Jump to content

ID.3 - sfaturi achizitie


Bogdan_wrc
 Share

Postare recomandată

Dar totusi ce anume nu are ID3-ul 1St de te face sa astepti? Pana la urma masini din ce in ce mai faine vor aparea tot timpul si undeva va trebui sa faci pasul chiar daca stii ca la orizont se anunta alte modele interesante. Asta daca chiar iti doresti o electrica evident.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Abu

 

4 hours ago, stama said:

Problema mea e ca Business are tot ce vreau din Plus dar e mai ieftin decat el, si are si rotile care le vreau, cele de 18".

Family are si plafonul panoramic care mi-ar placea pentru ca face interiorul mai luminos, si tot e mai ieftin decat Plus!

Iar Tech are tot ce vreau chiar din Max, si e doar cu 1200 EUR mai scump decat Plus-ul.

 

Puncte, de altfel, intemeiate... Daca raman aceleasi echipari si/sau preturi si la noi in tara. Si daca nu te intereseaza exclusivitatea editiei 1st, este un model special/limitat pana la urma, cu toate dotarile ei speciale, sau sa ai masina acum, nu peste 7-10 luni.

 

@stama Eu cred ca, tehnic vorbind, masina merita! Fara discutie! Fata de ce e pe piata acum vine cu tot ce trebuie si se pozitioneaza foarte bine. Si Plus chiar are cam toate dotarile de bun simt... Pretul e putin mai mare decat ar trebui, parerea mea, dar nu destul cat sa-i alunge pe cei care iau in calcul echiparea.

 

Atat ID.4 cat si Enyaq vor fi mai scumpe decat ID.3 asa ca nu sunt chiar competitori decat daca nu te deranjeaza sa dai 3-5.000 de euro in plus pe ele. Cat despre celelalte, orice apare anul viitor o sa fie livrat ori in Q4 2021 ori in Q1-Q2(cel mai probabil)2022 asa ca... na. Conteaza cat de mult esti dispus sa astepti! Sunt sigur ca cel mai tarziu in 2025 o sa vedem un alt salt tehnologic in ce priveste masinile electrice dar mai e mult pana departe!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4 hours ago, stama said:

@detinator, la ID3 plafonul panoramic vine cu cortina pe care o tragi cand vrei si nu te mai bate soarele. E mai luminoasa masina in interior pentru tot timpul anului, mai putin cele 2-3 luni de vara cand ne arde soarele.

of daca ai stii cati am crezut asta inainte de cumparare... crezi ca la trapele panoramice nu exista acea "cortina"? Eu iti spuneam ca orice ai face, vara e cumplit... masina mea era gri, in soare caroseria era f putin calduta, trapa era nu fierbinte ci te mirai ca nu ia foc. Inauntru... ce sa zic. Evident fiecare cu rezistenta lui la caldura, incercam doar sa te ajut sa duci pretul undeva mai jos fara a pierde nimic.

Pt ca nimic nu pierzi, crede-ma. Doar caldura in plus vara (cu cortina evident "mai luminoasa" nu va fi) si frig iarna.

 

Ce inseamna "mai luminoasa", la ce te referi mai exact?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca principala frana pentru achizitia de 1st este lipsa pompei de caldura, daca stai intr-o zona rece de munte, sau iarna este mai puternica se termina bateria intr-un ritm in care ti-e si frica sa faci un drum mai lung (stim de la cei cu Leaf sau alte masini electrice).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici Tesla nu are pompa de caldura. 

Leaf insa are, nu stiu de ce zici ca nu ar avea... au avut o singura echipare de baza fara pompa de caldura.

Am mai scris pe un alt topic cu citate, niste nemti ziceau in cor ca si din calcule si in practica (detineau de ex eGolf cu pompa si fara) diferentele erau de 5-8%.

 

Chiar daca ar fi mai mare, tot nu justifica pretul in plus pt pompa, mai ales la o masina cu autonomie maricica ca ID3. 

 

Iarna mai puternica/zona munte: chimia bateriilor Li-Ion este vinovata pt performantele scazute iarna. Sa nu uitam ca pe orice aparat (foto, telefon, laptop) scrie sa nu le lasam in temp sub 6 grade ca va fi afectata bateria. Pompa deci nu ajuta aici. Ea va compensa un pic din consumul rezistentei electrice de inalta tensiune (HV-PTC) care se duce spre 5kWh... pare incredibil dar consuma atat... pe de alta parte asta e doar la inceput.

 

Insa masina este o cutiuta extrem de prost izolata/anvelopata si care necesita aport de aer proaspat continuu (spre deosebite de o camera de casa, care desi mai mare, o incalzim cu o aeroterna de 1,5kw)

 

Aici, da, pompa aduce un aport la scaderea consumul, dar doar pe perioada drumului. E greu de crezut ca cineva va face drumuri de 5 ore iarna.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@detinator Plafonul panoramic clar tine de perceptia fiecaruia. La fel ca si cu orice dotare..de exemplu: odata ce ai avut scaune incalzite, nu prea mai vrei masina fara. Eu unul nu as mai lua masina fara trapa panoramica, sau macar trapa clasica, ceea ce e un pic nasol pentru ca ma limiteaza destul de mult in optiuni. La ID.3 ar trebui sa iau varianta MAX, iar la Enyaq de asemenea una din echiparile de top. Macar acolo trapa e si functionala, se deschide, nu ca la ID.3. 

 

In schimb la ID.3 plafonul panoramic e mult mai bine acoperit, 'cortina' fiind neagra in totalitate, nu permite luminii sa treaca prin ea.


 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am referit la un Leaf pe care il stiu, n-am studiat alte versiuni mai noi pentru ca nu erau de interes pentru mine.

 

O rezistenta de incalzire la un Golf trece usor de 5kWh.

Eu din ce am citit despre electrice iarna, partea de incalzit masina (cea de incalzit bateriile nu consuma totusi asa mult), daca nu este pompa de caldura scade range-ul drastic.

 

Ramane sa vedem ce o sa spuna cei cu iD.3.

O sa se populeze si spritmonitor cu informatii si o sa putem observa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Leaful nu prea s-a vandut in vers de baza (singura fara pompa). Restul veneau cu pompa la pachet, nu se putea scoate.

 

PTCul trece de 5kw, dar pana pe la 5.5. 

E enorm oricum. E mai mult decat vreo 3 aeroterme din alea ceramice care incalzesc fara probleme o camera la bloc in mod individual. Daca pornesti 3, incalzesti o casa.

 

Asta pt a ne putea imagina ordinul de magnitudine al cantitatii enorme de energie necesar pt a incalzi o cutiuta de metal si sticla. 

 

Pompa cf VW creste eficienta cu max 30%, cf nemtilor de care spuneam, cu doar 5-8%. Problema este costul initial de achizite, era mare la eGolf, e si mai mare la ID3.

 

Totusi, Tesla are 3 modele diferite (S, X si 3) fara pompa din cate stiu (doar la Y a introdus). Posibil sa gresesc

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In continuarea discutiei care a fost ieri privind diferentele de configuratie posibile intre Germania si Romania la versiunile pre-configurate de ID3.

 

Astazi a fost lansarea oficiala a configuratiilor normale de ID.3 si in Irlanda, si a devenit disponibila brosura care se poate descarca de aici, facand click pe "Download Product Guide": link (ignorati faptul ca scrie ID.3 1st pe pagina, ce se descarca acum din link-ul ala e brosura e pentru ID.3 non-1st).

 

Configuratiile sunt exact aceleasi ca si pentru Germania. Cine nu vrea sa se chinuie cu tradusul de pe site-ul de Germania, poate acum vedea usor in brosura ce e pe fiecare nivel de echipare. Sunt frumos evidentiate si diferentele intre versiuni. As zice ca e o confirmare in plus ca modelele pre-configurate sunt aceleasi pentru toate tarile, VW face economie renuntand la variatie pe linia de productie. Preturile pentru Irlanda sunt mai mari decat in Germania, dar erau mai mari si pentru 1st, nu e ceva deosebit, ei platesc pentru ca au volan pe dreapta ca englezii si traiesc pe o insula.

 

Daca va intrebati de ce tot postez chestii din Irlanda, e pentru ca ei publica in engleza, deci e usor de inteles pentru toti, folosesc km ca noi cei de pe continent, datele de viteza sunt tot 0-100 km/h si nu 0-60 mp/h, au preturi in EUR, si sunt in UE si anul viitor caci Irlanda nu e Anglia, nu au fost tratati in mod special anul asta ca englezii care nu au putut comanda toate versiunile de 1st.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 9/30/2020 at 3:21 PM, stama said:

ca nu cred ca mai sunt disponibile base edition-uri

ar trebui sa fie unul, am renuntat eu la el acum 2 zile, am ales in final PLUS

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oho cred ca ar fi fost util daca postai intai aici ca vrei sa renunti, poate sarea cineva pe el direct (gen comunicare agentului ca ai deja persoana care preia contractul)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 9/30/2020 at 5:27 PM, Bogdan_wrc said:

Statia se poate vinde dacă ai deja

Apropo, pe OLX nu gasesti de nici un fel statii la vanzare..oare cui putem vinde astfel de statii?

On 9/30/2020 at 7:01 PM, stama said:

cand se da din nou drumul la Rabla+ daca avem noroc

se discuta de acum 2 luni la AFM sa reduca cu cca 2.000 EUR RABLA PLUS in 2021...ramane de vazut..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

10 hours ago, detinator said:

oho cred ca ar fi fost util daca postai intai aici ca vrei sa renunti, poate sarea cineva pe el direct (gen comunicare agentului ca ai deja persoana care preia contractul)

din pacate, asa cum am scris pe acest forum, am avut parte de cel mai ***** agent de vanzari pe care l-am intalnit vreodata..nu comentez mai mult...

 

@MyKe prin birourile AFM-ului..nu vor da asa ceva oficial inca...

Modificat de Rave
Renunta la quote, este pedepsit de regulament, foloseste tag-uri cum am facut eu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer, mi se pare foarte plauzibila varianta cu tichetul de 8000 euro, mai ales in conditiile in care Dacia Spring va fi disponibila la pretul de 15-17k euro. Lansarea Daciei Spring va fi pentru presa auto in Noiembrie-Decembrie 2020, urmand ca livrarile sa fie incepand cu toamna anului 2021. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai se discuta mai demult ca tichetul RABLA+ sa fie de fapt plata TVA de catre stat. deci reducere 19% din tariful masinii.

iar la 38k, 19% inseamna undeva la 7200 euro. 

 

@NoCO2 a primit cineva statia? eu nu. fiind un produs nou, cam greu de gasit pe OLX inca. si pe vwf sigur gasesti doritori. totul depinde de $$.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

După ce ai aplicat TVA, nu te mai întorci la preţul net cu acelaşi procent.

38k minus vreo 16% ajunge la preţul dinaintea aplicării TVA-ului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Statia la ce e utila? Mai ales cu 2000kw gratis in primul an? Intreb ca parca m-as multumi sa ma incarc lent la priza (mai ales ca la 16A pe 220 nu e chiar asa de lent). Fiind peste noapte...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@detinator tu compari puterea de incarcare de 7.4kw si 11kw cu priza "normala" de 230V? 

nu toti vor sa stea peste noapte sa incarce. poate ai putina baterie si ai o urgenta..sau pur si simplu vrei sa pleci vineri dupa birou la mare... statiile publice deja sunt aglomerate. 

 

@MyKeoricum, nu va fi mai avantajos ca acum cu cei 45 000 lei. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

15 hours ago, stama said:

In continuarea discutiei care a fost ieri privind diferentele de configuratie posibile intre Germania si Romania la versiunile pre-configurate de ID3.

 

Astazi a fost lansarea oficiala a configuratiilor normale de ID.3 si in Irlanda, si a devenit disponibila brosura care se poate descarca de aici, facand click pe "Download Product Guide": link (ignorati faptul ca scrie ID.3 1st pe pagina, ce se descarca acum din link-ul ala e brosura e pentru ID.3 non-1st).

 

 

multumesc mult. se vede exact ce ziceam mai demult intr-o discutie cu un coleg suparat ca pierde multa autonomie de la jantele mai mari. pierzi atat de putin ca nu merita sa iti bati capul si sa iti orientezi achizitia numai dupa jante.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 9/30/2020 at 8:30 PM, Dolfin said:

Cred ca principala frana pentru achizitia de 1st este lipsa pompei de caldura, daca stai intr-o zona rece de munte, sau iarna este mai puternica se termina bateria intr-un ritm in care ti-e si frica sa faci un drum mai lung (stim de la cei cu Leaf sau alte masini electrice).

Unde ai gasit informatia cu pompa de caldura?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Jantele aduc costuri mai ridicate (costa 600-1000 euro in plus pt cele de 19 si de 20), confort mai redus, plus costuri mai mari la cauciucuri.

Ca pierderea de autonomie e mica... fiecare o vede diferit. Dar exista. Sa nu uitam ca toti au pus pe masini electrice jante speciale, cand ar fi putut sa foloseasca direct ce exista in productie, si erau si mai frumoase... 

@mandelu ce pierderi sint deci intre ele? m-am uitat si eu pe oferta aia dar nu prea m-am prins cum sa vad aceste diferente.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Aici vedeti o comparatie de range intre cele 3 variante de ID.3

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In brosura de 1st, care nu mai e disponibila la descarcare, dar careia i-am facut upload aici, astea erau autonomiile pentru cele 3 versiuni, care fiecare vine cu jante de dimensiuni diferite (18, 19, 20), dar si echipamente diferite:

image.thumb.png.2aa011ae72d9ed1abcd67585e22ac664.png

Modificat de stama
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, detinator said:

Jantele aduc costuri mai ridicate (costa 600-1000 euro in plus pt cele de 19 si de 20), confort mai redus, plus costuri mai mari la cauciucuri.

Ca pierderea de autonomie e mica... fiecare o vede diferit. Dar exista. Sa nu uitam ca toti au pus pe masini electrice jante speciale, cand ar fi putut sa foloseasca direct ce exista in productie, si erau si mai frumoase... 

@mandelu ce pierderi sint deci intre ele? m-am uitat si eu pe oferta aia dar nu prea m-am prins cum sa vad aceste diferente.

discutia anteriora de pe nu mai stiu ce topic nu era de confort, ci strict de autonomie si exact la asta m-am referit mai sus. nu mai stiu cine sustinea ca de la 1inch in plus mai pierzi 10-20km si ca daca iti pui jante pe la 16 inch ajungi eventual la 500km autonomie.

 

pierzi o laie. se vede clar pe pdf-ul ala ca ai diferente de maxim 10km autonomie, si asta de la 18 la 20 de inch (nu scrie clar dar intre echiparile alea ai diferente de greutate si de jante, deci presupunand ca numai si numai jantele iti dau diferenta, ramane o diferenta insesizabila in practica). o sa iti scada autonomia de la trafic de 10 ori cat iti scade de la jante. deci ramane cum am zis: nu are sens sa te strezi ca iti scade autonomia imens de la jante.

nu a sustinut nimeni ca nu e nicio diferenta, ci ca e extrem de mica. deci sa nu rastalmacim discutia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!