Jump to content

ID.3 - consum și autonomie


Rave
 Share

Postare recomandată

On 6/18/2022 at 2:34 PM, detinator said:

Eu zic ca nu se poate si 0,6

Am mai gasit prin arhiva o poza cu un consum de prin August 2021, instant 0.7 kWh/h.

20210809_163919.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ieri, cand raceam doua camere din casa cu AC, aveam un consum de 0.5-0.7 kW.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In casa si eu am la fel, dar ce relevanta are? Si iarna consumul de incalzire din casa e mai mic ca in masina, desi spatiul din masina e mult mai mic.

 

Motivul e simplu: in masina bagi tot timpul aer proaspat, echivalent cu a tine geamul deschis in casa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 6/21/2022 at 2:18 PM, kolfleading said:

Am mai gasit prin arhiva o poza cu un consum de prin August 2021, instant 0.7 kWh/h.

20210809_163919.jpg

consum mediu 16.8... sa i-o spui lui mutu ca ai avut consum instant 0.7. Nu inteleg ce urmaresti... Eu obtin consumuri medii mai mici de 16.8 al tau dar am instantul mai mare.

Te-am si rugat, posteaza niste poze cu consumul instant pe un drum oarecare, la 2 min de la plecare, la 10 min etc

 

Am incercat sa pun masina in Eco, nu am reusit sa suport caldura, mi s-a parut ca pe confort nu baga suficient.

 

Tot monitorizez consumul instant, zilnic, nu prea exista consum sub 1, asa cum am aratat ca raporteaza si altii. 

 

Consumurile tale de 0.7 sint niste aberatii statistice, e ca si cum mi-ai mai aratat si consumul mediu de sub 10, si acum imi arati o poza cu 16.8 :)

 

Ma rog... probabil timpul liber prea mult. 

 

Atasez si niste poze pe un traseu:

 

- la 2 min de la pornire, consum instant 2.4 (a afisat si 2.8 in acea zi), temp ext 31, setare AC pe 21.5

- dupa 5 min a scazut la 2.1

- dupa 7 min la 1.6

- 10 min 1.7

- 13 min 1.5 

- 17 min: 1.3

 

cons1.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

13 hours ago, detinator said:

 sa i-o spui lui mutu ca ai avut consum instant 0.7.

Nu inteleg ce nu este clar. Se vede limpede in poza ca am avut consum instant 0.7 kWh / h

  • Cand e instant in stationare, este afisat in kWh/h.
  • Cand e instant in miscare, este afisat in kWh / 100 Km.
13 hours ago, detinator said:

Consumurile tale de 0.7 sint niste aberatii statistice, e ca si cum mi-ai mai aratat si consumul mediu de sub 10, si acum imi arati o poza cu 16.8 :)

Daca merg la consum, pot sa scot sub 10 kWh / 100 Km in Timisoara. Recordul personal de pana acum a fost in jur de 8.5 kWh / 100 Km.

In poza cu 16.8 kWh / 100 km NU am mers la consum.

 

 

PS: Stii ce mi se pare cel mai amuzant?

Tu tot masori si calculezi consumuri la 2 min, la 5 min, la 10 min, la 13 min, la 17 min ... 

Iar apoi tot tu incerci sa ma critici "... probabil timpul liber prea mult...", dupa ce am postat si eu vreo 2 poze aruncate acolo...

 

Trebuie sa recunosti, the irony is strong with this one... :)

 

13 hours ago, detinator said:

Te-am si rugat, posteaza niste poze cu consumul instant pe un drum oarecare, la 2 min de la plecare, la 10 min etc

Sorry, eu n-am atata timp liber.

 

Modificat de kolfleading
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In carscanner exista posibilitatea de a citi consumul compresorului de AC, din cate am vazut acesta clar nu este constant, cel putin la inceput, variind intre 0.2 si 2 kw.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mers Sozopol-Bucuresti azi:

- mers legal (batranesc)

- consum mediu: 13.7 kWh/100 km

- o oprire de scos copiii din masina si clatit creierul + incarcare masina de 22m (Eldrive Shell Shumen)

- distanta totala: 380 km

- durata totala: 5h 38m

- viteza medie: 68 km/h

- fara pauza, viteza medie ar fi fost 72 km/h si drumul ar fi fost cu 7% mai rapid; as fi oprit oricum, fiind cu copiii, dar mentionez ca sa nu fie probleme la proces

- am incarcat la 100% inainte de plecare (87 lei) + 16 kWh la punctul de incarcare (47% => 74%); cost: 38 lei

- am ajuns acasa cu 24% baterie

- m-a costat 125 lei (32 lei/100 km, echivalentul a 4 l/100 km)

 

- la dus, pentru ca am incarcat acasa de la soare, m-a costat 58 de lei (15 lei/100 km) si am avut un consum de vreo 17 kWh/100 km (am mers mai tare, dar tot degeaba, ca tot Bulgaria era in drum si tot greu am ajuns)

- cost total: 183 lei pentru 760 km, deci 24 lei/100 km, echivalentul a 3 l/100 km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zilele astea am plecat cu masina prin tara. Plecat azi de la Slanic Moldova, ajuns la Durau si apoi inapoi cu un consum de 13,5 kwh/100 km. Dus inseamna 180 km. La intors am trecut si pe la barajul Bicaz. Asta inseamna ca sunt in jur de 360 km. Nu mai stiu cu cat am ajuns inapoi deoarece eram ofticat ca la intoarcere am luat un radar cu 99 km/h in localitate. Deci, se poate ajunge range-ul dat de producator. AC a fost pornit tit timpul pe 22.5 grade. 

77FC69B8-9820-4C59-B185-FDAA43BB9DDF.jpeg

A6D5A525-C912-49AE-BA51-710CDC97A72E.jpeg

DE43765A-D811-4848-B6AC-72AF4DE9336B.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 13.5 kWh/100 km, cu o capacitate reala a bateriei de 54 kWh, o sa ai o autonomie de 400 km. Cu un consum de 12.85 kWh/100 km poti sa atungi 420 km autonomie.

Sub 0% pe bord nu recomand sa mergi pentru ca, dupa prima oprire, o sa te lase sa mergi doar cu 5-7 km/h.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 6/26/2022 at 12:33 PM, kolfleading said:

 

PS: Stii ce mi se pare cel mai amuzant?

Tu tot masori si calculezi consumuri la 2 min, la 5 min, la 10 min, la 13 min, la 17 min ... 

Iar apoi tot tu incerci sa ma critici "... probabil timpul liber prea mult...", dupa ce am postat si eu vreo 2 poze aruncate acolo...

 

Trebuie sa recunosti, the irony is strong with this one... :)

 

Sorry, eu n-am atata timp liber.

 

Ai prea mult timp liber sa te lansezi in astfel de postari cu 100 de citate din postarile mele si sa incerci sa te contrezi la orice fara argumente reale.

 

Consumul tau real este de 16.8. De ce ai posta recorduri personale in conditii irepetabile si necontrolabile? 

 

Nu poti invoca ca nu ai timp liber suficient sa faci o poza la 2min, 5min, 10min etc... esti in masina, cu telefonul langa tine, si poti face o poza la absolut orice oprire la un semafor... :) e ridicol sa spui ca nu ai timp, si asta si ti-am reprosat, nu ai o atitudine constructiva. Nici acum nu ai avut.

 

Toti oprim la semafor, oricat ai incerca sa ne convingi ca tu nu ai timp de semafoare...

 

Legat de consumul instant, zilele astea a crescut si mai mult, iar consumul mediu prin Buc nu a mai coborat sub 18... de fapt am consumuri de peste 20 pe drumuri mai scurte in mod frecvent

Modificat de detinator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mi-e clar la cat stati cu AC-ul si sa fie realmente rece in masina, pentru ca am observat ca toata lumea trage de temp in sus ca sa mai aiba si ceva autonomie.

Asta este inclusiv experienta mea de ieri cand am ales masini EV sau Hybrid in aplicatie si am avut ceva discutii cu soferii referitor la clima si consum.

La iD3 a fost nevoie de un 17gr.C ca sa fie cat de cat civilizat in spate si am inteles ca nu era pe confort, pe gurile din spate nu venea un rece constant, varia.

Ma gandesc ca poate era defecta unitatea de clima, i-am si comunicat.

Mai in gluma mai in serios mi-a zis ca i-am scurtat ziua de munca cu setarea asta.

 

A mai fost o Toyota Hybrid, un sedan, destul de in regula, statea la 19gr.C, avea ajutaje pe spate si sub scaune, cred, motorul era pe GPL. Frig constant.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Plecat azi de la Slanic cu bateria plina, pe bord arata Un range de 390 km. Am ajuns la Bucuresti dupa 290 km parcursi si masina arata un range de 78 km. Si sub 20% procent de incarcare. Pe DN 2 am mers cu 110 in afara si regulamentar in localitati, consumul urcand la 15.1.

FED04FDA-DB98-4095-94A1-48EBD890D3CA.jpeg

354C34A3-C5B5-404C-BD18-A907FD58B18C.jpeg

BB6D8D2F-EA17-4077-87A9-C25790FA82C8.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am ridicat si eu problema lipsei gurilor de ventilatie in spate la ID3. 

Degeaba are pe sub scaune, aerul rece asa cum stim are tendinta sa ramana jos. Cine vrea racire la picioare...

 

Efectul maxim resimtit de om este cand aerul rece bate la nivelul fetei. 

 

Nu poti stii ce setari avea taxiul in afara temperaturii, poate era pe Eco ACul. Eu il tin pe confort, 21.5 sau chiar 22. Dar nu merg cu persoane in spate.

 

Am vazut consum instant si de 3, mi se pare enorm. Am poza cu 2.8. Vin totusi de pe eGolf, nu sint la prima electrica, chiar cred ca ceva nu e chiar cum trebuie.

 

Pe de alta parte, am vazut si pe altii, cu tesla, care scriau ca au consumuri de iarna zilele acestea cu canicula. Deci poate ca nu e chiar anormal. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In documentatia despre ID3 se specifica ca masina foloseste (sau poate folosi) sistemul AC pentru a raci bateria. 

 

The ID.3, as well as all subsequent derivatives from the modular electric drive matrix (MEB), will
come with two different air conditioning systems.

 

There will be a 1-zone Climatronic system as a basic version. This can be flashed with a
software upgrade to turn it into a two-zone Climatronic ("We upgrade" from spring 2021).
A 2-zone Climatronic comes as standard in some equipment lines or it can be ordered as
optional equipment.

 

Both of these variants have refrigerant circuits using the familiar R1234yf refrigerant. They have
a battery cooling function in the refrigerant circuit via the “Chiller” heat exchanger for high-voltage
battery.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 7/5/2022 at 11:38 AM, detinator said:

Consumul tau real este de 16.8. De ce ai posta recorduri personale in conditii irepetabile si necontrolabile? 

Am pus poza in contextul unei discutii despre consumul instantaneu. De ce ai schimbat subiectul?

 

Daca vrei sa discutam despre consumul meu real, acesta variaza foarte mult, cam de la 12 kWh / 100 Km (mers extraurban primavara sau toamna) pana la 21 kWh / 100 Km (mers iarna pe autostrada). Aceste consumuri sunt obtinute in conditii de mers normal, in ritm cu traficul.

 

Ca record personal, am scos un pic sub 9 kWh / 100 Km la o calatorie prin oras.

 

Alta intrebare?!?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Johnny Bravo

De la ultima incarcare mi-am propus sa merg cat mai economic cu putinta, sa vad cat ma pot apropia de cei 420km teoretici.

Am avut drumuri numai in Bucuresti, in diverse perioade ale zilei, in fiecare zi a saptamanii.

Am folosit modul Eco, AC-ul a fost pornit maxim 5 minute, am avut drumuri atat singur cat si cu pasageri. Temperaturile exterioare au variat intre ~18 grade si 30 grade. Mers cat de economic s-a putut, fara a incurca insa traficul. Am avut numai drumuri scurte, pana in 30 km. Masina a si stat 8 zile nemiscata.

In acest moment am trecut de 340km si imi indica o autonomie ramasa de 81km cu 15% baterie ramasa.

Am remarcat ca atunci cand temperatura indicata a fost pana in 26 de grade, consumul instantaneu in stationare a fost pe la 0.3kw. Azi, la 30.5 grade a stat la 0.5kw.

O sa mai ies putin acum in WE, sa mai fac niste km si revin cu concluzii.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

22 hours ago, adrian001 said:

Both of these variants have refrigerant circuits using the familiar R1234yf refrigerant. They have
a battery cooling function in the refrigerant circuit via the “Chiller” heat exchanger for high-voltage
battery.

pare extras dintr-o documentatie f veche, pt ca nu mentioneaza si varianta cu pompa de caldura, care foloseste alt refrigerant R744 (banalul dioxid de carbon) la o presiune mult mai mare. 

 

E interesant de vazut si costurile interventiei la diferitii refrigeranti, la R1234yf deja costurile cresc de vreo 3-4 ori fata de clasic, probabil la R744 sint inca de 3-4 ori mai mari... 

freon1.JPG

19 hours ago, Johnny Bravo said:

Am remarcat ca atunci cand temperatura indicata a fost pana in 26 de grade, consumul instantaneu in stationare a fost pe la 0.3kw. Azi, la 30.5 grade a stat la 0.5kw.

cu AC off probabil. Eu reclam consumul instantaneu f mare cu AC pornit. Aseara la ora 22, erau cam 24-25 grade afara, AC reglat pe 23, si tot consuma cam 0.7 instantaneu. 

Practic AC on e o mare problema pt consumul total. Desi vazusem lume care se plange de asta inca de dinainte de a lua masina, nu mi=am imaginat ca e asa rau totusi.

 

20 hours ago, kolfleading said:

Alta intrebare?!?

ce o fi oare cu tine... sper ca nu eu te-am suparat? imi cer scuze

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am testat pe E-Golf dupa un drum de aprox 30km si la 22grC setate in masina, consuma 0.8KW/h1117503032_E-Golf22grC0_8KW.thumb.jpeg.37248bada4e30041ef5bd0a2d9c513b2.jpeg

 

Am incercat si setarea maxAC si pot spune ca e capabil si E-Golful sa consume destul1107886220_E-GolfLOMaxAC1_6KW.thumb.jpeg.ac7199894ae72b30bc369f737c977108.jpeg

 

In alta ordine de idei, ID3 pana recent foloseau si pentru variantele cu pompa de caldura R1234yf (ca sa nu mai spun de E-Golf, care nu a vazut niciun sistem pompa de caldura cu R744). Costurile pentru CO2 ar trebui sa fie mult reduse (dpdv gaz), dar din ce stiu, in momentul de fata, aparatura cu care faci recircularea e costisitoare. Daca vor aparea mai multi producatori/utilizatori, categoric costul incarcarii cu R744 va fi mai mic si decat R134A.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ieri am incarcat pe DC, statie 50Kw, in soare. Am pornit in masina ACul in timp ce incarca cel putin 30min.

 

M-am oprit la 86%. In masina era racoare, ACul mergand continuu, totusi cand am pornit sa plec, mi-au aparut vreo 3 erori ca LAne Assist e unavailable, si parca si ACC, iar consumul instant era 2.8!

 

Am conectat OBD ul dar cam tarziu, cand consumul deja scazuse, vad ca totusi temp pe baterie e trecuta cu rosu. 

Screenshot_2022-07-14-14-53-16-741_com.ovz.carscanner.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un coleg cu ID.3 a facut un experiment in care arata ca la incarcare pe DC ar trebui sa stai fara AC astfel incat sa raceasca mai bine bateria, rezultand si o viteza de incarcare mai mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut putina treaba intr-o localitate aflata la cativa Km de Timisoara.

Dupa 23 de minute, consumul instant s-a stabilizat la 0.7 kW cu 32 gr. C afara, 22 gr. C in masina.

Am avut si pasager, dar cand am facut poza, pasagerul coborase deja.

consum-instant.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
On 7/15/2022 at 12:58 PM, VickEnd said:

Un coleg cu ID.3 a facut un experiment in care arata ca la incarcare pe DC ar trebui sa stai fara AC astfel incat sa raceasca mai bine bateria, rezultand si o viteza de incarcare mai mare.

Aici se vede cum masina se chinuie sa raceasca bateria consumand chiar si 9KW si degeaba, nu reuseste si nici nu e capabila sa mai dea rece si in cabina, si e probabil o masina cu softul 3.0 deci nu softul ar fi problema. Si culmea e ca temperatura afara era de doar 25 de grade, nu 38 ca la noi...

Ar parea ca se confirma ce spui, totusi, la incarcatoarele noastre de 50 max, nu cred ca are nici o importanta. Eu unul pornesc ACul cat incarc, fara discutie, tot cu 49-50 incarc indiferent ce fac.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu stiu de unde deduci tu ca nu reuseste si ca nu poate.

 

1. Nu stim cat e temperatura tinta. Nu stim ce anume incearca sa mentina.

Stim ca de ex. alte EV-uri chiar incalzesc intentionat bateria la 50 gr. C inainte de incarcare rapida.

 

Autorul filmarii a observat doar ca scade puterea de incarcare si de acolo a tras el concluzia ca e din cauza incalzirii. Dar in acelasi timp si nivelul de incarcare ajunge la peste 50% si este normal sa scada puterea de incarcare.

 

Concluzia este cam prea pripita.

 

2. Compresorul MEB are putere maxima 5.5 kW iar pe telefon apar numere peste aceasta valoare. Ceea ce inseamna ca numerele afisate acolo la consumul compresorului sunt suspecte de a nu fi adevarate. Sa nu uitam ca informatiile sunt citite cu o aplicatie ne-oficiala.

 

3. Se spune si in comentariile din film...un compresor A/C care consuma 10 kW electric are o putere termica de racire de ordinul a 30kW, ceea ce ar fi ENORM.

MEB-cooling.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred caare valorile inversate, aia e doar o opinie a unui comentator la video... Se vede si aici ca cele 2 valori sint diferite.

De altfel consumul AC corespunde cu consumul instant din bord in majoritatea timpului. Ce-i drept, cand porneste racirea in baterie parca nu mai corespunde cu ce afiseaza in bord.

id3AC.JPG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!