Jump to content

ID.3 - sfaturi achizitie


Bogdan_wrc
 Share

Postare recomandată

  • 4 weeks later...

Varianta Pure devenit disponibila si in Romania. Preturile incep de la 31 421EUR in configurator.

Modificat de Rave
Quote-ul inutil este pedepsit de regulament, foloseste tag-uri, cum am facut eu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am fost la un dealer prin ploiesti, sint parcuri intregi de ID3 inmatriculate deja, asteapta vanzarea.

Au fost probabil raportate ca vandute in 2020. 

E un nr socant de mare de masini in stoc. Comparativ, nu mai erau alte modele (decat 1-2 masini)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai sunt doar cele 2 variante superioare PLUS si MAX. "basic" s-a vandut tot. 

nu stiu daca as zice "socant" de mare la ~20 bucati. sau "parcuri intregi".  am fost acolo zilele trecute de cateva ori. 

probabil este diferenta dintre cota de 450 de masini alocate RO din 1st ed, si ce s-a vandut pana acum.  s-au comandat probabil prea multe variante superioare care nu au fost pe placul publicului. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru toata publicitatea facuta pentru ID.3 si pentru cota alocata vanduta toata si 1st Edition-uri care nu existau pe nicaieri si nu se mai puteau comanda decat cu "pile" este mult ca 5% din cota alocata intregii tari sa fie in parcarea unui singur dealer...

 

Dar, pentru cine vrea un ID.3, asta este o veste foarte buna pentru ca inseamna ca exista loc de negociere. Nu stiu daca asta insemna ca se poate lua un Plus la pret de Base dar oricum... e mai bine decat nimic. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@emiionutTeoretic preturile incep de la 31 421EUR in configurator.  Practic, cel mai ieftin id.3 e 34 561EUR. 

- 2.499 EURO Pachet City (cel mai ieftin)

- 641 EURO jante din aliaj "East Derry" 7.5J x 18 (cele de otel nu se pot alege pe City)

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

9 hours ago, detinator said:

am fost la un dealer prin ploiesti, sint parcuri intregi de ID3 inmatriculate deja, asteapta vanzarea.

Au fost probabil raportate ca vandute in 2020. 

E un nr socant de mare de masini in stoc. Comparativ, nu mai erau alte modele (decat 1-2 masini)

Nu mai sunt asa multe. Ai ramane uimit. Si toate vor avea un pret similar.

depinde dat de mult o sa iti placa dealer-ul.

Desi s-a publicat la AFM ca valoarea ramane la fel, sunt persoane ce inca asteapta.. nu stiu ce dar asteapta :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai este un aspect important, ca si eu am 10-11 E Up in curte acum si 4 ID - din care 3 inmatriculate. Sunt masini incasate ce asteapta rabla, pentru ca nu au prins programul din 2020. La PJ s-au dat tarziu aprobari.

Mare grija la asta cu negocierea, stoc-ul nu inseamna neaparat negociere.. poti avea marfa de calitate ce vrei sa o vinzi scump. Sa iei un Max la pret de comanda noua cu pachet business.. este discutabil si depinde ce doresti.

Deci curtile pline nu inseamna obligatoriu stoc. Iar stoc-ul nu inseamna neaparat pret mic :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stoc-ul  inseamna degradare auto daca sta mai mult de 3-4 luni (costuri mai mari in garantie, pericol de depasire coeficient alocat garantie pentru modelul respectiv), stoc inseamna ca importatorul nu-si face cifra de vanzari pe 2021.

Nimeni nu lucreaza pe stoc, nici macar Dacia, comanda data acum se livreaza in Mai.

 

Ma refer stric la conceptul de stoc, nu la iD3, care pot fi parcate pe la dealeri, nu stiu cererea pentru ele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Dolfin Garantia este valabila din momentul cumpararii, nu din momentul in care a iesit pe poarta fabricii. Si eu am cumparat GT-ul nou dar inmatriculat, a fost inmatriculat in August pentru ca modelul nu era omologat WLTP si nu se mai putea inscrie de la 1 Septembrie (eu am cumparat masina la sfarsitul lui Octombrie), si garantia a plecat de cand am semnat eu contractul, nu de cand a fost inmatriculata masina, desi nu stiu cum e chestia asta la VW...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu la asta ma refer.

Am mai scris undeva aici pe forum, pe foarte scurt, cand se calculeaza pretul unui model pentru vanzare pe piata locala acesta contine diverse procente; pentru comision importator, comision dealer, etc ... si procent cost garantie pentru cei 4 ani (fond pentru garantie +2 + kulanz).

Daca este un model popular, de ex. Octavia, acest procent poate sa fie foarte mic, pentru ca numarul de unitati la care se aplica este mai mare.

 

Garantia se ofera de catre fabrica pentru defecte de fabricatie dar pentru alte defecte neobisnuite, cauzate indeosebi de stocare sau specifice unei tari (baterii, chedere, burdufuri, frane, etc, etc) acestea se pot suporta si de importator.

Garantia pentru ultimii +2 ani vine in mare parte din acest fond, kulanz de dupa garantie de asemenea.

 

Ca importator nu vrei ca o masina sa-ti stea in stoc, indiferent sub ce forma, inmatriculata sau nu.

Exista suficienta informatie la nivel de grup astfel incat se stie la nivel procentual ce inseamna fiecare luna de stocare, ce crestere de vizite in service determina, in garantie, iar costurile se materializeaza in pierderi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 2/17/2021 at 10:30 PM, Rave said:

@Dolfin Garantia este valabila din momentul cumpararii, nu din momentul in care a iesit pe poarta fabricii. Si eu am cumparat GT-ul nou dar inmatriculat, a fost inmatriculat in August pentru ca modelul nu era omologat WLTP si nu se mai putea inscrie de la 1 Septembrie (eu am cumparat masina la sfarsitul lui Octombrie), si garantia a plecat de cand am semnat eu contractul, nu de cand a fost inmatriculata masina, desi nu stiu cum e chestia asta la VW...

sal. garantia da, dar termenul pentru verificarea de 2 ani  nu este valabil de la momentul vanzarii, ci de la momentul stabilit initial ca si vanzare (productie+cateva zile pentru livrare). Oarecum e si normal, pentru ca revizia nu tine cont daca masina sta sau merge, ci doar de timp. Asta pentru cei ce merg putin poate fi un impediment pentru achiztia unui auto mai vechi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ili2k2 Vorbim despre o masina full electric aici asa ca revizia implica schimbul filtrului de polen si... cam atat! Filtru care oricum ar trebui schimbat anual, nu la 2 ani cum scrie in carte, asa ca nu prea are relevanta. La o masina cu motor termic, da, conteaza cat timp sta masina in parcarea dealer-ului inainte de achizitie desi, in cazul meu, si revizia a fost programata tot la un an de la achizitie sau 30.000 Km (stiu ca la VW e la 30.000 Km sau 2 ani).

 

Oricum eu vad acest lucru ca o posibilitate de negociere si de obtinere a unui discount. Daca iau o masina care a stat 3 luni vreau sa o iau cu un discount. Altfel, prefer sa dau comanda noua si sa nu-mi bat capul cu diversele lucruri care se pot intampla cat timp masina sta: umezeala, cauciucuri cu flat spot, rozatoare, baterie(12V) etc.

 

@Sparkyson La o lansare de asa anvergura este normal ca dealerii sa inmatriculeze cateva masini pe care le pot folosi pentru test drive, imprumuturi catre diversi influenceri / jurnalisti / proiecte de marketing cum a fost test-drive-ul prin Bolt la noi si diverse alte chestii de genul. Si avand in vedere ca sunt foarte multi dealeri VW, comparativ cu cei ai celorlalte marci, este normal ca numarul acestor masini sa fie mare.

 

Dar da, sunt absolut sigur ca pe langa aceste masini VW a inmatriculat masini pe de o parte "sa dea bine" si pe partea cealalta sa atinga pragul de emisii fara a cumpara de la alti producatori, cum fac altii. Sa auzi ca s-au inmatriculat X mii de masini in 2-3 luni te face sa te gandesti ca e o masina buna si ca o cumpara foarte multi oameni asa ca te gandesti si tu sa o cumperi... daca tot o cumpara atatia e ceva de capul ei... cam cum functioneaza vanzarile la Golf :) 

 

Cat despre Ionity, nu trebuie sa uitam ca majoritatea statiilor sunt de putere mare, nu de 50kW. Cumva, eu zic ca e normal ca atunci cand incarci la o statie de 250kW sa platesti mai mult decat atunci cand incarci la o statie de 50kW... Vrei sa incarci repede, platesti mai mult! Nu vrei sa platesti mai mult, incarci mai incet! 

Mi-as dori sa nu fie asa dar inteleg logica din spatele acestei decizii! Statiile de 250kW costa semnificativ mai mult decat cele de 50kW si, pana cand vom ajunge sa fie peste tot statii de 250kW, cred ca o sa fie "normala" aceasta practica. Dar asta este o discutie pentru alt topic...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur sunt mai mici costurile cu reviziile la electrice (filtrele la 1-2 ani, placutele odata la Pastele Cailor). Discurile de frana la masina mea sunt cam ruginite :).

 

Daca pica curentul, probabil ca nu mai merg nici benzinariile. Poti sa tii motorina in casa, e adevarat, dar nu stiu cati fac asta.

Eu imi pun masina la incarcat cand ajung acasa, deci masina mea e tot timpul cu plinul facut, ceea ce nu era valabil la cea termica, care era alimentata cand se termina rezervorul.

Daca stai la apartament si depinzi de statiile de incarcare publice, e mai complicat in caz de cadere de curent. Dar probabil nici motorina nu ai in casa sau pe balcon.

 

Daca stai la casa, mi se pare ca electrica e deja net superioara si dpdv costuri si dpdv confort in utilizare zilnica. 
Daca ai panouri fotovoltaice, deja e mult mai bine.

Modificat de Sparkyson
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Calculele in general sunt mai complexe decat energia/carburantul consumat.  Trebuie sa fii destul de curajos sau sa ai foarte multi bani sa mergi cu ID3 fara CASCO si daca nu o iei cu banii jos nici nu se pune problema sa nu ai CASCO. Doi la mana, devalorizarea masinii cine crezi ca o plateste ?; intrebare retorica, evident tot tu. In partea de intretinere apar cosutri mai mari la anvelopele de ex., masina vine cu jante pe 18 sau chiar 19 si nu cred ca ai dimenisunile astea la Caddy. Pe scurt toate astea se aduna si o sa ai costuri totale mai mari cu un ID3 decat cu masina ta curenta, dar o sa ai o masina mai noua si cu un confort sporit. Daca esti in cautarea unei masini noi, atunci da, achizita unui ID3 merita, dar daca te gandesti sa iei ID3 ca faci economie pentru ca ar consuma mai putina energie, te pacalesti singur. 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@laurchim Da, costurile cu combustibilul pentru o masina electrica ar fi de cel mult 50% fata de un diesel folosit extra urban pentru naveta, daca masina este folosita urban aceasta diferenta creste pentru ca o termica are un consum mai mare in oras in timp ce la electrice consumul scade in mediu urban.

Dar atentie, daca masina este incarcata la statii publice o sa ai costuri mai mari la electrica decat la termica pentru ca pretul per kWh la aceste statii publice este de 1.8 - 2.0 lei si ar iesi mai mult decat motorina pe aceeasi distanta.

 

Reviziile la electrice sunt tot la 2 ani / 30.000Km si presupun o verificare a masinii si schimbarea filtrului de polen, deci sensibil mai mici decat la o termica. Electricele nu au de schimbat ulei, filtru de aer, filtru de combustibil, bujii, placutele se schimba mult mai rar pentru ca electrica se bazeaza mult pe franarea regenerativa care foloseste motorul, nu sistemul de franare etc. 

In caz de pana de curent oricum ar cam trebui sa ai acasa un generator asa ca nu e chiar atat de grav si exista oricand posibilitatea de a incarca la o statie publica. Daca vine un "Texas" peste noi vor fi afectate si termicele in aceeasi masura. 

 

@adrian001 Costurile cu casco sunt la fel ca la o masina termica de valoare aproximativa, normal. Devalorizarea cred ca o sa fie mai mica la o electrica cu range decent, care o sa fie la mare cautare SH peste cativa ani (deja exista interes pentru ele noi), decat la un Caddy TDI manual care are o nisa foarte mica de piata acum si o sa fie si mai mica cererea peste cativa ani.

Cauciucurile te vor costa mai mult, da, dar nu cat sa acopere economia combustibilului. Daca economisesti doar 50 de euro in fiecare luna din combustibil calculeaza de cate luni ai nevoie, din 60, ca sa acoperi cei 3-400 de euro cat inseamna diferenta la schimbul de cauciucuri pe care il faci la 5 ani...

Impozitul este 0, acum, nu ca la diesel ar fi foarte mare... dar nici nu exista posibilitatea ca peste cativa ani sa-ti interzica sa intri cu masina in centrul oraselor sau sa te puna sa platesti ca sa faci asta. 

 

Luand absolut tot in calcul, chiar si lichidul de parbriz folosit, de la achizitie pana la revanzare o electrica o sa aiba un cost total de folosire mai mic decat o termica echivalenta (ca spatiu, putere si dotari, nu ca pret de achizitie) daca, si este un daca important, este incarcata acasa. Altfel, daca este incarcata la statii publice, poti sa ajungi la acelasi cost (pentru ca tot va avea o valoare de revanzare mai buna). 

 

Altfel, daca tot ce conteaza este un cost de folosire cat mai mic posibil pentru o masina noua, un Sandero diesel o sa iasa mereu in fata :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

9 minutes ago, adrian001 said:

...daca te gandesti sa iei ID3 ca faci economie pentru ca ar consuma mai putina energie, te pacalesti singur. 

Mda... Caddy nu pot spune ca e vechi (2018, 50.000 KM)... fara CASCO, intra-devar, dar deja am platit un parbriz din banii mei, si cred ca tre' sa mai bag vreo 1000 de euro pe reparatii caroserie (zgarieturi, deformari usoare). Nu cred ca as fi fost foarte pagubit daca plateam CASCO...

 

Tot ce ma deranjeaza e ca pentru utilizare preponderenta ca masina de naveta, un Caddy este prea mare. (A fost achizitionat fara sa stiu ca va veni pandemia vietii si o sa trebuiasca sa imi schimb activitatea de zi cu zi...)

 

Deci, oricum, cu schimb anual de ulei si filtre, cred ca s-ar compensa diferenta de costuri cu anvelopele (Pe Caddy intr-adevar am jante de otel pe 16, deci mi-a convenit sa imi iau un set de roti de vara si unul de iarna... Probabil ca pt 19 nu mi-ar mai da mana sa am doua seturi de roti.

 

Dar oricum, multumesc pentru sfat. Deoarece ma intereseaza strict aspectul financiar, am sa incerc sa pun pe hartie tot ce inseamna costuri, nu doar de exploatare, ci inclusiv asigurarile, impozitele etc. Ce-i drept, deja am primit mai multe sfaturi sa nu renunt la Caddy, dar... neavand toate datele pentru o comparatie cat mai reala, inca nu m-am linistit. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe langa toate calculele, sa fii dispus sa adaugi si diferenta de pret ( vanzare Caddy - achiztie ID3 ( sau alta electrica similara ) ) care trebuie sa o pui la costuri :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai cumparat Caddy-ul nou, pierzi bani x2 pentru ca vinzi o masina destul de noua si se stie ca in primii 3-5 ani e devalorizarea cea mai mare si iei una mai scumpa la care evident ca o devalizarea identica procentual insemna mai multi bani pierduti. Oricum eu credeam ca ai un Caddy de 10 ani la care mai si repari chestii, la un Caddy de 3 ani nici nu se pune problema sa iesi mai bine cu un ID3 din punct de vedere al costului total de exploatare. Dar na, in general nu totul se rezuma doar la aspectul finainciar, dar daca asta e cazul tau decizia e mai mult decat clara: pastreaza Caddy-ul. 

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4 minutes ago, acidone77 said:

Pe langa toate calculele, sa fii dispus sa adaugi si diferenta de pret ( vanzare Caddy - achiztie ID3 ( sau alta electrica similara ) ) care trebuie sa o pui la costuri :) 

De acord, dar cum se compenseaza (in termeni financiari) diferenta de tehnologie/confort, etc?

@adrian001Depinde pe ce perioada de exploatare faci calculele. De exemplu, eu iau in calcul perioada 2021-2030...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar sunt curios cat va mai valora un ID3 peste 10 ani. Probabil nu prea mult, la varsta asta cred ca deprezierea va fi mai mare decat la suratele termice. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca, dpdv contabil, nu prea conteaza valoarea dupa 10 ani, pentru ca se ia in calcul amortizarea anuala (gen valoarea de achizitie impartita la 10 ani). Nu sunt persoana juridica, dar incerc sa fac calculele in acel mod. Asta pentru ca sa stiu ce salariu mi-ar trebui ca sa mi-o pot permite :)

Modificat de laurchim
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Orice calcul de rentabilitate facut pentru un model complet nou, fara istoric, fara a stii care vor fi preturile la energie si la care nu se cunosc problemele ce apar in timp sau depreciera acestuia (devalorizarea poate fi extrema, daca de pilda apar baterii mult mai bune si mai ieftine in doi ani) este doar o discutie teoretica. Sigur, reviziile vor fi mai ieftine, la fel cum sigur anvelopele se vor uza mai repede din cauza greutatii masinii si a cuplului mai mare si la cat de scumpe sunt vor anula o buna parte din diferenta samd

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 minutes ago, dercos said:

Orice calcul de rentabilitate facut pentru un model complet nou, fara istoric, fara a stii care vor fi preturile la energie si la care nu se cunosc problemele ce apar in timp sau depreciera acestuia ... este doar o discutie teoretica.

De acord, insa mi se pare un aspect cel putin la fel de important ca si aspectele tehnice care s-au discutat in paginile anterioare. (Nu toata lumea are imprimanta de euro acasa... Mai sunt si unii, ca mine, care se uita in buzunar inainte de a lua o decizie de achizitie a unei masini. :) )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

2 hours ago, Sparkyson said:

Sigur sunt mai mici costurile cu reviziile la electrice

 

Tocmai, ca nu mai ai impozit de plata, revizii (doar filtru de aer interior se schimba si eventual cateva lichide ), placute de frana mai rar

da, se pot incarca la panou solar. 

Total Cost OF Ownership este mai mic decat la un Golf 8, nou. unde reviziile sunt mai rare si mai iefitne la inceput data de un caddy deja folosit

https://autovistagroup.com/news-and-insights/vw-id3-offers-tco-and-equipment-advantage-over-golf-viii-germany

 

1 hour ago, adrian001 said:

Chiar sunt curios cat va mai valora un ID3 peste 10 ani. Probabil nu prea mult, la varsta asta cred ca deprezierea va fi mai mare decat la suratele termice. 

depinde f mult de ce va urma dpdv costuri de combustibil, taxe, impozite, timbre de poluare...etc. care se doresc a fi introduse pt a reduce norma de poluare.

asa cum masinile cu motor mare peird f mult la revanzare, datorita costurile mari de intretinere, poate ajunge si asta la o masina cu motor termic in urmatorii ani.

deja producatorii renunta pe capete la motoare termice

 

50 minutes ago, dercos said:

 fara a stii care vor fi preturile la energie 

si la combustibili fosili se stiu? tocmai au crescut iar zilele trecute cu 5%. 

Modificat de Bogdan_wrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!