Jump to content

Ulei original VAG 2020


AndreiZi
 Share

Recommended Posts

Probabil putin dintre voi stiti ca in acest an 2020 grupul VAG a trebuit sa inlocuiasca aproape toata gama de ulei datorat contrafacerii in special norma 5W30 ultra folosit.

In ambalarea uleiului original VAG la partea inferioara a bidonului de plastic sub codul de bare se afla data de productie a bidonului (cu niste ''cesulete'' sub bidon) si ambalare uleiului gravata cu laser in relief fix in culoarea ambalajului drept nu stramb ca la fake.

Va puteti documenta si singuri la fel ca mine de pe Google. Nu incepeti cu hate-reala! (ex. https://www.drive2.ru/b/466957916465791766/ )

LISTA ULEI.PNG

vw.PNG

bidon 1.PNG

Link to comment
Share on other sites

Asa arata dupa ce mi-am comandat noul cod schimbat G052195M4 (5w30) in GS55545M4 (0w30) sursa distribuitor/importator Ad-Auto, scopul meu este doar pentru informare.

20200616_092451.jpg

20200616_092535.jpg

20200616_092622.jpg

Link to comment
Share on other sites

Desi nu ma mai pasioneaza subiectul, am impresia ca Vag a terminat contractul cu Castrol, si acum au parteneriat cu alt producator, cred ca e Shell dar nu sunt sigur. 

 

Sa nu coincida aceasta schimbare cu noul ambalaj.

Link to comment
Share on other sites

Scrie sus in tabel, ca exact la asta ma uitam si eu, ca producatorul pentru uleiurile 2020, apare a fi SHELL.

Link to comment
Share on other sites

Eu unul as fi sceptic sa bag 0w30 in dinozauru de Touareg care are 13 ani si km nenumarati, nu ii inteleg de ce au inlocuit complet 5w30, trebuia sa ramana si asta ca alternativa.

Link to comment
Share on other sites

Cat vor mai exista motoare termice trendul va fi in urmatorii ani catre norme si vascozitati de 0w15 respectiv 0w10 pana vor fi eliminate complet de full electric,  in teorie cat si practic cu cat uleiul este mai aditivat si mai subtire cu atat va fi mai bine deoarece ajunge mult mai rapid in zonele fierbinti dar asta nu inseamna ca orice motor va functiona spre perfect atata timp cat pompa de ulei este subdimensionata fara regulatoare pe trasee si fara orificiide lubrifiere mult mai subtiri pentru a permite un timp de raspuns foarte rapid. (cu cat timpul de raspuns este mai rapid uleiul se degradeaza/ inegreste mai greu sau intrun timp/km indelungat, ''longlife'' )

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
On 6/17/2020 at 8:31 AM, Boditza said:

Eu unul as fi sceptic sa bag 0w30 in dinozauru de Touareg care are 13 ani si km nenumarati, nu ii inteleg de ce au inlocuit complet 5w30, trebuia sa ramana si asta ca alternativa.

nu are treaba 0w, e mai fluid doar la "rece", deci un lucru doar pozitiv pt orice motor.

si deci, in loc de vapsoil putem lua acest ulei oem. totusi vad ca scrie made in france pe el, nu germania ca la vapsoil.

Edited by jag
Link to comment
Share on other sites

O fi asa doar ca norma 507 exista si inainte cu 0w si nu am vazut pe nimeni sa se inghesuie la el si sa spuna ca e mult mai bun. Prefer sa raman cu ceea ce a functionat impecabil atata timp.

Link to comment
Share on other sites

Din cate am inteles si citit si pe oil club germania, cam toti recomanda 5w30, in cauza faptului ca are o baza mai buna si rezista mai bine in timp contaminarii cu motorina de la regenerari ( decat un 0w30 de ex ). Adica la 15k km de ex, un 5w30 va oferi o protectie mai buna decat un 0w30. Ideea e ca analizele lor nu prea se pot mula pe romania, pt stilul si utilizarea masinilor e diferita ( autostrazi, km multi, regenerari mai rare, etc )

Link to comment
Share on other sites

Ai citit gresit. Toti recomanda un ulei mai gros la cald ca sa nu scade sub limita inferioara  in cazul contaminarii cu combustibil. De obicei toate masinile de generatie noua baga combustibil in ulei.

 

Daca te uiti la sus, unele 0w30 sunt mai groase decat unele 5w30  (Shell 0w30 mai gros decat 5w30 de la Mobil). Le-am folosit amandoua si sunt excelente. Momentan folosesc de 2 ani Shell 0w30 din cauza pretului si a calitatii.

Link to comment
Share on other sites

safari hunter
6 minutes ago, deenman said:

Ai citit gresit. Toti recomanda un ulei mai gros la cald ca sa nu scade sub limita inferioara 

Daca te uiti la sus, unele 0w30 sunt mai groase decat unele 5w30  (Shell 0w30 mai gros decat 5w30 de la Mobil).

La ce te referi când spui că un ulei este mai "gros'? Te referi la grosimea peliculei de ulei sau indicele de vâscozitate dinamică?fetch.php?w=&h=&cache=cache&media=effect

Link to comment
Share on other sites

Pe schema ai 0w5 nicidecum 0w30 sau 5w30 ca sa le compari.

 

Schema are uleiuri foarte diferite, pentru ca orice motor este proiectat si gandit sa lucreze cu anumite tolerante si uleiuri. De aici si normele impuse de producator care trebuie respectate. Nu poti sa mergi intr-un TSI 2015 cu 10w50 pentru ca motorul este gandit la tolerante mici si necesita un ulei fluid la rece/cald. Piesele sunt facute mai bine decat in 2000 dpdv tolerante interne. Un motor ALH nu are tolerantele la fel de bune ca un CBAB sau un Euro 6 diesel, ai vazut ce vibratii are unul vs celalat? In ALH poti sa bagi 5w50 ca nu are treaba, chiar si 10w40, fa asta in euro 6 diesel si vezi ce se intampla, ignorand incarcarea DPF.

 

Toyota dar si motoarele noi (2019+) vin cu 0w20.

 

Eu ma refeream strict la vascozitatea la 100C din fisa tehnica, unde motorul functioneaza 90% din viata lui, la cald. Sunt 0w30 mai groase decat 5w30, pt ca in fond diferenta intre ele nu este la 100C ci la temperatura de 40C, la pornirea la rece. Ca o concluzie, nu mai credeti galusca cum ca 0w30 este mai subtire, prea subtire, prea fluid, ca nu e deloc asa. Protejeaza la fel de bine ca 5w30.  

Daca in schimb se foloseste masina in regim draconic, cu mers turat/circuit/ red line, atunci 0w30/5w30 nu au ce cauta in motor, sau daca au ce cauta in motor, o fac pentru 2000-4000km.  Vedeti pe cei care au masini puternice tunate (R 400CP+) cu ce uleiuri merg si cum le schimba. Un tdi/tsi din asta lesinat, cruiser nu are nevoie de asemenea protectie.

IMG-page-001.jpg

Edited by deenman
Link to comment
Share on other sites

Eu am schimbat uleiul acum aproape 2,5k km. 0w30 vw, nicio problemă, zgomot superb la pornire, la 111 grade cât am avut cel mai mult la temperatura ambientală de 37°C. Rămâne de văzut dacă voi completa în cei 10k de km cât am de gând să îl țin.

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, deenman said:

Ai citit gresit. Toti recomanda un ulei mai gros la cald ca sa nu scade sub limita inferioara  in cazul contaminarii cu combustibil. De obicei toate masinile de generatie noua baga combustibil in ulei.

Pe langa ca am citit, chiar am facut topic la ei si am intrebat ce recomanda. Intre 0w30 si 5w30 toti au recomandat 5w30. La fel a fost si in Germania, la reprezentanta VW de la care am luat masina, tot 5w30 au recomandat.

Ca si tine de altfel, am mers, merg, si voi merge pe 0w30, pentru ca am considerat ca se muleaza mai bine stilului meu zilnic de condus. La urmatorul schimb incerc si eu originalul vw 0w30.

Link to comment
Share on other sites

0w-30 au baza mai buna, aditivi mai buni, deci si vascozitatea va scadea mai putin pana la urmatorul schimb. 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

sa nu uitam ca VW renunta la 0w-30 , cand altii abia incepeau sa il folosesca (vezi 506.01 - R5 si V10 TDI) - din ratiuni de costuri, uleiul era foarte scump, pentru ca era full sintetic.

Link to comment
Share on other sites

acel ulei despre care vorbesti era  si este scump pentru ca are si proprietati EP similar uleiului pentru cutie viteze, deoarece acele motoare au distributii cu pinioane.

Edited by R Z F
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Am folosit Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0w-30 chiar când a apărut, dar mi s-a părut prea vâscos, atât la rece cât și la cald, iar consumul crescuse puțin. În rest, în cei 300.000 km, a fost pus doar ulei original 5w-30 cu care motorul s-a înțeles foarte bine până ce a fost scris softul dieselgate. Acum uleiul se contaminează cu motorina din cauză regenerărilor dese, și uleiul se subțiază foarte repede (cam in 7000 km). Cred că am să trec pe noul ulei să văd dacă se îmbunătățește situația. Probabil că VW a ales uleiul de la Shell tocmai din cauză că formula lor este mai potrivita pentru noile motoare, care fac regenerări dese. 

Link to comment
Share on other sites

Un 0w30 se va subtia teoretic mai repede decat un 5w30 din cauza motorinei de la regenerari, fiind un ulei mai putin vascos.

 

Eu am bagat noul ulei VAG OE 0W30 iar dupa 1000km nu pot sa zic ca m a dat pe spate in vreun fel.

Parca in plaja 1000-2000rpm, e ceva mai zgomotos motorul. Dupa 2000rpm se aude ok, si toarce frumos.

 

Sunt cam 99% convis sa bag 5w30 la urmatorul schimb ( Total Ineo, Mobil 1 ESP, sau Motul Specific )

Link to comment
Share on other sites

Dacă uleiul original e shell A-VL, atunci indexul de vâscozitate e 204 iar Mobil 1 ESP are 187, deci 5w-30 e mai puțin vâscos decât 0w-30. Iar vâscozitatea la 100° e identic: 11,9. Doar la 40° uleiul de la Mobil e mai vâscos decât cel de la Shell: 62,6 respectiv 58,7.

Link to comment
Share on other sites

Fuchs Titan Gt1 LL3 0w30 are viscozitate de 60,6 la 40grade si 12,1 la 100grade. Pourpoint - 51grade

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

 

On 6/12/2020 at 2:51 PM, AndreiZi said:

Probabil putin dintre voi stiti ca in acest an 2020 grupul VAG a trebuit sa inlocuiasca aproape toata gama de ulei datorat contrafacerii in special norma 5W30 ultra folosit.

In ambalarea uleiului original VAG la partea inferioara a bidonului de plastic sub codul de bare se afla data de productie a bidonului (cu niste ''cesulete'' sub bidon) si ambalare uleiului gravata cu laser in relief fix in culoarea ambalajului drept nu stramb ca la fake.

Va puteti documenta si singuri la fel ca mine de pe Google. Nu incepeti cu hate-reala! (ex. https://www.drive2.ru/b/466957916465791766/ )

LISTA ULEI.PNG

vw.PNG


Si totusi, intrebarea este: De ce VAG nu au ales sa produca cu Shell (daca tot a incheiat contractul cu Castrol) atat ulei cu SAE 0w30 cat si cu SAE 5w30😡

Pot sa inteleg motivele de ordin comercial/de imagine invocate, dar nu o sa inteleg de ce nu i se da consumatorului final dreptul de a alege 😔
Genul acesta de <<obligare>> prin "lipsa alternativei", incepe sa devina o metoda din ce in mai utilizata la nivel global, chiar si alte domenii.

De altfel, "miscarea" asta imi lasa impresia ca VW are <stocurile consistente> de pompe de ulei.... si vrea sa scape de ele😯
Si cum se poate "scapa" cel mai usor decat prin... fortarea consumatorilor sa foloseasca alta norma de ulei decat cea pt care a fost construit motorul 😬

Sau oare <<Scandalul DieselGate>> a lasat gauri mari in bugetul VAG... si asta e una din metodele prin care vor sa-si diminueze pierderile ?

My 2 cents.

Riddler

Edited by Riddler
Link to comment
Share on other sites

norma este aceeasi w504-507,vascozitatea este alta,mai buna la rece(mai usor pt pompa) ,aceeasi la cald

Link to comment
Share on other sites

Nu e nimeni obligat să folosească ulei original. Cine vrea să facă reviziile la reprezentanță, poate să folosească și alte uleiuri. Cred că poți merge cu uleiul propriu.

Plus că cine face reviziile la reprezentanță are masina in garanție, așa că VW nu are niciun interes să repare mașini pe costul propriu.

Începe lumea să emită teorii ale conspirației peste tot :)

Edited by DiLivio
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!