Jump to content

Mașini electrice - merita sau nu?


Retzius
 Share

Postare recomandată

Importatorii au cerut de ceva vreme sa se suspende programul Rabla pentru ca distorsioneaza piata prin limitele de Co2 si intarzaierea aparitiei in fiecare an, asta cand era vorba de termice.

 

Acum la EV se deranjeaza piata SH pentru ca se ofera ~10.000€ indiferent de valoarea si clasa masinii care se achizitioneaza, masura care aduce o noua distoriune in piata.

Dacia Spring ajunge sa coste foarte putin, practic este subventionata mai mult de jumatate din achizitia ei, un lucru incorect pentru ceilalti din piata.

 

Ajutorul acesta pentru masini noi a fost gandit in alte tari EU ca o scutire de TVA din partea statului pentru masina cumparata, numai in RO s-a exagerat si am ajuns unde am ajuns.

Se asteapta modificari si la noi, pentru ca pana la urma toti suportam tichetele rabla ale celor cu electrice iar pe mine nu m-a intrebat nimeni daca sunt de acord sau nu, de asemenea si subventiile de rabla in buget am citit ca sunt prevazute, indirect, tot din imprumuturi externe, un lucru iarasi incorect.

 

Accept sa ajutam achizitia, sa incurajam trend-ul, statul sa nu retina TVA aferent, pentru ca se modernizeaza parcul, apare business pe parte de service/servicii, insa o subventie a statului pentru electrice peste TVA este nociva in orice societate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Completare: inteleg ca statul subventioneaza 10'000 euro, dar maxim jumatate din valoarea masinii. In consecinta, la Spring va fi fix jumatate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

16 hours ago, Dolfin said:

Importatorii au cerut de ceva vreme sa se suspende programul Rabla

ai vreo dovada? ei vand masini, numarul de vanzari electrice creste.

iar multi care iau electrice nu ar fi luat masina noua de banii aia. deci pt ei este un avantaj numarul de vanzari. 

sunt multi care decat sa cumpere un SH, prefera sa cumpere masina noua cu rabla sau rabla +. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 6/22/2021 at 1:50 PM, acidone77 said:

 

Nu stiu ce sa zic, cred ca, cel putin in Romania, vanzarile masinilor electrice a avut un boom tocmai din prisma primei de la stat... fara prima, nu stiu cati s-ar fi aventurat la electrice de 35/40k... ( vorbesc de majoritate, care oscilau, nu cei care au bani si cumpara electrice indiferent de pret )

daca generalizam, nu in RO:

Base Tesla Model 3 Sold Out In UK Despite No Available Incentives

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este vorba despre Tesla...ca un iPhone in industria Auto.

 

In lumea auto EV ceilalti producatori sunt eterni wannabe, si nu din cauza materialului rulant, diferenta o face experienta per total cu marca, retea chargere, garantie, nu mai vorbesc de software.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca generalizam, lasam UK si trecem pe global.

 

https://ir.tesla.com/press-release/tesla-q1-2021-vehicle-production-deliveries

 

Astia fabrica si ei cum pot 180.000 de masini pe trimestru, e normal ca oferta nu acopera cererea.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu infrastructura nici UK nu sta bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici vorba. Ai foarte multe chargere in parcari publice. Tot a pe a 3-a strada ai cate un charger/fast charger.

Modificat de Retzius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 6/23/2021 at 7:26 AM, Bogdan_wrc said:

sunt multi care decat sa cumpere un SH, prefera sa cumpere masina noua cu rabla sau rabla +. 

Informatia este corecta, dar numai daca o spui invers.

Sunt multi care ar vrea masina noua, dar nu isi permit si cumpara un sh.

 

''În primele 11 luni ale anului 2020 au fost vândute în România 110.337 de autoturisme noi și 347.321 de autoturisme rulate, arată statisticile Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA).''

 

sau

 

In primele trei luni din 2021 raportul e si mai mare in favoarea masinilor sh:

''Dintre cele 122.061 de autoturisme, 20.762 au fost noi, iar 101.299 au fost second-hand. A existat o scădere atât în privința unităților noi vândute (-25,8%) în primele trei luni față de aceeași perioadă din 2020, cât și în privința unităților second-hand (-6,3%).''

 

Deci tendinta e de crestere a ponderei masinilor rulate, iar cele noi vandute scad puternic. Putem specula si legat de criza semiconductorilor o eventuala discrepanta si mai mare.

Momentan vanzarile de electrice sunt insignifiante, pe primele trei luni din 2021 s-au vandut doar 414 unitati. Asta se va schimba odata cu noua Dacie electrica, care incepe sa fie atractiva ca pret pentru o parte dintre firme sau persoane fizice. Dar numai in conditiile pastrarii subventiei, altfel masina ar avea un pret ridicol.

De altfel, fara aceasta subventie (care va fi oprita la un moment dat) singura sansa pentru electrice e ca masinile termice sa creasca in pret sau sa apara noi restrictii gandite sa favorizeze electricele. Cu alte cuvinte sa fie o piata reglementata de stat si nu de piata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Retzius, Eu am spus concluzia din nenumaratele review-uri ale masinilor EV din UK.

Practic este la fel ca la noi, ba nu functioneaza statia, ba are putere limitata, ba nu merge aplicatia, , ba se blocheaza statia, ba functioneaza doar un tip de conector, ba este exagerat de scump.

 

Normal ca atunci cand ai Tesla si ai o retea asa extinsa de superchargere (peste 600 in UK) problemele astea nici nu ajungi sa le mai cunosti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5 minutes ago, Dolfin said:

@Retzius, Eu am spus concluzia din nenumaratele review-uri ale masinilor EV din UK.

Practic este la fel ca la noi, ba nu functioneaza statia, ba are putere limitata, ba nu merge aplicatia, , ba se blocheaza statia, ba functioneaza doar un tip de conector, ba este exagerat de scump.

 

Normal ca atunci cand ai Tesla si ai o retea asa extinsa de superchargere (peste 600 in UK) problemele astea nici nu ajungi sa le mai cunosti.

 

Crede-ma ca nu exista niciun fel de comparatie intre serviciile oferite in UK si cele oferite in RO. Totul e la superlativ, iar orice problema se rezolva intr-un timp extrem de scurt. Cei care se plang sunt chitibusari.

Modificat de Retzius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4 hours ago, Dolfin said:

Practic este la fel ca la noi, ba nu functioneaza statia, ba are putere limitata, ba nu merge aplicatia, , ba se blocheaza statia, ba functioneaza doar un tip de conector, ba este exagerat de scump.

ai incercat ? ai folosit? de unde parerea asta?

eu am folosit 12k km in 8 luni si micile probleme s-au rezolvat instant cu sunat la relatii clienti. dar doar cu o firma. si avand in vedere ca e gratis..am acceptat mici nemultumiri. 

hai sa ne uitam pe plugshare sa vedem comentariile si stadiul sutelor de incarcari zilnice. cate sunt cu rosu, si cate cu verde...

hai sa ne dam cu parerea unde ne pricepem..totusi.. 

5 hours ago, dercos said:

Informatia este corecta, dar numai daca o spui invers.

Sunt multi care ar vrea masina noua, dar nu isi permit si cumpara un sh.

la noi masina este luata ca necesitate. ca moda, ca fitza. ea va deveni un lux de la un anumit moment.

asa cum este in anumite tari, capitale din lume.

 

 

ai idee cat am fost "analizat" ca mi-am luat electrica in loc sa iau "5-ar" sh?

 de ce crezi asta? de unde crezi ca vine asta? 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimba si tu cercul de prieteni, ce sa-ti spun? 🙂

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu de unde ai tras tu concluzia ca de prieteni, pt ca totusi traim intr-o societate, inconjurati de ( multi) oameni...cel putin eu.  dar in fine...suntem OT. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Quote

Datele APIA arată că, în intervalul ianuarie – aprilie 2021. topul celor mai comercializate autoturisme full electrice, conducea, Volkswagen – cu 153 de unităţi, urmată de Peugeot, cu 56 de exemplare, BMW (51), Renault (36), Hyundai (30), Mini (28), Mazda (24), Nissan (22), smart (17) şi Opel (14).

Avand in vedere faptul ca in Romania se vand cateva sute  de mii de masini pe an, cred ca  e clar de ce

 

Quote

ai idee cat am fost "analizat" ca mi-am luat electrica in loc sa iau "5-ar" sh?

 

 

Oamenii se vor convinge in timp de avantajele unei masini electrice, nu trebuie convinsi cu forta.

 

Iar o optiune a cuiva nu trebuie impusa ca adevar absolut tuturor celor care nu detin masini electrice.

 

Totusi, electricele reprezinta o categorie minoritara pe piata din Romania. Iar bugetul tarii e asigurat de cei care ard carburanti, pe langa fumatori si bautori.  Fara ei, precum si fara impozitele pe salarii, daca s-ar baza pe incasarile din impozitul pe profit, tara intra in incapacitate de plata in cateva luni, cat tine rezerva valutara.

 

 

Sunt curios  cat ar trebui sa creasca accizele la energia electrica, pentru a compensa pierderea bugetara din accizele la carburantii fosili ce nu vor mai fi comercializati din diverse cauze (interzicere/lipsa cerere pe motiv ca toti vor avea electrice 😀, etc.) Si care ar fi pretul pe Kw-ul ala accizat in plus.

 

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ar creste colectarea taxelor, impozitelor, amenzilor, cred ca ar compensa.

La noi toti pungasii contesta amenzile si castiga. Sau pur si simplu nu le platesc. Si gata.

Daca nu s-ar mai da ajutoare sociale la toate putorile, s-ar strange bani.

Daca nu s-ar mai face achizitii la suprapret...

Si lista poate continua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 1 oră, halamadrid a scris:

Oamenii se vor convinge in timp de avantajele unei masini electrice, nu trebuie convinsi cu forta.

 

Iar o optiune a cuiva nu trebuie impusa ca adevar absolut tuturor celor care nu detin masini electrice.

 

Foarte corect.

Fiecare cu deciziile lui, e loc pentru toate opțiunile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 6/25/2021 at 12:38 PM, halamadrid said:

Avand in vedere faptul ca in Romania se vand cateva sute  de mii de masini pe an, cred ca  e clar de ce

 

 

 

Oamenii se vor convinge in timp de avantajele unei masini electrice, nu trebuie convinsi cu forta.

 

Iar o optiune a cuiva nu trebuie impusa ca adevar absolut tuturor celor care nu detin masini electrice.

 

Totusi, electricele reprezinta o categorie minoritara pe piata din Romania. Iar bugetul tarii e asigurat de cei care ard carburanti, pe langa fumatori si bautori.  Fara ei, precum si fara impozitele pe salarii, daca s-ar baza pe incasarile din impozitul pe profit, tara intra in incapacitate de plata in cateva luni, cat tine rezerva valutara.

 

 

Sunt curios  cat ar trebui sa creasca accizele la energia electrica, pentru a compensa pierderea bugetara din accizele la carburantii fosili ce nu vor mai fi comercializati din diverse cauze (interzicere/lipsa cerere pe motiv ca toti vor avea electrice 😀, etc.) Si care ar fi pretul pe Kw-ul ala accizat in plus.

 

 

De acord cu ce zici. Din pacate sunt unii si pe acest forum care nu vor nici in ruptul capului sa accepte ca parerea lor nu e universal valabila si ca alegerea unei masini e  o optiune personala iar ca orice alegere are avantaje si dezavantaje.

 

In alta ordine de idei,  infrastructura de incarcare are in continuare multe deficiente, probleme, lipsuri de care nu te lovesti cu o masina pe combustie. O chestie interesanta pe care am remarcat-o in vlogurile lui Bjorn Nyland, In Norvegia, tara  cea mai dezvoltata la acest capitol, daca ai un model de EV non-Tesla. pt a incarca la chargerele publice ai nevoie de peste 25 de app-uri in telefon pt a folosi diversele retele de incarcare. Tocmai asta e inca o problema majora, lipsa unui standard, fiecare dintre acesti furnizori nu e interesat si nici incurajat sa ofere servicii interconectate.

 

ev.png

Modificat de luciteck
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De acord cu problema infrastructurii. Sunt in Bulgaria acum, unde unele chargere sunt puse in locuri nu tocmai pitoresti. La benzinarie gasesti de obicei si ceva de mancat, baut, etc., iar la chargere stai mult mai mult, deci nevoia de a si manca este mult mai mare. Tesla vrea sa faca asta si apoi vor copia si ceilalti.

Cum zice si @luciteck, urmatoare inovatie necesara este introducerea unui cont comun intre retele, identificarea masinii prin portul de incarcare, sau macar posibilitatea sa platesti cu cardul ca la benzinarie.

In exemplul de mai jos, statia era intr-un depozit de materiale de constructii, in Kirkovo, dar am mers putin mai jos la o benzinarie Petrol, nu cu mult mai atractiva, ca sa luam ceva de mancare cat incarcam.

 

IMG_1281.thumb.jpg.a804edc5e5013f2d86af8d10f65e5cc4.jpg

 

Legat de optiunea personala, partial de acord. Partial, pentru ca optiunea personala este constransa de diferite reglementari, care sunt tot mai stricte. Mi se pare ca trecerea la mobilitate se va intampla dupa celebrul citat: "How did you go bankrupt? Two ways. Gradually, then suddenly.". Adica mai intai nu s-a intampla nimic, iar acum toata lumea se grabeste. Un exemplu cu Bruxelles care vrea sa interzica toate masinile cu combustie din 2035.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa instalezi 20.000 de statii doar in regiunea Bruxelles iti cam da o alta viziune despre electromobilitate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Declaratiile astea fanteziste ca din 2035 nu mai permitem masini pe combustie sau nu mai fabricam motoare sau nu mai vindem, etc, sunt doar atat, niste declaratii. Realitatea de acum si nu cea de peste 15 ani este ca daca un producator auto consacrat s-ar opri din vanzarea de ICE in acest moment, ar intra in faliment garantat iar somajul ar exploda (cred ca multi nu constientizeaza cat de multe locuri de munca genereaza producerea de subansambluri, piese, combustibili, etc) Electromobilitatea este inca in fasa si mai are mult pana sa devina relevanta la nivel global. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Sparkyson, sa mergi cu 110Km/h pe autostrada in Bg, unde limita legala este 140Km/h (fara amenda la 150Km/h) inseamna ca esti un om cu adevarat calm, pe care nu-l mai enerveaza nimic si care are tot timpul din lume.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu. Inseamna ca ai autonomie mica si esti obligat sa mergi incet, pentru a alimenta cat mai putin. Pentru aproape orice masina benzina/Diesel normala, un plin la granita garanteaza ca ajungi in Grecia fara opriri neplanificate, in locuri dubioase, precum cel de mai sus. Pentru mine un motiv in plus sa nu ma ating de vreo electrica, mai ales ca fac adesea drumuri lungi si prefer sa merg noptea, pentru ca e liber si le fac dintr-o bucata, fara stress.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!