Jump to content

Sfaturi achizitie Leon 5f


cristi511
 Share

Postare recomandată

andreii_george

@Cristian TSI.. nu mai cand ma gandesc la topicul din aria Motoare pe Benzina cu TSI si inchid ochii vad motoare calate, distributie sarita, completari de ulei si rectificari de chiulasa. Da stiu ca 1.4 tsi de 5f este cu distributia pe curea insa.. tot TSI este nu ?

Eu imi iau ca reper din grupul VAG 1.8T clasic si vs ala nu stiu ce sa zic de TSI ceva imi spune sa stau departe :) Nu detin adevarul absolut poate ma insel insa trag spre un 2.0 tdi.

@zidanne da stiu de generatia noua de TSI-uri cum spuneam si mai sus, insa imi este teama de eventuale probleme si nu zic de un senzor crapat sau furtune crapate.. zic de chiulase rectificate si alte cele.

Meanwhile am pus un ochi pe un 5f 2.0 TDI 150 cai cumparat de la noi, l-am condus si pare sa fie ok. 

Marturisesc ca TSI pe curea n-am condus.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca fost posesor de Leon 5F FR 1.4 TSI 125CP, recomand 1.4 TSI 150CP oricând în fata unui 2.0 TDI 150CP. Si asta din toate punctele de vedere... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

andreii_george

@Rave merci de feedback, te cred ca in calitate de fost posesor recomanzi TSI mai ales daca n-ai avut probleme cu el.

Promit sa testez si un 1.4tsi de 150 de cai poate imi schimb parerea vis a vis de 2.0 tdi ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andrei, cred ca faci confuzie cu vechea generatie de motoare TSI, am avut si generatia aia. Intr-adevar, au fost probleme la 1.4 TSI 160 CP. Aici vorbim de un motor nou, conduc alternativ si 1.4 TSI si 1.0 TSI, eu nu am avut nici un fel de probleme cu ele pana acum si nici nu retin sa fi citit de probleme pe acest forum.

Da, va fi consumul mai mare, dar tu vii de la 1.8T, deci esti obisnuit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am specificat problemele dar nu am zis că apar la fiecare motor.

EA288 sunt destul de reușite dar au probleme specifice pe care e bine să le cunoști și accepți înainte de cumpărare.

Modificat de Alextz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

andreii_george

@Cristian vin de pe 1.8t care are si el problemele lui. Nu am avut niciodata diesel masina personala, insa am ramas surprins de cat de bine se conduce 2.0tdi 150 de cai (si nu eram entuziasmat).

Incerc sa ajung la un posesor cu 1.4tsi 150 de cai sa-mi fac o parere, am mai condus 1.4tsi de 122 cai generatia veche.. insa am fost profund dezamagit de motor (aici fiind influentat si de pataniile cu distributia).

Consumul nu e un reper pentru mine in oras..insa la drum lung as prefera in 4.5-5 :).

Am intrebat in aria aceasta tocmai sa aflu pareri de toate felurile..daca erau toate de bine as fi zis ca e prea perfect sa fie adevarat. La actuala masina am facut research undeva la 1-2 luni inainte sa o iau.. cu citit de forumuri si tot tacamul. Imi place sa fiu super informat cand e vorba de masini pentru ca urmeaza sa dau o suma relativ mare pe o masina (sau mare pentru mine). Am pastrat si buget pentru intretinere corecta, insa este bine sa stiu ce hibe au fiecare ca pana la urma sunt masini si toate se strica la un moment dat.

Fiindca nu ma prea pricep la diesel (nu am avut) stiu de unele probleme cu injectoate/pompa de inalte care face span si dpf/egr cu probleme. De asemenea cunosc caz concret cu 1.6tdi KAPUT insa are probabil 300.000 km reali.

Eu zic ca un 2.0TDI 150/184 la 100k km cumparat de la unic proprietar cu reviziile la reprezentanta ar fi un deal bun cel putin pentru psihicu meu ca iau o masina intretinuta.

Multumesc mult inca odata pentru interesul acordat si toate informatiile primite, pe care de altfel nu le-as fi gasit structurate in acest mod. Va anunt de decizia luata undeva in Septembrie cand o sa deschid si topic probabil la Masina Mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu aş lua diesel, mai ales dacă faci puţini Km pe an şi mai vrei să-l rulezi probabil şi urban, zilnic. Faci o economie pe moment, dar recuperezi când ai de schimbat o piesă mai importantă.

Credeam că eu fac puţini Km şi am ales benzinar, ajungând la aproape 45k în 3 ani şi ceva.

TSI-urile noi (după 2015) sunt OK, nu ai de ce să fugi de ele.
Consider că diesel-ul e pentru navetă, minim 200 Km pe zi.

Cum zice şi Rave, ţi s-ar potrivi un 1.4TSI. Dar nu va fi la fel de ieftin fiindcă probabil nu va fi atât de rulat (precum un diesel care probabil s-a amortizat, că altfel nu ar fi vândut decât dacă are alte probleme).

Ia în considerare şi faptul că diferenţa de consum dintre TSI şi TDI e infimă.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, andreii_george said:

@Cristian TSI.. nu mai cand ma gandesc la topicul din aria Motoare pe Benzina cu TSI si inchid ochii vad motoare calate, distributie sarita, completari de ulei si rectificari de chiulasa. Da stiu ca 1.4 tsi de 5f este cu distributia pe curea insa.. tot TSI este nu ?

Eu imi iau ca reper din grupul VAG 1.8T clasic si vs ala nu stiu ce sa zic de TSI ceva imi spune sa stau departe :) Nu detin adevarul absolut poate ma insel insa trag spre un 2.0 tdi.

@zidanne da stiu de generatia noua de TSI-uri cum spuneam si mai sus, insa imi este teama de eventuale probleme si nu zic de un senzor crapat sau furtune crapate.. zic de chiulase rectificate si alte cele.

Meanwhile am pus un ochi pe un 5f 2.0 TDI 150 cai cumparat de la noi, l-am condus si pare sa fie ok. 

Marturisesc ca TSI pe curea n-am condus.

 

Eiii in acest caz cred ca pui totul in acelasi oala si rau faci. Cea ce nu ti-am povestit este faptul ca mai avem in familie un 1.4TSI 150CP tot MY2016 FR ST etc... si suntem extrem de multumiti de motorizare. De fapt aceasta motorizare cu un pic mai putini km la bord nu a avut absolut nici o problema in acesti km, condus destul de des si de catre mine in timp ce TDI-ul meu deja da. Si TDI-ul doar cu masina foarte incarcata si la viteze mari se misca un picut mai fasneata ca si TSI-ul. Cea ce probabil tot nu stii ca VW a regandit total aceasta motorizare si nu are nici macar o piesa in comun cu vechile 1.4TSI-uri cu lant de prima generatie. Eu am luat dieselul fiindca 4 ani de zile faceam naveta Cluj-Oradea si retur saptamanal, dar sincer in momentul de fata as intoarce la TSI fara frica. Si eu am avuit prima generatie de 1.4tsi, imi si caraia lantul de distributie, dar este alta mancare de peste! Pana la 100 km pe ora chiar este mai sprintena oricand. Plus nu are acest buclucas DPF euro 6 care se regenereaza la fiecare 100-150 km in oras si maxim 350 pe afara cand ti lumea mai draga( urasc acest lucru la masina mea) ... 

Modificat de Andrei1980
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

andreii_george

@MyKe @Andrei1980 pfoaa.. devine alegerea din ce in ce mai grea.

Corect tsi-urile de 150 de cai sunt cam scumpicele si nici nu prea sunt din Bucuresti pe olx...

Grea alegere...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@andreii_george Incearca sa faci macar un test drive cu un 1.4 tsi. Mai degraba pierzi acum niste timp si putini bani si vezi alternativele decat sa iti para rau dupa. Ce a spus colegul Andrei legat de 1.4 tsi si 2.0 tdi o tot repeta de ceva timp, cam de cand a cumparat ambele masini. Iar parerea cuiva care a mers destul cu ambele motoare pe fix aceeasi masina si inca a ramas la aceeasi parere, plus ca a mai si avut prima generatie de 1.4 tsi, e mina de aur pentru cineva in situatia ce spune el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

andreii_george

?Am gasit un 1.4 tsi ACT cu pret mai bun ca cea diesel.

Diesel - fara incalzire in scaune si ecranul mic fara faruri automate 11.5k euro 100k km.

Benzina - 1.4tsi ACT 110k incalzire scaune si faruri auto 9.9k euro...

Hmm cred ca ma duc maine sa vad ce poate... ati reusit sa ma “suciți” putin! ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@andreii_george am urmărit un 1.8 TSI 180CP  (EA888 rev3) vreo... 4 ani. N-am prea auzit de probleme cu el. 

Pana la urma am luat un 2.0 TSI 190CP (EA888 rev3 B). Nou, ce-i drept. 

Acum as vrea sa schimb baba (1.6 TDI @134cp) din 2010 cu ceva mai nou. Ma tot uit la un 1.8 TSI 180CP M6 de prin 2016. Vedem ce pica :D

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Andrei1980 am avut si eu aceeasi problema cu regenarile si s-a rezolvat f ieftin. Verifica daca ai soot mass measured > soot mass calculated la 50km dupa regen. Daca da de acolo e problema.

EA888 rev 3 230/245 pe O3 RS cel putin sparg pistonul 3/ blocheaza pompa de apa (ca la diesel)/termostat cu problema/sac silicati spart (ca la diesel) si astea sunt culese doar de pe Octavia RS forum in Germania. La kilomeraje peste 100k km deja dieselul pare favorabil ca fiabilitate. Nu zic ca EA888 v3 e slab dar nici mai rezistent ca EA288.

In experienta proprie e o diferenta sesizabila de consum intre diesel / benzina mai ales in sarcina.

Daca mergi in oras majoritar un EA288 nu e recomandabil din pacate din cauza sistemului DPF care prin regenerari repetate duce la diluarea uleiului,simeringuri supape si ulterior la segmenti (cazuri extreme).

Modificat de Alextz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Alextz poti detalia un pic primul paragraf referitor la pb regenerarile? Ce si cum s a rezolvat?

Cu un vagdpf poti monitoriza partea de regenerari f usor, iar cu o intretinere si mentenanta corecta, daca nu e vreo pb de fabricatie, mai greu sa apara pb. Adica schimb ulei la 10 15k in functie de utilizare, pune un ulei bun si consumabile de calitate, incalzeste masina inainte de a o forta, racire corespunzatoare dupa , etc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@acidone77 nu stiu daca este topicul cel mai OK. Eu dupa x verificari am schimbat sonda lambda si am dat un reset la valorile invatate si dupa 500km masina este mult mai OK. Regen-urile din 100km s-au dus la 180km in Bucuresti iar afara am reusit si un 450-500km.

La E6 sunt 2 sonde si acolo trebuie mai multa indemanare sa le masori si sa le schimbi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

27 minutes ago, Alextz said:

@Andrei1980 am avut si eu aceeasi problema cu regenarile si s-a rezolvat f ieftin. Verifica daca ai soot mass measured > soot mass calculated la 50km dupa regen. Daca da de acolo e problema.

 

Interesant, la asta nu m-am gandit, trebuie sa ma uit cu VAG DPF, cumva la mine asa face de cand ii noua masina. Imi amintesc foarte bine ca dupa ce mi-am luat masina, prima regenerare s-a facut dupa 106 km(aveam 7 km la predare), si am mers finut in acesti km mai mult extraurban... si am regenari dese chiar si in extraurban, nu conteaza cum merg si ce motorina ii bag(ii bag 100% doar motorina extra de la OMW sau MOL, mai rar Rompetrol S55 - dar cu asta suna un pic  mai tare motorul - ). 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Andrei1980 tu ai si soft si probabil si de acolo ai mai mult carburant. A existat si un TPI pentru aceste sonde dar se pare ca doar la VW/Audi. Skoda si Seat probabil se bazeaza pe posesori sa le schimbe. Verifica cu OBD11/VCDS/VAGDPF si revino dar cred ca e mai bine pe topicul DPF dedicat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SI inainte era la fel, dar da, poate fi! AM soft numai de circa 10 000 km. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Confirm și la mine de noua face la fel regenerarea ca și la Andrei1980! Așa sunt euro 6, dar atenție dacă mergeti cu a 6-a la 3000 rtm regenerarea se face și după 1.000 km. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aia activa se face la 1000km, daca tot mergi a 6a cu 3000rpm multi km, se regeneraza mult pasiv, mentinand temperatura in dpf.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

11 hours ago, rkn_alex said:

Confirm și la mine de noua face la fel regenerarea ca și la Andrei1980! Așa sunt euro 6, dar atenție dacă mergeti cu a 6-a la 3000 rtm regenerarea se face și după 1.000 km. 

Cu a 6-a 3000rpm? Asta inseamna 190 km/h ??. Zic si eu numai :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

EA288 nu are cum sa depaseasca 744 km conform softului din ECU. Daca mergi peste 2000 rpm in principiu esti in regen pasiv. Multi merg cu problema de soot mass measured > soot mass calculated si nu-si dau seama. Dar nu este normal.

 

image.png.5ff60fb6702fc254d0fdf1073edcf580.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

6 hours ago, Andrei1980 said:

Cu a 6-a 3000rpm? Asta inseamna 190 km/h ??. Zic si eu numai :) 

Ai zis bine, Andrei! Am condus eu 500 km așa și am ajuns la 870 km de la ultima regenerare și avea 12 grame de la 17 când am plecat la drum. M-am mirat și eu că nu a regenarat activ. Astea sunt făcute pt autostrăzi nu pt drumurile noastre, dar eu sunt extra mulțumit de motor și consum, iar la regenerare asta e, m-am obișnuit în oraș să facă la 150km. Am 74 mii fara probleme momentan, 80 oraș 20 afară. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum ai determinat 870km de la ultima regenerare? Ai o poza?

Daca da atunci manualul de service de la motorul tau este gresit. Ti-am dat eu C/P mai sus ca 744 km e distanta maxima intre regenerari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am poza, din păcate! Dar când voi mai face acel drum în aceleași condiții, cu siguranță voi pune poze! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!