Jump to content

Ascutitoarea electrica - '20 Tungsten Silver E-Golf


tudy_cnu

Recommended Posts

Doc Morelli

Este traznet masina !

Link to post

Bine ai (re)venit după vânzarea GTD-ului și bine ai venit în viitor! :)

Sigur nu ai plecat de acolo cu a mea, da?! :))

Link to post
tudy_cnu

@Doc Morelli multumesc!

@Rave nu nu :)) Si a ta si a lui @Abu asteptau cuminti in curte. E foarte tare culoarea, nu eram prea incantat initial de ideea de a mai plati 480 de euro in plus, dar trebuie sa recunosc ca a avut dreptate sotia (femeile oricum au tot timpul dreptate :)) ) si a fost o alegere excelenta

Link to post

Salutare, sa o stapaniti sanatosi, fara probleme! Poti sa ne spui un pic ce ofera VW pe partea de garantie, in special la baterii? 

Link to post
tudy_cnu

E garantia generala de 4 ani. Nu stiu sa mai fie ceva si pe parte electrica. Oricum, nu imi e teama de eventuale probleme. Adica eu consider ca a ajuns tehnologia la un oarecare nivel de maturitate. Bineinteles, mai e mult pana departe, dar in vestul europei sunt mult mai multe masini electrice, cu o vechime mai mare, decat ce e la noi. Plus ca avem un coleg chiar pe forum, ce locuieste in Norvegia, care are un E-Golf de vreo 4 sau 5 ani si care nu a raportat probleme la el. Asta in conditiile in care acolo e mult mai frig in general.

Poti sa intrebi si in sectiunea Masini Electrice si sunt sigur ca iti vor raspunde alti colegi mult mai informati decat mine

Link to post

Superba culoarea @tudy_cnu iar masina e foarte OK dotata pentru ce urmeaza sa presteze :)

Sa va bucurati de ea! Si bafta, sper sa rezolvati cu incarcarea. 

Ma bucur sa vad cum ne inmultim pe zi ce trece. 

Edited by Abu
Link to post
tudy_cnu

Cu incarcarea nu e greu. Am testat sambata la o priza obisnuita din casa si functioneaza, deci am impamantare. Trebuie sa leg un fir in panoul de sigurante si sa scot o priza afara in curte. Asta ar fi varianta low cost, avand in vedere ca stau in chirie la casa momentan. Intr'o zi cu soare cand voi avea casa mea, probabil voi incerca si un bransament trifazic. Dar cine stie ce va mai fi pana atunci.

Intre timp, nu ma deranjeaza sa incarc chiar si la Renovatio cu 2 lei /kwh. Practic inseamna aprox 60-70 de lei un plin, cu care merg 250 km. Mai mult decat rezonabil.

Link to post

Foarte faina culoarea. Si, sa nu-mi fie luat in nume de rau, cat de "la sfarsit de viata" este - continua sa imi placa mai mult 7-le in comparatie cu 8-ul. In fine, 4 imi place cel mai mult, dar asta tine de patologic.

Vad ca apar din ce in ce mai multe e-golf-uri - le remarc usor dupa jante.

Este in mod cert viitorul; fiicei mele de aproape 10 ani, i-am spus deja ca, o voi invata sa conduca pe VR sau ALH, dar ea va conduce electrica. Deja autonomia cu un plin se apropie de cea a Golfului VR6 :D Mi-am setat oricum target-ul - cand electrice de nivelul e-Golf-ului vor avea autonomie de aprox 500-550km, voi face probabil si eu pasul.

Sa va bucurati multi km alaturi de el!

 

Edited by mad_kat
Link to post
tudy_cnu
Posted (edited)

Multumesc de aprecieri!

Cat am fost azi pana la Hornbach si la farmacie, Golful a stat cuminte la incarcat. 17 kwh in 30 de min, cost 33 de lei.

Zilele urmatoare imi propun sa ajung si la Penny in Otopeni.

Are rost sa mai zic ca de 2 zile tot imi gasesc cate ceva de facut pe aici prin zona? :))

Edited by tudy_cnu
Link to post
Golf TDI

@tudy_cnu sa ai parte de masina! E o senzatie foarte misto sa mergi cu electrica, mi-a placut la toate masinile cu care am mers, singura chestie e cu range anxiety, daca nu ai in familie si o masina cu motor termic, mai ales al drumuri lungi in timp scurt, dar sunt sigur ca e de obisnuinta! Pune-i folie de protectie pe faruri acum cat e noua, ca merita.

 

@mad_kat inseamna ca a ajuns momentul sa-ti iei masina, ca Id3-ul se incadreaza in asteptarile tale de la o masina electrica :D

Link to post
tudy_cnu

@Golf TDI Multumesc de urari! Totusi avem in familie si masina din semnatura, special pentru drumuri lungi si capacitate mare a portbagajului :) Nu am facut 100% trecerea pe electrica precum @Abu. Chiar si la balena suedeza, mi'ar fi placut un hybrid, dar deh, nu au fost fonduri suficiente pentru asa ceva. In schimb am incercat sa fiu un pic mai eco si am mers pe benzina.

 

Link to post
kadettro

Sa o stapanesti sanatos si fara incidente!

Link to post

Super afacere masina asta (la fel cum au fost si Tiguan-urile R-Line de acum cateva luni 😎), s-au aliniat astrele perfect!

Mii de km fara incidente!

Link to post
tudy_cnu

Multumesc pentru urari!

In alta ordine de idei, nu pot sa nu constat scaderea clara de calitate intre GTD'ul din 2014 si E-Golf. Printre altele, usile fata par mult mai usoare, usile spate pe interior, chiar si in partea de sus, au un plastic tare si cu aspect ieftin. De asemnea, se vad clar taierile de costuri la pielea folosita la schimbatorul de viteze, de asemenea maciulia schimbatorului e dintr'un plastic mult mai ieftin, capacul de la torpedou e din plastic acum, nu mai e din metal. Si peste toate, telecomanda mi se pare ca feeling ca una din aceea de jucarie. 

Poate sunt chestii mici, dar sunt chestii pe care un utilizator fidel al marcii le va sesiza imediat. Acum sa vedem si cum se va comporta in timp, dar asta in alt episod :) 

Link to post

Capacul torpedoului era din metal la GTD? Ai cumva vreo poza sa vad si eu te rog? 

Link to post
tudy_cnu

Nu mai am, dar eu asa tin minte. Se putea inclusiv inchide cu cheia.

Link to post

Nu capacul, mânerul :)

Link to post

@tudy_cnu, daca nu este offtopic, ne spui si noua cum ti se pare noul e-Golf in comparatie cu GTD-ul dpdv al dinamicii masinii? Sunt foarte curios, mai ales la reprize, cum simti masina. 

Edited by Abu
Link to post
tudy_cnu
Posted (edited)

Hmmm... nu prea exista termen de comparatie. GTD'ul era o masina cu valente sportive, asta e orientata spre confort. Aveam si DCC pe ea si eu mergeam numai in sport. Pe curbe statea super bine, era o placere sa merg in delegatii la Tg Mures si sa ma dau pe Padurea Bogatii. Plus directia era mult mai grea, ceea ce iar era super ok.

Ca si reprize, cred ca ar sta una langa alta pana pe la 50 kmh. Apoi GTD'ul s'ar duce in fata. Iar la viteze mai mari deja nu se mai compara. Masina aia chiar si la viteze mari avea o explozie fantastica si permitea sa fac depasiri din scurt. Aici erau "de vina" cuplul si dsg'ul.

Toate chestiile astea erau super utile cand masina facea si drumuri lungi. In oras si imprejurimi nu mai sunt la fel de relevante, de aceea am si acceptat (cu greu) sa ne despartim

 

Edited by Rave
Link to post
Bogdan_wrc

@quze  @tudy_cnu (sa te bucuri de masina!) la baterii nu ai 8 ani si 160k km? la id.3 asa scrie in oferta/manual/brosura. ca dupa perioada asta, nu scade randament sub 75%. si stiam ca si la e-golf e la fel. 

Link to post
kadettro

@Bogdan_wrc Bateriile au garantie 8 ani, restul masinii doar 4.

Link to post
Bogdan_wrc

@kadettro asa stiam si eu, dar mai sus se discuta de cea generala de 4 ani si la baterii.  

Link to post
tudy_cnu

Spre rusinea mea, nu am citit carticica cu garantia. Momentan nu sunt in tara, dar cand revin voi citi ce scrie acolo si va anunt. Asa stiam si eu, ca se mai vehiculase termenul asta de 8 ani pe forum. Dar pana una alta, daca nu scrie negru pe alb, inseamna ca nu exista. Revin cand am o informatie concreta!

Link to post

Pot confirma eu ca scrie in carte: 8 ani sau 160.000Km garantia bateriei - daca scade sub 70% .

Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Similar Content

    • Rave
      By Rave
      Mai tarziu decat trebuia dar am deschis si acest topic(greu de gasit timp cu work from home ). Asadar... povestea, pe scurt!
      Dupa o scurta, dar amanuntita, analiza a pietei, discutata si aici(Click!), am decis ca o sa schimbam vechiul e-Up! cu un e-Golf. La scurt timp, si mai ales cu ajutorul colegului @Aaron care a reusit sa-mi gaseasca o masina cu toate dotarile pe care le voiam la un pret bun, am inceput demersurile pentru achizitie. Ceva timp mai tarziu, trecutul si viitorul s-au intalnit in parcarea de la Ikea. Vechiul e-Up! a plecat catre Nurvil, la buy back, si eu am primit jucaria asta:
       

       

       
      Asadar vorbim despre un e-Golf, 2020, Tungsten Silver cu urmatoarele dotari (o sa detaliez aici si ce dotari consideram obligatorii si de ce)
      - Priza AC/DC - nu am posibilitatea sa incarc masina acasa asa ca era obligatorie. Si oricum e necesara la drum lung, ar trebui sa fie dotare standard pe orice electrica...
      - Active Info Display - imi doream sa-l am, desi nu era chiar must-have. Acum, ca l-am folosit, ma bucur ca am gasit o masina cu el - aduce interiorul la nivelul unde ar trebui sa fie o masina noua in 2020 (mai ales daca e vorba de o masina electrica)
      - App-Connect - util dar nu obligatoriu, aveam oricand optiunea de a-l activa ulterior. E bine ca e acolo si ca m-a scapat de bataia de cap de a schimba mufa
      - Camera Rear View - un sistem de asistenta la parcare era obligatoriu. Masina, cel mai probabil, nu o sa fie condusa de mine (din pacate pentru mine)
      - Faruri Led Top - era la acelasi nivel de necesitate ca AID-ul. Ma bucur ca le am pentru ca asta-mi da posibilitatea de retrofit la DLA (cand/daca o sa fie nevoie sa schimb parbrizul, altfel nu) dar as fi putut sa traiesc si cu farurile Led normale
      - Oglinzi exterioare rabatabile electric - nu erau necesare dar ma bucur de functia de inclinare a oglinzii pasagerului la parcare
      - Pachet iarna - era obligatoriu. Sunt luni intregi pe an cand poti sa mergi linistit doar cu incalzirea in scaune pornita si fara caldura ceea ce este un plus pentru o electrica.
      - Pompa de caldura - un optional scump dar obligatoriu pentru maximizarea, pe cat posibil, autonomiei pe timp de iarna. Cum nu am posibilitatea de a incarca masina acasa am nevoie sa lungesc perioada dintre incarcari. Nu as recomanda acest optional daca aveti unde sa incarcati masina acasa si nu aveti de gand sa faceti multe drumuri lungi cu masina, e destul de scump si se amortizeaza greu pentru cineva care poate sa incarce masina cand vrea.
       

       

       

       

       
      Pozele sunt facute, in graba, in parcarea de la Ikea  Masina a venit cu bateria plina dar daca tot eram in zona am zis sa nu ratez momentul si sa fac poze in cam cel mai mare hub de incarcare (AC) aflat, deocamdata, in Bucuresti ! Am profitat de moment si am activat si WeConnect (Car-Net) si m-am benoclat putin prin el. Fata de e-Up!, la e-Golf pot sa pornesc si incalzirea in parbriz si luminile/claxonul desi nu le-am testat. Inca! Dupa ce am mai butonat masina ceva timp, si pentru ca familia era la munte, am plecat spre Sinaia. Am mers linistit, cu 100 Km/h, pe autostrada si am intrat in Ploiesti sa iau niste apa (am si uitat sa beau apa cat am stat si am analizat masina peste tot ).
       

       
      La drum lung masina este o incantare! Silentioasa, spatioasa, confortabila... tinuta si, per total, experienta de drum este sublima! Ca ma tot gandeam la un singur cuvant care sa descrie aceasta masina, ca m-au intrebat prietenii cum e, cred ca cel mai bine i se potriveste "rafinata"! Este, per total, o experienta rafinata! Desi materialele nu sunt departe de GT-ul meu, ambianta totala da o impresie de cvasi-premium si... da, se poate descrie foarte usor ca fiind o masina rafinata!
      Pentru ca initial trebuia sa ajung la Brasov, si pentru ca nu stiam cum e DN1 pe la Comarnic, am zis sa incarc la Ploiesti ca sa stiu sigur ca orice s-ar intampla ajung fara probleme (si fara sa fie nevoie sa ma opresc la Busteni unde statia CCS e de doar 20 kWh, din cate tin minte). Am plecat de acolo cu vreo 90% (cred ca am ajuns cu vreo 70%, nu stiu...) dar planurile initiale s-au schimbat asa ca ne-am intalnit la Sinaia, am mancat acolo si apoi am plecat inapoi catre Bucuresti.
       

       
      Consumul, pe coborare, a fost extrem de bun, evident, asa ca din 140 Km range, cat arata la Sinaia, am ajuns acasa, 140 Km mai tarziu, cu 44 Km range  La plecare, dar si pe drum, m-au impresionat farurile. Dansul la pornire este foarte tare si pe drumuri virajate si fara lumina, adaptivul isi face treaba decent. Da, la fel cum zice toata lumea, pare ca bat putin cam jos/aproape... O chestie funy a fost pe drum cand, la 50 Km range, masina a comutat singura pe Eco si radeam cu sotia ca masina asta nu stie unde a ajuns. In e-Up! aveam 45% - 50% baterie la range-ul asta si mai mergea 2 zile
      Toate astea se intamplau Luni. Ieri am mutat masina abia noaptea, prilej sa ma pot bucura iar de faruri  si am si incarcat-o
       

       

       
      Planuri de viitor... sunt! Pe termen scurt, chestii simple:
      - ornament cheie/chei - e trista rau cheia asta simpla, neagra fara macar urechea cromata
      - pedale aluminiu - because why not
      - folie - nu are privacy glass si ma gandeam la un AirBlue80 peste tot, desi e posibil sa raman la AirBlue80 doar pe fata si folii normale pe spate, ma mai gandesc
      Pe termen lung avem asa:
      - retrofit senzori de parcare - probabil doar spate dar mai vedem
      - retrofit DLA - daca, dupa cum ziceam mai sus, o sa se ciobeasca parbrizul si o sa fie nevoie sa il schimb
      - stopuri Led dinamice - probabil, mi se par destul de scumpe pentru ce sunt, ma mai gandesc
      - volan GTE - pentru ca imi place cum arata volanul de GTI dar vreau sa pastrez cusaturile albastre
      - alte scaune - pentru ca prefer scaunele sport si astea sunt si cam plate si cam fade ca aspect. Masina merita ceva mai mult!
      Si deocamdata... cam atat! Suntem abia la inceput si profitam de orice ocazie sa ne cunoastem, cel putin asa zice navigatia... ca imi invata traseele  Pe masuram ce adun Km, si impresii, o sa va tin la curent!
      LE: am incercat sa evit gluma asta dar nu mi-a trecut nimic altceva prin cap in timp ce scriam 🤦‍♂️
    • Abu
      By Abu
      Iata ca ma inscriu si eu pe lista celor atinsi de virusul electromobilitatii. Am renuntat la ambele masini termice pentru a ma trezi, aproape peste noapte as putea spune, cu doua masini electrice in familie. 
      Totul a pornit mai mult intr-o joaca: sotia mea dorea sa schimbe masina, un Polo din 2014, cu una mai mica. Prin Februarie anul asta am inceput cautarile, am fost pe la diversi dealeri in cautarea alesei. Ne-am oprit in final la o Kia Picanto deoarece avea motorizarea 1.0 Turbo de 100CP, care ni s-a parut foarte fasneata. Din pacate (sau din fericire, cum s-a dovedit ulterior) am aflat ca masina poarta cu ea taxe vamale de 20% ptr ca nu se fabrica in Europa. oops. Cum nu prea cunosc pe nimeni dornic sa dea bani la stat asa de dragul de a-i vedea plecand am zis sa mai cautam in alta parte. Cam tot ce gaseam aveau motoare aspirate, de putere mica, si nu prea ne faceau cu ochiul. Atunci am indraznit sa ridic la fileu ideea de electrica. Evident la inceput a fost doar nu si nu, electrica va fi ultima masina din lume in care se va urca vreodata - daramite sa si dea banii pe asa ceva. Totusi, cu insistente si cu rabdare, si ajutat de piata care nu oferea nimic tentant ca alternativa, am reusit sa o conving sa luam un e-Up. Nici eu nu stiam in ce na bagam fiindca nu mai avusesem contact cu electricele niciodata inainte. Dar ceva acolo inauntru imi spunea ca nu voi da gres. Citeam si cu mare atentie topicul lui Rave, care a fost unul dintre acei early adopters, si mi-am zis ca daca el poate in conditiile in care sta la blloc, de ce nu am putea si noi care stam la cyrte?
      Am incercat sa facem un test drive dar nu am gasit masina disponibila prin Bucuresti. Asa ca ne-am aruncat ca berbecu' si pe 9 Martie am dat comanda - chiar inainte cu cateva zile de lockdown. Am primit termen de livrare 18 saptamani.
      Au urmat momente nu foarte placute, cand am auzit ca s-a inchis fabrica din Bratislava, insa pana la urma am fost anuntati - spre marea noastra surprindere - ca masina va sosi la termen. Astfel ca pe 30 Iunie am ridicat-o de la dealer. Si acela a fost primul meu contact cu o electrica - insa suficient cat sa ma faca sa-mi doresc si eu atat de mult incat am renuntat la orice gandire logica si rationala si am inceput sa creez scenarii in mintea mea. In fiecare zi luam masina sotiei si plecam de nebun, prin jurul casei, imi gaseam drum doar sa o conduc. De cand cu pandemia lucrez de acasa si deci nu am nici o justificare sa ma duc cu ea la birou, dar tot m-am descurcat de drumuri prin jur. Am facut si o vizita la parinti, la Ploiesti, ca sa vad cum se comporta la drum lung - si mi-a placut la greu. Fara nici o exagerare am plecat cu bateria 100% si m-am intors cu ea 50% dupa un drum de 190Km (noi stam in afara Bucurestiului, spre Giurgiu) in conditiile in care am mers legal pe DN1 (70km/h in localitati si 100Km/h in afara localitatilor). Am fost si inca mai sunt fermecat ce mai.
      Iata ca la aproape doua luni dupa ce am luat e-Up-ul am reusit si eu sa-mi implinesc dorinta - un nou e-Golf Atlantic Blue ma asteapta in curte la Nurvil, prim amabilitatea si ajutorul lui Aaron - un baiat extraordinar pe care vi-l recomand din suflet oricand aveti dorinta de a cumpara o masina noua din gama VW. 
      Am deschis acest topic pentru a impartasi si altora, care poate inca nu sunt hotarati sa faca pasul spre electromobilitate, cum va fi viata cu doua electrice - fara nici un backup fosil. Stiu ca in concedii ne va fi poate mai dificil, cunosc limitarile e-Golf-ului din punct de vedere al autonomiei, al vitezei de incarcare si al efectului Rapid Gate. 
      Mentionez ca locuim la casa si tocmai am primit aprobare de racordare la bransament trifazat, cu o putere instalata de 26Kw - ne-am gandit si la viitor, chiar daca ambele masini incarca cu maxim 7,4Kwh AC. Deocamdata le vom incarca pe rand la priza, o zi unul o zi altul, pana cand se va finaliza lucrarea.
      Am pus si niste poze din curtea Nurvil - inca nu am vazut masina live, saptamana viitoare va fi acel D day.
      Masina am luat-o de pe stock, si singurul lucru care-mi lipseste la ea este acel AID. Din pacate cand am facut eu rost de bani, adica dupa ce am vandut Golful benzinar, nu mai erau cu AID la un pret decent. Dar e ok si asa, placerea de a conduce o electrica este suficienta cat sa nu ma faca sa-mi para rau.
      Cam atat deocamdata, revin cu impresii dupa ce o iau de la Ramnicu Valcea, va fi primul drum lung (200Km distanta de casa).
           
    • detinator
      By detinator
      Se pare ca e-Golf e printre putinele electrice fara o aplicatie dedicata... e pacat, pt ca se pot afisa in timp real si turatia motorului si procentul de incarcare baterie. Vedeti atasat ce am reusit cu o aplicatie si o interfata OBD


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri