Jump to content

ID.3 - incarcare


Rave
 Share

Postare recomandată

Aici o sa discutam despre tot ce presupune încărcarea unui ID.3

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Varianta 1St va veni cu optiunea de incarcare de 11 kW, adica trage maxim 16 A din 3 faze la 230 V.

Varianta standard vine cu incarcare 7.2 kW.

Sunt curios daca acest 7.2 kW inseamna de fapt "trage 32 A din 1 faza"  SAU "trage 16 A din 2 faze" (ca la e-Up, e-Golf).

Modificat de kolfleading
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

32A dintr-o faza = topit fire, sarit siguranta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@detinator 32A inseamna circuit separat si conductoare de 4mmp :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in orice caz se pare ca la eGolf e din pacate monofazic... o alegere ciudata dupa parerea mea, si nefericita, dar asta este

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Repet ce am spus mai sus: am vazut mai multe surse care afirma ca e-Golf si e-Up se pot incarca de pe una sau de pe doua faze, cu max. 16 A / faza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Trebuie sa mai amintesc si un alt aspect, cel al disponibilitatii unei puteri crescute in reteaua electrica din anumite zone, practic din toate zonele.

In zone din Pipera, Mogosoaia, Cernica, etc se refuza bransamente trifazice pe motiv ca nu mai exista capacitate in retea, de upgrade nu poate fi vorba.

Cam asa este peste tot in tara, sa vrei sa faci bransamente de putere si nu poti.

 

De aceea au devenit PHEV-urile populare, pentru ca multi care stau la casa n-au avut de ales, desi vroiau si o EV au ajuns din nevoie la PHEV, sa o poata incarca peste noapte acasa, asa cum se poate la priza.

Cu multi cu care am vorbit, cea mai importanta caracteristica a PHEV-urilor este parcarea gratuita in Bucuresti, altceva nu mai conteaza (stiu unii care nici nu le mai incarca).

Modificat de Rave
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am auzit pe nimeni sa vrea sa isi bage trifazic si sa fie refuzat, ba chiar am vazut tot mai multi care trec pe centrale termice electrice.

Poate or fi fost cateva cazuri izolate individuale, si numai temporare. Un bransament trifazic nu e ceva chiar asa iesit din comun, de fapt, in alte tari si casele si apartamentele vin direct cu trifazic si cred ca spre asta ne indreptam si noi. Mai lent ca asa e la noi.

Nu stiu ce statistici ai vazut legat de PHEVuri, nu mi se pare ca sint mai populare ca electricele, dar cu siguranta sint mai ieftine, astfel ca e normal sa aiba vanzari mai mari. 

Pot zice ca am vazut hibride mai multe, din nou, din cauza pretului si hibridizarii/electrificarii generale a tuturor modelelor de masini, dar PHEV nu prea

Modificat de Rave
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu stiu 2 persoane care au dorit bransament de putere in zonele de mai sus, dar nu exista putere instalata in statia de joasa, dar de fapt nici in cea de medie n-ar fi (dupa ultimele analize), sunt mai multi care asteapta up-grade-ul si multi au incercat cu tot felul de incentive (nu exista orizont de asteptare, posibil sa dureze ani sau niciodata, transportul este asigurat de Electrica Frunizare care are interese diferite fata de cei care vand energia electrica).

 

Credeti ca PBN nu si-ar fi pus o statie mai potenta daca putea, sau mai multe?

Credeti ca unele benzinari MOL (ca despre ele am informatia) n-ar dori un bransament mai mare pentru statii de incarcare mai puternice, pur si simplu nu se poate, nu exista capacitate de transport, de obicei.

Sunt magazine Lidl la care nici bransamentul actual nu le acopera nevoile perfect, situatia este mult mai gri decat va imaginati voi.

Mall-ul Park Lake a stat peste 1 an pe generatoare pentru ca nu s-a putut instala linia de inalta tensiune (aprobare sapaturi, upgrade capacitate Electrica, etc - in Bucuresti este cosmar).

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu stiu ca in Bucuresti, distributia e asigurata de Enel.. Ma rog, E-distributie ii cheama oficial dar tot Enel sunt.

In RO, activitatile de furnizare (aia care iti vand curentul/gazul) si de distributie (aia care au firele/conductele si iti transporta utlitatile pana la acasa) sunt teoretic separate. Tocmai de aceea au trebui la un moment dat, acum cativa ani, sa preia nume diferite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Autoclub in Timisoara, cand am fost sa comand ID3-ul, tocmai montau un post de transformare MT/JT 20/0.4 kV.

Agentul de vanzari mi-a spus ca este pentru statiile de incarcare pe care urmeaza sa le instaleze si ca echipamentele si instalarea sunt asigurate de Renovatio.

Mi-a mai spus si ca sunt foarte nemultumiti de seriozitatea celor de la Renovatio.

Dar nu am reusit sa inteleg, poate n-a stiut nici el si s-a exprimat prea evaziv, daca statiile vor fi cu acces public sau vor fi private, doar pentru clienti, sau doar pentru masinile de test-drive si pentru cele care vin la service.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am copiat aici ce am scris in celalalt thread referitor la incarcare.

La ID.3 1st edition, precum si la ID.3-urile normale care vin cu bateria de 58 kWh, acestia sunt timpii oficiali de incarcare publicati de VW:

- 0 h 35 m intre 5-80% la o statie de 100kW DC
- 0 h 30 m pt 290km la o statie de 100kW DC
- 0 h 08 m pt 100km la o statie de 100kW DC
- 25 h 0 m intre 0-100% la priza (sau wallbox) de 2.3  kW CA
- 9 h 30 m intre 0-100% la 7.4 kW CA
- 6 h 15 m intre 0-100% la 11 kW CA

ID.3-ul cu baterie de 45 kWh suporta fast chargere de maxim 50 kW DC

ID.3-ul cu baterie de 77 kWh suporta fast chargere de maxim 125 kW DC.

Nu am vazut date despre incarcarea la 22 kW CA, nu cred ca se poate pe ID.3.

Printre sursele datelor sunt brosura ID.3 First ce se gaseste pe site-ul VW Irlanda: https://www.volkswagen.ie/en/models-and-configurator/id3-1st.html si cea generica ID.3 de la VW Germania: https://www.volkswagen.de/de/modelle-und-konfigurator/id3.html

Modificat de stama
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@stama hai sa păstrăm discuția doar pe un topic. 

Id3 nu poate mai mult de 11kw încărcare  

 

@detinator, de ce spui ca hibridul este mai ieftin decât electrica? Pe lângă faptul ca statul da doar 5k euro nu 10k, uite,  e golf si GTE sunt/erau la același preț. 

Dupa care pui total cost of ownership, revizii pt motor, greutate suplimentara,  riscul mai mare sa se strice ceva având 2 motoare , etc. 

 

Cifrele de vânzări arata fix asta.  Electrice au explozie de vanzari, pe când hibrid doar creștere moderata. 

Primul link găsit:

https://www.drivingelectric.com/news/678/electric-car-sales-uk-market-78-year-year

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Subvențiile sunt numai 4125€ pentru hibrid, la cursul de anul acesta și cam 9400€ pentru electric. Deja sunt diferențe semnificative față de calculul „standard” 10.000€.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok. Eu am generalizat pt ca se schimba mereu cursul. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca se poate folosi reteaua de superchargers Tesla pentru incarcare gratuita ? Nu ca ne-ar ajuta pe noi in Romania cu ceva.... ??

Oare asta a fost motivul pentru care Musk s-a intalnit cu Diess?

 

Si totusi, pentru cei care au gratuit 1 an de incarcare pt ID.3 1st, ce retea vor avea disponibila?

In Europa 'buna' exista Ionity si planuri de extindere. La noi, nu am auzit de asa ceva ? 
 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S a postat peste tot. Inca nu se știe cu ce rețea din România vor avea  contractul. Eu bănuiesc Renovatio. Cel puțin. 

Dar cei 2000kw nu vor fi doar Ionity. 

@kolfleadingia..mai da ne postul tău:))) ti am zis ca nu ai zis destul. 

Modificat de Bogdan_wrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da stiu ca nu doar Ionity, de-asta am zis Europa 'buna' :)

Tocmai de-asta intrebam daca se stie ceva oficial la noi legat de cum se vor putea folosi acei 2000 kWh inclusi.

Si da, 99% Renovatio e-charge e inclusa, dar am vazut ca in aplicatia lor apar si incarcatoare din retelelele EVbox, Mol, Virta, etc.

Si speram ca gratuitatea cu acel card si mai apoi reducerea sa se aplice in toate acele retele, caci altfel sunt destul de putine deocamdata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

VW spune ca vor avea  150,000 public charging points. Deci nu doar Ionity (ei au foar 400 la ora asta). e clar ca vor avea contracte si cu alte companii. asta tot am repetat. 

 

Nu se va putea folosi (inca) reteaua Tesla. a fost un bug al unei versiuni. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
On 8/2/2020 at 1:36 PM, kolfleading said:

Sunt curios daca acest 7.2 kW inseamna de fapt "trage 32 A din 1 faza"  SAU "trage 16 A din 2 faze" (ca la e-Up, e-Golf).

Dacă vrei 7.2, nu va trage decât dintr-o fază, dacă ceri 11, va trage din 3 faze. Dar ATENȚIE că nu poți să schimbi ulterior puterile.. Așa zic cei de la MOON

On 9/5/2020 at 1:43 PM, Dolfin said:

Cu multi cu care am vorbit, cea mai importanta caracteristica a PHEV-urilor este parcarea gratuita in Bucuresti, altceva nu mai conteaza (stiu unii care nici nu le mai incarca).

Adică cu o electrică parchez gratuit oriunde? Sau în anumite tipuri de parcări? Și în baza la ce se întâmplă asta? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am sunat la ENEL să întreb ce înseamnă să desigilez conturul și să-mi trag un traseu separat la locul de parcare pentru alimentare la priză 220V, 10A. Au zis că mă sună înapoi, dar de 3 săptămâni nu au mai revenit. 

 

Știe cineva care este procedura in astfel de caz? Sau apelez la o firmă specializată și își bat ei capul cu Enel?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

13 minute în urmă, NoCO2 a scris:

...Adică cu o electrică parchez gratuit oriunde? Sau în anumite tipuri de parcări? Și în baza la ce se întâmplă asta? 

 

Un program al fostei primar Firea, nu se stie daca va continua si pe mandatul lui Nicusor.

Este gratuita parcarea in toate parcarile de suprafata ale PMB.

https://aspmb.ro/viniete-parcare-gratuita-autovehicule-electrice-si-hibrid/

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, NoCO2 said:

Am sunat la ENEL să întreb ce înseamnă să desigilez conturul și să-mi trag un traseu separat la locul de parcare pentru alimentare la priză 220V, 10A. Au zis că mă sună înapoi, dar de 3 săptămâni nu au mai revenit. 

 

Știe cineva care este procedura in astfel de caz? Sau apelez la o firmă specializată și își bat ei capul cu Enel?

de ce tragi din contor si nu din tabloul tau cu sigurante ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, NoCO2 said:

Dacă vrei 7.2, nu va trage decât dintr-o fază, dacă ceri 11, va trage din 3 faze. Dar ATENȚIE că nu poți să schimbi ulterior puterile.. Așa zic cei de la MOON

 

Cei de la MOON probabil vorbesc despre statia de incarcare.

 

Dar decizia este a MASINII.

Statia de incarcare doar pune la dispozitie catre masina ceea ce primeste de la retea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!