Jump to content

Supapa blocata ?!


Don Taco
 Share

Postare recomandată

Salutare, alta belea, de ceva timp imi face a figuri motorul - adica mergea in 3 cilindrii, dar isi revenea relativ repede.

Acum merge de 2 zile in 3 cilindri dar nu mai revine, am incercat sa vad ce are - am pornit motorul si am scos pe rand fisele - la una dintre ele nimic....

am schimbat fisele intre ele - asta sa ma asigur ca sunt ok - si iar nimic;

am scos bujia si am curatat-o - iar nimic; am inlocuit bujia ..... si iar zero...;

miros de benzina suparator, bujiile imediat innegrite si consum groaznic de mare.

Presupun ca una din supape este blocata ? sau are altceva ? daca reglez tachetii oare mai scot ceva sau trebuie sa dau motorul jos :::scratch:((( ?

Modificat de Don Taco
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

doar o idee(patit si eu asa), vezi daca nu primeste aer fals pe undeva in special vezi garnitura dintre chiulasa si galeria de admisie. la a mea lipsea o treime din garnitura si primeau aer ambele cilindrii, adica mergea in doi cilindrii si inca frumos si rotund. :scratch:

cumpara un spray de carburator cleaner si sufla in zonele suspecte si vezi daca se schimba turatia, daca da atunci acolo este buba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai cilindrul alaturat merge corect

garnitura este de tabla si am inlocuit-o, am adaugat si mastic rosu putin....

daca bag un fier indoit pe gaura bujiei este vreo sansa ?? sau ceva spray ??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum ca sa-mi dau si eu cu parerea capacul la delcou l-ai schimbat / curatat ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nop, dar cand scoteam fisa m-am curentat rau de cateva ori + muulte scantei

am sa incerc si asta dar ar fi prea frumos si banal sa se rezolve asa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai verificat culbutorii la cilindrul respectiv ? jocul adica, sa nu ramana supapele deschise. Sau inchise, de la un joc prea mare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da jos capacele de la culbutori si pune pe cineva sa invarta motorul cu mana, in timp ce tu verifici cum lucreaza supapele. Ar trebui sa iti dai seama daca o supapa nu functioneaza cum trebuie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai am sa dau azi jos capacul si sa invart de fulie, poate ii dau de cap... dar este posibil sa fie de la capacul delcoului??? in fine ma dotez cu un bat sau bata in caz ca gasesc supapa blocata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fisa respectiva pusa langa o masa da scanteie ? daca da, nu cred ca e de la capac

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica si capacul sa nu aiba vreo fisura ceva, caz in care da scanteia dar nu da bine sau de ajuns. Daca te-ai curentat cand ai pus mna pe fisa iar nu e bien , asta inseamna ca "fura curent".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

bai tot nu merge, am desfacut capacul la culbutori si degeaba

am verificat si reglat tachetii si nimic

tot in 3 merge si mai am si 3 litri de benzina in ulei.... uleiul este muci

cum scot arcurile de la supape sa verific daca sunt blocate?

si apoi cum se curata calamina fara sa dai chiulasa jo? exista vreo solutie de spalat motorul care sa curete si calamina?

Modificat de Don Taco
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bai tot nu merge, am desfacut capacul la culbutori si degeaba

Ai pornit motorul cu capacul la culbutori scos? Se poate verifica ochiometric, daca supapele de la pistonul cu pricina culiseaza. S-ar putea sa fie supapa de la admisie, care nu etanseaza corect, a.i. benzina care intra in cilindru, nu mai face compresie la ridicarea pistonului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din proprie experienta iti spun.scoate bujia de la cilindrul care nu merge si porneste motorul.daca nu bubuie tare cand pornesti inseamna ca nu ai compresie si lasandu-l putin sa mearga sau accelerandul putin se poate debloca supapa si asta poti sa iti dai seama cand incepe sa bubuie tare.sa nu te sperii de bubuiala ca face urat de tot.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai pornit motorul cu capacul la culbutori scos?

:huh: cam greu asta la motoarele boxer (cilindri orizontali), scapi de ulei urgent

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai acum nu prea merg 2 cilindrii, ieri era cilindrul 2 acum pare ca si unu nu merge, am scos capacele la culbutori si vad ca se misca chiar daca sscot fisele, am pornit motorul cu fisa scoasa si alta bujie pe caroserie si da scanteie; nu stiu ce sai mai fac, am inlocuit si ciocul papagal din carb, am pus o saiba mai dgroasa la cuiul pontou care este nou, si benzina garla in ulei...

pare ca termostatul nu lucreaza....

pe langa asta aseara cineva mi-a vandalizat broscuta, s-a suit pe caroserie, a sarit de cateva ori si mi-a distrs acoperisul, apoi a fugit, nu stiu cine si de ce a facut asta.

am indreptat-o cat se putea dar au ramas cute destule, plus ca masina mi-a cazut de pe cric de 3 ori... plus ca am rupt cheia de roti... deja cred ca is paranoic

maine adio parada, nici frane nu mai am.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu l-as omori, daca l-as prinde in flagrant, pe animalul ala care a sarit pe capota masinii si as pleda nevinovat la tribunal pe temeiul ca mi-am aparat proprietatea privata. :huh:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stiu si eu .... dar prinde-l daca poti... am dat sfoara printre pustani, poate poate se lauda prostul... acum daca n-o fi vreun dusman altul decat pustanii cocliti de cartier... in fine chiar trebuie dusa masina la biserica...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai acum nu prea merg 2 cilindrii, ieri era cilindrul 2 acum pare ca si unu nu merge,

pe langa asta aseara cineva mi-a vandalizat broscuta, s-a suit pe caroserie, a sarit de cateva ori si mi-a distrs acoperisul, apoi a fugit, nu stiu cine si de ce a facut asta.

, plus ca masina mi-a cazut de pe cric de 3 ori... plus ca am rupt cheia de roti... deja cred ca is paranoic

maine adio parada, nici frane nu mai am.....

bai frate dar multe ti se mai intampla :huh: :huh:

Poate daca te-ai duce pe la biserica......

Chstia cu supapa s-ar putea sa fie blocata pe deschis si din cauza asta sa nu mearga. Scoate rampa de culbutori si verifica cu lovituri de ciocanm supapele sa vezi daca sunt blocate..si daca da poate se si deblocheaza. dar ai grija de pozitionarea pistonului (cu toate ca nu cred sa fie vreo problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apropos, supapele astea de se blocheaza, in ce pozitie ramin intepenite? Inchis sau deschis? Adica, ma gindesc ca mai degraba ramin deschise, ca daca s-ar bloca pe "inchis" ar trebui sa se mai strice cite ceva (in primul rind s-ar indoi tijele impingatoare). Intreb si io, ca prostu', ca n-am vazut niciodata cum e.

Si daca e asa (ca ramin vesnic deschise) atunci e relativ usor s-o depistezi pe cea bolnava.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai tijele sunt ok si dupa ce am scos capacele la culbutori am pornit motorul si imi pareau ca lucreaza toate.

dar cilindrul 2 in special si acum pare ca si cilindrul 1 nu mai dau putere... scot fisele si nimic, sa se fi dus segmentii si sa intre benzina pe langa ei? hai ca problema cu vandalismul si ghinionu' se vor rezolva intr-un fel.... dar cum draci ii dau de cap la motor???? ca masina asta este cea care imi facs drumurile de zi cu zi - sunt in pom ca io alerg mult rau cu acte ( firme, carti de munca, radieri etc ) si nu mai am cu ce merge.

sa-i dau motorul jos iar ? termostatul cam dupa cate minute incepe sa se deschida? imi pare ca nu lucreaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Termostatul nu se deschide la un anumit interval de timp (spre deosebire de clapeta de soc), ci depinde de temperatura motorului. Dar nu cred ca el sa poata genera problemele descrise de tine. Eu nu am avut deloc termostat pe motor si am batut cu el bine-mersi o gramada de drum. E drept ca la mine, neexistind termostat, era ca si cum ar fi tot timpul deschis. In cazul tau, efectul nefast al nefunctionarii termostatului ar fi supraincalzirea motorului, dar asta ar trebui sa se manifeste doar dupa ceva vreme de functionare.

In schimb nedeschiderea clapetei de soc (care trebuie sa se deschida dupa citeva minute), ar putea genera consumul masiv de benzina, si combinat cu mici probleme pe ciruitul de aprindere, poate duce la trecerea benzinei din cilindrii care nu functioneaza in baia de ulei.

Pe tema benzinei in ulei s-a discutat mult, sunt si eu patit, si am ajuns la concluzia lui Mishu: cauza patrunderii benzinei in ulei este strict nefunctionarea unei bujii (daca eliminam o cauza mecanica: deteriorarea membranei pompei de benzina). Uzura segmentilor, consumul excesiv, amestecul prea bogat, nu au a face. Daca bujia aia da scinteie, apoi amestecul ala arde! Ca bujia aia se face neagra ca dracu, ca masina scoate un fum de nu te vezi, e posibil, dar benzina in ulei n-are cum ajunge altfel.

Modificat de Osi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu nu onteleg ceva: ai vazut ca se misca ce ? culbutorii, sau ai vazut chiar supapele miscandu-se ? Intreb ptr. ca am patit de 2 ori ce povestesti tu, si exact la cil. 1 si 2

Prima oara s-au dovedit a fi de vina bujiile, prin nu stiu ce minune (eu tot sunt tentat sa cred ca de la benzina de la o anume statie mi s-a tras, incepe cu "A" numele statiei respective si se termina cu "gip") So..mi-au murit rapid , in 2 zile , toate bujiile, incepand cu cele de la 1 si 2.

A doua oara s-a intamplat in mers, am "pierdut" 2 cilindri, ghici care... 1 si 2. S-a dovedit ca se smulsese un prezon al rampei culbutorilor, evident, ei nu mai apasau pe supape.

in rest.... biserica sau voodoo

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da sa stii ca faza cu biserica functioneaza. Toate belelele mi s-au intamplat pana am sfintzit-o. Era sa ii dau foc de 2 ori, cand trebuia sa plec la RAR mi-am rupt cheia de contact, a doua oara cand am plecat la RAR mi-am incuiat cheile in masina, cand o tractam catre RAR a plecat socru-miu mai tare cu masina lui si mi-a smuls bata din fatza cu tot cu un suport de bara :) :) Deci du-o repede la un popa sa ii faca niste rugaciuni si ei si tie, acum fara gluma.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!