Jump to content

ID.3 - consum și autonomie


Rave
 Share

Postare recomandată

Aici o sa discutam despre consumul și autonomia unui ID.3

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consum la 130 km/h, 160 km/h si date despre puterea de incarcare:

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Multumim de informatie. Am inteles ca soferul si-a facut stock de pudra de talc, weekendul dinaintea drumetiei, ca sa circule fara aer corditionat.

 

Si am citit undeva in presa ca masinile electrice sunt predispuse defectiunilor repetate ale sistemului de AC pentru ca utilizatorii nu il folosesc, si din cate stiu este recomandat de catre producator sa fie folosit cel putin 1 data pe luna, chiar si in sezonul rece. Eu asa fac mereu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@deenman daca ai fi citit....

In addition, auxiliary consumers such as navigation, daytime running lights, radio and ventilation were either temporarily or permanently in operation. 

 

eu am alergie care se agraveaza la AC si il folosesc extrem de rar (de 2-3 ori pe vara). pana acum nu am defectiune, si masina are 100k km (luata de noua). idem si cu fostele masini (cu peste 100k km) dar e bine uneori (o data pe an, stiam eu), sa il pornesti, ca orice echipament, trebuie folosit ocazional.

Masinile electrice sunt inca la foarte inceput. e prematur sa comentam de defectiuni standardizate.  Asa ca sursa informatiei, este f importanta. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ventilation inseamna sa sufle aer aeroterma de afara, fiind in Elvetia e bine. Daca foloseau aerul conditionat ii spuneau AC, clima.

 

O autonomie de 350-400km este deja foarte, foarte capabila, mai ales pentru Romania, care nu este asa mare (de multe ori am facut Baia Mare- Bucuresti fara pauza in 7 ore).

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

11 minutes ago, deenman said:

Ventilation inseamna sa sufle aer aeroterma de afara, fiind in Elvetia e bine. Daca foloseau aerul conditionat ii spuneau AC, clima.

asta e deductia ta. stiu diferenta intre una si alta, doar ca au spus generic. si daca AC era activ, dar daca afara era frig, nu conta. de aia e greu sa spui exact ce. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, Bogdan_wrc said:

eu am alergie care se agraveaza la AC

Scuzati off-topic.

Bre, ce coincidenta...si eu am exact aceeasi problema. Daca merg cu AC On in masina, a doua zi imi curge nasul si stranut...

Acasa imi merge AC in holul de la etaj tot timpul cat eu stau la parter si nu ma afecteaza...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ID.3 1st: 531 de kilometri parcurși în trafic real cu o singură încărcare a bateriilor

 

Citat:

Pe parcursul traseului, Egolf a utilizat funcția de coasting a lui ID.3 1st, iar în anumite situații a ales să ruleze și în spatele vehiculelor mari pentru a beneficia de o rezistență mai mică la înaintare.

 

Modificat de IRONICK
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca pe D.

Am auzit prin unele filmulete de prezentare ca despre "D" se zicea "Coasting".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si eGolful porneste in modul Coasting initial. Adica Recuperation Off

Trebuie bagat manual in B (sau respectiv D1, D2, D3).

Nu intotdeauna modul B e cel mai economic. Daca vrei sa franezi, franezi folosind frana.

In schimb, in multe situatii vrei doar sa mentii cat mai mult viteza actuala. Dar in B, viteza scade semnificativ la ridicarea piciorului de pe acceleratie. Ca sa revenim la viteza anterioara, consumam mai mult. 

Testul de mai sus confirma asta. Chiar am facut teste atat in mod B cat si fara recuperare, o sa postez cifrele si analiza curand.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

7 hours ago, detinator said:

Nu intotdeauna modul B e cel mai economic. Daca vrei sa franezi, franezi folosind frana.

deci tu spui ca, facand exceptie de situatia cand trebuie sa franezi din scurt, este mai economic sa folosesti frana de picior, decat B? chiar daca reduci viteza ca mai apoi sa accelerezi, tot B este mai economic (desigur daca si distanta iti permite), decat sa apesi pedala. 

tot ce franezi cu placute (acel procent din puterea de franare) se pierde. B-ul regenereaza. 

B-ul nu mentine viteza, e logic. Regenerarea nu se poate realiza mentinand viteza, este fizica pura. Nu ai ce regenera daca nu pierzi energie (asta se intampla cand mentii viteza constanta) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La eUp, apasarea de pedala foloseste intai regenerarea, chiar daca sunt pe D.

Peste un anumit procentaj de apasare a pedalei, intra si sistemul de franare clasic.

Presupun ca la fel e si la eGolf si la ID3 ..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 3 ore, Bogdan_wrc a scris:

deci tu spui ca, facand exceptie de situatia cand trebuie sa franezi din scurt, este mai economic sa folosesti frana de picior, decat B?

Nope, se refera la altceva. Situatiile tranzitorii in care ridicarea piciorului de pe accelareatie te franeaza prea mult si trebuie sa consumi sa ajungi la aceeasi viteza ca inainte.

Nu este situatia aia in care accelerezi, mergi in inertie, accelerezi, mergi in inertie. Cand drumul are inclinatii, cand ai nevoie sa reduci si ai la dispozitie distanta. Atunci te folosesti foarte mult de inertie.

Care per total consumi mai putin fata de franarea cu recuperarea de energie, pentru ca parcurgi o distanta mai mare fara sa consumi.

Modificat de IRONICK
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Recuperare se intampla si la apasarea pedalei de frana, indiferent ca e D sau B. Nu doar cand ridici piciorul de pe acceleratie.

Si nu uitati ca recuperarea are si ea un randament round-trip (de la energie mecanica -> energie chimica in baterii -> energie mecanica)...estimez ceva de ordinul a 70%

Si cand bateria e plina (estimez > 95%), recuperarea e limitata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar, dar aici este vorba de calcul final pe distanta al energiei consumate. Nu-s situatii generale.

Ai trecut de un pod, coboararea lui trebuie sa o faci cu recuperare de energie cat mai putina, pentru ca iti va da ulterior o distanta parcursa mai mare, deoarece ai o usoara crestere de viteza cand ajungi la baza. Si te folosesti de ea sa faci coasting.

Modificat de IRONICK
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

23 minutes ago, IRONICK said:

Ai trecut de un pod, coboararea lui trebuie sa o faci cu recuperare de energie cat mai putina, pentru ca iti va da ulterior o distanta parcursa mai mare, deoarece ai o usoara crestere de viteza cand ajungi la baza. 

fix asta am facut in testul cu Kona. am mers asa 10km, range a scazut cu 5km doar

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

9 hours ago, Bogdan_wrc said:

chiar daca reduci viteza ca mai apoi sa accelerezi, tot B este mai economic (desigur daca si distanta iti permite), decat sa apesi pedala. 

Incorect, dupa parerea mea. 

Cel mai economic este sa mentii o viteza constanta. 

Franarea cu pedala = regenerare. Dar doar atat cat iti doresti si ai nevoie. 

De altfel asta spune si articolul, de aia a folosit coastingul.

10 hours ago, Bogdan_wrc said:

tot ce franezi cu placute (acel procent din puterea de franare) se pierde. 

De unde ai scos-o pe asta? Cand franezi cu placute se duce peste cap acul de la regenerare, pana la -99,9kw, ca mai mult nu poate sa afiseze.

De la B nu ai niciodata asa de mult ca de la placute. 

5 hours ago, Bogdan_wrc said:

fix asta am facut in testul cu Kona. am mers asa 10km, range a scazut cu 5km doar

un test atat de scurt nu e relevant in ce priveste autonomia, regenerarea etc. Eu am facut aproape 2000km cu eGolful si inca nu inteleg de ce uneori imi afiseaza autonomie 300km, de ce uneori pot merge si 40km si autonomia sa ramana afisata aceeasi sau chiar sa creasca

Evident pt toate am banuieli, si am facut tot felul de experimente, am dus bateria pana la 0 autonomie afisata si apoi am continuat sa merg inca 3 km etc. As fi continuat dar eram singur si nu as fi avut cu cine impinge masina, chiar daca eram in parcarea Kaufland cu chargerul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

12 hours ago, detinator said:

De unde ai scos-o pe asta? Cand franezi cu placute se duce peste cap acul de la regenerare, pana la -99,9kw, ca mai mult nu poate sa afiseze.

De la B nu ai niciodata asa de mult ca de la placute. 

este fizica pura. forta de franare a masinii se imparte in franarea cu forta de regenerare (preluata catre baterie) si forta de frecare a placutelor. care se disipa. cand franezi cu placute, tu vezi -99, pt ca BC nu iti poate calcula exact. el tot ce vede PESTE maximum de regenerare duce la 99. 

toata forta de franare rezultata din frecarea disc/placuta nu poate fi regenerata. de aia atunci cand pui in B masina decelereaza cumva, dar cand se aplica forta de frecare placuta/disc masina decelereaza altfel (mai puternic, pt ca se cumuleaza cele 2 forte: regenerarea + forta de frecare disc/placuta). regenerarea nu se preia din frecarea placutelor. are alt sistem de preluare (un fel de dinam) pt regenerare dar nu are legatura cu placuta fizica pe disc. este getsionata de procentul de apasare a pedalei. asta e vectorul care controleaza cele 2 sisteme

BC da erori. nu este "perfect". stai pe loc cu o masina cu ardere interna cu motorul pornit 10min vezi cat iti arata consum mediu/km. urca la 99l/km. 

Bul este un standard. o masura, nu este variabila. nu poate fi maximum cat ai nevoie de fiecare data. dar la placute tu apesi diferit. de aia nu iti va afisa niciodata in B 99. pt ca ea nu stie sa franeze ACUM cu maximul de regenerare, la frana urmatoare doar cu 75%, etc. Kona are setarile astea la regenerare, le alegi din padele de dupa volan. 

cand masinile nu vor mai avea placute, poti spune ca franarea se va face exclusiv "electronic" cu regenerare. cum sunt unele scootere-electrice. au franare exclusiv prin rotatia inversa a motorului si impliciti regenerare 

12 hours ago, detinator said:

Incorect, dupa parerea mea. 

Cel mai economic este sa mentii o viteza constanta. 

Franarea cu pedala = regenerare. Dar doar atat cat iti doresti si ai nevoie. 

pai comparam mere cu pere. eu nu zic de mentinerea vitezei. logic, ca aia e cea mai economica. eu zic de situatia CAND vrei sa franezi.

"Franarea cu pedala = regenerare"--> atata timp cat exista o legatura electronica intre astea. gandeste-te asa: pleci cu 100% baterie. ai in fata o coborare de 10km. ce faci? tot ce franezi se va pierde. regenerarea va fi automat setata catre 0, si implicit masina va decelera mai slab decat de obicei, si te vei baza mai mult pe placute. 

ca la orice masina, franarea la pedala aduce in baterie doar o parte din franarea propriu zisa aplicata. forta de frecare disc/placuta va incetini maisni, indiferent daca aceasta forta sa transforma sau nu in regenerare, sau cat % din ea seva regenera, dar este aproape imposibil (fizic vorbind) sa recuperezi 100%. atunci forta de frecare disc/placuta va fi 0. regenererarea nu se face din forta aplicata placuta/disc fizic, ci de managementul bateriei/motorului, prin aplicarea rotatiei motorului invers, proprotional cu apasarea pedalei. 

uite imagineaza-ti un test. ridici roata, care incepe rotatia. si apesi /strangi tu cu mana (daca ai putea) pe etrier asa incat sa aplice forta pe disc, roata va frana, dar masina nu va regenera nimic. poti face cu un scooter electric...daca vrei. 

oricat ai seta Bul sa regenereze (chiar si maximul cat ar accepta bateria/cabluri/motor) nu va avea eficienta disc/placuta. de aia scooterele puternice nu au frana doar regenernta, ci au disc/placuta + asta. dar masina electrica combina sistemele.

Modificat de Bogdan_wrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ideea generală este simplă, pentru un consum cât mai mic ar fi ideal să accelerezi fix cât ai nevoie pentru a ajunge la viteza X și apoi să nu pierzi niciun strop din acea energie prin frânare. În practică, însă, este aproape imposibil de nimerit ce putere ai nevoie pentru a ajunge la viteza X și de modulat atât frana mașinii cât și frânarea regenerativă pentru a nu reduce viteza mai mult decât e nevoie la un moment dat și, în felul ăsta, a fi nevoit să consumi iar pentru a accelera iarăși până la viteza X. 

Ar trebui ca mașina să stea în D, cât timp este în mers, și apoi, când e nevoie să reduci viteza sau să frânezi, să știi în care dintre cele 4 trepte de regenerare, D1-D2-D3-B, sa bagi mașina ca să nu reduci viteza mai mult decât e nevoie. Și toate astea să se întâmple, evident, în fracțiuni de secundă.

Sunt mașini la care frânarea regenerativă se poate lăsa pe Auto și își face treaba decent, mașina aplicând câtă forță de frânare regenerativă consideră în funcție de diverse situații, conform unui algoritm presetat, dar asta înseamnă că nu o să știi niciodată feeling-ul frânei și cât să apeși pedala pentru a o modula cum trebuie. E o chestie utilă pentru o mașină autonoma, da, dar ca șofer e ciudat să apeși pe pedala de frana și să se simtă diferit de fiecare data pentru că nu știi la ce nivel de regenerare să te aștepți la acea apăsare. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

15 hours ago, detinator said:

 am facut tot felul de experimente, am dus bateria pana la 0 autonomie afisata si apoi am continuat sa merg inca 3 km etc. As fi continuat dar eram singur si nu as fi avut cu cine impinge masina, chiar daca eram in parcarea Kaufland cu chargerul

eu as evita genul asta de experimente. nu e OK pt baterie sa ramana pe 0, chiar daca acest 0 nu este 0 real al ei, avand un procent de safety.

15 hours ago, detinator said:

un test atat de scurt nu e relevant in ce priveste autonomia, regenerarea etc. Eu am facut aproape 2000km cu eGolful si inca nu inteleg de ce uneori imi afiseaza autonomie 300km, de ce uneori pot merge si 40km si autonomia sa ramana afisata aceeasi sau chiar sa creasca

pt mine aceste teste sunt eleocvente, ca si la motoarele cu ardere interna. BC ia in calcul ultimii km ca stil de mers si evalueaza range in functie de asta. 

daca ai range 300km, dar reduci energia consumata instant vs ce ai consumat pana atunci, e clar ca range va ramane la fel (sau va creste)

De ex: tu consumi energie multa sa urci de la 0 la 100kmh. odata ajuns acolo energia consumata sa te mentii va fi mai mica. deci daca ai o cifra X de energie in baterie, BCul crede ca tu o vei consuma sa accelerezi timp de Y km. dar daca tu consumi mai putin, ca sa te mentii, atunci BC va evalua ca iti ajung mai multi km, pentru ca nu mai accelerezi. 

Modificat de Bogdan_wrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, Rave said:

Sunt mașini la care frânarea regenerativă se poate lăsa pe Auto și își face treaba decent,

din cate stiu asa e la id3. la e-golf are diferite stagii B-ul sau D-ul? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

6 hours ago, Bogdan_wrc said:

este fizica pura. forta de franare a masinii se imparte in franarea cu forta de regenerare (preluata catre baterie) si forta de frecare a placutelor. care se disipa. cand franezi cu placute, tu vezi -99, pt ca BC nu iti poate calcula exact. el tot ce vede PESTE maximum de regenerare duce la 99. 

de fiecare cand repeti "e fizica pura" ma simt un pic atacat, tinand cont ca nu stii nimic despre pregatirea mea in domeniul fizicii... :)

nu se disipa nimic (exagerez, evident o parte se disipa, altfel nu s-ar mai incalzi discurile), sisteme de recuperare a energiei din franare exista pe masini de vreo 12 ani incoace, si toate passaturile B7 de ex sint Bluemotion, adica au si sistem de recuperare din franare, dar mai sint si multe alte masini banale care au de mult asa ceva.

Nu, nu vad eu -99 ca BC nu poate calcula exact, am dat un exemplu cu 99, afiseaza diverse cifre, dar mai mari ca in cazul regenerarii din modul B.

"e fizica pura", cu placutele ai mai multa energie de recuperat (franezi mai brusc, deci mai multa energie e disponibila). Modul B are o franare f moderata.

6 hours ago, Bogdan_wrc said:

BC da erori. nu este "perfect". stai pe loc cu o masina cu ardere interna cu motorul pornit 10min vezi cat iti arata consum mediu/km. urca la 99l/km. 

poate la masina ta, nu generaliza, la mine nu a fost niciodata asa ceva. Passatul trece la o afisare de litri/ora de ex

6 hours ago, Bogdan_wrc said:

pai comparam mere cu pere. eu nu zic de mentinerea vitezei. logic, ca aia e cea mai economica. eu zic de situatia CAND vrei sa franezi.

"Franarea cu pedala = regenerare"--> atata timp cat exista o legatura electronica intre astea. gandeste-te asa: pleci cu 100% baterie. ai in fata o coborare de 10km. ce faci? tot ce franezi se va pierde. regenerarea va fi automat setata catre 0, si implicit masina va decelera mai slab decat de obicei, si te vei baza mai mult pe placute. 

Nu comparam, tu tii neaparat sa demonstrezi ceva, nu stiu de ce. 

Cand esti in modul B, pierzi energie la absolut orice ridicare de pedala de acceleratie, dar tu nu vrei sa franezi poate decat in 10% din cazuri. Sau 50%, nu conteaza, ideea e aceeasi.

Baterie 100% nu exista, din ce am constatat, oricat incarc bateria ramane la 92-94%. 

Nu, nu poti avea 100% baterie si sa ai in fata o coborare de 10km, pt ca a trebuit sa urci acolo, ma rog... nu am ajuns inca in acest scenariu in 2000km, te anunt cand ajung si discutam dupa. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

6 hours ago, Bogdan_wrc said:

ca la orice masina, franarea la pedala aduce in baterie doar o parte din franarea propriu zisa aplicata. forta de frecare disc/placuta va incetini maisni, indiferent daca aceasta forta sa transforma sau nu in regenerare, sau cat % din ea seva regenera, dar este aproape imposibil (fizic vorbind) sa recuperezi 100%. atunci forta de frecare disc/placuta va fi 0. regenererarea nu se face din forta aplicata placuta/disc fizic, ci de managementul bateriei/motorului, prin aplicarea rotatiei motorului invers, proprotional cu apasarea pedalei. 

uite imagineaza-ti un test.

multumesc dar nu e cazul sa imi imaginez aceste teste, nu asta discutam aici. Nu a zis nimeni ca recuperezi 100% din placute, ci doar ca recuperezi mai mult poate, sau ca mersul in D e mai economic per total fata de B.

Atat spuneam. Sa nu ducem discutia inutil spre altceva. 

Totusi o sa mai adaug ca asa cum am spus fac experimente, si unul din ele este sa merg o incarcare completa cu modul B activat si alta cu el dezactivat.

Din pacate am uitat si l-am activat la un moment dat, dar pe perioada cat am mers cu el dezactivat, parea ca ma indrept clar spre concluzia ca voi obtine o autonomie la fel sau mai mare in modul D (deci recuperarea dezactivata). 

3 hours ago, Bogdan_wrc said:

eu as evita genul asta de experimente. nu e OK pt baterie sa ramana pe 0, chiar daca acest 0 nu este 0 real al ei, avand un procent de safety.

ok, tu evita-le. Eu fac experimentele ca tu sa nu trebuiasca sa le mai faci. 

De unde ai tras concluzia ca a ramas bateria pe 0? Am incarcat-o imediat. 

3 hours ago, Bogdan_wrc said:

pt mine aceste teste sunt eleocvente, ca si la motoarele cu ardere interna. BC ia in calcul ultimii km ca stil de mers si evalueaza range in functie de asta. 

daca ai range 300km, dar reduci energia consumata instant vs ce ai consumat pana atunci, e clar ca range va ramane la fel (sau va creste)

De ex: tu consumi energie multa sa urci de la 0 la 100kmh. odata ajuns acolo energia consumata sa te mentii va fi mai mica. deci daca ai o cifra X de energie in baterie, BCul crede ca tu o vei consuma sa accelerezi timp de Y km. dar daca tu consumi mai putin, ca sa te mentii, atunci BC va evalua ca iti ajung mai multi km, pentru ca nu mai accelerezi. 

nu, nu sint elocvente. Dar deloc. Iti spune un om de 2000 de km cu ochii pe aceste cifre.

Si acum am mers vreo 40 de km si am in continuare afisata 250km autonomia, am avut afisata si 313km autonomie, desi asa cum spuneam, peste 230km nu poti scoate... 

BC ul imi afiseaza acum un consum mediu egal sau mai mare cu consumul mediu obtinut pe ultimele intervale dintre incarcari.

Deci daca el stie deja ca am avut deja acest consum inainte si autonomia reala a fost 230km sa zicem, e ilogic sa imi afiseze 300km cu insistenta cu acelasi consum mediu.

Tu vorbesti despre ce ti se pare tie logic, nu despre o realitate neaparat. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!