Jump to content

Cumparare masina din Germania


barton
 Share

Postare recomandată

1. Chiar daca are EURO 4, nu este neaparat sa aiba DPF. Acel filtru este optiune la cumpararea masinii.

2. Daca nu are bi-xenon , atunci nu are nici pe faza scurta. Sigur.

3. Nu m-am uitat pe mobile.de , dar sunt aproape sigur ca gasesti ceea ce cauti. Iar la banii aceia, eu as cauta mai degraba pana in 30-40.000km, caci asa mi s-ar parea mai de bun simt.

P.S. Am dat search pe mobile.de si gasesti chiar 2007, sub 40.000km, dotarile pe care le vrei, pana in 19.000km. Ce naiba, nu cauti si tu inainte sa te intrebi?

Modificat de mayday147
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si cu bi-xenon? :blackeye[1]: pai eu am tot dat pe mobile.de dar...m-am uitat f atent si la autohus-uri pentru ca sunt foarte multe care colaboreaza cu mobile sau sunt infiintate in 2007-2008 si nu prea trimit date despre masini...ms mult oricum si sper sa am noroc sa gasesc ceva ok...pana atunci astept sugestii de la colegii de forum care si-au achizitionat passat b6 cu optiunile pe care le vreau eu si eventual si adrese de autohus-uri serioase si impresii...ms anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa mine nu conteaza la ce autohausuri au fost altii. Conteaza ce masini are fiecare dealer la momentul respectiv. Caci dealeri seriosi sunt foarte multi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare...am si eu o intrebare ca nu prea ma pricep. Vreau sa imi cumpar din Germania un Golf V 2.0 FSI, si am gasit vreo cateva pana in 14.000 Euro cu TVA recuperabil, deci undeva pe la 11.000! Eu vreau sa iau masina pe firma unui prieten, ca sa ies mai ieftin, pentru ca am inteles ca nu platesc TVA acolo, si nici cand o aduc in tara. Ce costuri am daca o iau pe firma si ce implica asta? Trebuie sa mearga administrator firmei cu mine sa o cumpar? Lamuriti-ma si pe mine va rog....

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Costurile nu sunt diferite, fata de cumpararea pe persoana fizica. Ar trebui totusi sa ai o imputernicire de la administrator, un document care sa ateste ca el este administratorul (un Certificat Constatator de exemplu - costa 50lei la Registru Comertului), copie dupa CUI si poate o copie dupa pasaportul lui. Acestea nu sunt imperios necesare pentru toti dealerii, dar e bine sa le ai, pentru a nu te trezi cu surprize. Orisicum, cel mai bine ar fi sa vorbesti cu dealerul de aici, sa fii sigur ce documente iti cere.

Iar la final, va trebui sa te mai ajute la inscrierea masinii, probabil tot cu niste delegatii etc.

Atentie, caci atunci cand vei vrea sa vinzi masina, va trebui sa restitui valoarea TVA-ul statului roman. Chiar daca nu ai platit-o la inceput.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai sigur ar fi sa vorbesti cu dealerul din Germania, sa-i spui ca vrei sa cumperi masina pe firma,sa-i trimiti pe mail actele firmei ca sa le poata verifica el sau in unele zone chiar finantele lor. Sa intrebi daca are breiful masinii sau trebuie sa astepti dupa brief, asta s-ar putea sa mai fie o zi de stat in plus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Faptul ca unii dealeri doresc confirmarea Ministerului de Finante, nu are legatura cu zona din care sunt, ci doar cu procedurile interne de siguranta ale fiecaruia. Unii te verifica doar pe internet si cu asta basta, dar daca vor scrisoare de la Finante, dureaza cateva zile lucratoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
Ce costuri am daca o iau pe firma ...

Trebuie sa mai stii ca TVA-ul unei masini se amortizeaza pe firma, in 4 ani pt cele secound hand.

Cheltuielile sunt mai mari cand masina apartine unei persoane juridice. (Ex. Impozitul anual si asigurarea boligatorie au costuri diferite pt persoanele juridice)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci daca i-au masina acum cu 12.000 sa zic si vreau peste 2 ani sa o vand cu 10.000 sa zic, platesc TVA la care pret? Sau din valoare ramasa de amortizat (care ar fi de 6000 dupa 2 ani)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Platesti TVA la valoarea de vanzare a masinii. Dar aceasta valoare de factura nu poate fi mai mica decat valoarea neamortizata a bunului - in speta de 6000 din exemplul tau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:icon_thumright:

intentionez si eu sa ma duc sa-mi iau o masina din germania si am o intrebare pentru cei ce au fost de curand acolo: mai este nevoie sa ai pasaport? (eu stiu ca nu este nevoie dar vreau sa fiu sigur sa nu am surprize) va multumesc!

Modificat de florentin84
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am fost acu ~ 2 luni , n-a fost nevoie de pasaport ! Buletinul a facut fata fara probleme, cu o mica exceptie: cand mi-am luat numerele o tipa grabita si enervanta de la ghisheu mi-a spus ca ea nu intelege campurile de pe buletin ... care e fiecare; Fiind cu cineva de acolo din .de, i-a spus in germana care e numele, care e prenumele, care e strada .. etc ... Dar din impresiile mele cred c-ar fi reactionat la fel si cu un pasaport; Dupa ce i-a fost explicat ce si cum e pe buletin totul a fost ok;

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In acest anunt > http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDeta...mp;pageNumber=1 observ ca vanzatorul este de fapt din state. La pretul afisat acolo se mai adauga ceva in cazul in care masina va fi cumparata pe firma ? Dupa cum se vede in celelalte 2 anunturi, pretul masinii este mult mai mare (asta fiind cel real pe piata) > http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/search.h...p;doSearch.y=15

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se mai adauga transportul, din ce am inteles costa undeva pe la 2000 de dolari locul in container (transportul pana intr-un port din germania). Plus ca mai trebuie platita vama de 10%.

Nu stiu sigur, acestea au fost raspunsurile pe care le-am primit si eu cand m-am interesat cam ce implica aducerea unei masini din state.

Partea cea mai nasoala cica ar fi la RAR, unde nu stiu aia de capul lor. Cu norma de poluare, ar fi problema, dar parerile sunt impartite, eu nu am primit niste raspunsuri clare.

Modificat de WNS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Recapitulare;

Si daca iau masina pe persoan fizica si pe persoana juridica nu platesc TVA in germania. (avantaj daca o iau pe pers. fizica - am in plus si garantie 6 luni chiar daca masina merge la export)

Pt pers juridica nu platesc TVA la inmatriculare dar platesc TVA proportional cu vechimea cand o vand.

Pt. pers fizica platesc TVA la inmatriculare?

Balanta e destul de echilibrata (avand in vedere ca pe firma si RCA si impozit si Casco sunt mai mari.

Nu stiam ca au obligatia sa dea garantie 6 luni la persoanele fizice - dar omul cat traieste invata. A cumparat cineva o masina de acolo si a beneficiat de garantie? Sunt curios cum se procedeaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

TVA n-are legatura cu inmatricularea ci cu vanzarea-cumpararea masinii

de la autohausul german:

1. daca o iei pe persoana juridica (poti sa) nu platesti TVA pe care neamtul il recupereaza ulterior de la statul german

2. daca o iei pe persoana fizica pretul va fi cu tot cu TVA

odata ajuns in Romania nu ai nici o obligatie in legatura cu TVA decat daca o revinzi:

in cazul 1 pretul de revanzare trebuie sa includa TVA in functie de amortizare

in cazul 2 e fix problema ta cu cat o revinzi (nici o treaba cu TVA)

taxele si cheltuielile pe firma sunt (mult) mai mari decat pentru PF

garantie iti dau doar autohausurile, persoanele fizice din Germania nu (eventual se mentioneaza in contract ca masina nu are vicii ascunse care o fac un dric pe roti... :icon_thumright: )

gasesti pe autoscout sau ADAC modele de contracte de vanzare-cumparare in germana

Modificat de FABIAn RuSu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie sa mai stii ca TVA-ul unei masini se amortizeaza pe firma, in 4 ani pt cele secound hand.

Da-mi te rog articolul de lege cu amortizarea de 4 ani pt. masini second. Contabilul meu m-a bagat la 5 ani, la fel ca si pentru o masina noua. Mersi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Imi pare rau, dar nu stiu sa-ti spun art. si legea. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

TIPURI DE AMORTIZARE

Sistemul de amortizare care se va aplica mijlocului fix ce urmeaza a fi introdus, poate fi unul din urmatoarele tipuri de amortizare:

1. Lineara: mijlocul fix este amortizat cu aceeasi suma in fiecare luna pana la amortizarea completa a acestuia.

2. Accelerata: in primul an de functionare se amortizeaza jumatate din valoarea de inregistrare a mijlocului fix iar in anii urmatori ai duratei normale de functionare se aplica asupra valorii ramase de amortizat, sistemul linear de amortizare.

3. Degresiva: amortizarea se calculeaza prin aplicarea unui coeficient determinat in functie de durata normala de functionare a mijlocului fix.

Mijloace_fixe___durata.doc

Enjoy! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci, la autoturisme perioada de amortizare e de 4-6 ani. Era interesant de stiut in functie de ce se aleg 4, 5, sau 6 ani. Bunurile second hand ar fi trebuit sa aiba o perioada de amortizare mai mica. Probabil ca se pot incadra la amortizare degresiva sau accelerata(cea accelerata mi se pare ca se aproba de fisc, deci e mai delicata problema).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In august voi vizita niste rudenii din Spania, zona Barcelona, si cum am vazut in piata de masini multe masini aduse din Spania m-am gandit sa caut si eu o masina pe acolo.

A cumparat cineva vreo masina din Spania? Care sunt procedurile de urmat ca sa treci masina pe numele tau si sa obtii numere de export?

Am incercat sa deschid un topic nou in Discutii Generale pe aceasta tema, dar mi-a zis ca nu am permisiune sa fac acest lucru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor,

As vrea sa aduc o masina din afara, acum mai mult de fun si sa invat procedura pentru ca nu am la dispozitie decat 600 euro, sper ca la anul sa pot ajunge la 10000 din fonduri proprii. Pana atunci, vroiam sa va intreb daca pot aduce o masina din Austria sau Germania undeva mai aproape nu Berlin sau Dortmund, la un pret de 200-400 euro, care sa aiba TUV valabil si sa fie in stare de functionare, astfel incat sa pot veni cu ea pe roti.

Chiar daca suna haios, chiar vreau sa incerc si desi am cautat pe mobile.de, cred ca daca as merge in parcurile auto din afara ar fi mai ok.

Daca credeti ca am sanse, unde ar trebui sa merg? Austria sau Germania si cu ce? (avion, tren, microbuz).

Va multumesc si incercati sa nu radeti prea mult :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca vei cauta pe forum, vei descoperi caci numai drumul costa minim 5-600EUR. Acum, luand in considerare asta, chiar vrei sa mai pleci?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gasesti o Vectra din 1992-1993 cu 200Euro , iei numere de 5 zile care costa 100Euro si ai masina cu 600Euro, cu tot cu drum si o cazare ieftina. Reparatiile nu se pun la socoteala si nici taxa de mediu.

La pretul asta nu cred ca gasesti masina in stare buna sau cu verificarea tehnica valabila.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca vei cauta pe forum, vei descoperi caci numai drumul costa minim 5-600EUR. Acum, luand in considerare asta, chiar vrei sa mai pleci?

Am citit pe forum, dar am zis ca teoretic ma costa 100 euro dus, 100 intors + 100 actele de acolo si numerele. Am vazut toata europa, dar sunt student si chiar daca ma distrez suficient chiar as vrea sa o fac si pe asta :rolleyes: Nu vreau sa o fac neaparat pentru profit, la anu oricum vreau sa imi aduc alta masina pentru mine, acum vroiam sa testez numai, pentru ca la anu sa am mai multa experienta.

E chiar asa imposibil de adus o masina din Austria care sa coste acolo 300 euro si sa o pot aduce in siguranta in tara pe rotile ei? :icon_cry:

Merci mult pentru raspunsul prompt.

Gasesti o Vectra din 1992-1993 cu 200Euro , iei numere de 5 zile care costa 100Euro si ai masina cu 600Euro, cu tot cu drum si o cazare ieftina. Reparatiile nu se pun la socoteala si nici taxa de mediu.

La pretul asta nu cred ca gasesti masina in stare buna sau cu verificarea tehnica valabila.

La Opel Astra sau Ford Fiesta ma gandeam ca gasesc asa ieftine si exact cum ai scris si tu, nu vreau sa o inmatriculez in tara si nici sa o repar (o vand asa cum o aduc + un mic profit sa daca e).

Cum ar trebui sa caut acea masina? sa incerc pe siteuri care se ocupa cu asta si sa vorbesc cu dealerii la telefon si sa incerc sa o rezerv 2 zile? sau sa ma duc direct la o plimbare(in prealabil sa imi notez adrese de la cateva parcuri auto in zona respectiva) si sa incerc sa gasesc personal masini?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Ex member unpinned this topic
  • laduncaag a deschis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!