Jump to content

Golf / Jetta 6 - Probleme frana


dax
 Share

Postare recomandată

treaba cu uzura placutelor de frana la 24685 km chiar trebuie luata in calcul. Sunt placute care tin 20 de mii de km si altele care tin 50 de mii de km, nu conteaza doar stilul de condus cat si compozitia lor, adica dure sau moi....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La momentul testarii aveam cauciucurile de iarna Goodyear UG 7+ rulate maxim 5000 km , iar masina avea 24685 km

Uzura placutelor nici nu se pune in calcul la nr asta de km, mai ales ca merg "batraneste" in mare parte.

O singura data in istoria masinii am avut nevoie de o franare in caz de forta majora si masina s-a descurcat de minune. Pe mine ma deranjeaza procentul ala de 62%, zic eu ca ar fi trebuit sa fie mai mare.

Nu-ti fa probleme, masina era echipata cu anvelope de iarna iar in hala daca este cald+7grade automat franeaza mai greu putin. Problema intervine in momentul in care tu nu esti multumit de frana masinii..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O problema asemanatoare are Mitsubishi Lancer.La modelele de 2 litri ds( vag)placutele de frana tin maxim 20.000 fata.Sistelul de franare akebono e atat de subdimensionat fata de masina si placutele sunt atat de mici de parca sunt de matiz.Nu am crezut si m-am convins de treaba asta.Franeaza foarte bine dar placutele se duc foarte repede.Eu zic ca la un vag placutele de frana la 20.000km sunt uzate doar in procent de maxim 30% indiferent de stilul de condus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Teoretic sistemul de franare de pe 1.2 tsi este ok.Sunt aceleasi frane (FSIII- 280mm) care sunt monatate si pe Golf 1.6 benzina care este ceva mai greu , pe motorul de 1.9 Tdi cred ca este acelasi sitem doar cu un disc de 288mm , dar care este si mai greu (ca si masa )

Nu poti sa inbunatatesti cu nimic sistemul de franare , maximul al fi niste placute mai serioase ferodo ds 2500,carboteh (din gama performance) + furtunase metalice care sa isi pastreze fermitatea la temepraturi mai ridicate ale lichidului de franare (franari puternice repetate) si eventual un lichid de frana cu un DOT mai mare .Oricum toate aceste modificari or sa aduca inbunatatiri insesizabile .

Deci...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Manuta eu cred ca si umiditatea excesiva are ceva influienta.In februarie urmeaza sa efectuez itp-ul , daca vrei vin si eu cu ceva date.

Modificat de ymw
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A gasit cine un tabel sa vedem exact pe ce motorizari ce fel de frane sunt?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am fost la PBV1 si am facut un test de frane pe langa revizia anuala.

Atasat am pus si foaia de test pt a va da cu parerea daca e sau nu bine

Test Frane.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea este a unui amic mai in tema care a spus ca frana de mana este un pic sub o anumita valoare si iti influienteaza rezulatul final.Randamentul de x la % nu ii figura la aparatura din statia unde lucra el ci numai valorile fortei de franare.

Modificat de ymw
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Stiu pe cineva care are un aveo, si la itp l-a respins pe motiv ca frana nu tine in parametri normali, a mers la reprezentanta si aia au testat-o si au zis ca e ok. Acum va inteb eu, cine are drepate?

Asa ca nu va faceti probleme in ceea ce priveste un anumit procent la un itp.

Ar trebui sa va faceti probleme doar daca simtiti ca frana nu tine cand aveti nevoie de ea si nu are eficienta pe care ar trebui sa o aiva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Salut!

Am intampinat o mica problema cu masina din dotare si anume franele spate raman blocate. Totul a inceput acum 3 saptamani cand am facut unghiul la roti. Dupa ce am plecat am simtit pedala de frana mai tare decat de obicei. Am pus mana pe discurile spate si frigeau in timp ce cele de pe fata erau dosr un pic caldute. Dupa am fost la midocar unde am facut revizia si am schimbat lichidul de frana dsr nimic nu pare sa se fi schimbat. Cand faci unghiul la roti se apasa pedala de frana tare si se fixeaza iar frana de mana se ridica destul de mult. Exista un sistem de autoreglare de la care se poate sa fi patit asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

discurie fata sunt ventilate si deci mai reci decat cele de pe spate. Nu e un criteriu de apreciere.

 

Poti aprecia daca rotile spate raman infranate doar daca ridici masina pe elevator si invarti de roti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am folosit frana sa opresc masina de la viteza de 30 km/h. Voi incerca pe elevator sa vad daca se invart usor dar pedala de frana are o cursa foarte scurta fata de cum era inainte. Stiu ca daciile vechi cu frana pe tambur pe spate aveau un sistem de autoreglaj in momentul in care se toceau ferodourile. Exista si la masina mea asa ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am ridicat masina pe elevator iar rotile se invart usor. Problema cred ca apare cand masina este jos, din cate stiu pe spate exista un cilindru de greutate si banuiesc ca atunci cand este apasat se actioneaza frana.

Alta cauza ar putea fi unghiul la roti spate sau geometria rotilor spate. Cei de la vw spun ca ele trebuie sa fie mai aplecate decat cele fata si putin inchise. Stie cineva ceva despre asta?

Cert este ca atunci cand pun masina pe liber se opreste destul de repede.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 years later...

Salutare,

La golful din semnatura (1.6 TDI, CAYC, 2010, 265000 km) am frana elastica, prinde (adica se blocheaza rotile si intra ABS-ul) doar daca apas foarte foarte tare, si pedala se apropie de fund. Am schimbat lichidul de frana de curand, am pus original VW, 3-4 zile dupa aceea totul a fost ok, masina frana cum trebuie, asa cum o stiu eu de foarte multa vreme. Dupa aceea a inceput sa fie din nou elastica si tot timpul am impresia ca intru in cel din fata daca nu sunt foarte preventiv. Am facut o aerisire la toti etrierii (2-3 pedale) si din nou 3-4 zile a franat ok. La service mi s-a spus ca lichidul de frana nu e bun, si sa incerc sa pun ceva mai bun (ATE). Placutele sunt ATE ceramice si discurile tot de la ATE (powerdisc) schimbate de 2 ani (nu sunt uzate nici pe sfert).

Logica mea spune ca problema ar putea fi altundeva, banui pompa centrala de frana (uzura in prima parte a cursei pistonasului). Sa merg pe logica mea sau sa merg pe ce mi s-a spus la service? Sau ar putea fi cu totul altceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

intuitia ca si tie tot spre pompa centrala de frana se indreapta,fiindca altfel nu ai cum sa pierzi in cateva zile asa multa presiune,e ca si cum in cazteva zile ti-ar intra aer pe instalatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • loghy changed the title to Golf / Jetta 6 - Probleme frana
  • 2 years later...

Va salut!

Golf 6, 2009, 2.0 tdi, 81 kw, 110 hp...

Pneuri de iarna, Debica, DOT 2420 - uzura infima. Discuri in stare foarte buna, cu buza de sub 1 mm, placute de frana schimbate anul trecut, in stare foarte buna.

Incerc sa fiu concis dar sa acopar cat mai multe detalii.

Acum 2 ani, la schimbul anvelopelor de vara pentru iarna, am observat ca nu tine frana de mana pe roata stanga spate. Am reusit diy deblocarea cablului si reeficientizarea acesteia. Acum 2 zile am facut verificarea ITP unde s-a constatat ca frana (si de serviciu si de ajutor/staionare) pe puntea spate nu functioneaza. Deloc!

Direct la service, unde s-a inlocuit etrierul (TRW VW, 360 lei) stanga spate (blocat total), s-au verificat si curatat cablurile franei de ajutor, s-au facut completarea cu Textar DOT 4 si aerisirea sistemului...

Pe elevator, frana de ajutor (de mana) (la 5 dinti) functioneaza, ambele roti spate ramanand blocate maxim.

La plecare din service (seara), am sesizat ca franarea de serviciu (pedala) nu se mai produce eficient. Cursa pedalei este pana aproape de podea, pedala este moale, iar la capatul cursei pedalei (foarte aproape de podea) masina se frana total, simultan cu intrarea ABS-ului.

Dimineata am revenit in service, pentru reverificarea sistemului. Pe drum, am reverificat franarea: viteza 60-70 km/h, franare mai din scurt pentru viraj la stanga. Am franat progresiv, pe o distanta de aprox. 30-50 de metri si am fost nevoit sa pun podea, altfel depaseam intersectia.

In service s-a reluat aerisirea, s-a folosit pentru completare acelasi lichid de frana... si mi s-a dat ok-ul, insistand asupra explicatiei ca asa trebuie sa se produca franarea - progresiv. Despre faptul ca pedala coboara lent si constant, desi (cred eu) n-ar trebui sa o faca... nicio explicatie.

La intoarcere, am verificat franarea in mod lent si in mod rapid. Franarea se produce, dar in continuare in mod progresiv, nu mai ajunge la podea dar, in panta, in stationare, cu motorul pornit, cu piciorul apasat pe pedala, se simte cum coboara pedala catre podea. Ce se intampla cand ajunge la podea... ce fac?! Fac pedala pentru a ramane masina stationata?! Efectiv simti nesiguranta, ca si cum masina nu te crede ca chiar vrei sa franezi!

Comparativ cu comportamentul dinaintea interventiei, cand la franare cursa pedalei era de maxim la jumatatea cursei, punct in care ingheta masina si, in asteptare, pedala nu mai cobora, precum si cu cel al celeilalte masini personale (Tiguan) la care comportamentul pe timpul pedalei este tot pana la jumatatea cursei de unde nu mai cobora, felul in care actioneaza cum pedala de frana in acest moment imi da o stare de nesiguranta totala! Nu mi se pare in regula, explicatiile mecanicului nu-mi inspira deloc incredere.

Din spusele mecanicului, nu s-au detectat scurgeri/pierderi de lichid pe circuit, nivelul lichidului a ramas constant, starea conductelor este in regula, nu sunt avertismente in bord...

Va rog frumos!

Edit: azi dimineata, in garaj, am pornit motorul si am apasat pedala de frana. Coboara aparent firesc pana la jumatatea cursei, unde, daca mentin apasarea, coboara - puin mai lent dar constant, dar coboara!, pana aproape de a atinge podeaua. Deplasare in etape, viteza foarte mica cativa metri, franez - masina se franeaza, mentin pedala apasata si coboara identic: mai lent, dar constant si aproape complet.

Modificat de Laurentiu V
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De obicei asta se intampla cand pui placute noi pe discuri cu "buza" iar placutele noi calca pe "buza". Poate dura ceva timp pana se pasuiesc. Daca la schimbarea etrierului nu s-a respectat pozitia placutelor de frana (s-au inversat) atunci va dura ceva pana se reformeaza pe disc. Ar trebui sa simti ca franarea se imbunatateste pe masura ce se pasuiesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, tot Golf 6 dar alta motorizare, am avut comportament asemănător, dar se intampla la câteva zile după ce aeriseam, devenea frânarea progresivă. Sunt 2 aspecte de luat in considerare: 1 discuri uzate (pot fi doar pe o parte, doar pe spate a fost la mine) și pompa centrala de frana cu garnituri uzate (face presiune dar scăpa lichid înapoi pe lângă garnituri). Eu am schimbat pompa cu totul și s-a simțit. 

 

PS. Încă mai am pompa veche, ți-o dăruiesc și cu un kit de reparație o poți face bună.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va multumesc pentru interventii!

@florilar1 nu este cazul aici. Discurile au fost inlocuite acum 3 ani (impreuna cu arcurile si amortizoarele), buza are sub 1 mm, placutele sunt de anul trecut. Ambele componente au fost verificate si sunt ok.

Ca idee, in cei 6 ani de cand am masina, a rulat putin peste 17.000 km, deci... o medie de sub 3.000 pe an.

@mihaitzar simptomul de pedala moale este prezent din momentul in care pornesc masina, la prima franare, nu apare dupa un anumit interval de timp.

Ce este de mentionat si am uitat in prima postare: inainte de verificarea la ITP si, implicit, inlocuirea etrierului si toate operatiunile mentionate, masina frana ireprosabil: aprox. 1-2 cm in gol, apoi progresiv pana la jumatatea cursei, unde bloca complet rotile, de la jumatate in jos nu avea cursa. Bineinteles, odata apasata pedala pana la jumatate, mentinand apasarea, pedala nu mai cobora. Deci un comportament normal. De aici as deduce (si-mi da motive sa sper) ca pompa nu are probleme.

Multumesc totusi pentru oferta Mihai! Presupun ca nu de noua sau ca lucra in parametri ai schimbat-o :) Eventual, as putea incerca repararea cu un kit de reparatie (am observat ca se gasesc).

Nemultumirea/nedumerirea este de ce si-a schimbat comportamentul dupa interventie, aparent fara vreo legatura. Ce/unde anume nu s-a procedat corect, generand problema?

PS: optiunea de a face pedala pentru mai multa forta in franare am incercat-o, fara sa obtin vreo modificare. Si oricum, nu asta-i rezolvarea pe termen lung.

Va rog!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu pierde lichid pe la etrier sau pe altundeva, singura explicație la care as putea să mă gândesc este că atunci când mecanicul a împins pistonasul etrierului înapoi, garniturile din pompa s-au forțat, și fiind bătrâne nu mai țin cumva. 

Cum ai zis și tu, există kit de reparație pentru pompa. Poate nu asta e problema, dar eu cred că merită încercat. Alta problema ar mai putea fi din membrana de la servofrână (acea tulumba mare pe care e pusă pompa centrala)

Modificat de mihaitzar
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mihai iti multumesc!

Ma focusez pe verificarea/repararea/inlocuirea pompei.

Eventual, voi posta rezultatul.

Cu respect!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca si aerisirea pompei de frana cu o interfata. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!