Jump to content

Sfaturi achizitie Leon 5f


cristi511
 Share

Postare recomandată

M-ai pierdut :)) 

Cuplu si puterea sunt chestiuni diferite: puterea iti da viteza cat mai mare, cuplul de duce acolo cat mai repede = acceleratie. 

Cuplul (acceleratia) este ceea ce vei simti in bine in fiecare zi. Deci cei 70 Nm se vor simti la acceleratii/demaraje, depasiri, rezerva "de putere" (aka "de cuplu).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu si eu astea, nu e vorba despre asta, e vorba despre faptul ca pana nu vad o [cenzurat] intre cele 2, nu cred ca alea 100kg sunt ofsetate de cei 70NM suplimentari, mai ales ca sunt dati pe o plaja mai ingusta de turatie.

Acum intelegi ce vreau sa spun ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu daca te edifica dar la Seat versiunile XP 4 drive au acceleratii mult mai bune si viteza maxima un pic mai mica decit Leonurile normale cu aceleasi motorizari (de ex. Leon 184 TDI DSG6 are 7.5 0-100 si 226 viteza maxima, XP -ul are 7.1 si 224, la 1.8 TSI e 7.5 si respectiv 7.2 etc.) de unde eu banui ca la XP sunt alte rapoarte in cutie sau in grup, pentru ca masina e clar mai grea. Si cum cutia e un transformator de cuplu, greutatea in plus nu numai ca nu se simte, dar versiunile mai grele se misca mai bine ...

Modificat de vdragos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda, bun argumentul rapoartelor din cutie :scratch: si ar face sens :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

9 hours ago, 75NOR said:

1.8 TSI M6 are 320NM (1,450-3,900rpm)

1.8 TSI DSG7 are 250NM (1,200-5,000rpm)

Esti sigur? Eu stiam ca la Seat 1.8 TSI M6 are tot 250 Nm si ca doar varianta 4x4 are 280 Nm.

Posibile noutati la Leon FL, ce ar putea fi disponibil incepand cu luna mai (?): touchscreen de 8 inch (probabil pe sistemele cu navigatie), frana de parcare electronica, kessy, incarcare wireless a telefonului...

L.E.: Cuplul ala de 320 Nm e valabil pentru Skoda Superb.

Modificat de Michael
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@MichaelWaisss, cred ca trebuie sa ma apuc sa fac un Excel cu datele tehnice pentru motorul asta, in functie de modelul masinii pe care se pune :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca e doar treaba de marketing si ca defapt ansamblul motor/cv este fix acelasi pentru toate modelele care pot "primi" o asa "inima". E logic sa vrei sa vinzi superb cu 320nm si nu cu 250 pt ca...da bine in ochii cumparatorului. Limitarea la 250nm cu siguranta e valabila pt dsg7, indiferent de masina.

Pana cand nu apar niste fise dyno....ne bazam doar pe marketingul companiilor...iar eu nu cred tot ce "ni se spune".

Ps: inlocuitorul lui 1.8, adica 2.0 tsi are fix 190 cp si 320nm. Personal tind sa cred ca cifra reala pentru 1.8 manual e maxim 280 nm tocmai pentru ca nu cred ca e alt ambreiaj fata de 1.4 150cp si 250 nm sau 1.6 120 cp 250nm.

Modificat de cristi511
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2.0 TSI de 190 va fi DSG 6 ? Cred ca asta ar fi motorul perfect...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Off topic: in gama Audi motorul asta 2.0 tsi este cuplat la un Stronic de 7 trepte. Insa, aici e poanta, rasfoind materialele si yt-ul, Stronic inseamna asa:

var 1: pentru motoarele mici si pana in 350nm avem o cutie cu convertizor de cuplu si 7 rapoarte

var 2: pentru motoarele mai puternice si 4x4 avem un dsg in 7 rapoarte ( nu stiu exact ce varianta) umed. 

Ideea e ca s-a renuntat la multitronic. 

Modificat de cristi511
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot OT:; atunci ramane de vazut cu ce cutie il pun pe Tiguan, asta ar fi un indiciu bun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dsg 7. Cu 180 cp. Doar 4x4 pana una alta. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.8 TSI vine in functie de marca/cutie de viteze in variante de 250, 280 si 320 (Polo GTI si Superb) Nm cuplu. Si sunt foarte sigur ca exact acestea sunt si valorile reale. Nu e nimic spectaculos in a avea un 1.8T cu 320 Nm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie mi se pare destul de interesant un motor 1.8T cu 320nm. Sa nu uitam ca 2.0TDI de generatie actuala are 340nm, iar in primii 2 ani de MQB aveau chiar 320nm. Apoi  generatiile precedente de GTI aveau 280nm si R-ul 350nm.

Tocmai pt ca in oras conduci cuplu, mergi pe plaja de cuplu devine un motor foarte interesant si versatil.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu ca discutiile din ultimele zile sunt oarecum legate de Leon, insa unele posturi chiar nu au nici o legatura cu subiectul topicului.
Va rog sa discutam mai putin despre Superb si mai mult despre Leon, daca e posibil.

Revenind, nu s-a anuntat nici un facelift la Leon, deci nu va fi nici un facelift, mai degraba e vorba de modelul MY2017, care intr-adevar va veni cu noutati. Ar fi interesant daca ar veni cu incarcare wireless pentru telefon, frana electrica, kessy si sistem multimedia de 8' (nu doar navigatie, vine pe ateca si ca sistem multimedia). Ma tem ca frana electrica va fi o dotare care va veni odata cu faceliftul, probabil la salonul auto de la Paris, din toamna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte probabil sa apara si un nivel de echipare Excellence. Nu stiu daca este unul nou sau doar o rebotezare a unuia existent. De asemenea, eu stiam ca frana electrica va fi introdusa odata cu celelalte dotari pe care le-am enumerat mai sus. M-as bucura sa fie vorba doar de MY2017, iar FL (saptamana 45?) sa aduca astfel si alte noutati. De exemplu, mi-as dori ca si in gama Style sa poti accesa motorizarea 2.0 TDI 150 CP, asa cum e posibil in tarile considerate de producator "demne" de asa ceva.

Totusi, pentru mine suspensia de la Leon inca are mistere. Cautand pe site-urile oficiale din Marea Britanie si Spania, am observat ca intreaga gama Leon vine cu suspensie spate semirigida (semirigid rear axle/eje semirrigido), chiar si motorizarile de la 180 CP in sus. Fac exceptie Cupra si X-Perience, care au suspensie independenta spate (multilink axle/eje multibrazo). In felul asta se pastreaza probabil atat profilul mai rigid al suspensiei cat si costurile mai scazute. In schimb, cei care doresc mai mult confort, au la dispozitie optiunea suspensie adaptiva. Daca nu ma insel, DCC coboara si ea garda la sol cu cca. 1 cm in cazul versiunilor cu suspensie normala.

Modificat de Michael
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce este frana electrica asteptata la Leon? Daca scrie asa in oferta este frana electrica? " Sistem start/stop cu recuperare energie".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Colegii se refera la frana de mana electrica, adica ai un buton, in loc sa tragi de maneta franei de mana. Nu mai exista maneta frana de mana.

Start/Stop este altceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   Am inteles, buton ca si la Passat. Nu-i nici o paguba ca nu are inca. In mod cert fara frana electrica ai mai putine probleme.  Oricum, stiam ce inseamna start/stop, dar nu si  "Sistem start/stop cu recuperare energie" care poate ca atunci cand franezi o parte din energia care s-ar disipa in caldura se recupereaza de catre "ceva" si incarca bateria de ex. La Prius se recupereaza de motorul electric care devine generator.(si tin placutele foarte mult pana se uzeaza).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 21.03.2016 at 9:19 PM, Cristian said:

sistem multimedia de 8' (nu doar navigatie, vine pe ateca si ca sistem multimedia). 

Intr-adevar, pe ateca inlocuieste touchscreen-ul de 6.5 inch. Si va avea si senzor de proximitate. Sper sa vedem pe viitorul Leon FL si alte noutati pe care le aduce Ateca, cum ar fi parbrizul incalzit sau chiar incalzirea stationara cu telecomanda. In Germania preturile sunt 420 euro sistemul multimedia, 180 euro parbrizul incalzit si 950 incalzirea stationara cu telecomanda. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

O alta noutate cu care vine Ateca, dar pe care sper sa o vedem implementata si pe Leon FL, este pachetul Drive Assist Advanced, disponibil pentru modelele cu DSG. In Germania si Franta pachetul costa 565 euro si include high beam asssist, lane assist, traffic sign recognition, adaptive cruise control, traffic jam assist si emergency assist. Ultimele doua de pe lista sunt noutati:

-trafic jam assist: la viteze de pana la 60 km/h, masina este mentinuta in banda de circulatie (daca exista marcaje :-) si reduce viteza in functie de traficul din fata, franeaza pana la oprirea completa daca este necesar, dupa care reporneste singura.

-emergency assist: daca sistemul nu detecteaza nicio activitate a soferului legata de acceleratie, franare sau directie, acesta lanseaza un avertisment dupa care preia comenzile si franeaza automat, declansand luminile de avarie si efectuand miscari usoare stanga dreapta pentru a-i preveni pe ceilalti alti soferi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Traffic jam assist sigur e bazata pe camera de addaptive cruise control. Pachete de genul asta vor exista sigur, poate nu chiar cu aceeasi denumire sau cu aceleasi optionale incluse. Ca idee, Leonul 5F al sotiei are un pachet care s-a chemat ITech si care include printre altele light assist si lane assist.

Michael, te-ai decis la Leon sau mai astepti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ACC nu e camera, cat radarul din grila. Camera de pe parbriz e pentru front assist, lane assist si functioneaza in tandem cu radarul din grila pentru reglarea vitezei pentru traffic jam. Camera singura nu poate regla viteza.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Traffic jam este de fapt o combinatie intre ACC si Lane Assist. Front Assist e parte componenta a ACC, nu are legatura cu camera din parbriz.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

12 hours ago, Cristian said:

Michael, te-ai decis la Leon sau mai astepti?

In acest moment, Leon ST este primul pe lista. Compromisul pe care trebuie sa il fac este garda la sol a versiunii FR. Astept insa facelift-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe ce drumuri umbli si cat de tare incarcat? Si inca ceva, FR avand suspensie sport, care intre altele este mai jos cu 2 cm, insa are arcuri mai tari. Si aici iti spun ceva intersant: masina nici macar incarcat tare, nu se lasa mult in jos. Eu am avut O2 FL MY2011 fara PDG, care se lasa foarte mult in spate cand era tare incarcata, pot sa iti spun ca se lasa mai mult ca si actualul FR, deci incarcat era mai FR ca al meu veritabil FR :))))). Iti spun pe probate nu din povesti. Gol intr-adevar sta un pic mai jos...dar un BMW seria 3 de exemplu sta tot mai jos... Daca chiar umbli mult la tara pe drum neastfaltat sau esti genul de picnicar care se baga pe toate coclaurile numai sa poate sa-si asculte muzica preferata pe langa mici si bere, atunci FR nu este pentru tine... daca umbli mai mult pe drumuri relativ bune, atunci nu ai nici o problema . Umblu si eu la tara, intru si eu in curte cu o denivelare mai accentuata dar cu un pic de atentie se poate, in 10 000 km cat am facut pana nu am atins niciodata burta la masina, desi am fost la schi etc... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!