Jump to content

Mașini electrice - merita sau nu?


Retzius
 Share

Postare recomandată

Da, prin 4x4 am dorit sa evidentiez faptul ca nu se doreste tractiune doar fata, sau doar spate :)

Banuiesc ca cele 2 motoare, simuleaza un 4x4 normal, nu?

Pretul nu este neaparat un reper prioritar pe lista. Ok, dar nici 80-100k pe un Model S nu intra in discutie.

ID4 GTX este dual motor? Ca si range am vazut ca e sub cel PRO.

Eniaq este interesant, si mi se pare destul de masiv, aproape cat un Touareg. Dar ar fi si dual motor ar fi f interesant.

Rabla electrica se aplica pentru orice masina, adica si la 30k si la 60k eur pret de achizitie?

Gama Audi ( Q4 Etron ) incepe de la un aprox 45k eur, cu optionale sare spre 60k, iar Mercedes ( EQC ) incepe de la pe 67k si se duce spre 80k... exagerat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4x4 pe electrice inseamna doar multi-motor (exista cu 2, 3 sau 4 motoare), da. ID.4 GTX este 4x4 cu ~300cp, am uitat exact cat, si cel mai probabil o sa apara si un Enyaq vRS, sau ceva de genul, care o sa-i imparta platforma. Autonomia este normal sa fie mai mica avand aceeasi baterie ca cel cu tractiune spate dar 2 motoare si putere mai mare. 
Daca bugetul permite, exista ceva electric pentru toate gusturile. Chit ca vorbim de Mustang Mach-E, Model 3 / Y, Enyaq / ID.4 sau Ioniq5 / Kia… ceva. 

Si da, Rabla este aceeasi indiferent de pretul de achizitie al masinii. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Există mașini pentru fiecare, dar se pare că autoritățile statelor nu prea au încredere în mașinile electrice. Conform unui articol din presa germană, doar ministerul mediului are suplimentar la un Audi A8, un Mercedes EQC. Restul au doar A8 și seria 7, ba la unele ministere sunt chiar diesel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

facts...nu pareri personale. 

y2p7ojucfq571.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Plans, no facts...

 

Planurile sunt una, posibilitatile sunt alta.

Constructorii auto se impiedica de lipsa unor materiale gen semiconductori, problema care incepe sa devina cronica.

O provocare mai mare decat semiconductorii cred ca va fi rezolvarea  cererii uriase  pentru materiile prime din care se produc acumulatorii auto.

 

 

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Testa de la 500k la 20mil in... 9 ani???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci acu e momentul pentru alde S si RS, cine doreste si are cu ce :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu neaparat...pentru ca "final edition". 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este o nuanta in articol..will stop introducing, nu spune will stop producing. Practic, nu o sa mai investeasca in evolutia motoare termice, nu ca nu vor mai fi produse. Eu asa inteleg.

 

Tocmai ca e momentul, motoare ajunse la a 4a evolutie si cele la care s-au rezolvat ce era de rezolvat. Este maxim ce se poate avand in vedere si normele de poluare.

 

De asteptat sa se scoata si hibridele, ele fiind doar o punte, nu o solutie.

 

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu toți producătorii vor renunța la motoarele cu combustie internă. Cei de la Porsche au spus clar că nu o să apară un 911 electric, ci doar hibrid, iar producția modelului va continua măcar 15 ani, iar emisiile vor fi reduse prin dezvoltarea combustibililor sintetici. Probabil că și ceilalți producători de mașini sport își vor păstra modelele consacrate, cu motoare hibrid.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Normal ca nu toti producatorii vor renunta la motoare cu combustie interna. Ar fi si pacat! Dar vor deveni niste produse de lux, de folosit pentru hobby, pasiune, timp liber, etc. sau pentru cei cu bani. Nu pt a fi folosite ca masini daily de stat in trafic.

 

As fi ipocrit sa zic ca nu mi-as dori un porsche/ferrari sau realist vorbind o alfa giulia veloce..si nu contest calitatile lor. Dimpotriva. Ii inteleg pe cei ce le iubesc, cum la fel si eu in timpul liber iau motocicleta si ranjesc ca prostul cand aud sunetul tobelor si a popcorn-ului pe evacuare. Dar o iau de placere, sa ma plimb si sa ma bucur de ea, nu sa stau in trafic.
 

Nu cred ca e cineva dintre cei care detin masini electrice sa nu isi doreasca ceva ‘special’ pe benzina. Dar credeti-ma, nu e nimic special si nu e nici o placere in a scoate untul dintr-un 1.2/1.4/1.6 fie el benzinar sau diesel in traficul din oras.

Si aici electricele castiga.

Modificat de cj.Paul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema oricărui motor pe combustie, cu orice fel de combustibil, rămâne în ultima instanță cu caldura pe care o emite și asta e inacceptabil, în condițiile agravării consecințelor încălzirii globale excesive.

Asa ca, orice alternativa e de preferat....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CALDURA pe care o emite nu reprezinta nici o problema. NU asta e problema.

 

Prima problema este emisia de gaze cu efect de sera (CO2).

Gazele cu efect de sera ziua lasa sa intre lumina si caldura de la soare dar noaptea nu lasa caldura de pe planeta sa se piarda prin radiatie infrarosie catre spatiul cosmic rece.

 

Pe planeta se incalzeste ca intr-o masina cu geamurile inchise, iarna la 0 grade C, cand bate soarele prin geamuri. Gazele cu efect de sera (CO2, metan, vapori de apa, diverse tipuri de freon) creeaza efectul pe care-l au geamurile inchise ale unei masini care sta in soare.

 

A doua problema o reprezinta celelalte emisii care sunt toxice, cum ar fi noxele (NOx - oxizi de azot) si particulele de funingine, care sunt cancerigene daca intra in plamani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 6/18/2021 at 4:23 PM, DiLivio said:

Nu toți producătorii vor renunța la motoarele cu combustie internă. 

cuvantul cheie e...cand?

2030-2035 deja e cam target setat de UE pentru oprirea vanzarilor de motoare ICE

https://www.politico.eu/article/brussels-mulls-dealing-death-blow-gas-guzzling-cars/

 

  

On 6/18/2021 at 4:23 PM, DiLivio said:

 Cei de la Porsche au spus clar că nu o să apară un 911 electric, 

poate fi o cheste de marketing sa pastreze numele 911 pana la..epuizare. tocmai pentru a nu amesteca marketing si a supara clientii, cum au facut Ford cu Mustang. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Covid a avansat mult din termenele de poluare.

electrice au fost singurele masini care au crescut la vanzari in 2020.

de aia...

https://www.digi24.ro/stiri/externe/ue/zile-numarate-pentru-motoarele-diesel-si-pe-benzina-1570907

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citat:

„Dacă veţi vrea să cumpăraţi o maşină nouă în 2036, nu va fi o alegere. Maşina va avea motor electric, chiar dacă se potriveşte sau nu nevoii clientului, dacă este accesibilă sau nu, sau dacă există energie verde şi infrastructura necesară pentru a o încărca”, spune Sigrid de Vries, secretarul general al Asociaţiei Europene a Furnizorilor Auto.

 

Pe de alta parte Macron a luat sub 10% la alegerile regionale in primul tur si a creat consternare printre globalisti.

Partidul lui este cunoscut pentru propagarea ideilor de "Green Deal".

La anul sunt prezidentiale in Franta si fara Macron se duce de rapa "Green Deal".

 

Elvetia tocmai ce a respins prin referendum orice aderare si modificare referitoare la "Climate Change" si pentru asta au votat conform presei "zoomers" si "millennial".

 

Ne uitam in USA la auditurile electorale din Maricopa/Arizona, Georgia si Pensilvania si nu mai pare chiar imposibila revenirea lui Trump.

 

Anul asta pleaca si Merkel iar in Septembrie sunt alegeri Parlamentare unde nu se stie cum se termina pentru CDU/CSU si cine vine in loc nu se stie daca o sa sustina acelasi Green Deal, pentru ca nici populatia Germaniei nu vrea un asemenea ritm.

Alegerile din Franta o arata si trend-ul este de asteptat sa se propage in tot EU.

 

 

Presa progresista scrie ceva, realitatea este altundeva, va trebui sa vedem ce ne rezerva viitorul, nu stie nimeni exact ce-o sa fie pentru ca situatia este extrem de fluida.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inertia catre electrice deja exista. Piata isi doreste electrice din ce in ce mai mult. Guvernele desigur ca vor fi influentate si lobby-ate la greu de petrolisti sa o lase mai moale cu electrificarea, insa, din punctul meu de vedere, lucrurile deja se afla intr-un punct in care chiar si fara subventii, electricele tot s-ar vinde, doar pentru avantajele oferite.

 

Producatorii au inteles ca vanzarea autoturismelor conventionale a ajuns intr-un punct de stagnare, pentru ca nu mai ofereau cine stie ce in plus. Totodata, complexitatea motoarelor, a sistemelor de tratare a devenit absurd de complicata si scumpa, cel putin la diesel. Potentialul profit este mult mai mare daca se face tranzitia la electrice, ele fiind o noutate si practic toata lumea o sa vrea sa isi schimbe masina mai devreme sau mai tarziu.

 

Totodata, R&D-ul pe electrice este efervescent, cam toate companiile din domeniul automotive au cate o ramura din asta, HEV. Cercetarea pe baterii este iarasi foarte activa. Au aparut supercar-uri electrice care bat la .. cam orice masina conventionala, cu un setup mult mai simplu. Ce a fost necesar pentru pornirea acestei tranzitii, cred ca s-a facut deja. Bun, in Romania inca mai e nevoie de subventia de 10k, insa la noi e nevoie in general de subventii, ca nu ne permitem lucruri noi, la modul general.

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tesla merge inainte tare pe masini pur electrice, fara nicio alta alternativa. Toate fortele companiei, toate resursele sunt indreptate intr-acolo.

Si au acum mult mai multi bani decat au avut inainte. Multa vreme pareau nebuni, iar producatorii conventionali nu i-au bagat in seama.

 

Apoi au inceput sa investeasca, de voie, de nevoie, si altii, pentru a-si scadea emisiile pe intreaga flota, mai mult decat din convingere.

Au aparut si alte companii pur-electrice, precum Rivian, Arrival, Lucid Air, etc.

 

Apoi, producatorii mari au inceput sa investeasca masiv, vazand ca segmentul electricelor creste si ei nu beneficiaza de cresterea asta.

Este mai de lux, sunt mai multi bani, dar, cel mai important, daca se dovedeste ca este viitorul, iar ei nu investesc acum, raman cu o cota mare de piata dintr-o piata tot mai mica a masinilor cu combustie. Deci risca sa dispara.

 

Acum cred ca suntem in momentul de cumpana, in care poate piata sa mearga in orice directie. Dar in curand cred ca o sa fie o profetie auto-indeplinita, pentru ca, de frica a nu ramane pe afara, producatorii accelereaza trecerea la electrice.

 

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, and then you win", cum ar veni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa vedem politicul in ce parte o ia, ce forte castiga la sfarsitul anului acesta si la anul, acolo este "drive"-ul.

 

Narativul se poate schimba dupa cum este nevoie si o sa fiti condusi catre concluzia necesara pe nesimtite.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Politicul nu merge cu tine la reprezentanta si alege ce masina iti iei :) 

Cine vrea electrica o sa isi ia si fara tichetul rabla plus...

 

Ca tot vorbim de tichet rabla, eu as scoate rabla clasic pt masini termice si as folosi banii doar pentru hibride/electrice.

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Quote

Ca tot vorbim de tichet rabla, eu as scoate rabla clasic pt masini termice si as folosi banii doar pentru hibride/electrice.

Renault/Dacia ce parere au?

Banii la buget nu vin din producerea si comercializarea de masini electrice, in prezent. Doar, 0.00xy1%.

 

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, yeeeeman said:

Cine vrea electrica o sa isi ia si fara tichetul rabla plus...

 

Nu stiu ce sa zic, cred ca, cel putin in Romania, vanzarile masinilor electrice a avut un boom tocmai din prisma primei de la stat... fara prima, nu stiu cati s-ar fi aventurat la electrice de 35/40k... ( vorbesc de majoritate, care oscilau, nu cei care au bani si cumpara electrice indiferent de pret )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma refer in eventualitatea in care peste 2 ani nu o sa mai fie acelasi bonus. Evident ca fara bonusul asta, nu s-ar produs tranzitia, insa pe viitor va putea sa scada, deoarece interesul pentru electrice a crescut, utilitatea lor e din ce in ce mai buna si pe masura ce vor exista din ce in ce mai multe modele de la toti producatorii, evident ca si pretul lor va scadea, deci nu va mai fi nevoie de reducerile astea. La noi, desigur, este alta situatie, deoarece puterea noastra de cumparare este mai slaba decat cea a vesticilor, dar incet si sigur vor prinde si aici electricele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!