Jump to content

Mk 8 GTI vs alte Hot Hatch


The_Ego
 Share

Postare recomandată

Salutare,

Cum spune titlul, ma orientez spre a schimba masina cu ceva mai puternic. Bugetul este 30-35k, poate usor in plus, iar in final dupa mine au ramas cele 2 variante.

Una noua, alta sh. Este drept ca A3 8V FL 2.0TFSI se gaseste in varianta 190cp quattro sau direct s3. Evident nu la noi.

Plusuri pt A3:

- un interior ceva mai calitativ

- design mai inchegat, agresiv.

- posibilitate de sedan

- pretul mult sub cel de nou la km pana in 60-80k.

- Tractiune integrala si 300cp pe s3. E drept ca fiind daily pt mine nu ma pasioneaza asa mult aspectele astea. 

Plusuri pt GTI:

- nou cu garantie in Ro 4 ani. Garantia din Germania egal 0 la noi, practic un model 2019 luat sh de acolo, nu va avea garantie aici decat pana in 2021. Bv PorscheRo!

- tehnologia de 2021 +

- faptul ca e un GTI, ca fiind un simbol.

- cum masina va fi tinuta 5-6ani, va imbatrani mai greu.

- configuratie dupa cum vreau eu.  

 

Imi place si A3-ul nou, insa momentan nu exista 2.0TFSI pe el, iar atunci cand va fi ma astept la 10k peste GTI si nu ma refer la S3.
Asa luat in vid, GTI-ul ca masina ofera un upgrade din multe puncte de vedere direct, insa nu din toate. M-a tras usor inapoi interiorul pt ca am inceput sa pun mai mult accent pe interior decat pe exterior. M-au tras inapoi dealerii din Ro foarte reticenti si cu o marja mica si fara a oferi ceva in plus la negociere. Senzatia ca masina asta oricum se vinde singura si nu au nevoie sa ofere mare lucru clientului ca rabat..macar revizii gratuite pe langa acel discount f mic. Vanzarile au scazut cu 50% august 2020 vs august 2019, dar ei se tin acolo sus cu preturile.

Piata de sh de A3/s3 dupa 2017 e practic inexistenta la noi..fie modele de US, fie cu tuning ceea ce eu nu caut, fie fara dotari de baza..si oricum foarte putine variante. 
Ce avantaje mai vedeti voi la fiecare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut George,

Pe mine un singur lucru ma sperie si anume disponibilitatea de a da 35-40k euro pe niste mașini care la baza se invart pe la 12-15k euro.

In zona asta de buget ai atatea variante (noi si sh) incat e greu sa te opresti la 2 vag-uri:

1. A250/cla250  4matic

2. A35/cla35 

3. A4/a5 2.0 tfsi quattro Fl

4. 320i/330i mpack

5. Leon cupra

6. Etc...

Pana la urma sunt banii tai si tu decizi cum ii pierzi, dar macar fa-o cu stil si cu cap.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Realistic vorbind, A4/a5 fl 2.0T pana in 40k..nu vei gasi asa ceva.

320i g20 pana in 40k..acelasi lucru..si ma refer chiar si putin rulate. Am luat in calcul variantele, insa faptul ca spatiul nu e ceva de care as avea nevoie, iar in oras si dinamic ajuta mai mult o compacta.

Spre Seat nu am inclinatie.

 

Este de luat in calcul si A250 cu AMG pack..sh si tot asa nu de la noi si se invarte tot la pret de a3. E drept cu interiorul nou si MBUX care e peste.

Seria 1 generatia actuala cu motor pe benzina de la 190cp in sus, nu gasesti pana in 40k nici pe mobile.

Nu vrea sa ma arunc la o masina mai veche de 3 ani oricum pt ca deja tehnologia de pe ea este depasita. Nu ma pasioneaza brandul de pe capota asa mult.

 

Cred ca e si conceptul ca VW e scump, insa daca ne uitam la restul cu dotari echivalente, rulaj, ani..nu pare exagerat.

 

Come on, un s3 sa valoreze 15k? E masina mea evaluata la 13-14k (asigurari si un welt). Avem si impresii gresite datorita pietii proaste auto din romania. Deprecierea eu o vad cam 50% in 4-5ani.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cristi nu zicea ca S3 valorează 15k, ci ca mașina pe care este bazat acel S3 este o compacta cu preț de plecare mic (bine, nu A3 dar Golf-ul da) și ca foarte multe chestii de pe mașină de 40k sunt gândite ieftin pentru a tine prețul de plecare mic la variantele ieftine. 

Strict din lista ta as alege GTI. Pentru ca este un model nou, este o mașină speciala, are toată tehnologia noua, cu bune și rele aparent, și o sa și reziste prețul la revanzare mai bine decât la S3. 

In afara listei și eu as cauta un A Klasse, poate chiar un AMG A35 puțin rulat dacă găsești în buget. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles. Asa cam orice masina daca e chela are un pret de pornire aproape de jumatate fata de o masina cu un motor mai puternic si dotari. Nu mai zic varf de gama. Lucru cel mai evident la masinile noi.

A35 momentan sunt aproape de 40k, dar achizitia o voi face peste cateva luni. Oricum primavara, vara 2021 o sa cu altceva.

Prima inclinatie a fost spre masina noua, pt ca e si obisnuinta si faptul ca tehnologia e din ce in ce mai complexa. Asa la mecanica te descurci de inlocuit, dar cand pica electronica..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

320i, parerea mea este ca vei gasi in 35k dotag binisor, dar nu cred ca te va satisface dpdv performante. A3 va avea preturile sus, fiind model nou, iar cel precedent mie mi se pare tern, la interior. Si eu as merge pe un A35, mi se pare cel mai modern interior si performante bune. Eu as incepe deja sa arunc ceva pastile pe la dealeri, pentru ca vor mai sari cu ceva discounturi, la cele putin rulate. Pe langa astia din Bucuresti, poti incerca si la Aliat la Mures, unde eu am primit preturi bunicele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum 2 luni si'a luat fratele meu un Volvo S60, R-design, full, 2.0 benzina 250 de cai, fabricatie mai 2019 cu 19500 km in bord, cu 24000 euro, pret net, achizitie intracomunitara.

Eu credeam ca va fi tot barca precum a mea, dar cand am fost cu el la Rm Valcea dupa E-Golf am avut o mare surpriza pe Dealul Negru. R-design ala nu e numai de design, ci se pare ca are si modificari la sasiu, suspensie etc.

Astia pe la Primus Auto aveau si ei ceva oferte pe stoc, masina noua la vreo 32-33k + tva

Deci daca ai rabdare si cauti, eu zic ca in perioada asta se gasesc si afaceri de genul.

Modificat de tudy_cnu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@The_Ego considera realist un 60% devalorizare, mai ales daca te gandesti la 5 ani.

 

Cum au spus si colegii mai sus, variante sunt multe in zona de pret 30-40k (mai ales sh), trebuie doar sa existe disponibilitate. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Strict la capitolul devalorizare, cel mai bine cred ca ar sta un S3. L-as lua cu o vechime de 1-2 ani si un rulaj cat mai mic. La 35k euro gasesti in DE cu rulaj pana in 30k km.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut si eu dilema asta cand am luat GTI-ul in 2017 doar ca la mine preturile erau ceva diferite si GTI-ul meu (DSG, Performance Pack) a fost undeva la $25k, nou pe cand un A3 similar 2.0TFSI ar fi fost pe la $35k atunci (si cu 190CP in loc de 220CP).

Dupa experienta cu GTI, daca ar fi sa aleg din nou un hot hatch, as lua Golf R ca de GTI nu prea ma puteam bucura in primele doua trepte iarna cand era rece si ud, cu tot cu VAQ (iar cu treapta a3a ajungeam direct la puscarie).

Ah, si as bifa neaparat si suspensia adaptiva ca, cam zguduie GTI-ul (cel putin ala cu performance pack) pe drumuri mai putin bune.

 

La Golf Mk8, motorul si platforma par sa fie carry-over de la Mk7 si probabil destul de fiabile cu multe din probleme deja rezolvate.

 

 

 

Modificat de Iulian M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

GTI, dar eu sunt polarizat ?

GTE ai luat in considerare? Pe mk8 are aceeasi putere ca GTI, iar pentru deplasari oras ai ceva autonomie cand te misti ca melcul (din cauza traficului).

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa o experienta relevatoare avuta de curand, Giulia Veloce Q4 in bugetul asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

GTI, fara discutie. Probabil ultimul GTI ce se va mai produce.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca George zice ca achizitia oricum se va face in primavara, atunci e timp destul pentru drive tests cu toate modelele acestea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Strict intre cele 2 masini din titlu recomandarea mea e sa mergi pe G8. Poate nu GTI, poate R, in functie de placerea/necesitatea unui Haldex. Audi 8v sedan arata f bine, e o masina cu un design int/exr f reusit. Dar trenul de rulare mqb precum si dcc vor fi imbunatatite si tehnica e o generatie peste la G8. In plus, vb de o achizitie anevoioasa cum spuneai si tu precum si de minus la garantie la audi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca n-ai fi facut trecerea tot de la Golf, as fi zis Golf 8 GTI. Stiu ca o sa fie o parere nepopulara, dar o spun oricum: sa dai 20-25k euro in plus pentru ''aceeasi masina cu alt motor'' (comparatie exagerata, diferentele dintre Golf 7 si Golf 8 fiind mari, dar ca sa vezi unde bat..) s-ar putea sa nu ti se para o afacere asa de buna dupa cateva luni si sa fi vrut altceva. 

In zona asta de pret as face un Test Drive si cu Kia Stinger, macar de curiozitate.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu ai nevoie de mai mult spatiu in urmatorii ani as zice sa iei S3 sau un R, atfel poate nu ar fi o idee rea O4 RS.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot in banii aia găsești un Arteon (o mașină destul de interesanta) care vine cu 2.0 TSI 190CP cu sau fara AWD (in cazul AWD ai 272/280CP in funcție de an). 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

17 hours ago, laduncaag said:

Strict intre cele 2 masini din titlu recomandarea mea e sa mergi pe G8. Poate nu GTI, poate R, in functie de placerea/necesitatea unui Haldex. Audi 8v sedan arata f bine, e o masina cu un design int/exr f reusit. Dar trenul de rulare mqb precum si dcc vor fi imbunatatite si tehnica e o generatie peste la G8. In plus, vb de o achizitie anevoioasa cum spuneai si tu precum si de minus la garantie la audi.

Cu ce e mai exact tehnica peste la G8 mecanic vorbind? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DCC-ul la G8 are multe setari intermediare, nu doar confort, normal, sport..in rest nu prea vad imbunatatiri, din contra.Am studiat Alfa Romeo giulia acum cateva luni, care are un pret si un design imbatabil, insa de pe forumul alfa..aparent vine cu un consum mare si pt un 2.0, raza de bracaj mare, iar pe termen lung..nu stiu cu intretinerea/piesele/fiabilitatea. 

Arteon e o masina mare, mai lunga si decat un A5 SB si la interior..are aceeasi tehnologie ca mk7.5.

Momentan nu vreau hibrid desi poate ar fi cea mai cu cap decizie, insa vreau motor de 2.0 benzina fara alte imixtiuni de care pot sa ma bucur. Probabil generatia actuala de la VAG sa fie ultima fara mildhybrid cel putin. Pe partea asta as avea incredere ca e fara probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Personal am fost intr-o situatie similara anul trecut, dar nu am avut rabdare sa il astept pe Mk 8 GTI . Sincer, singurul atu al lui GTI 8 este acela al wow factorului. Si garantia mai lunga poate sa ajute, dar te si limiteaza putin cu upgrade-urile. Sincer, eu am zis ca luand un GTI, mereu as fi visat la un R sau la un S3. Acum avand R, daca pe langa mine trece un GTI 8, nu l-as dori, sincer vorbesc. Daca gasesti un S3 cu multe dotari si kilometri putini, eu zic ca e o alegere f buna pt tine. Sau un R, desi nu are acelasi stil. R pare cel mai neinteresant, mai ales daca este negru, ca al meu, nu iese absolut deloc in evidenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

R-ul oricum nu se pune la calcul pt ca nou se va duce peste GTI cu 5-6k lejer. Iar sh mk7.5 realmente ar fi 90% acelasi interior pe care deja il am.

Apoi R-ul intradevar nu are identitatea lui ca un simbol, cum e GTI. La fel asta se vede si design-ul lui, nu are nimic al lui.  Nu se compara cu tot interiorul dominat de rosu la GTI spre exemplu. 
Nu ma intereseaza de iesit in evidenta cu masina, e vorba de senzatia la volan, acele smiles per gallon, sa fie un design interior modern confortabil si cu dotari cel putin cu ce a venit masina actuala.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma repet, daca vrei senzatie la volan nu iti iei Golf GTI. Daca vrei FWD iti iei Reno Megane RS sau Type R.. Daca vrei altceva, sunt variantele de mai sus. Nu stiu ce simbol mai e GTI-ul, poate de cel mai echilibrat Hot hatch, pt conservatori. Mie nu imi spune nimic..


Cel mai fain e pe forum, ca iti “cumperi “ ce masina vrei tu, pe banii altora :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alegerea e relativ simpla - intotdeauna sa iti iei masina care iti place tie cu adevarat

Nu conteaza ce spun altii , conteaza ce simti tu

Daca cumperi altceva decat iti doresti , o sa apara regrete si incepi sa cauti pe net ce lauda altii la masina pe care ti-ai luat-o si ce critica altii la masina pe care nu ti-ai luat-o

Daca nu stii ce iti place cu adevarat , si aia , si aia , dar nici aia si nici aia , inseamna ca nu ai gasit inca masina potrivita ptr tine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • laduncaag changed the title to Mk 8 GTI vs alte Hot Hatch
  • Rave a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!