Jump to content

Jurnal DSG7 cu ambreiaje umede (DQ380, DQ381, DQ500)


lupo_bv
 Share

Postare recomandată

Cu mecatronicul este loterie. Depinde de multe lucruri si nimeni nu iti poate spune... In mod normal duce "mult si bine" - am prieten cu peste 300k km care nu a avut probleme cu mecatronicul.

 

In schimb s-a putea sa trebuiasca ambreiaje/volant in functie de cum a fost condusa. Deci nu depinde numai de intretinere (care la tine ai zis ca a fost ok), ci si de stilul de condus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca si idee, la masina din semnatura, daca merg cu ea in D in traficul bara la bara are tendinta sa schimbe rapid in treapta 2 si sa mearga cu ambreiajul patinat la 1000 ture si asta cred ca dauneaza. Daca o pun in  aceeasi situatie in sport urca mult si bine in treapta 1 si cand ii da a 2-a nu mai patineaza. Acu, daca tu iei una care a fost condusa numai in D posibil sa schimbi tu volant si ambreiaje. Eu percep micile sincope ale DSG-ului si incerc sa o menajez dar nevaste-mii nu ii pasa, cateodata merge in D desi ii spun, schimba din D in R cu masina in miscare in fata, iti dai seama ca baga uzura in ea dar ce pot face.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, cam asa va fi si la mine, tocmai de aceea vreau neaparat sa cumpar o masina cu cutie automata ca va conduce si sotia mea 😁 Cum iti dai seama de momentele in care masina merge cu ambreiajul patinat ? Am condus putin un Seat Leon 2.0 TDI cu DSG si am observat ca in oras la mers constant cu 50 km/h tine motorul in jur de 1500 rpm.

Modificat de xfg8
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@xfg8 e simplu cu ambreiajul patinat: in treapta a 2-a, pe la 16km/h  - de ex, dupa ce treci de o denivelare la o trecere pentru pietoni, fara pietoni in zona - accelerezi usor. O sa vezi ca turatia ramane (cvasi)constanta si viteza creste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de explicatii.

 

Puteti sa-mi spuneti va rog si care ar fi simptomele cand ambreiajele necesita schimbare ? Si in general la ce sa fiu atent pe partea de cutie DSG cand testez o masina pe care as vrea sa o cumpar ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-ai cum sa "fii tu atent"! Ai nevoie de un tester ca sa vezi starea ambreiajelor, ar trebui sa mergi cu ea la un service ca sa iti faca o diagnoza ok... Daca o cumperi "din afara" o iei pe principiu loterie: poate sa fie bine sau poate sa fie rau! Eu de asta am preferat o masina cumparata din Romania, am verificat-o inainte, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut! Vă cer părerea în legătură cu o eroare recenta -P173500- position sensor for clutch 1. Eroarea a aparut in mers, cutia de viteze a fost introdusa in regim de urgenta, treptele de pe ambreajul 1 anulate, functionale fiind doar 2, 4 si 6. După ce am oprit motorul eroarea a disparut si a apărut dupa cateva zeci de km. De fiecare data cand opresc motorul eroarea dispare, astazi nu a apărut încă. Mașina este un passat b8, 138k Km. Funcționează normal pana in momentul in care apare eroarea. Daca ar fi senzorul de pozitie ambreiaj 1 defect, nu ar trebui sa apara eroarea imediat ce pornesc la drum? Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut la Dq 381 DSG 7 uleiul +filtru se inlocuieste la 120.000 km ? am intrebat la 4 reprezentante =120.000 km

 

Se poate inlocui totusi din 60  in 60.000 km?

 

 Auto are in prezent 61.000 km

 

Modificat de danieldb
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@danieldb aia de limita de sus. Poti face schimbu cat de des vrei tu.

Vezi ca nu mai inlocuiesc filtru (nu ma intreba de ce, eu la a mea am schimbat tot)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Recomandare personala este sa-l schimbi cat mai des poti, depinde si cum si pe unde mergi cu masina.

60k km este un interval corect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
Cristi320diesel

Salutare, la cutia dq381 se face recalibrare dupa schimbul de ulei sau se recomanda recalibrarea sau readaptarea dupa un anumit numar de km. Problema sau asa este normal, in momentul cand intru in giratoriu cutia este in d2, la iesire cand accelerez aceasta smuceste, in manual nu apare aceasta situatie, este normal? Va multumesc!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 7/26/2023 at 1:24 PM, danieldb said:

Salut la Dq 381 DSG 7 uleiul +filtru se inlocuieste la 120.000 km ? am intrebat la 4 reprezentante =120.000 km

 

 

Deci producatorul VW impune schimbul de ulei la cutie la 120.000 km la DQ381 ? Eu stiam ca la 60.000 km se face schimbul de ulei la DSG. Asta era valabil doar pentru generatiile mai vechi ?

 

Am vazut 2 masini Seat Leon 2.0 TDI 150 CP de provenienta Germania, presupun ca tot cu DSG DQ381 la care vanzatorul zice ca au istoric complet de service. Una din 2017 avea 2 schimburi la 60k si 140k km iar alta din 2019 avea un singur schimb de ulei la cutie la 160k km desi avea intrari in service si la 60k si la 120k km.

Modificat de xfg8
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@xfg8 DQ250 60.000,  DQ381 120.000. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Cristi320diesel nu-i normal să smucească, mergi la o reprezentanță și fă un drive-test dacă vrei să-ți faci o idee despre una mai tinerică

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

14 hours ago, zidanne said:

@xfg8 DQ250 60.000,  DQ381 120.000. 

Multumesc de raspuns. Cum se poate afla modelul de cutie DSG ? De exemplu la un Golf 7 2.0 TDI din 2019 la decodarea seriei de sasiu imi da Cod cutie de viteze UAW.

 

Ai putea sa scrii te rog pe Golf 7 / Seat Leon 2.0 TDI ce modele de cutie DSG s-au montat in functie de anul de fabricatie ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DQ250 e in 6 trepte.

DQ381 e in 7 trepte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este vreo diferenta de fiabilitate intre DQ250 si DQ381 ?

 

DQ381 este mai fiabila daca e mai noua si permite schimbul de ulei la 120k km ? Ma gandesc ca poate s-au rezolvat ceva probleme existente la DQ250.

Modificat de xfg8
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce am vazut, difera

uleiul. La DQ381 e mai scump.

 

DQ381 a intrat in paine prin 2017. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, am urmatoarea eroare, a mai patit careva?

IMG_3276.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va rog frumos pentru o lamurire, daca este posibil;

- Poti sa pui la o cutie de viteze DSG DQ500 cuplata la un motor TSI 2.0, un mecatronic complet (TCU + hidraulica) de la o 

cutie DSG DQ500 cuplata la un motor TDI?

Va multumesc.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel de la TDI este:0GC927711G (asa scrie pe el). Pe cutie scrie: 0BH325025P Z3S.

La mine pe masina acum cred ca este unul dintre: 0BH325025P Z40 .... Z3Z.....XZ3Z.....XZ40 (astea cu "x" cred ca sunt coduri de reparatie).

Eu am cutie TAH.Din ce informatii am mai gasit, cica pe TAH+CZPA ar fi mecatronicul 0BH325025P Z40. Parte a de software nu ma intereseaza. 

Ma intereseaza sa stiu daca poate fi montat pe DQ500 combinat cu motor TSI.

Multumesc frumos.

 

mecatronic 1.jpg

mecatronic 2.jpg

Modificat de cascadoru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pun și eu aici o problemă probabil foarte rară. Am un DQ381 din ianuarie anul trecut. După 3 luni am observat ulei pe scutul de plastic la roata stângă față și după tot felul de verificări și chiar schimbat o-ring-urile de la radiator abia recent s-a determinat că pierdea pe la un dop tehnologic din jumătatea de sus, când se încălzea mai bine cutia, deci doar în mers. Pierdea cam 1 litru la 10.000 km. S-a completat de două ori 0,6 l și 1,2 l. Și fiindcă o gaură tehnologică se astupă definitiv din fabrică în service nu au avut ce face și fabrica a trimis o cutie nouă pe garanție. Cred că aveam vreo 4.000 km când am observat și acum mi-au schimbat-o la 36.000 km, 16 luni de la prima sesizare. Sincer nici nu mai știu câte drumuri am făcut în service, o dată am lăsat-o și trei zile acolo. Prima oară au crezut că este de la aerisitor, fiindcă scuipa un pic și pe acolo. Am rezolvat cu un aerisitor gen cutiuță cu furtun (e opțional). Apoi sus fiind uscat s-au continuat cercetările. Când nu era deloc ulei, când era prea mult ulei și nu mai distingea nimeni pe unde pierde ... . Greu, dar bine că în final s-a rezolvat pe garanție, acum am cutie nou și urmează încă un rodaj ...

În rest mașina merge perfect.

WhatsApp Image 2023-08-03 at 14.35.07.jpeg

WhatsApp Image 2023-08-03 at 14.35.41.jpeg

Modificat de vladp
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si  mai am o ntrebare: ieri am inlocuit planetarele la masina mea cu dq500 si 4m .

Cand am scos planetara de pe stanga, a curs putin ulei .

Cu planetara pusa nu curge.

Este un fenomen normal? sau a cedat simeringul? am inles de la  mecanic ca ar avea si un dop acolo.

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

referitor la postarea mea de mai sus cu mecatronicul am ajuns la concluzia ca

trebuie clonata partea software de pe TCU care este pe masina, pe calculatorul noului mecatronic.

Itrebare: citirea si scrierea de pe unul pe celalat se poate face cu cel original pe masina si cel nou achizitonat nemontat?

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!