida, erau 1500km de ajuns acasa doar) 

 

Nu regret deloc decizia, nu incerc pe nimeni sa creada in ele (doar nu sunt o religie). Nu ma chinuie deloc exploatarea ei sau incarcarea, range e destul pentru mine si nu traiesc cu frica unui defect pentru ca inca e masina noua. Are casco si RCA (1483euro pe 12luni apropo cele doua daca sunteti curiosi). 
Imi place ideea sa fie orasele mai putin poluate. Imi place maxim sa exploatez M2ul pe circuit (apropo am pus acum 2 zile un video https://youtu.be/aX0a_2opGA4  ). 
Visul meu ca viitoare masina peste 4-5 ani este un VW Multivan T8 2.0TSI DSG 4x4 . Inainte sa opreasca astia productia de masini termice. Daca e mild-hybrid nu ma supar. 

PS: planuiesc sa plec in Norvegia la vara pe roti. Clar ma duc cu o masina mai mare pentru ca vrem bagaje si avem cateva zile (5-6-7 !!) in care se va conduce 8h zilnic + ~1-2h de popas sa ma mai indrept si eu. Distanta e mare, e irelevant faptul ca alimentez la pompa in 5-10minute cand voi vrea sa fac in acele zile ~900-1000km. Pote e T5-ul poate e Sportsvan-ul. Decidem in vara. Depinde cati plecam in total
 

PS2: legat de electrica si reduceri, subventia mea nu a fost nici 40.000lei si nici 4000e. A fost mai mica si nu am ales masina aia pentru ca voi avea un bonus de la stat. Avea dotarile alea pe care le-am dorit eu de la automobilul meu de oras. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Repet, s-au terminat banii ieftini pe baza carora s-a construit societatea occidentala si s-au impins in fata o gramada de constructii artificiale, acum vin corectiile.

 

Japonia este in recesiune, are cele mai mari rezerve de $ din lume, adica cel mai mare creditor al USA, nu le mai poate tranzactiona pentru ca toate statele importante si cu resurse vor sa iasa cat se poate de repede de pe expunerea pe dolari.

China vinde $ zilnic si cumpara aur, atat cat sa nu destabilizeze bursele de metale.

Germania se indreapta direct catre recesiune, energia o cumpara scump, nu sunt competitivi, industria se muta din tara, efortul financiar pentru a ajuta o parte implicata in razboi i-a secatuit, ziarele scriu ca urmeaza sa taie ajutoarele sociale, pentru ca nu mai au de unde, se duce pacea sociala, guvernul actual nu mai are sustinere populara, cine stie ce o sa iasa din alegeri.

Franta, dupa unii este in recesiune doar ca au modificat modul de calcul ca sa nu fie in recesiune. Nu-si mai permit nici sa-si proiecteze puterea peste Africa, sa-si tina trupele acolo.

UK deja este oficial in recesiune, cele 2 portavioane si submarinul care nu pot pleca in misiune, lipsa de militari, spun multe despre starea in care se afla statul.

 

USA deja nu trebuie sa mai scriu, stie toata lumea in ce disolutie de autoritate este.

Cu datoria lor publica ajunsa la un nivel total incredibil si cu $ care nu mai este absorbit pe piata, drumul este direct catre zid.

 

Toate aceste state, fostul G7, au impins in fata politicile care ulterior le-au scufundat; Green Deal, reducere CO2, norme poluare cat mai stricte, EV-uri, etc.

 

 

Toti cei care comenteaza evolutiile economice nu vad decat 2 iesiri din situatia globala de mai sus, fie un WW3 care sterge datorii si creditori sau o gigantica cadere financiara.

 

Guvernul Roman s-a imprumutat cu 4 miliarde $ doar astazi, astia sunt bani pe care tara nu-i are (ca de aceea s-a imprumutat), dar nici creditorii nu-i au, sunt virtuali (nu sunt "backed by gold"), este un mare scam. 

 

Ce va fi?

Vom vedea...EV, PHEV vor fi ultima grija.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe noi nu ve afecta , ne-a promis nenea prim ministru , daca in el nu avem incredere atunci in cine , in noi ?

Capul ce se pleaca sabia nu-l taie , asa au ajuns niste struti sa conduca o natie de popandai

Revenind la masini electrice ca sa fiu on topic , nu am nimic de adaugat

strut-m.jpg

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

@Dolfin cam tristă toată situația azi. Vedem unde ajungem.  Optimistic vorbind ne adaptăm. Pesimistic ... e cam căcat steagul, mai supraviețuim câteva generații și gata. 🤕

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 14 ore, yeeeeman a scris:

Incep sa se gandeasca din nou la hidrogen fiindca au facut R&D deja vreo 10-20 de ani cu bateriile si n-au reusit sa mute prea mult stafeta.

Cu o mica diferență față de perioada respectivă. Dacă acum 10-20 de ani încercau să folosească hidrogenul ca și combustibil pentru un motor clasic, acum se folosește hidrogenul ca sursă de curent electric pt un motor electric. 
Adica pe scurt, mașinile pe hidrogen recente și viitoare sunt tot mașini electrice, doar ca nu au baterii ci rezervor de hidrogen. Practic, pare un best of both worlds, avantajele unui motor electric combinat cu alimentarea rapidă de la ice. 

 

Pe un principiu asemănător merg și unii producătorii de hibride. Folosesc motorul pe benzină doar ca generator de curent electric iar propulsia se face strict electric (Nissan e-power). 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, mihai.onu94 said:

Pe un principiu asemănător merg și unii producătorii de hibride. Folosesc motorul pe benzină doar ca generator de curent electric iar propulsia se face strict electric (Nissan e-power). 

Vrei sa zici "tractiune electrica". Tot vreo 100 de ani are si tehnologia asta. E contemporana cu supraalimentarea.

 

Locomotiva diesel-electric e primul exemplu care-mi vine in minte. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   1 membru

    • tudorct
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!