Jump to content

e-Golf - baterie, întreținere și probleme


Rave
 Share

Recommended Posts

On 12/25/2020 at 6:21 AM, stefan_pit said:

Deci ai SOH 94-95?

Nu, cred ca e ~100% SOH. Partea de sus si jos a bateriei nu se poate folosi, zic si eu undeva la 5-6% pe fiecare parte. Deci daca imi arata 95% incarcare maxima, presupun ca asta e "100%" de care stim noi. Mai poti verifica prin cat incarci. Daca de noua, cand era aproape goala bagai un 30KWh, si peste 2 ani bagi doar 28KWh, ai degradare. Asta in conditiile in  care verificarea asta sa fie in acelasi anotimp, temperatura aproximativ la fel, descarcarea bateriei sa fie in acelasi stil inainte de masurare, etc.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Am facut si eu o constatare similara, inca de cand era masina noua pe odb11 la incarcare maxima bateria nu trecea de 96%. Pe Weconnect si pe statia de incarcare e echivalentul a 100% SOC.

Sunt de acord cu ce zice Herur aici: "Mai poti verifica prin cat incarci. Daca de noua, cand era aproape goala bagai un 30KWh, si peste 2 ani bagi doar 28KWh, ai degradare. Asta in conditiile in  care verificarea asta sa fie in acelasi anotimp, temperatura aproximativ la fel, descarcarea bateriei sa fie in acelasi stil inainte de masurare, etc."

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Cine ne-ar putea oferi informatii ar fi colegii care folosesc masinile pt ride sharing. In Cluj sunt multe e-Golf, si care incarca la fast charge din cauza necesitatilor meseriei. Sunt curios cum se comporta bateria lor. 

Link to comment
Share on other sites

cata vreme nu stim inca sa citim SOH e cam degeaba. Mai asteptam

Link to comment
Share on other sites

Ca fost posesor de e-Up!, o masina foarte apropiata, ca solutie tehnica aleasa, de e-Golf, care a fost incarcata majoritar DC, pot sa spun ca dupa 3 ani nu am observat nicio diferenta notabila a range-ului, in conditii similare de temperatura, trafic si utilizare, fata de primul an.

Dar tind sa cred ca Volkswagen este o companie careia ii place sa fie "safe" din toate punctele de vedere, mai ales dupa diesel-gate, asa ca daca ei zic ca bateria este garantata sa nu scada sub 75% SOH timp de 8 ani, banuiesc ca nu o sa scada SOH sub 80% dupa 8 ani, chiar si cu incarcari periodice DC. Exceptand cazurile ride-sharing, unde masina este incarcata DC de 2-3 ori in fiecare zi...

Link to comment
Share on other sites

Ce am gasit pe net, am sa incerc si eu zilele astea sa vad ce gasesc. Cum VW nu s-a obosit sa faca ceva in legatura cu starea bateriei/ procentaj incarcare, cred ca nu o sa gasim noi in curand ceva foarte clar. Ce e mai jos te ajuta sa iti dai seama asa in mare. Oricum la masinile noastre relativ noi, nu e o problema urgenta, poate peste 8-10 ani. Oricum eu nu mai ma chinui sa explic nimanui despre degradarea bateriei la masina atunci cand sunt intrebat, preconceptiile sa si le scoata singur fiecare. Cine e cu adevarat curios, a cautat informatie  pe net si apoi intrebarile sunt despre detalii. La cum fluctueaza range-ul cu temperatura si conditiile de condus, e greu sa iti dai seama daca ti-a scazut capacitatea bateriei cu cateva procente.

 

"So I've been cross testing that Soh testing from the gateway and I found with about two months of measuring the charge amounts versus battery percentage, it shows your usable charge relative to the original nominal capacity, but to the original usable capacity. I use OBD11 and look at engine control module 01, looking at two metrics, hybrid batt charge cond act val standardized, which measures usable capacity to within 0.06%, and high-volt. battery, charge state, abs. value, which measures nominal capacity. The original usable capacity was 23.013 kWh and nominal capacity was 24.225 kWh. The current usable varies between 20.201 and 21.381 kWh but the current nominal is between 22.201 and 23.189."

Link to comment
Share on other sites

interesant.

 

Si clar e f greu sa faci masuratori, tinand cont de variatiile de temperatura.

 

E interesant de urmarit si variatia temperaturii bateriei, ce am observat:

 

- sint 27 (sau 28, trebuie sa mai verific daca nu incepe numaratoarea de la 0) senzori de temperatura, si avem parametri gen "cea mai mare temp" si cea mai mica temp masurata de acestia

 

- avem si un parametru "temperatura bateriei", care e o medie a celor 27 de senzori

 

- in general bateria are temperatura ambientala, si nu, nu se incalzeste nici la franare/regenerare, nici la mers normal. Bjorn a facut si el ceva teste concluzia fiind ca doar la viteze de autostrada, pe la 130, se incalzeste bateria (deci la un consum de cam minim 0,2C)

 

- bateria se incalzeste insa f mult cand se incarca pe CCS (DC fast charge). E interesant de urmarit si timpul in care se raceste apoi... 

 

- am plecat cu temp exterioara 10 grade, temp baterie 10 grade. Dupa 85km temp bateriei nu crescuse (drumul nu a permis viteze mai mari de 80-90).

Ajuns cu vreo 50% baterie, incarcat DC pana la 100%. Temp baterie a crescut la 20 grade.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Banuiesc ca ati auzit de Hyundai care a rechemat peste 82.000 de masini pentru a le schimba bateriile din cauza riscului de incendiu. Tot respectul pentru ei!

Cel de la Chevrolet stiu ca au facut un software update pentru acelasi motiv. Numitorul comun sunt bateriile LG fabricate intre 2017 si 2019. Oare noi pe e-Golf nu avem exact acelasi tip de baterie?

Chiar sunt curios daca VW emite vreun comunicat ceva.

L.E. acu vazusi ca la e-Golf ar fi baterii Samsung iar la e-Up LG. Conform acestui site: https://pushevs.com/2020/04/04/comparison-of-different-ev-batteries-in-2020/

Edited by Abu
Link to comment
Share on other sites

A existat un update software pentru Citigo e-iV recent, poate asta a fost scopul lui... 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Am intampinat o "problema" interesanta la masina. 

Am programat ora de plecare cu incarcare la 90% peste noapte. Ar fi trebuit sa ajunga la limita de incarcare undeva la ora 01:30AM.

Dimineata la 7:00, cu 1 ora inainte de ora programata am verificat si era la 80%. Am vrut sa pornesc incacarea manual, cand am vazut ca incepuse automat sa incarce.

Curentul nu a fost oprit peste noapte.

 

Citisem ca pt ID3 la ver 3.0 de soft au implementat ceva similar pt protectia bateriei. Adica incarcare imediata pana a 80% si daca programarea e setata sa incarce mai mult o face inainte de ora de plecare, calculeaza cat timp are nevoie si o incarca la cand vine momentul.

 

Mi-se pare f interesant. Am mai patit asa de vreo 2-3 doar ca am pronit eu manual facand verificare cu 1 ora si cateva minute inainte de plecare.

 

O sa urmaresc sa vad daca se repeta.

 

Ati mai intalnit acest fenomen?

Link to comment
Share on other sites

Nu incarca imediat nici pana la 80%. Eu las masina la incarcat, cat timp stau la birou, programata la 80% baterie la ora 19:00 si o anumita temperatura. In functie de nivelul bateriei cand ajung la birou, dupa ce o bag in priza, masina incepe sa incarce sau nu, si asa e normal.

Nu de putine ori am pus masina la incarcat si nu a pornit incarcarea imediat, dar la ora setata bateria era la cat am setat sa fie si asta este modul normal de functionare. Nu ar avea sens sa incarce bateria imediat cat timp ea este setata sa ajunga la acel procent la o anumita ora. Adica... daca mi-ar zice cineva ca la ora 17:00 trebuie sa fiu la Victoriei nu as pleca de la ora 12:00 ca apoi sa stau 4 ore acolo si sa astept :) 

Link to comment
Share on other sites

in cazul meu pleaca imediat incarcarea cand e programata.

O sa caut in manual, parca asa scria ca incepe imediat sa incarce daca e programata. Daca se inceplis condiitle de incarcare minima/maxima

 

Link to comment
Share on other sites

Cred ca pleaca imediat doar daca are nevoie sa plece imediat ca sa ajunga la nivelul stabilit la ora stabilita. 
Am setat si eu la 90% si masina deocamdata asteapta. Banuiesc ca va incepe incarcarea cand crede ea ca are nevoie (asta e la priza normala).
 

   83371C60-9A42-49D1-A607-AE06E70CBCE8.thumb.png.482a813211b89863d8ad52262d2ce4d2.png   
 

Mai este posibil sa ai activata optiunea de a incarca noaptea, in afara orelor de varf, si atunci masina sa incarce majoritar noaptea, conform setarilor.

Link to comment
Share on other sites

Am verificat, nu este activata functia.

 

In cazul tau a incarcat ulterior?

Aveai setata ora de plecare?

Cat ai setat parametrul pentru incarcare minima?

Link to comment
Share on other sites

Cand am ajuns la masina, incarca. 
Aveam setata ora de plecare; fara ora de plecare activa, incepe imediat sa incarce si cred ca se duce pana la 100%.

 

8B49D8E6-95F3-402C-BE2E-4F31388602F9.thumb.png.f389c1152b4f2a923e1ace3bb0693d6a.png     8AE6AD2E-2566-4EF2-9406-499937702E58.thumb.png.9d95777000e44d3721400e988a026143.png     DD8624A4-34FE-4A57-9948-2F59C24C7A88.thumb.png.ffbceaeb0672387b7d174647026bd2b1.png

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
dbumbeneci

intrebarea se pune altfel: ce bransament ai ?

Link to comment
Share on other sites

dbumbeneci

2121606645_ImagineWhatsApp2024-01-15la21_20.58_7fd62b72.thumb.jpg.6731ff51a10fc332b816be6d96c31407.jpg1645359198_ImagineWhatsApp2024-01-15la21_20.58_91d7e28e.thumb.jpg.81801a2ac515b50d113d8358ac085682.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nu ai inteles intrebarea, sau nu am formulat-o eu cum trebuie: ce putere instalata ai ?

 

Link to comment
Share on other sites

@dbumbeneciin cutia cu sigurantele, vezi ce amperaj e scris pe siguranta generala. Faci amperaj inmultit cu voltaj si rezulta puterea. Daca e trifazic, inmultesti cu 3 si ai valoarea puterii instalate. Sau gasesti scris in contractul cu furnizorul de electricitate

Link to comment
Share on other sites

si pe factura scrie.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!