Jump to content

ID.3 - sfaturi achizitie


Bogdan_wrc
 Share

Postare recomandată

In tabelul lui Bjorn, greutatea 1st-urilor pentru Norvegia (toate versiunile au heat-pump) este: 1st 1840 kg, 1st Plus 1860 kg, 1st Max 1920kg.

Modificat de stama
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stama, poti face si o corelatie cu dimensiunile de jante? dif de greutate de 20kg intre 1st si Plus, au jante de aceeasi marime?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mase si autonomie pentru modelele de Norvegia (toate vin cu heat-pump):

 

1st          422 km, 18", 1840 kg

1st Plus  417 km, 19", 1860 kg

1st Max  408 km, 20", 1920 kg

 

Jantele sunt de aceleasi dimensiuni pe toate pietele: 1st are 18", 1st Plus are 19", 1st Max are 20".

 

Mai precis, ID.3 1st-urile au venit cu aceste pneuri de vara: Bridgestone Turanza Eco 215/55 R18, 215/50 R19, 215/45 R20.

 

Au toate acelasi diametru exterior, doar grosimea balonului difera. Si ca alt fapt divers, cele de 18" sunt mai zgomotoase decat Michelin Primacy 4 215/55 R18, Bridgestone-urile au 71 dB rating, in timp ce Michelin-urile au 68 dB rating.

 

Se pare insa ca unele ID3-uri au venit echipate cu Continental EcoContact 6, pt 18" si 19" ca penuri de vara (noise rating tot 71 dB), si s-ar putea sa vina cu Continental WinterContact TS 850 P ca pneuri de iarna (noise rating 72 dB).

Modificat de stama
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, am citit ca la unii a venit Plus-ul cu Goodyear EfficientGrip Performance 2 255/50 R19, care au tot 68 dB noise level.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Niciuna dintre versiunile pentru Romania nu are pompa de caldura?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stie cineva cand o sa putem comanda si alte versiuni decat cele 1st?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se vad taierile de costuri, din pacate, chiar Matt spune ca e un interior inferior modelelor anterioare. Ideea cu 4 geamuri electrice si 2 comutatoare la sofer e elocventa. In plus, nici ergonomia pentru care era recunoscuta marca nu mai e ce-a fost. Daca nu apare ceva notabil in urmatorii ani, voi schimba marca pentru o alta, deja nu mai vad o diferenta de calitate fata de alte marci mai ieftine la achizitie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

toata lumea se plange de interior. Ok, nu este premium. dupa 1500km, deja nu il observ decat cand arat masina cuiva. volanul si ce vede soferul este f ok. 

mi sa intampla des la masinile care au 4 butoane de geam pe usa, sa deschid alea din spate daca ma grabesc, fiind mai aproape de mana. 

am mers si 4h in masina si nu am simtit disconfort. 

cred ca incercam sa cautam puncte slabe...

si mie imi plac mai mult materialele de la e-golf, nimic de zis. dar e-golf era la acelasi pret (nu vorbesc de ofertele actuale la masinile pe stoc), desi mai mica, mai slaba ca range si putere. 

la aceeasi bani (27k) si-ar lua cineva e-golf si nu id3? pt materialul de interior? 

Dar, sunt curios ce masina comparabila putem gasi, cu interior premium, ~27k euro, rwd, 204 cai, full electrica, 58kw, optionale mai mult decat decente. si mai ales clasa asta de spatiu.

eu nu am gasit. Kona ar fi singura apropiata, dar mult mai mica, design discutabil. si stim diferenta de pret/valoare in cativa ani hyundai/VW. 

id3 este doar o idee mai scumpa decat e208. dar nu putem compara multe aspecte.

In topicul de versus putem continua disuctia....

Modificat de Bogdan_wrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, lumea se plange de interior.

Da, incercam sa cautam puncte slabe. Cel putin asta fac reviewer-ii. Pentru unii cumparatori conteaza mai mult, pentru unii mai putin.

Da, lumea compara id.3-ul cu un Golf, pentru ca insusi VW pozitioneaza id.3-ul ca fiind ''Golful electricelor''.  O masina electrica pentru mase. Insa cand ajungi sa compari interioarele celor doua masini, vezi ca sunt foarte diferite. Si aici VW s-a faultat putin, deoarece ei au ridicat stacheta si si-au obisnuit clientii cu materiale bune. 

 

Este altceva mai calitativ din aceeasi clasa la aceeasi bani? Evident nu. La 27k euro e best buy pentru o electrica. Dar asta nu inseamna ca trecem cu vederea punctele slabe ale masinii. Putea la fel de bine sa fie cu 1k euro mai scumpa, dar cu un interior mai calitativ si tot best buy era, cu mai putine plangeri.

 

Cei ce vor o masina electrica sunt dispusi sa accepte minusuri. Si eu sunt. Problema apare atunci cand vrei sa vinzi id.3-ul celor care nu intentioneaza sa isi cumpere o electrica, si fac comparatia cu ICE.

 


 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In niste documente financiare cu multi ani in urma aparea scris ca un Golf 5 avea un cost de productie in fabrica de 4.800 - 5.200€.

Diferenta de pret de la 5.000€ la 20.000€ (pret vanzare) erau cheltuieli de cercetare, amortisemente ale VAG, un anumit procent pentru fond garantie masina, profit fabrica, profit importator, un anumit procent pentru "kulanza" (si-l calculeaza importatorul in functie de vanzarile planificate si de tipul de echipari), profit dealer, TVA.

Mai sunt si alte procente care se adauga pe traseu si pe care nu le stiu dar ati inteles ideea principala.

 

Ce vreau sa spun, ca este destul de ieftin, daca nu foarte ieftin, sa ai o calitate mai buna la materialele interne iar impactul este semnificativ pentru perceptia masinii/marcii...insa nu s-a facut asa ceva.

Asta ma face sa gasesc adevarate informatiile de la diversi producatori de masini care spun ca deocamdata nu se castiga bani cu masinile electrice, nici macar nu-si acopera costurile, dar le produc pentru ca totusi pierd mai putin fata de cazul in care ar plati amenzi pentru depasirea limitelor de emisie si da bine si la imagine.

Principalul cost, bateriile...si nu se intrevede o scadere a pretului pentru tehnologia actuala...

Deci s-au dus in jos cu costurile...la maxim.

 

iD.3/electrificarea in pas alergator este un pariu al consiliului de conducere al VAG si se stie ca de multe ori managementul nu asculta de ratiune si trage compania in directii gresite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, Bogdan_wrc said:

la aceeasi bani (27k) si-ar lua cineva e-golf si nu id3? pt materialul de interior? 

Eu cu siguranta nu :)

Mie imi place foarte mult ID3-ul, atat cat am avut ocazia sa-l studiez, si daca as fi avut bugetul necesar nu as fi stat pe ganduri, la ora actuala mi se pare cea mai faina electrica pe care o poti comanda la banii care se cer pe ea. Interiorul e chiar OK, nu stiu cati oameni stau sa pipaie toata ziua materialele din masina, atata vreme cat combinatia de culori si ergonomia sunt bune nu vad de ce m-as plange. 

 

de asemenea, sunt de acord cu @Bogdan_wrc ca de multe ori deschid geamul din spate din greseala iar solutia cu doar doua butoane mi se pare chiar misto.

Cati oameni suntem, atatea pareri :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5 hours ago, Bogdan_wrc said:

la aceeasi bani (27k) si-ar lua cineva e-golf si nu id3? pt materialul de interior? 

Ha ca totusi majoritatea ne-am cumparat e-golf pe la 17-19000 dupa toate reducerile. 

Cat te-a costat real si final ID3 deci, 27? Ai luat cu banii jos?

 

Probabil MKII o sa fie mult imbunatatit. Apropo de imbunatatiri, ma uitam la Zoe parcat langa mine, f greu de gasit vreun cusur, pe spate au trecut la frane pe disc (!!), interior total schimbat, si mai ales, incarcator de 22kW pe AC... Ceea ce mi se pare unul dintre cele mai importante aspecte la o electrica. 

Modificat de detinator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

@cj.Paul de acord, nu cauta nimeni sa ascunda punctele slabe, doar ca daca te uiti pe posturi, sunt prezentate doar punctele slabe, adica... interiorul. 

un interior premium, nu adauga doar 1k la pret. plus ca de asta va veni Audi in gama, de asta probabil va fi id3.r, etc. 

 

@Dolfin lucrand in domeniu, iti garantez ca ala e cost productie la logan. chiar sunt curios unde ai gasit cost productie la Golf 5 cu 5k... 

 

@detinator eu nu vorbesc de oferta cu -4k sau -7k. eu compar pretul masinii, normale. fie cu sau fara Rabla. un e-golf cu optionale similare este cam la acelasi pret cu id3. cel putin e-golful pe care am vrut eu sa il iau, care avea cam tot (putin chiar si peste id3, gen incarcare wireless, share wireless la ecran telefon, etc) costa pret de lista 39k euro. id3 este 38k. dar stim cu totii diferentele intre e golf si id3.  deci hai sa vedem cat ar costa e-golf fara cei 4-7k euro redusi. este comparabil cu id3 la pret? ti ai mai lua e-golf fara cei 4-7k e redusi? de ce crezi ca au fost reducerile alea? 

care majoritatea? pe forum, poate acum. dar cred ca sunt sanse ca id3 sa bata e-golf la vanzari. uita te cate e-golf erau pe forum pana acum 9 luni. cate e-golf sunt? 4? deja sunt 2 id3. 

daca nu erau reducerile de 4/7k mai luati toti/majoritatea e-golf? 

da, 27 si putin am dat pe id3, cu statia inclusa (tot repet asta, pt ca m-a scutit de 1k cat dadeam pe statie daca luam e-golf) si cei 600e incarcari. deci sa zicem un 25k, rotund. 

nu neg, la 17-19-20 e golf este best buy, si eu am stat mult in dubii. dar asta pt ca sunt mii de euro diferenta fata de id3, iar banii astia se vad in altel pt ca interiorul la id3 este sub e-golf. eu am preferat altceva de la masina, constient ca interioru va fi inferior. nu aveam cum scoate aceeasi masina, dar mai mare, mai puternica, baterie mai mare, la aceeasi bani. 

daca vorbesti de zoe, vezi interior la locurile spate, vezi ca abia varianta de 22k are geamuri electrice pe spate, vezi pozitie la volan, etc. si vezi ca zoe este la pret de e-golf cu reduceri. incepe de pe la 18k si ajunge pe la 22k-23k. 

 

@Abu, multumesc, asta incerc si eu sa zic. e golf este super masina, cu interior peste id3. dar la bani mai putini, ceea ce e logic. 

Modificat de Bogdan_wrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Id.3 va fi accesibil pentru 'toata lumea' in momentul care nu se va mai putea comanda varianta 1st edition si vor aparea in configurator celelalte variante de echipare.

 

Un exemplu ar fi ID.3 Pure care e comparabil dpdv al performantelor cu e-golf, dar primesti o masina mai noua, cu design futurist, cu o autonomie mai mare.

 

ID.3 Pure

126 CP, 225 NM
0-100 kmh in 10 sec (versus 9.6 e-golf)
viteza maxima 160 kmh
Baterie 48 kw
Autonomie maxima 330 km
Charger AC 7.2 KW
Charger DC 50 KW

 

Eu cred ca echiparea asta o sa se vanda cu adevarat bine si o sa duca electrificarea la un alt nivel, pentru ca e o varianta de masina 'normala' cu autonomie declarata de peste 300 km, iar pretul ar trebui sa fie in jurul sumei de 20k cu toate reducerile aplicate, fiind un Id.3 'normal'. Dar asta e parerea mea, si sper sa se intample asta.

 

Oricum, mai avem de asteptat pana atunci. Nu cred ca vom avea configurator de Id.3, nici de Enyaq pana in primavara anului viitor cand vom stii valoarea ecobonusului. Preturile probabil vor fi influentate de acesta. In plus, nu prea are sens sa apara configuratorul daca masinile oricum nu vor ajunge la timp pentru a putea beneficia de ajutorul de la stat pe anul 2020.

 

 

 

Modificat de cj.Paul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

14 hours ago, detinator said:

Ha ca totusi majoritatea ne-am cumparat e-golf pe la 17-19000 dupa toate reducerile. 

Cat te-a costat real si final ID3 deci, 27? Ai luat cu banii jos?

 

Probabil MKII o sa fie mult imbunatatit. Apropo de imbunatatiri, ma uitam la Zoe parcat langa mine, f greu de gasit vreun cusur, pe spate au trecut la frane pe disc (!!), interior total schimbat, si mai ales, incarcator de 22kW pe AC... Ceea ce mi se pare unul dintre cele mai importante aspecte la o electrica. 

dar faptul ca nu se pot regla scaunele pe inaltime il stii? aia e o bila neagra IMENSA.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, cj.Paul said:

Un exemplu ar fi ID.3 Pure care e comparabil dpdv al performantelor cu e-golf, dar primesti o masina mai noua, cu design futurist, cu o autonomie mai mare.

45 kWh ID.3 Pure vs. 32 kWh e-Golf.

Si cu incalzire / racire a bateriei pe baza de lichid.

2 hours ago, mandelu said:

dar faptul ca nu se pot regla scaunele pe inaltime il stii? aia e o bila neagra IMENSA.

Cel putin scaunul soferului se poate regla (manual) pe inaltime.

IMG_6311-s.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

un pic de atentie: colegul se referea la zoe , ca e greu de gasit un cusur, nu la id3, si la zoe m-am referit si eu. de id3 stiu ca se pot regla.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, scuze.

 

Inca nu am masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum au reusit sa sedeze varianta Pure la doar 126cp? eGolf are o baterie mai mica si are 136. Oricum, pe la 50kwh bateria e cam suficienta deja pt marea majoritate.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5 hours ago, kolfleading said:

 

Inca nu am masina.

Ah. Nu. Nu ai masina.  Ai masini. Ai doua. Ma scuzi. :)

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!