Jump to content

Mașini electrice - merita sau nu?


Retzius
 Share

Postare recomandată

21 minutes ago, halamadrid said:

exista prea multa logistica pentru carburanti

 

De accord cu tine pana vine UE si zice ca masinile pe benzina si motorina trebuie taxate mult mai mult pentru ca vor sa le scoata din uz pe viitor. De exemplu prin PNRR Romania si.a asumat ca va scoate de pe drumuri 250'000 de masini mai vechi de 15 ani pana in 2026.

 

Un Diesel cu motor Euro 6 pute oricum ai lua.o, dar daca e intretinut cum trebuie nu polueaza asa tare ca Euro 4.

 

Noi vorbim aici multe ca e gratis, fiecare poate sa isi dea cu parerea. Dar viitorul nostru e dictat de UE, iar daca pompeaza miliarde pretind si schimbari.

Modificat de VickEnd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masini mai vechi de 15 ani, in regula. Astea care se vand acum, la anul, trebuie sa circule un anumit numar de ani, pentru ca autoritatile ti-au permis sa cumperi o masina pentru a o utiliza, e un angajament. Se vehiculeaza 2030 ca an limita pentru producerea de masini cu motoare termice. Pai alea vor avea drept sa circule  pana prin 2040 minim.

Nu e ca si cum azi permit vanzarea unui bun si maine interzic folosirea lui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

52 minutes ago, VickEnd said:

Un Diesel cu motor Euro 6 pute oricum ai lua.o, dar daca e intretinut cum trebuie nu polueaza asa tare ca Euro 4.

Corect, dar o sa polueze mai putin decat un EV, care face drag-uri, intre semafoare si isi lasa parte din anvelope pe asfalt.

 

https://www.auto-bild.ro/stiri/emisii-cat-polueaza-anvelopele-180615.html

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
20 hours ago, Bogdan_wrc said:

eu recomand..mergeti sportiv cu un id3 de 204 cai..si reveniti cu impresii. 

 


Am mers. Am fost impresionat atat eu cat si proprietarul ei care mi-a spus ca nu credea ca poate sa ia la asa viteza viraje masina lui. RWD fiind mi-a placut enorm (deh,conduc tare 400cp pe RWD anual deci 204 cu centrul de greutate jos mi-a fost foarte la indemana.  Sper ca anul acesta sa reusesc sa fac doua ture si cu asta deoarece le-am tot vazut anul trecut "pe traseu" (sunt doua care fac ture multe si sunt curios si eu)


PS: nu detin nici un EV, am doar cateva ICE, am testat EV/PHEV de la diverse marci cate 2-4-7-14 zile, as face pasul la un moment dar sunt intr-un punct in care -mi sunt pe plac  toate automobilele ICE din garajul personal :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Luciosuasa este, e plin de linii de cauciucuri la toate semafoarele lasate de masini electrice. Ca se stie ca masinile electrice nu au control de tractiune care lucreaza mai rapid si de mai multe ori pe secunda decat la o termica, nu merita. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, si se stie ca masinile electrice folosesc foarte des franele care iarasi produc poluare prin particule (praf).

 

Aici ICE are un mare avantaj: cand iei piciorul de pe acceleratie, se activeaza convertorul catalitic. Convertorul catalitic combina CO2-ul din gazele arse cu hidrogen obtinut prin electroliza lichidului de parbriz (folosind surplusul de energie cinetica a masinii convertit in electricitate de catre alternator) si produce hidrocarburi (benzina si motorina) pe care o varsa in rezervor.

Modificat de kolfleading
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, halamadrid said:

poate unii incarcau pe bani, pe motiv ca o fi kw mai ieftin ca la alte statii?

 

Toate statiile din Kaufland-uri sunt statii Renovatio si, la acest moment, au cel mai mare pret/kWh din piata asa ca nu. 99% toti care stau acolo asteapta pentru ca au cupoane de incarcari gratis.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am priceput. Gratis o fi, dar devine mai putin accesibil odata cu inmultirea masinilor electrice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, gigelm5m3 said:

@Luciosuasa este, e plin de linii de cauciucuri la toate semafoarele lasate de masini electrice. Ca se stie ca masinile electrice nu au control de tractiune care lucreaza mai rapid si de mai multe ori pe secunda decat la o termica, nu merita. 

Daca n-ai inteles ironia...

 

Si in general, cred ca legile fizicii nu s-au schimbat. 

https://www.britannica.com/science/friction

Modificat de Luciosu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4 hours ago, Luciosu said:

Corect, dar o sa polueze mai putin decat un EV, care face drag-uri, intre semafoare si isi lasa parte din anvelope pe asfalt.

 

https://www.auto-bild.ro/stiri/emisii-cat-polueaza-anvelopele-180615.html

Doar pentru ca poti face drag-uri, nu inseamna ca si trebuie sa faci. Dar e bine sa stii ca in caz de nevoie masina e pregatita in orice moment sa accelereze rapid.

 

Daca la uzura anvelopelor pe accelerare treaba sta cam la fel ca la ICE, la franare cred ca e destul de clar. In timp cand ICE utilizeaza placutele, EV stocheaza si foloseste energia recuperata din franarea motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La masinile electrice, in medie, se uzeaza mai repede anvelopele.

Sunt mai grele si, impreuna cu cuplul mai mare, frecarea e mai mare.

La ID.3 sunt si niste anvelope special de mari si, deci, scumpe.

Pe de alta parte, producatorii stiu de uzura mai mare si monteaza anvelope "eco", care, pe langa coeficientul de frecare mai mica, au si mai rezistente la uzura mai buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AndreiSergiu1991

Si aderenta cum e, daca frecarea e mai mica?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fiind RWD aderenta este superioara unui Golf TSI. Am avut roti de 18” cu PS3 si apoi Conti Premium 6 dar anvelopa buna nu bate posibilitatea unui motor electric de a controla modul in care pune puterea jos. Iar la franare, ai aportul regenerarii care ajuta mult. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, AndreiSergiu1991 said:

Si aderenta cum e, daca frecarea e mai mica?

 

Intrebarea e retorica, banuiesc, si deloc rautacioasa.

Si benzinara mea veche tot cu anvelope eco a venit, ca sa iasa consumul "pe hartie" cat mai bun: 7l/100 km in oras, cand consuma, de fapt, 12l.

Daca o sa conduci sportiv, probabil ca o sa le uzezi cam la fel de repede si pe o electrica cu tractiune spate, si pe o benzinara cu tractiune fata. Rotile spate rup aderenta mult mai putin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa logica mea, nu vad cum puterea unui motor electric e mai bine comandata decat cea a unui termic din moment ce ambele sunt controlate electronic si nu avem decat un motor pe axa. M-as mira sa fie asa mare diferenta de inertie intre un motor electric si un ICE incat sa se simta diferenta.
La ce ajuta mult aportul regenerarii la franare? As zice ca uzeaza mai putin placutele, dar limita de franare e data de cauciucuri, nu de sistemul de franare. Ca o sa poti frana mai des pana ajungi la fade pentru ca nu incalzesti discurile, e altceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5 hours ago, Rave said:

 

Toate statiile din Kaufland-uri sunt statii Renovatio

NU sunt toate Renovatio. Sunt multe care nu sunt in reteaua Renovatio.

Un exemplu statia din poza de mai jos. Este statie in curtea unui magazin Kaufland din Timisoara si este gratis.

Si nici nu seamana cu statiile Renovatio.

kaufland.jpg

4 minutes ago, Adi_vw said:

nu vad cum puterea unui motor electric e mai bine comandata decat cea a unui termic

Inertia unui motor electric este mult mai mica, raspunde mult mai prompt la comenzi, n-are volant, ambreiaj, arbore cotit, axa cu came, o gramanda de accesorii pe motor (alternator, compresor AC, etc).

 

La motorul electric, invertorul trebuie sa dea cate 3 "impulsuri" la fiecare rotatie. Daca invertorul modifica timpul dintre 2 impulsuri, turatia se modifica aproape instantaneu.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AndreiSergiu1991
7 minutes ago, Adi_vw said:

Dupa logica mea, nu vad cum puterea unui motor electric e mai bine comandata decat cea a unui termic din moment ce ambele sunt controlate electronic si nu avem decat un motor pe axa. M-as mira sa fie asa mare diferenta de inertie intre un motor electric si un ICE incat sa se simta diferenta.
La ce ajuta mult aportul regenerarii la franare? As zice ca uzeaza mai putin placutele, dar limita de franare e data de cauciucuri, nu de sistemul de franare. Ca o sa poti frana mai des pana ajungi la fade pentru ca nu incalzesti discurile, e altceva.


Nu-ti bate capul, colegu'. Fetisizarea masinilor electrice atinge cote inimaginabile :)) SI pe janta daca merge, tot e mai agila, franeaza mai bine, sta pe sosea ca pe sine, ce sa mai. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@kolfleading Greseala mea. Eu am vazut doar Renovatio peste tot, dar nu am mers chiar peste tot :)

Modificat de Rave
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ati mers cu Segway original ceva timp, ati avut?

Ati simtit ce fin este controlul stabilitatii si cum totul este asa cum te astepti, nu te ia prin susprindere?

 

Ati condus un Segway look-a-like de la China, ati simtit diferenta?

Nici nu-ti vine sa crezi ca se poate face ceva asa nasol si abia atunci iti dai seama cata munca este in software la Segway, si pe cale de consecinta la masinile EV cu traditie.

 

Cam asta este si impresia mea dintre iD3 si Tesla, dar marturisesc ca n-am setat eu atunci iD3-ul, deci poate ca sunt subiectiv.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acelasi lucru se poate spune despre diferenta dintre un Golf si un S-Klasse, sau C-Klasse, depinde de care Tesla vorbim. Comparatie realista avand in vedere preturile respectivelor masini comparate…

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@kolfleading excelenta explicatie!
Sunt curios daca utilizatorul normal simte acea diferenta, gen un versus intre doua masini la care se compara repetabilitatea rezultatelor pe asfalt si pe zapada.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ionut.silivestru

simte ; eu am 3 masini momentan (una e pe faras) : un diesel, o benzinara cu GPL si o electrica. Bataia e intotdeauna pe elctrica :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vreau sa zic si eu un dezavantaj si unul dintre putinele lucruri care-mi lipsesc de la termica: cutia manuala atunci cand am nevoie sa parchez cu precizie, gen cu urcat pe borduri, etc. Nu pot cu transmisia automata sa modulez puterea la fel. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am constatat si eu acelasi lucru, doar la borduri se intampla, nu mai poti sa lipesti roata usor de bordura si apoi sa o urci usor "din abreiaj". Trebuie sa ai un avant de 5-10cm. o avea de-a face cu caracteristica de pornire motorului electric asincron care are nevoie de curent mare la pornire si nu poate daca i se opune reizstenta mare ( e o presupunere). Mai e si demultiplicarea raportului de transmisie mai mare decat treapta 1 sar R la cutiile de viteze clasice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul de pe spate de la masinile MEB este sincron cu magnet permanent.

 

Doar cel de pe fata de la ID4 / Enyaq AWD este asincron.

Modificat de kolfleading
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   3 membri

    • andrei_221
    • EEXCALADE
    • Dementor
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!