Jump to content

Sfaturi achizitie Leon 5f


cristi511
 Share

Postare recomandată

Eu cautam o varianta cu DSG6 si suspensie independenta spate si, in afara de X-Perience (care e un pic peste posibilitatile mele), singura optiune era Leon ST FR 2.0 TDI 184 CP. Care suna foarte bine in combinatie cu DCC. Intrucat garda mai mica nu ma avantajeaza, alternativele care imi raman par a fi Golf Comfortline 2.0 TDI 150 CP (tractiune fata) sau Octavia Style 2.0 TDI 184 CP 4x4, care in linii mari se invart in jurul aceluiasi pret. Oricum, va multumesc pentru raspunsuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca glumesti... nu exista comparatie itre FR 184CP cu DSG+DCC si Golf/Skoda de care metionai. Prestul poate e acelasi dar diamica uui FR 184 cu DCC e din alt film fata de Golt/Skoda

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am contestat dinamica (si stabilitatea) unui FR 184 CP fata de un Golf 150 CP (putere mai mica) sau o Octavia 184 CP 4x4 (masa mai mare). Doar ca pe mine nu ma intereseaza masini cu garda mai joasa. Dimpotriva. Drumurile mele nu inseamna numai asfalt impecabil. Acesta este motivul optiunii mele pentru Skoda/Golf, nu dinamica masinii. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie personal nu imi vine a crede ca un Octavia Style 2.0TDI 4x4 184 CP ar fi mai ieftina ca un Leon Xperience 2.0TDI 150 CP... dar poate ma insel...plus ca la seat ai sanse sa primesti reduceri mai sanatoase. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa cum spuneam mai sus, DSG6 este obligatoriu pe lista dotarilor. Deci ma gandeam la X-Perience 2.0 TDI 184 CP 4x4 DSG6 cand spuneam ca depaseste bugetul personal. Nu tin neaparat la 4x4, dar pare una dintre optiunile care fac posibila alegerea simultana a unui DSG cu 6 trepte si a suspensiei independente.

Orizontul alegerii mele vizeaza un Combi din clasa compacta, care va avea in principal rolul unei masini de familie:

1. Golf Variant, care ofera posibilitatea combinarii motorului 2.0 TDI 150 CP cu suspensia independenta, are o insonorizare buna, materiale si finisaje superioare, dar, dupa parerea mea, un pret mai mare decat ceea ce ofera in fapt (comparativ cu Seat si Skoda).

2. Seat Leon ST: look exterior reusit, dar orientat (cum altfel!) catre sportivitate, ceea ce nu ma avantajeaza, in special din cauza garzii la sol mai mici a trenului de rulare specific FR.

3. Skoda Octavia Combi: pare cea mai apropiata de asteptarile mele (garda la sol, suspensie independenta spate, DSG6 etc.) raportat la pretul de vanzare. Ceea ce nu apreciez la Octavia in comparatie cu Golf Variant si Leon ST este, si poate parea paradoxal pentru unii, dimensiunea mai mare (cu vreo 12 cm lungime mai mare decat Leonul ST). Din acest punct de vedere, dar si al designului exterior, as fi preferat Leonul.

Si ca sa nu par prea subiectiv, m-am uitat si la un Ford Focus Wagon, dar l-am exclus de pe lista din start din cauza portbagajului mai mic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

omul vrea skoda, nu intelegeti? :)

repet, sa compari orice skoda (mai putin RS) cu FR186CP cu DSG si DCC este absolut hilar. Mergi sa faci un drive test si ai sa te convingi foarte repede ;-)

Si asa cum zicea cineva mai sus, garda la sol mai mare e pe echiparea Style, desi si asta mi se pare inutil.. FR-ul meu nu loveste bordura unde parchez acasa, acolo unde la Jetta anterioara am reusit sa-mi sparg bara (bine, asta si cu ajutorul unui design de kko marca VW)

 

btw, X-perience trebuie sa o compari cu Scout de la Skoda daca ai vrea sa faci o comparatie corecta. Ia vezi atunci se mai potrivesc la pret??

 

ref la suspensia independenta in realitate e un mare fiss.. am avut independenta pe Jetta, am punte fixa pe FR... iti zic ca e tot un draq. Poate daca ai da ture pe cheia si fara trafic si singur in masina (sau cu cineva cu stomac tare) sa simti diferenta, dar la ce ziceai "masina de familie" nu simti vreo diferenta. Eu nu am reusit sa-i gasesc punctul slab suspensiei normale de FR (nici nu mai vorbesc despre DCC) si nu prea merg incet, mai ales pe curbe :-)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca o completare, Focus Wagon are portbagaj mai mare decit Leon ST, incercat/masurat de mine nu povesti din brosuri de marketing. La interior echiparea Titanium + pachet Titanium face masina f f accesorizata si moderna. Problema pe care o vad eu la ford vine din motorizari... motorul ecoboost de 1,5 150CP este mult mai slab in reprize comparativ chiar cu 1,4TSI 125CP de la vag (nu mai zic de 1,4 TSI 150CP cu ACT care este la ani distanta fata de motoarele ford...)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce imi place la Ford Focus este:

- exteriorul e ok

- preturile sunt bune

- exista ST Wagon :) (ca si Leon Cupra ST)

Ce nu imi place este ....interiorul si cutia automata. Drept urmare niciodata un as lua un Focus :)  

Leon este mult mai tare in opinia mea. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, sunt sigur (stiu in principiu cum livreaza TDCI-ul) , pe mine insa nu ma intereseaza TDI / TDCI :) sau orice cu diesel

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Puteti reveni la sfaturi achizitie Leon 5F va rog? Observ ca in ultimul timp aria de Leon 5F a devenit mai animata, din pacate ati inceput sa discutati foarte mult offtopic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Ce ati alege intre un FR cu suspensie spate semi-rigida adaptiva (DCC) si un FR cu suspensie spate independenta? Ma intereseaza in special sub aspectul confortului. Banuiesc ca in cazul ambelor, fiind FR, deci avand suspensie sport, garda la sol este cu 15 mm mai joasa.

On 23.02.2016 at 10:06 PM, xorx said:

ca o completare, Focus Wagon are portbagaj mai mare decit Leon ST, incercat/masurat de mine nu povesti din brosuri de marketing. La interior echiparea Titanium + pachet Titanium face masina f f accesorizata si moderna.

Focus Wagon este pe lista mea alaturi de Leon ST si Octavia Combi. Portabagajul mi s-a parut insa cam mic la Focus. Esti sigur ca la Leon ST ai masurat si spatiul de sub podeaua variabila a portbagajului?

Ca dotari si optionale, Seat sta ceva mai bine decat Focus. Ce are in plus Focus, cred, sunt volanul si parbrizul incalzite. La capitolul asta cel mai bine sta insa Octavia, cu exceptia suspensiei adaptive, pe care o gasim doar la Leon. Mie personal Focus nu mi s-a parut tocmai modern la interior. Vorbim totusi de un model din 2010 (Mk3) care anul viitor este posibil sa fie inlocuit (Focus Mk4). In schimb Leon si Octavia sunt abia in faza de facelift. De exemplu Focus nu are sistem multimedia compatibil cu Android Auro sau CarPlay. Si are o cotiera fata fixa la care cotul meu se chinuia sa ajunga. Nu am avut, insa, probleme cu cotierele de la Leon sau Octavia.

Modificat de Michael
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La noua Astra k tourer te-ai uitat? Vine cu portbagaj de 500l.

La Geneva tocmai s-a lansat si Megane Sport Tourer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Michael, suspensia semi-independenta spate nu e chiar atat de rea, comparand-o pe cea de pe masina sotiei, Leon 5F 1.2 TSI Style cu cea de pe masina mea, Leon 1P 1.4 TSI Style in conditii normale de trafic nu sunt diferente de comportament. E drept, e vorba de generatii diferite, insa doar la limita, in curbe, am simtit ca 5F cu semi-independenta pierde aderenta in conditii de carosabil de o calitate proasta. In rest, mai mult ma deranjeaza directia supra asistata si care nu imi da senzatia ca am controlul asupra traiectoriei masinii. Cred ca impreuna cu DCC, suspensia semi-independenta ar trebui sa fie suficient de confortabila cand e nevoie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@The_Ego Viitoarea achizitie trebuie sa aiba neaparat cutie cu dublu ambreiaj suficient testata. Eu sunt unul dintre cei care au avut "bafta" cu DSG-ul cu 7 trepte, asa ca nu vreau sa mai aud de el, oricate imbunatatiri i s-au adus. Deocamdata in carti sunt DSG-ul cu 6 trepte si Powershift-ul de la Ford.

@Cristian Este adevarat ca reperele mele sunt un pic la extreme. Experientele mele se leaga de o Jetta V cu suspensie de drumuri grele, suficient de confortabila si pe drumuri neasfaltate, si suspensia semi-rigida de la Ibiza mea ST, de care nu sunt multumit nici macar pe drumurile din Bucuresti, raportat desigur la aspectul confort. Daca ar fi sa raman la Seat, desi garda la sol cam mica ma sperie un pic, optiunile ar fi intre Leon ST 2.0 TDI 150 CP, care inteleg ca are suspensie semi-independenta dar pentru care as comanda suspensia adaptiva, si un Leon ST 2.0 TDI 184 CP, cu suspensie independenta. Prima varianta ar avea costuri totale de utilizare mai mici. Fac precizarea ca ma intereseaza mai mult confortul si mai putin caii putere in plus sau stabilitatea in curbe.

L.E.: Desigur, rotile sunt cu jante pe 17 inch: frumoase ca aspect, dar mai rigide, ceea ce afecteaza intr-o oarecare masura confortul. Cu prima ocazie, o sa merg la o reprezentanta sa testez un FR pe o portiune de drum mai proasta. Daca si echiparea Style ar fi avut optiune de motorizare cu DSG6 probabil nu prea mai stateam pe ganduri.

Modificat de Michael
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@MIchael: vezi ca Powershiftul de la Ford are si el editii uscate si umede. Bineinteles ca uscatele au probleme :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, Michael said:

Fac precizarea ca ma intereseaza mai mult confortul si mai putin caii putere in plus sau stabilitatea in curbe.

L.E.: Desigur, rotile sunt cu jante pe 17 inch: frumoase ca aspect, dar mai rigide, ceea ce afecteaza intr-o oarecare masura confortul. Cu prima ocazie, o sa merg la o reprezentanta sa testez un FR pe o portiune de drum mai proasta.

In cazul asta, poate ca ar trebui sa te uiti mai mult la Octavia, e sesizabila diferenta in confort fata de FR

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@vdragos Banuiesc ca 2.0 TDCi 150 CP are Powershift umed. Desi in ultima vreme Ford vinde tot mai multe masini cu Powershift, in special Mondeo, inca am mai multa incredere in DSG6.

@75NOR Sincer, la momentul asta sunt impartit intre cele doua: Leon si Octavia. Desi poate parea paradoxal pentru unii, ceea ce nu imi prea place la Octavia este ceea ce ofera in plus. Lungimea cu vreo 12-13 cm mai mare ca a Leon-ului ST, precum si faptul ca, pentru a beneficia de DSG6 + suspensie independenta, singura optiune este motorul de 184 CP, iar mie mi-ar fi suficienti 150 CP, si tractiunea 4x4, care ridica destul de mult costurile si de care, desi este un plus, nu as avea nevoie decat rareori la adevarata ei capacitate. De aceea, ma cam bate gandul sa nu ma grabesc si sa astept viitoarele facelifturi de la Leon si Octavia, in speranta ca vor aduce si alte noutati in afara de usoare restilizari. De exemplu, o noutate pentru Leon FL ar putea fi un nou 1.8 TSI 190 CP ACT.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Michael cred ca e vorba de 2.0 tsi 190cp act..sau 180 cp asa cum e pus pe tiguan. Se pare ca VAG renunta la 1.8, cu ai lui +30 de ani in spate. Exista totusi varianta de A3 sh ( 1 an max) care s-ar putea incadra in pret si care vine cu independenta pe spate. Reversul medaliei este ca, realistic vorbind, va fi un a3 aproape chel. Si ca idee, am facut td cu A3 sedan 2.0 tdi si suspensia este la fel de rigida ca in fr-ul meu, doar ca mai bine insonorizata. Deci....trebuie test drive neaparat.

Modificat de cristi511
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Michael nu ne-ai spus bugetul, dar daca te gandesti la 2.0TDI DSG cred ca te incadrezi si la 1.8 TSI 180 CP DSG6 / 4x4 de la Octavia la 22.670 Euro (echipare Ambition) sau 23.340 Euro (echipare Style). Daca nu faci prea multi km merita un benzinar. Eu am mers cu Octavia3 1.8TSI 180CP DSG7 si masina e foarte ok (suspensia este independenta). Avantajul este ca pe DSG6 si 4x4 motorul are un plus de 70Nm (320Nm) fata de 250Nm pentru DSG7.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@rempha: De acord cu tine si mie mi-a placut mult cum se misca 1.8TSI DSG7 pe O3, chiar daca avea 250NM.

Intrebarea la care nu am reusit sa aflu un raspuns este: in ce masura cele 100kg in plus ale unei O3 1.8 TSI 4x4 DSG6 anuleaza plusul de 70NM in plus pe care ii are la cuplu aceasta versiune comparat cu O3 1.8 TSI DSG7 ??? Valabil si la Leon

Am intrebarea asta, intrucat am testat S2-ul meu DSG 140 in paralel cu un S2 DSG 170 4x4. Datorita celor 100kg in plus ale versiunii 4x4, motorul de 170 era adus dpdpv performante la nivelul celui de 140. Exceptand reprizele de la 110-120km/h in sus, nu era absolut nicio diferenta in demaraje, reprize, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu tot cu acele 100 kg (sau cate or fi) in plus, cei 70 NM se vor simti din plin. Mai mult, o si mai MARE diferenta va fi daca vei decide sa faci un remap in viitor, pentru ca DSG6 este bullet proof fata de DSG7.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai 30NM cat sunt diferenta intre TDI140 si TDI170 nu se simt decat la reprizele la viteza, adica peste 110km/h, unde, mai mult ca sigur cei 30cai in plus isi aduc aportul.

Atat timp cat ambele benzinare au 180cai, unde sa se simta cei 70NM ? Automata retrogradeaza imediat, asftel anuland lipsa de cuplu in turatiile joase.

Hai ca am gasit:

1.8 TSI M6 are 320NM (1,450-3,900rpm)

1.8 TSI DSG7 are 250NM (1,200-5,000rpm)

 

Modificat de 75NOR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!