Jump to content

The future is now(V2)! 2020 e-Golf


Rave

Recommended Posts

Bravo, bravo! Azi m-am dus la incarcat si langa eGolfu meu ma trezescu cu inca 2... m-am si speriat naiba, am zis ca nu vad bine, era unu alb si unu negru :)

 

Legat de retrofituri:

- pai haideti pe topicul aferent, ca bate vantu pe acolo, eu am incercat ceva dar fara reactii, ia uite ce frumos arata stopurile alea pe spate: 

- pe de alta parte, cred ca ar fi mai normal/util sa discutam de aceste retrofituri pe sectiunea de Golf VII (de Golf 7.5 nu am vazut sa existe ceva special) si sigur vom avea cu cine schimba opinii si informatii. De ex, acolo vad ca multi au schimbat deja stopurile spate

 

- legat de folie, vezi ca am explicat eu diferentele intre folii, postat masuratori de opacita

- dar hai sa marturisesc ca am pacatuit si am montat folia... ceramica, ca deh, boieria cu cheltuiala se tine, si pe spate si pe fata ( pe fata Air80). Am pus 5% (cea mai intunecata) pe spate, dar recomand urmatoarea (15% parca), e mai ok.

 

In rest, culoarea masinii tale e superba, mi-as fi dorit si eu, dar costa in plus, si am vrut sa ies cu masina in sub 18000 cu tot cu costul tichetului rabla.

La tine cat a fost halatul in final? Ai optiuni multe in orice caz.

 

- cheia: da, am raportat si eu ca e trista rau, ca aspect si feeling, si se mai si zgarie din senin, oricata grija ai de ea. Am identificat niste chinezarii, daca vrei:

  - husa gen piele: https://www.aliexpress.com/item/32976138588.html sau https://www.aliexpress.com/item/4000862341314.html sau https://www.aliexpress.com/item/32812735973.html

 

  - ornamente cromate pt cheie: https://www.aliexpress.com/item/4000270641644.html sau https://www.aliexpress.com/item/32867171293.html sau https://www.aliexpress.com/item/32957496142.html

 

- retrofit camera pt parbriz cu care s-ar putea apoi rezolva Lane Assist, sign Assist, DLA etc (aici ar fi interesant daca un coleg cu acces ETKA ne poate spune codul camerei de pe eGolf): https://www.aliexpress.com/item/4000322003391.html

 

- retrofit mufe USB spate, reviewuri f f bune: https://www.aliexpress.com/item/4000884249717.html

 

Edited by detinator
Link to post
  • Replies 75
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Rave

    26

  • detinator

    9

  • tudy_cnu

    7

  • Abu

    6

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Eu i'as ura baterie mereu intre 20% si 80%, ca incarcarea pana la 100% cica dauneaza

e spam ce am scris mai sus? intreb sa stiu pe viitor. Omul a spus ca se incarca greu la priza si i-am dat o solutie pt cresterea cu 60% a vitezei de incarcare ( de la 10 la 16). Scuze... ma retrag atu

OT: eu nu mai folosesc WAZE de cand ma pune pe drumuri ne-asfaltate cand e aglomeratie (mai ales pe dealu negru) si de cand GMaps a inceput sa accepte raportarea de camere de supraghere si politie. o

Posted Images

Ce sa fac și eu... 

 

1910168410_Screenshot_20200912-152306_WeConnect.thumb.jpg.782ec920c5ab697c9d6e0bc9efb66255.jpg

 

Detaliez ce și, mai ales, cum la întoarcere. :)

Link to post

Lehliu + Cernavoda?

Link to post

Doar Cernavodă, dar mers încet 🤦‍♂️

Link to post
andrei0241

Statia de la MobExpert/ Bd Aurel Vlaicu (zona Vivo/ Maritimo Cta) apare pe harti? Mai tot timpul o vad libera (functionala este, alaltaseara era un Zoe la incarcare), dar nu am verificat daca e gratuita.

Zic de ea ptr ca era la doi pasi de locatia din prtscr

Edited by andrei0241
Link to post

Nu apare pe Plug Share, nu. 

Screenshot_20200912-182544_PlugShare.thumb.jpg.b72aa2cfe64e46850eb69832abc2c2e7.jpg

 

Dar cred ca ma opresc tot în Cernavodă la intoarcere. 

LE: ba da, apare. Scuze! Ma uitam după una AC la Mobexpert, nu ma așteptăm să fie DC :)

Edited by Rave
Link to post
andrei0241

Da, acum am cautat si eu pe plugshare si vad ca atat aia, cat si cea de peste drum, parcare mall, sunt cu plata.

Dupa ce revii in Buc, pune pe topicul dedicat si un cost al deplasarii Buc/Ct si retur

EOT

Link to post

Ok, story time! :D

 

"Ce?!" ați văzut deja! Acum sa va spun "De ce?!" și "Cum?!"...

 

Știam de câteva zile ca jumătatea vrea sa plece azi la mare, eu ar fi trebuit sa am ceva de munca și sa nu pot merge asa ca am ignorat. Doar ca de dimineață am aflat ca n-am primit ce trebuia și se amână totul... Bun, sa mergem la mare, atunci!

 

Și atunci a apărut ea... Și se făcea din ce în ce mai mare și părea sa fie întemeiată și sa facă sens! Ideea de a pleca cu Golf-ul! 

Am trimis celelalte doua treimi de familie cu GT-ul, știam ca o sa dureze mai mult cu Golf-ul și nu avea sens sa piardă și ei din ziua de plaja pentru nebuniile mele, și am plecat către autostrada. La 11:00 am întrat pe autostrada! 

 

Planul era simplu, 100 km/h pana la Cernavodă, încărcat acolo și apoi Mamaia. Aveam vreo 80% baterie și vreo 220Km range și am zis ca n-am cum sa nu ajung... 

Doar ca eu mergeam catinel către mare, km după km, și range-ul alerga în sens invers mai repede decât mine. Și asa 220Km s-au transformat în vreo 190Km după doar vreo 10-15Km parcurși și încet, încet se ridica și sprânceana mea și ochii se mutau din ce în ce mai des de la drum către consum. 

Și așa am văzut ca, mergând cu 100km/h, când mai aveam 100Km pana la destinație range-ul arata 157Km și la 90Km pana la destinație, range-ul arata 143Km.

Pierdeam cam 14Km range pentru fiecare 10Km facuti. Not good! 

Am mutat la 90Km/h și la 80Km pana la destinație aveam 133Km range, la 70Km pana ala destinație aveam 123Km range. Bun, zic, asta e viteza de referință! Hai sa vedem dacă s-a schimbat și altceva! Mutat înapoi la 100Km/h și la 60Km pana la destinație rămăsesem cu 113Km range, aceeași diferența ca înainte! Am înjurat puțin modul ales de VW de calcul al range-ului, am mutat la loc pe 100 Km/h și am mers mai departe liniștit; nu aveam cum sa nu ajung dar ajungeam cu range mai mic decât mi-aș fi dorit ceea ce ar fi însemnat ca trebuie sa stau mai mult la încărcat decât trebuia.

Am ajuns la Cernavodă cu vreo 20% baterie și am încărcat pana pe la vreo 90% vreo 23kWh - 23kWh încărcați + 6 kWh pe care-i mai aveam + vreo 3kWh rămași de încărcat (pentru ca m-am oprit pe la 90%) = 32kWh. Totul ok aici!

 

20200912_201011.thumb.jpg.eeecfd32186bea02628c790ec5835bf0.jpg

 

40 de minute la încărcat și am plecat, iar, spre mare, unde am ajuns la 14:30. Adică după 3 ore și 30 de minute de la plecare, GT-ul era acolo de aproape 2 ore... 

Am plecat de acolo, m-am oprit, iarăși, în Cernavodă sa încarc, de unde va scriu aceste rânduri, și o sa termin povestea când ajung în București! 

Link to post

De curiozitate, la 130 ci cat scade bateria vs 100? Totusi ai avea 30% in plus ca viteza deci ca timp ajungi cu 30% mai repede la destinație, deci poti creste timpul de încărcare daca nu mergi mai departe fara nicio problema. 

Link to post

Din ce povestesti trag concluzia ca pentru moment acest tip de masina este f bun ca masina de oras, buna de lasat seara la incarcat impreuna cu telefonul.

Pentru a fi un allrounder bun cred ca mai avem de asteptat putin sa mai creasca rangeul si sa se mai imbunatateasca infrastructura de incarcare.

Sper sa vad cat mai multe astfel de vehicule prin orasul nostru suprasufocat( sa ia locul tdi-urilor).

Link to post
1 hour ago, Rave said:

Pierdeam cam 14Km range pentru fiecare 10Km facuti. Not good! 

Am înjurat puțin modul ales de VW de calcul al range-ului

acum ma intelegi de ce ziceam ca nu conteaza ce vedem noi pe acolo autonomiii dupa ce incarcam?

cifrele alea nu conteaza deloc. 

Sint doar 2 indicatoare care nu mint: cel rotund ("analogic") de nivel incarcare baterie si cel din stanga cu puterea motorului.

 

Trebuie cumva invatat din experienta ce inseamna liniutele de la nivelul bateriei (era mai usor cu procente...) si apoi aplicate corectiile: viteza de mers, pante/rampe, vantul, temperatura, ploaia, zborul fluturilor migratori... 

 

Nenea care detine site-ul ala electromobilitate.ro parca, tot urmareste zeci de masini electrice, de-a lungul a mii de km (a ajuns cu una la 45000) si repeta aproape la fiecare articol: nu exista un consum mediu la electrice, totul depinde de circumstante. O concluzie enervanta intr-un fel, cu care sint sigur ca nu va (dori) nimeni sa fie de acord, dar din pacate asa este... E o poveste pe acolo si cu un Ioniq pe zapada si cu lanturi... si cum a ramas fara baterie in urcare, a incercat sa intoarca masina sa se incarce la coborare si a descoperit ca... regen-ul nu functioneaza cu bateria goala... :) deci surprizele pot aparea oricand si de oriunde.

44 minutes ago, HKHK said:

De curiozitate, la 130 ci cat scade bateria vs 100? Totusi ai avea 30% in plus ca viteza deci ca timp ajungi cu 30% mai repede la destinație, deci poti creste timpul de încărcare daca nu mergi mai departe fara nicio problema. 

exponential. Asta e valabil la orice masina, termica, electrica etc, curba de crestere este exponentiala. De aceea se si discuta deja micsorarea cu doar 10km/h a limitelor de viteza in Europa ar scadea semnificativ poluarea. 

Link to post

Sa continuam, deci (revin la voi imediat)... 

Am plecat iar cu 90% baterie, în drumul către casa, mașina arata vreo 220Km, parca (mersul prin Constanța /Mamaia a scăzut consumul și mașina arăta mai mult, iar).

Consumul a fost ceva mai bun de data asta, culmea, 12.8 kWh/100Km fata de 13.8 kWh/100Km la dus, asa ca range-ul era aproape 1/1 cu distanta parcursa pe la 100 km/h, fata de 90 km/h la dus. Dar cred ca asta a fost și pentru ca vreo 30-40Km am vorbit la telefon fără să-mi dau seama ca ACC-ul era la 90 Km/h... L-am mutat la 100 Km/h și am continuat linistit pana când am intrat în București cu 50 Km range. 

 

20200912_223821.thumb.jpg.fa4c9878e314b7304a38d838fbc66959.jpg

 

A fost un test drăguț pentru mine, eram curios cum se comporta masina la drum lung și cam pe ce ma pot baza. Nu a fost un test de consum și nici unul de viteza, nu eram chitit sa scot un range bun sau un consum wow, am vrut doar sa ajung și sa vad și în cât timp, știam din start ca o sa fac cel puțin o ora în plus fata de cele 2 ore pe care preconizam ca le va face GT-ul pe același drum. GT-ul a făcut mai puțin și eu mai mult dar în niște marje decente. 

Nu ma așteptăm ca mașina sa facă doar vreo 200 Km la vitezele astea, am zis ca un consum mediu de vreo 13 - 13,5 kWh (la care ma asteptam) ar însemna vreo 200 Km făcuți + un buffer de "zile negre". De fapt înseamnă doar cei 200 Km și pentru buffer trebuie sa încarci pana la 100% și e doar de vreo 10%, ma așteptăm să fie de vreo 20% după cei 200 Km. Oh, well... pentru o masina cu baterie "mica", fata de restul de pe piata, e decent. Oricum nu o sa repet drumul asta cu Golf-ul cât timp pot să-l fac cu GT-ul sau orice alta termica as avea. Dar e bine de știut ca se poate, dacă e musai. 

 

20200912_201141.thumb.jpg.c50e7bc37865b95d9d56700a7e7a6293.jpg

 

Ca învățături trase după peripeția asta... Mașina este foarte comoda la drum lung! Combinația de suspensie moale și jante pe 16" face minuni la confort. Și nici n-am simțit nevoia de altceva, la vitezele la care merg cu mașina asta, asa ca e ce trebuie. Dar am nevoie de DLA... Am realizat cât de mult îmi lipsește HBA-ul de pe GT și dacă pun camera de HBA, DLA-ul e la doar un click distanta asa ca... :)

 

@HKHKAm făcut o proba la 110 Km/h, la întoarcere, și pierdeam cam 15Km pentru fiecare 10 Km parcurși, dacă-l făceam la dus cred ca diferența era și mai mare. Cred ca poți să-ți imaginezi cum e la 130 Km/h. :)

Asta cu încarci mai des dar recuperezi timpul mergând mai repede funcționează la Tesla. Sau la Taycan. Alea sunt mașini care se încarcă foarte repede și unde poți sa faci chestia asta. La Golf nu merge... În primul rand pentru ca puterea de incarcare a Golf-ului nu sare de 40kWh, deci încărcarea durează mult, și apoi din cauza ca Golf-ul nu are bateria răcită asa ca suferă și el de Rapid Gate. Combinația repetata de mers cu viteza și apoi încărcat rapid încălzește foarte mult bateria asa ca BMS-ul limitează puterea de incarcare pentru a proteja bateria. Plus ca trebuie făcut foarte atent calculul de cât câștigi efectiv mergând mai tare fata de cât stai la încărcat sa recuperezi și dacă rentează. Eu unul, decât sa stau 30 de minute în plus la încărcat, prefer sa merg mai încet. Cu electrica... cu GT-ul nu aplic aceeași gândire :))

 

@TDRau apărut deja mașinile alea cu range mai mare de care zici tu. Livrările de ID.3 au început deja și or sa înceapă în curând și la noi. Și mai exista destule mașini cu care poți face drumuri de genul asta fără "problemele" mele, de la Kona pana chiar și la Zoe... Nu lua ce zic eu aici sa o aplici la toate mașinile electrice ca nu funcționează asa... E ca și cum ar povesti unul cu un Huracan ca a făcut plinul de 2 ori ca să facă drumul asta dus-întors și tu ai trage concluzia ca nu poți sa pleci cu un Passat TDI în concediu ca are range mic. :))

Ce am zis eu aici se aplica doar acestei mașini, doar acestui drum și  doar mie pentru ca sunt sigur ca găsim un șofer de electrica ce ar fi scos 50 Km în plus fata de mine.

 

@detinator e la mintea cocosului ca nu poți sa iei consumul de 9.8 kWh din București și, pe baza lui, sa calculezi un range pe autostrada. Tocmai din cauza asta eu am resetat "Since start" când am ieșit pe autostrada și calculele au început de acolo. Deși, după cum am scris mai sus, nu eram foarte departe de adevar. A, și eu nici liniutele alea nu le am, am doar o bara miiica pe care trebuie sa ghicești cam la cât e bateria... 

 

@andrei0241am încărcat la Penny cu o seara înainte, nu sa plec dar era nevoie, asa ca nu m-a costat nimic. Apoi am dat 2x29 de lei pe cele 2 încărcări de la Cernavodă. Și, dacă vrei, pot sa trec la costuri și o spălare a masinii care nu era necesara înainte dar acum este :))

Si puțin OT fata de discuția "este mai bine sa mergi în D fata de B la drum lung". Dacă mașina merge cu ACC-ul setat la o viteza anume, de fiecare data când frânează, sau în cazul meu la coborârile de pe bucata de autostrada de după Cernavodă, ea recuperează automat în timp ce tine viteza constantă cât timp este în B (am testat și în D1).

 

20200912_135134.thumb.jpg.4790b0a7410101c776070aa7958fba2e.jpg

 

Dacă este în D ține viteza constantă și atât, nu recuperează nimic, "turometrul" sta blocat la 0 și nu trece în regen. Mai mult ca sigur ca ar fi mai economic sa mergi fără ACC și sa jonglezi accelerația cu diferitele trepte de regenerare, sau cu lipsa ei la coborârea unei pante ceea ce-ți poate da avânt mai mare la următoarea urcare ceea ce înseamnă un consum mai mic etc. dar hai sa fim serioși, nu face nimeni asta și este mult mai comod sa setezi ACC și apoi sa stai agățat de volan pana ajungi la destinație și în cazul asta... dacă ești în B, măcar mai câștigi ceva, chiar dacă insignifiant, fata de nimic în D. 

Edited by Rave
Link to post

Ai gasit libera statia de la Cernavoda si la dus si la intors?

Si o alta intrebare, dupa experienta asta: daca ai repeta-o in viitor ai merge cu 90 sau cu 110? Eram curios care ar fi viteza ideala la drum lung, pentru a parcurge distanta in cel mia scurt timp. Mi se pare foarte plictisitor sa mergi cu 90 pe autostrada totusi.

Link to post

Era libera stația, da. La dus a ajuns un Leaf acolo când mai aveam eu vreo 5 minute și pe Plug Share nu mai apărea niciun check in pana am ajuns eu seara. 

Cât despre viteza ideala pentru drum lung... Nu exista! După cum spunea și @detinator, trebuie calculata la fiecare drum în parte deoarece difera temperatura, topografia, încărcarea mașinii și toate astea afectează consumul destul cât sa insemne ca trecerea de la 90 km/h la 110 km/h sa faca diferența între a ajunge sau nu la destinație (în funcție de cât de lung e drumul, evident).

 

Strict ca experienta de condus, nu e mare diferență între a merge cu 90 km/h și a merge cu 110 km/h pe autostrada... Tot ești depășit de cam toți, tot trebuie sa depasesti tiruri, tot mergi încet, tot faci mult, tot trebuie sa te oprești sa încarci și cele 5-10 minute economisite (cred ca sunt 9 minute la 100 km/h pentru 150 km) le pierzi oricum stand mai mult la încărcat. Dar diferența de consum poate însemna diferența între a merge cu AC On și AC Off aceeași distanță... 

 

Viteza medie ideala pentru electrice este cam de 90 km/h pentru a maximiza range-ul, și Golf-ul făcea 200 Km în condițiile astea, dacă mergi cu viteza mai mare o sa scadă range-ul și trebuie sa vezi de la caz la caz dacă merita sau nu. 

Link to post
andrei0241

De ce sa incluzi si spalarea, de ce e necesara?

Te referi la insectele de pe A2 sau altceva?

 

Link to post

Da, la insecte, am adunat destule chiar și la vitezele astea mici :)

Link to post

legat de confortul suspensiei: eu compar cu passatul, eGolf mi se pare ca e mult mai ferma si deci confort un pic mai scazut (topaie mai tare pe denivelari). Dar se inclina mai putin in curbe. Evident poate fi si din cauza ca Passatul avea 180.000 km si bucsaraia necesita inlocuire, iar Golful e nou si masinile noi sint un pic mai rigide in primele 2000-4000 km. Ca roti, ambele masini au fix aceleasi roti: 205/55/R16

 

La ce presiune tii rotile? si daca tot verifici, te-ai uitat la nivelul lichidului de frana? 

 

Legat de ce am spus eu mai sus citand pe omul de la electromobilitate.ro care testeaza multe masini pe termen lung, nu are legatura cu viteza ci cu consumul mediu.

 

Viteza de 90 pe autostrada e nasoala, chiar si 110 ar fi cam naspa, mai ales spre mare, unde se merge tare, exagerat de tare. 

Anul trecut am mers pana la mare cu passatul si au fost portiuni de drum unde pe toate benzile se mergea cu 150. Nu inteleg de ce, dar nimeni nu respecta viteza legala macar pe aceasta autostrada.

Pe topicul de ID3 s-a postat asa: "Autonomia pe care a obtinut-o a fost de 444km@90km/h; 284km@122km/h viteze medii." (https://vwforum.ro/topic/135022-id3-detalii-pre-lansare/?do=findComment&comment=3056610) deci intre 90 si 120km/h se pierde semnificativ din range.

 

 

Apari pe PlugShare cu ambele incarcari, la distanta de 7 ore intre ele :) 

 

Inca o intrebare: nu consideri ca ai fi ajuns pana la Kaufland in Constanta? Sint 200km intre Buc si acest Mecca al electromobilitatii.

Edited by Rave
Link to post

Eu, venind de pe Leon 5F FR cu 225/45/17 și Megane GT cu 225/40/18, vad suspensia Golf-ului extrem de confortabila și moale. Chiar și pe A2 în zonele unde GT-ul zguduia bine, Golf-ul se onduleaza. Nu e perfecta, dar fata de cele cu care sunt eu obișnuit este foarte iertatoare. :)

 

Probabil ajungeam la Constanța, pana la urma am făcut 150 Km pana la Cernavodă și am ajuns cu vreo 50 acolo, dacă mergeam cap-coada cu 90 km/h. Dar...

- am plecat din București cu bateria la 80% și as fi făcut direct Constanța doar cu ea 100%

- am mers cam jumătate de drum cu 100 km/h, dacă era sa fac direct rămâneam la 90 km/h tot drumul

- mi-a fost frica de bucata de după Cernavodă unde știam sigur ca o sa crească ceva consumul, ceea ce s-a și întâmplat, dar nu știam cât de mult o sa crească și cât de mult ma va afecta la range

- fiind primul drum în afara orașului cu mașina, nu eram sigur ce consum o sa am, eu am plecat cu niște cifre la ghici din București care s-au dovedit pe drum destul de apropiate de realitate

- nu prea aveam chef sa merg la limita, nici nu m-am gândit sa fac asta, plecasem în cap cu un drum linistit și relaxant

- n-aș face un drum atât de la limita știind ca exista o maaare posibilitate sa fie accidente și trafic blocat, doar era sâmbăta dimineața și autostrada era destul de aglomerata

 

Link to post

Are loc in portbagaj un generator pe benzina? :))

Cum ii zice "la oras"? Range extender?

Edited by cristi511
Link to post

Are loc și generatorul și canistra de benzina. Dar adaugă greutate și mașina se încarcă greu AC :))

Link to post

Hehe,

 

...povestile electrificante ale lui Rave continua la un alt nivel.

Felicitari si pe aceasta cale pentru achizitie si curaj. Imi place ca-ti hranesti "piticii de gradina"

Important e ca te-ai relaxat si "imprietenit" mai bine cu masina noua.

Interesanta treaba cu insectele, totusi la viteleze alea ar fi trebui sa nu fie probleme.

 

Legat de viteza de deplasare e clar ca peste 90 Km/h incepe sa se simta frecarea cu aerul.

Nu cred ca as reusi sa conduc pana la mare cu 90 sau 100 Km/h.

 

Plimbari placute si pline de "energie"

 

F bun consumul pt Bucuresti.

 

 

Link to post
andrei0241
6 minutes ago, gigelm5m3 said:

Legat de viteza de deplasare e clar ca peste 90 Km/h incepe sa se simta frecarea cu aerul.

Nu cred ca as reusi sa conduc pana la mare cu 90 sau 100 Km/h.

 

Cand A2 e libera, daca iti impui poti face cap-coada cu 90-100kmph, am facut'o si eu intr'un experiment de consum. Cand e nebunie de weekend de vara poate deveni o provocare si, mai ales cu o electrica, nu te poti baza pe un consum anume

Link to post
On 9/13/2020 at 10:34 PM, Rave said:

- n-aș face un drum atât de la limita știind ca exista o maaare posibilitate sa fie accidente și trafic blocat, doar era sâmbăta dimineața și autostrada era destul de aglomerata

acest lucru nu ar fi in avantajul nostru, referindu=ne la consum? orice ambuteiaj ne ajuta pe noi, orice lucrari pe autostrada etc

 

ma uitam la testele cu ID3 ale neamtului, a intalnit evenimente pe autostrada la ambele teste, care l-au obligat la viteze mai mici :)

Link to post

Daca se merge incet e ok, perfect chiar. Daca se sta sau se merge stop&go... nu mai e bine! :) 

Chiar daca putin, tot consumi ceva energie, fara sa avansezi, stand pe loc si la fiecare plecare de pe loc eu vad bara de consum cum pleaca spre 40 kWh/100Km si apoi se stabilizeaza. In mod normal ar trebui sa fie mai mare consumul la plecari repetate de la 0 la 30 Km/h, sa zicem, si apoi franat (luand in calcul si franarea regenerativa), comparat cu a merge constant cu 15 Km/h.

 

20200120_223503.jpg

 

Faptul ca, la e-Up!, vitezometrul era gradat cu o sectiune "ideala" de viteza in care motorul are un consum optim nu face decat sa intareasca ideea de mai sus. Incet e bine, dar nici foarte incet nu e bine! :)

Link to post

Felicitări pt noua achiziție, pt curaj, ai fost un earlyadopter(mai ales locuind la bloc) . Ușor ușor, pas cu pas te vad peste vreo 3 ani la un ID3, apoi peste alți 3 ani la o Tesla.. 😉

Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Similar Content

    • NoCO2
      By NoCO2
      Am văzut în manual cum se montează cupla pentru suportul de bicicletă, poate cineva să confirme că această cuplă este in dotarea mașinii la livrare?

    • Rave
      By Rave
      Aici o sa lăsăm proprietarii sa ne ofere impresii și experiente despre ID.3, dacă vor
    • edi10000
      By edi10000
      Volkswagen a dezvăluit primul său SUV electric din gama ID. Noul ID.4 împrumută numeroase elemente stilistice și tehnice de la hatchback-ul electric ID.3, prezent deja inclusiv pe piața din România.
       
       
      Bazat pe aceeași platformă MEB dedicată modelelor electrice, Volkswagen ID.4 are o lungime de 4.584 mm, o lățime de 1.852 mm și o înălțime de 1.612 mm, în timp ce ampatamentul este de 2.766 mm.
       

       
      Astfel, noul model este cu 102 mm mai lung decât Tiguan, SUV-ul compact al mărcii cu motoare cu combustie internă. În plus, Volkswagen menționează că garda la sol a noului model este de 210 mm.
       

       
      Așa cum era de așteptat, ID.4 împrumută numeroase elemente de design exterior de la ID.3, iar inginerii germani au acordat o atenție suplimentară eficienței aerodinamice, întrucât SUV-ul are un coeficient aerodinamic de 0.28.
       

       
      Farurile au tehnologie LED în echiparea standard, iar clienții vor putea alege opțional și farurile IQ.Light cu LED Matrix. Între timp, stopurile integrează diode care emit lumini și o bandă roșie care le conectează pentru a oferi o perspectivă 3D la activarea acestora. De asemenea, stopurile au o semnătură luminoasă sub forma literei X și integrează și semnalizarea dinamică.
       

       
      Interiorul este de asemenea foarte asemănător cu cel al lui ID.3 și iese în evidență prin stilul minimalist, cu ecrane touch și puține butoane fizice. Ecranul central are o diagonală de 10 inch în cazul versiunii de lansare, însă variantele de top vor fi echipate cu ecran de 12 inch.
       

       
      Opțional, clienții pot alege și un Head-up Display cu realitate augmentată. Volumul portbagajului variază între 543 litri și 1.575 litri, în funcție de modul în care sunt poziționate scaunele de pe bancheta din spate.
       

       
      Din punct de vedere tehnic, Volkswagen ID.4 va fi disponibil în prima etapă într-o ediție specială First Edition, după modelul ID.3.
      Aceasta va fi echipată cu un motor electric de 204 cai putere poziționat pe puntea spate cu un cuplu maxim de 309 Nm care permite un timp de 8.5 secunde pentru accelerația de la 0 la 100 km/h, în timp ce viteza maximă este limitată la 160 km/h.
       

       
      Această versiune de lansare utilizează o baterie cu capacitatea netă de 77 kWh care oferă o autonomie maximă de 520 de kilometri, calculată pe baza standardului WLTP. În plus, germanii afirmă că o încărcare de 30 de minute la o stație rapidă cu 125 kW oferă o autonomie de 320 de kilometri.
       

       
      În următoarea perioadă, Volkswagen va extinde gama de motorizări și baterii disponibile pentru ID.4. Astfel, clienții vor putea alege și versiuni de 148 CP și 170 CP, ambele echipate cu o baterie mai mică, de 52 kWh. Pe de altă parte, va exista și o versiune mai puternică, de 175 CP, cu bateria de 77 kWh. Toate aceste versiuni vor avea un singur motor electric poziționat pe puntea spate.
       
      Informatii luate de aici(click!)
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri